Beursganger Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 Piraten van Barataria 1 - 4 integraal: Roodbaard met erg knullige seksscènes. Ik vraag me af wat de maatstaf is voor goede seks in een avonturenstrip. Ik bedoel: aan welk voorbeeld moeten de makers zich toch vooral spiegelen? Quote
Waldorf Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 Ik vraag me af wat de maatstaf is voor goede seks in een avonturenstrip. Ik bedoel: aan welk voorbeeld moeten de makers zich toch vooral spiegelen? De Cyclus van Cyann? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Zwendel Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 In de Bloedkoninginnen geven ze ook wel van jetje. Quote
Beursganger Posted May 3, 2016 Author Posted May 3, 2016 De Cyclus van Cyann? Daar had ik alle hitsigheid graag achter minder hitsige covers gezien... De fantasie wil ook nog wat... Quote
RWuitgeverij Posted May 3, 2016 Posted May 3, 2016 Ik vraag me af wat de maatstaf is voor goede seks in een avonturenstrip. Ik bedoel: aan welk voorbeeld moeten de makers zich toch vooral spiegelen? Zou hiervoor niet hetzelfde principe voor moeten gelden als de spanning die Hitchcock bracht? “There is no terror in the bang, only in the anticipation of it.” of meer toepasselijk: “I’ve never been very keen on women who hang their sex round their neck like baubles. I think it should be discovered. It’s more interesting to discover the sex in a woman than it is to have it thrown at you, like a Marilyn Monroe or those types. To me they are rather vulgar and obvious.” Kort gezegd, geef de lezer iets over te fantaseren. WIl je sex? Dan is er Sombrero. Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt!
linthout Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Die is het niet eens met de stelling, maar 57 is wel meer dan de helft, nietwaar! Sombrero interesseert me niet, maar Manara, Serpieri en Bernet brengen voor mij mooi en verleidelijk expliciet naakt in de strip Quote
RWuitgeverij Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Die is het niet eens met de stelling, maar 57 is wel meer dan de helft, nietwaar! Sombrero interesseert me niet, maar Manara, Serpieri en Bernet brengen voor mij mooi en verleidelijk expliciet naakt in de strip maar hebben we het over functioneel naakt of zoveel mogelijk goedkope jongensfantasieen om te verhullen dat het verhaal eigenlijk maar weinig brengt? Zo vind ik in de strip Adelaars van Rome daarin teveel grossieren Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt!
Kristof Berte Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Zo vind ik in de strip Adelaars van Rome daarin teveel grossieren Adelaars van Rome grossiert ook in actie en geweld, die expliciet in beeld gebracht worden en evenmin altijd een stuwende kracht voor het verhaal zijn. Als dat kan, zie ik niet in waarom naakt en seks per se "functioneel" moeten zijn. Niets mis met een beetje gratuit naakt. En in strips ook niet Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Beursganger Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 Zou hiervoor niet hetzelfde principe voor moeten gelden als de spanning die Hitchcock bracht? “There is no terror in the bang, only in the anticipation of it.” of meer toepasselijk: “I’ve never been very keen on women who hang their sex round their neck like baubles. I think it should be discovered. It’s more interesting to discover the sex in a woman than it is to have it thrown at you, like a Marilyn Monroe or those types. To me they are rather vulgar and obvious.” Kort gezegd, geef de lezer iets over te fantaseren. WIl je sex? Dan is er Sombrero. Hitch was natuurlijk ook gebonden aan de filmcoventies/codes van zijn tijd. Toen het kon, maakte hij ook dit: Er zit weinig suggestie in Frenzy. Overigens vind ik de seks in Max Fridman wel functioneel en verfrissend casual, een beetje als tandenpoetsen. Zeker geen goedkope jongensfantasie, ik bedoel, als je als jongetje daarover fantaseert heb je een oude ziel Quote
retep Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 De boeken van Fred de Heij kan ik een ieder aanraden. Fred en Suzanne maken het goed, Spaanders. Quote
RWuitgeverij Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Adelaars van Rome grossiert ook in actie en geweld, die expliciet in beeld gebracht worden en evenmin altijd een stuwende kracht voor het verhaal zijn. Als dat kan, zie ik niet in waarom naakt en seks per se "functioneel" moeten zijn. Niets mis met een beetje gratuit naakt. En in strips ook niet Daar het om de seks in het onderwerp ging, wilde ik andere overbodige expliciete zaken niet noemen. Maar bij deze - alles wát overbodig is behoort gesneden te worden. Maar goed, ik ben dan ook een sterk tegenstander van 'decompressed storytelling'. Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt!
Kristof Berte Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Daar het om de seks in het onderwerp ging, wilde ik andere overbodige expliciete zaken niet noemen. Maar bij deze - alles wát overbodig is behoort gesneden te worden. Maar goed, ik ben dan ook een sterk tegenstander van 'decompressed storytelling'. Het is niet omdat seks of geweld gratuit is, dat het overbodig is. Het is niet omdat het niets bijdraagt aan de plot, dat het bijvoorbeeld niet kan bijdragen aan de sfeer, het ritme... Ik ben het wel met je eens dat decompression als stijlfiguur soms te ver gaat. Anderzijds, als je uit veel films/boeken/strips alle overbodige elementen haalt, ga je niet veel meer overhouden. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Guest Kontiki Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Los van de seksuele activiteiten zijn naakte (vrouwen)lichamen al een aanwezigheid in de kunst en cultuur sinds de prilste vormen van beschaving. Ik kan daar zelf ook heel erg van genieten. Maar ik verkies net zo goed de sierlijkheid van Hanco Kolks lijnenspel als hij een vrouw op papier zet en die echt uit niet meer dan enkele lijnen en bogen bestaat als de arceringen op de bolronde kont van Druuna. Quote
RWuitgeverij Posted May 4, 2016 Posted May 4, 2016 Anderzijds, als je uit veel films/boeken/strips alle overbodige elementen haalt, ga je niet veel meer overhouden. Waardoor je dus in wezen kan zeggen dat desbetreffende film/boek/strip waardeloos geschreven is. Ofwel, al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding... Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt!
