Peter Motte Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 On 5/22/2017 at 9:25 PM, Peter Motte said: http://andreas-martens.skynetblogs.be/archive/2017/05/22/robbedoes-in-blijde-verwachting-8732050.html Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted May 23, 2017 Posted May 23, 2017 Ik geloof dat dit al in het bestaande Robbedoes topic stond. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
cartoonesk Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 Volgens mij niet maar deze eerste teaser die de Robbedoes-ambassadeurs mogen delen (op sociale media bv.) is wel eerder op de site van stripspeciaalzaak te zien geweest. #Robbedoes Quote
Peter Motte Posted May 24, 2017 Author Posted May 24, 2017 Het heeft hier al overal gestaan. Eerst had ik het blijkbaar op A (de draad van Andreas) gezet, of iemand heeft het daarheen verplaatst omdat het op een Andreas-blog stond. Daarna heb ik het op De Strip van de Dag gezet. Nu heeft het zijn aparte draad. In elk geval: als de bedoeling is dat de boodschap rondgaat, is dat wel gelukt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Chimi Posted May 24, 2017 Posted May 24, 2017 Is dat nu die van Charel Cambré en Marc Legendre? Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/
Peter Motte Posted May 26, 2017 Author Posted May 26, 2017 On 24/5/2017 at 9:07 PM, Chimichanga said: Is dat nu die van Charel Cambré en Marc Legendre? Robbedoes is van Dupuis. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 26, 2017 Author Posted May 26, 2017 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 26, 2017 Author Posted May 26, 2017 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted May 26, 2017 Author Posted May 26, 2017 On 24/5/2017 at 9:07 PM, Chimichanga said: Is dat nu die van Charel Cambré en Marc Legendre? Misschien kun je zelf oordelen: Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
blacktiger Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 ROBBEDOES SPECIAL 1 - HAPPY FAMILY Scenarist: Marc Legendre Tekenaar: Charel Cambré Genre: Avontuur Softcover, € 6,95, 48 pagina's Luxe Hardcover, € 49,95, 56 pagina's Een superbrein ter grootte van een ei? Dat kan alleen maar uit de koker van de graaf van Rommelgem komen. Met zijn nieuwe uitvinding vliegen vliegtuigen zonder piloot en parkeren auto’s zichzelf op de krapste plekjes. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar ook mensen met minder nobele bedoelingen hebben het op het ei gemunt. De graaf wil zijn uitvinding voorstellen op een belangrijk wetenschappelijk congres aan de Azuurkust. Hij rekent op Robbedoes om zich als een moederkloek over het ei te ontfermen en op bestemming te brengen. Start van een dolle rit naar het zuiden, in het gezelschap van een pronte dame en een ukkie. Wacht even... is Robbedoes vader geworden van one happy family? Quote
esteban² Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 Tof, tof, tof ! Maareum ... "Robbedoes Special", gaat dit dan ook een gast-reeks worden als "Robbedoes door ..." ? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 Die 1 voor de titel vind ik het boeiendste van al. Tenzij het betekent dat dit een verhaal in meerdere delen is. Die covertekening doet me wat aan de albums van Broca denken. En opnieuw geen Kwabbernoot in de reekstitel. De degradatie is blijkbaar definitief. Vroeger was Robbedoes de naam van het tijdschrift en Robbedoes en Kwabbernoot de naam van de stripreeks, maar tegenwoordig is het een beetje verwarrender geworden. Quote
marioboon Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 1 uur terug, Tom B zei: En opnieuw geen Kwabbernoot in de reekstitel. De degradatie is blijkbaar definitief. Vroeger was Robbedoes de naam van het tijdschrift en Robbedoes en Kwabbernoot de naam van de stripreeks, maar tegenwoordig is het een beetje verwarrender geworden. De laatste tekenaar die Kwabbernoot grafisch recht deed was Janry. Sindsdien hebben de meeste tekenaars moeite met zijn half kaal hoofd (met als triestig dieptepunt Benoit Feroumont, die toch een held van me is). Deze "Jump"stijl is niet mijn smaak, vrees ik. Maar ik geef dan ook grif toe dat ik vrees dat ik Robbedoes "ontgroeid" ben. Ja, Broca... zie ik ook. Dat kwam ook uit de animatie. Quote
Campesino Posted May 26, 2017 Posted May 26, 2017 https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=815652915268030&id=158175041015824 Al weer van eind April Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !
