Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 26 En 27 Oktober 2013


dutch lines

Recommended Posts

Lurken en dan als gast gal spuwen... :oxo:

 

Dat zie ik ook steeds vaker, je kan toch best kritiek hebben onder je eigen naam.......beetje laf

 

Al ben ik ook niet gelukkig met de opkomst internationale striptekenaars, maar wel over de opkomst Nederlanderse en Vlaamse toppers.... :cheerf2: ....die zijn er zo goed als allemaal (al mis ik helaas nog KIM, NIX en Cromheecke). 

Het budget is misschien teveel opgegaan aan comictekenaars en misschien is er teveel gerekend op de uitgevers voor tekenaars. Maar ik ben nog nooit teleurgesteld uit Breda vertrokken, de sfeer is altijd goed, volgens mij zeer veel repers (en misschien lurkers) aanwezig. Ik zal er twee dagen zijn. 

Link naar reactie

Genoten van een dagje in Breda :

Dédi's gescoord van Eric Heuvel, Molenaar en de Vos, Jan Bosschaert, Mark Retera en Terry Dodson.  Flink aantal handtekeningen van Martin Lodewijk.

 

Enkele tweedehands stripjes gevonden van mijn manco-lijstje.

 

Mooie locatie, wel wat chaotisch bij begin om alle tekenaars exact te kunnen lokaliseren. 

 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Dodson, neen. Voor 50euro een kopje, net wat beter dan de vrije tekeningen. Ik weet nog steeds niet of ik wel de gevraagde commisssie krijg.

Spanjaarden prachtig werk. Marin bij Silvester prima vervangen maar 4 hc voor Bruno Marchand is weer een rare Silvio frats.

 

Voor de rest druk en warm. Eppo volbezet en de kilobakken die goed verkochten.

Link naar reactie

had een leuke dag weinig uitgegeven voor tekeningen want ben het hebberigheid van bepaalde uitgevers een beetje moe aan het worden daarom heb ik  mij een beetje toe gelegt met zoeken naar tweedehandsstrips en een wat leuke beeldtje van Asterix

en natuurlijk een grote dank aan rob die mij een strip uit Leiden bezorgde met stempels (het biertje volg nog als je naar Geraadsbergen komt)

Link naar reactie

Het was drukkend warm, een jongetje achter me in de rij viel flauw ! Verder veel afzeggende tekenaars waardoor de wachtrijen lang waren. Mooie dedies van Unzueta en Jamar gekregen. Ook kennisgemaakt met het sympathieke duo Proost/Barcas (van bovengenoemde Alexander strip). Speciale vermelding verdient de zeer knappe vriendin van Barcas die de voorbijgangers bleef attenderen op de stripkunsten van de twee Barten, een niet te onderschatten kracht !

Link naar reactie

Ik zet m'n zuidwester ook op (het waait hier enorm op het moment) en begeef mij straks naar het festival. De eerste anderhalf uur afzien bij de Barbie film met dochterlief, maar daarna Mars lastig vallen om een veldslag tekening. Ik reken op steun van retep. 

Lecram, ik heb de Roel Dijkstra bij voor je.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Heb weer genoten gisteren. Helaas geen tekeningen gescoord, weet nog niet hoe dat precies in zijn werk gaat eigenlijk. Probeerde bij Mark Retera omdat ik de nieuwe Dirkjan wilde kopen, maar dat kon helaas niet vanwege zijn stapel (gereserveerd?) die nog aan de beurt moesten komen. 

 

Verder gelachen met de heren van Alexander de Grote en genoten van de sfeer; gezellig en druk met liefhebbers. 

Link naar reactie

En zo'n beurzen maken me meteen weer duidelijk wat ik aan het forum heb. Ondanks afzeggingen, voor mij niet eens van belang, heb ik een superdag achter de rug. Heel wat tekenaars kunnen aflopen, vaak enorm veel geluk gehad. Paul Teng bv. Die plots zonder werk kwam te zitten net nadat ik bij Gerrit de Jager, met wie ik het over zijn cocaïnegebruik had, weg kon. En dat was ook al na een gaatje dat bij Thomas du Caju viel. Na Teng lukten ineens Bosschaert en Jamar, quasi tegelijk. Al die namen waren in de latere namiddag. Bij Dodson passeerde ik bijna bij sluitingsuur. Er kon niet passend worden terugbetaald op een schetsboekje, dat ik dan maar voor 10 euro heb kunnen kopen, de handtekening en snel geschetst kopje, even lelijk als de rest die ik praktisch overal zag, volgden. retera's formule en bij Strip2000 kwam het neer op lopende band werk, maar ondertussen kan je wel verder gaan terwijl je je gesigneerde albums achteraf kan komen ophalen. Die Mars Gremmen kan toch niet kletsen en signeren tegelijk!