Beursganger Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 Daar het om de seks in het onderwerp ging, wilde ik andere overbodige expliciete zaken niet noemen. Maar bij deze - alles wát overbodig is behoort gesneden te worden. Maar goed, ik ben dan ook een sterk tegenstander van 'decompressed storytelling'. Als je alle overbodige bewegingen uit de seks snijdt, ben je snel klaar. Letterlijk. Quote
Beursganger Posted May 4, 2016 Author Posted May 4, 2016 Los van de seksuele activiteiten zijn naakte (vrouwen)lichamen al een aanwezigheid in de kunst en cultuur sinds de prilste vormen van beschaving. Ik kan daar zelf ook heel erg van genieten. Maar ik verkies net zo goed de sierlijkheid van Hanco Kolks lijnenspel als hij een vrouw op papier zet en die echt uit niet meer dan enkele lijnen en bogen bestaat als de arceringen op de bolronde kont van Druuna. Ik verdenk haar er altijd van dat ze niet alleen haar bestek poetst maar ook haar kont. Quote
Tuizentfloot Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 Ik verdenk haar er altijd van dat ze niet alleen haar bestek poetst maar ook haar kont. Druuna poetst haar kont met haar bestek, vandaar die arceringen. Quote
linthout Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 maar hebben we het over functioneel naakt of zoveel mogelijk goedkope jongensfantasieen om te verhullen dat het verhaal eigenlijk maar weinig brengt? Zo vind ik in de strip Adelaars van Rome daarin teveel grossieren In alle boeken die jij zelf uitgeeft hebben nagenoeg alle vrouwen absurd weinig kleren aan. Dat is een soort traditie. Maar wel met de bedoeling om de lezers op te geilen. Mij stoort dat allemaal niet. Weinig kledij, geen kledij, het zal mij worst wezen. Als de strip maar leuk is. Quote
pudifar Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 Vandaag in de krant: http://www.hln.be/hln/nl/948/Kunst-Literatuur/article/detail/2695626/2016/05/05/Controversiele-tentoonstelling-Het-seksleven-van-Kuifje-van-start.dhtml Quote
RWuitgeverij Posted May 5, 2016 Posted May 5, 2016 In alle boeken die jij zelf uitgeeft hebben nagenoeg alle vrouwen absurd weinig kleren aan. Dat ontken ik ook zeker niet (al zijn het zeker niet alle), maar het gaat om het gehele argument hier 'zoveel mogelijk goedkope jongensfantasieen om te verhullen dat het verhaal eigenlijk maar weinig brengt' Quote Wij zijn nieuwsgierig naar waar jij ons vindt!
Metabaron Posted May 12, 2016 Posted May 12, 2016 Druuna poetst haar kont met haar bestek, vandaar die arceringen. Andersom, denk ik. Quote
cinco Posted February 27, 2023 Posted February 27, 2023 Als je 'goede seks' louter vanuit voortplantingsperspectief bekijkt, dan is het Nest van de Marsupilami's een aanrader, want je krijgt hier zowel het verleidingsspel, het bouwen van een nest als het produceren van nageslacht op de pagina's geserveerd. Redelijk uniek in de klassieke avonturenstrip. Waldorf, Iron giant and djkeos 3 Quote
Waldorf Posted February 28, 2023 Posted February 28, 2023 Franquin maakte dat verhaal toen zijn vrouw zwanger was van hun dochter. Dat is geen toeval. djkeos 1 Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cinco Posted April 24 Posted April 24 Soms komt de sidekick makkelijker en meer aan zijn trekken dan de held, gewoon doordat de hoofdfiguur zich meestal moet bezighouden met de hoofdverhaallijnen. Bijfiguren vinden in de luchtigere zijverhalen meer tijd om in bed door te brengen. Quote
cinco Posted April 24 Posted April 24 Voor het avontuur goed en wel op gang komt, is het misschien nog de beste gelegenheid voor de avonturier om zijn intiem moment te beleven. Quote
Air Posted April 26 Posted April 26 Franka frontaal over de kap! a dirty mind is a joy forever! (Mede mogelijk gemaakt door Eppo) Quote .
Ambreville Posted April 26 Posted April 26 45 minutes ago, Air said: Franka frontaal over de kap! a dirty mind is a joy forever! (Mede mogelijk gemaakt door Eppo) Je weet toch dat er op darknet specifieke fora bestaan die je hier mee verder kunnen helpen? Quote
Tanuki Posted May 7 Posted May 7 Ik volg @Kristof Berte hierin. Niks mis met wat fanservice, en dat mag soms zelfs een flinke portie zijn. Maar het mag een goed verhaal niet in de weg staan. Daarom heb ik absoluut niks met die zogenaamde Zwarte Reeks bv of een Stripspotters. Maar mocht de nieuwe Fanny Kiekeboe met haar vriendinnen nog eens langsgaan in 'het gevallen blad' zou ik dat absoluut niet erg vinden. Quote
Recommended Posts