Tweetie Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 6 uren geleden, esteban² zei: Tof, tof, tof ! Maareum ... "Robbedoes Special", gaat dit dan ook een gast-reeks worden als "Robbedoes door ...? Een wat rare reeks, omdat die alleen in het Nederlands zal verschijnen. Waarom niet gewoon binnen de ""Robbedoes door .." reeks? Quote
Tweetie Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 Volgens mij zijn er heel veel onbekende tekenaars die mooie Robbedoezen zouden kunnen maken. Quote
Guest Kontiki Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 Alle uitleg volgt nog. Je bent trouwens al vroeg wakker, ik ga net slapen. Er staan verse updates klaar. Quote
esteban² Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 2 uren geleden, Tweetie zei: Een wat rare reeks, omdat die alleen in het Nederlands zal verschijnen. Waarom niet gewoon binnen de ""Robbedoes door .." reeks? Inderdaad een vreemde keuze. Je zou denken dat de Spirou uitstapjes sowieso verkopen in 't Frans? Een derde nevenreeks. Tjah. Ik koop 't sowieso. De Jump-stijl is weinig verrassend, maar ik zie 't wel werken. In dit auteursduo heb ik vertrouwen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 17 uren geleden, marioboon zei: De laatste tekenaar die Kwabbernoot grafisch recht deed was Janry. Sindsdien hebben de meeste tekenaars moeite met zijn half kaal hoofd (met als triestig dieptepunt Benoit Feroumont, die toch een held van me is). Ik begrijp dat half kaal hoofd niet. Vroeger had hij dat toch niet? Yoann is daarmee begonnen in Versteende Reuzen en sindsdien zie je dat bij bijna iedereen opduiken. Quote
marioboon Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 4 uren geleden, Tom B zei: Ik begrijp dat half kaal hoofd niet. Vroeger had hij dat toch niet? Yoann is daarmee begonnen in Versteende Reuzen en sindsdien zie je dat bij bijna iedereen opduiken. Nou, het was er wel al lang Ik zou gewoon die sprieten wegdoen en hem zijn kaalheid omarmen. (en die Engelse vertaling past zo goed bij dit onderwerp) Opvallend: in de filmversie durven ze het niet aan... Quote
Tweetie Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 45 minuten geleden, marioboon zei: Opvallend: in de filmversie durven ze het niet aan... Vrij logisch, bij een halfkaal hoofd kom je automatisch bij veel oudere acteurs uit. En Robbedoes en Kwabbernoot moeten ongeveer even oud zijn om een evenwichtig duo te kunnen zijn (al zit er een fors leeftijdsverschil tussen de acteurs), Quote
Madam Kito Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 1 uur terug, marioboon zei: Nou, het was er wel al lang Ik zou gewoon die sprieten wegdoen en hem zijn kaalheid omarmen. Ik heb dat dus nooit als een kaal hoofd gezien, ook al zou je dat op basis van die cover kunnen denken. Hoogstens als iemand met een hoog voorhoofd. Maar dat heeft Robbedoes ook. Het werd ook nooit ingekleurd als een kaal hoofd. Dat geel loopt gewoon tot boven door. Zoals in de tekenfilms duidelijker was. Franquin tekende hem op het einde zelf ook anders, overigens, met een haarlijn die meer naar voor lag. Nu teken ze hem echt als iemand die op de bovenste helft van zijn hoofd geen haar meer heeft staan. (is het al dan niet kaal zijn van Kwabbernoot de Robbedoes-versie van de snor van Lambik?) Quote
Tweetie Posted May 27, 2017 Posted May 27, 2017 2 uren geleden, marioboon zei: Nou, het was er wel al lang Ik zou gewoon die sprieten wegdoen en hem zijn kaalheid omarmen. (en die Engelse vertaling past zo goed bij dit onderwerp) Voor mij is dat ook geen halfkaal hoofd. De wenkbrauwen staan dusdanig dat er geen ruimte is voor haar. Of Kwabbernoot kaal ilijkt, varieert per tekenaar. Het meest extreem is Tehem. Quote
esteban² Posted May 28, 2017 Posted May 28, 2017 Ik heb hem ook nooit als kaal gezien. Een groot voorhoofd, dat wel. Maar die vrij recente ... Zoals de laatste prentjes in twee bovenstaande posts? Nope. Anderzijds zie ik er ook geen probleem in. 't Is een interpretatie. Dat mag. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