Ik heb vandaag eigenlijk geleerd dat je bepaalde namen moet vermijden om elders meer succes te halen. En bepaalde grote namen kwamen er achteraf met wat geluk alsnog bij. Veel nieuws en toezeggingen voor commentatorinterviewtjes kunnen vastleggen.

 

Gedenkwaardigste moment van de dag: toen ik mijn luxe van Minck Oosterveer kwam ophalen en verbijsterd stond door de grootte van het origineel (ik ben die bofkont die de cover in potloodversie heeft) herkende Oosterveers weduwe mijn naam en bedankte ze me voor mijn in memoriam. Het werd nog emotioneler, maar dat gaat jullie verder niets aan.

Link naar reactie

Breda was qua tekenaarsaanbod kleiner dan voorgaande jaren. Toch een aardig aantal dedies opgehaald: 2x Hénaff, Callixte, Jamar, Proost/Natte aap, Goudswaard, de Heij, Oost, Heuvel, Bosschaert, Unzueta, Delbressine, Gremmen, Du Caju (wat een prachtige Betty & Dodge uitgave) en de Amorfati tekenaars. Daarnaast tal van repers gezien en gesproken. Naast de usual suspects nog even gebabbeld met Imajica, Krimson, Johan, Beus en Benoist. Wat zijn Kool Thing en Kontiki een hoop kilo's kwijt, soepele en gespierde adonnissen zijn dat geworden !

Link naar reactie

Hehehe, en onze lichamen evolueren dan nog volop. Volgend jaar kom ik met een sliert knappe vrouwen achter mijn gat. Handig om die overal in wachtrijen kwijt te kunnen waar wachtende venten hen nog voorlaten ook.

 

By the way, dit jaar viel me toch ook weer de onaangename lijfgeur van wachtenden op. Bij 1 iemand kwam de geur van stront zelfs in mijn neus. Organisatoren zouden een lucratieve deal kunnen sluiten met deofabrikanten, op voorwaarde dat elke bezoeker een staaltje krijgt. Zelf rook ik normaal gezien naar frisse, groene appeltjes.

Link naar reactie

Wat zijn Kool Thing en Kontiki een hoop kilo's kwijt, soepele en gespierde adonnissen zijn dat geworden !

:e008:

 

Ondanks het gebrek aan grote namen, een supervlotte beurs gehad. Te vlot... ik ben volledig platzak teruggekeerd, maar wel 20(!) dedi's rijker. En apetrots op de Asterixplaat getekend door Jippes. Het was superleuk enkele repers te zien, Retep, Lecram en Natte Aap !

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

de aap dankt u. Het trok wat makjes aan op zondag, maar tegen het einde van de beurs hadden we toch bijna zo veel als gisteren. Zondag was toch meer een familiedag. Maar ik geef retep volmondig gelijk, de prachtige Nubische Godin aka vriendin aap zorgde inderdaad wel voor een hele andere dynamiek op zaterdag. Een beetje verlegen zei ze dat ze wel héél erg veel gefotografeerd is geweest die zaterdag. Maar ze ging eens kijken of ze vrij was om ook op strip turnhout te komen :D

 

Het was inderdaad fijn om de mederepers tegen het lijf te lopen. En anderen van wie ik niet wist dat het mederepers zijn (imajica bvb) :)

Link naar reactie

Waar heb ik u gezien ? Ik moet zeggen, ik ken alleen retep en lecram, en Bonte natuurlijk van het forum. Van de rest heb ik echt geen idee.

 

de aap dankt u. Het trok wat makjes aan op zondag, maar tegen het einde van de beurs hadden we toch bijna zo veel als gisteren. Zondag was toch meer een familiedag. Maar ik geef retep volmondig gelijk, de prachtige Nubische Godin aka vriendin aap zorgde inderdaad wel voor een hele andere dynamiek op zaterdag. Een beetje verlegen zei ze dat ze wel héél erg veel gefotografeerd is geweest die zaterdag. Maar ze ging eens kijken of ze vrij was om ook op strip turnhout te komen :D

 

Het was inderdaad fijn om de mederepers tegen het lijf te lopen. En anderen van wie ik niet wist dat het mederepers zijn (imajica bvb) :)

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

100 Bullets TPB 4 (NL)
The Legend Of Oz: Wicked West , Vol.1
The Chronicles Of Conan Volume 22 'Reavers In The Borderland"
The Chronicles Of Conan Volume 20 'Night Of The Wolf"
Witchblade/Darkness/Aliens/Predator "Mindhunter"

Storm #28 (ja tuurlijk!!!)
Collectie Candy Girls 1-4 (ja. Ook 2 Jim Silke verhalen. Daarom ook gehaald. NIet laten signeren, want de boeken zijn niet EN en nogal oud :) )

 

 

En 7 sketches (Hot Mummy), en Raquel Versteeg was een succes! En ik ben heel tevreden door al het talent dat de portfolio's kwam laten zien!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...