WAdriaensen Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Een beetje meer uitleg over Happy Family: http://stripgids.org/2017/05/marc-legendre-en-charel-cambre-tekenen-robbedoes/ Quote
Madam Kito Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Hier kan je al de eerste acht pagina's lezen. Quote
esteban² Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 'k Wou nét hetzelfde komen posten. Looking good. Maareum ... Waarom ze dit niet in 't Frans uitgeven? Volgens mij verkopen deze Spirou-interpretaties daar ongetwijfeld even goed als de "Robbedoes door ..." reeks. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
mojo Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Ik zal mijn vraag hier ook nog eens zetten Die lelijke blonde mevrouw op de cover, is dat Kwabbernoot? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Peter Motte Posted May 29, 2017 Author Posted May 29, 2017 1 hour ago, esteban² said: 'k Wou nét hetzelfde komen posten. Looking good. Maareum ... Waarom ze dit niet in 't Frans uitgeven? Volgens mij verkopen deze Spirou-interpretaties daar ongetwijfeld even goed als de "Robbedoes door ..." reeks. Misschien dat het vroeg of laat ook in het Frans komt, maar dat ze eerst de reacties in het NL afwachten. Enne ... 't Is sciencefiction. That's always looking good. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Guest Kontiki Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Het is in de eerste plaats een Vlaamse productie op initiatief van de Nederlandstalige, zelfstandige poot van Dupuis. De Walen en Fransen drukken niet mee. Er is nog geen concreet akkoord over een Franse vertaling. Dat was ook geen must om het project van de grond te krijgen. Quote
mojo Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Ik vind wel knap dat het kan om een Robbedoes album enkel in het NL te maken. Robbedoes leek me meer een personage dat het vooral goed doet in Frankrijk/Wallonie. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Guest Kontiki Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 't Is voor het eerst in 79 jaar dat dit kan. Op zijn best moet het Robbedoes weer een beetje bekender maken bij ons. Vlamingen zijn gewoon aan regelmaat. Met twee strips van Cambré en Legendre + de gewone Robbedoes + een nevenreekalbum zouden er vier Robbedoes-strips per jaar moeten kunnen verschijnen. Quote
Madam Kito Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 57 minuten geleden, Kontiki zei: Met twee strips van Cambré en Legendre Komt er een tweede album? Quote
Guest Kontiki Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 In december. Deel 3 in het voorjaar van 2018. Quote
Madam Kito Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 1 minuut geleden, Kontiki zei: In december. Deel 3 in het voorjaar van 2018. Allemaal van dezelfde makers? Quote
Steve Van Bael Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Zojuist, Tom B zei: Allemaal van dezelfde makers? yep! Quote
Madam Kito Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 Oei, dat maakt het wat minder interessant. Ik schreef eerder al dat de cover me aan Broca deed denken. Zou het daarom zijn dat die previewpagina's me qua scenario doen denken aan Cauvin? Of is het omdat het draait om een personage dat op alles en iedereen kwaad is? Quote
Guest Kontiki Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 24 minuten geleden, Tom B zei: Oei, dat maakt het wat minder interessant. Hoezo? Gun je het Charel en Marc niet? Quote
Madam Kito Posted May 29, 2017 Posted May 29, 2017 13 minuten geleden, Kontiki zei: Hoezo? Gun je het Charel en Marc niet? Daarover gaat het niet. a) Ik had liever wat variatie gezien qua makers. b ) Ik hoop dat drie delen niet betekent dat het opnieuw om een verhaal in drie delen gaat. Want daar hou ik als lezer niet van. Quote
Recommended Posts