Ga naar inhoud

Stripfestival Breda 26 En 27 Oktober 2013


dutch lines

Recommended Posts

100 Bullets TPB 4 (NL)

The Legend Of Oz: Wicked West , Vol.1

The Chronicles Of Conan Volume 22 'Reavers In The Borderland"

The Chronicles Of Conan Volume 20 'Night Of The Wolf"

Witchblade/Darkness/Aliens/Predator "Mindhunter"

 

Storm #28 (ja tuurlijk!!!)

Collectie Candy Girls 1-4 (ja. Ook 2 Jim Silke verhalen. Daarom ook gehaald. NIet laten signeren, want de boeken zijn niet EN en nogal oud :) )

 

 

En 7 sketches (Hot Mummy), en Raquel Versteeg was een succes! En ik ben heel tevreden door al het talent dat de portfolio's kwam laten zien!!

 

waar zat je ergens? Ik heb maar heel even boven kunnen rondhollen in de 15 minuutjes pauze die we hadden. Daarvan heb ik er 10 bij Johan van HIP comics gestaan (sympathieke vent hoor) en 5 bij de andere johan van p@per (ook sympathieke vent) dus ik moet je waarschijnlijk voorbij gehold zijn :)

Raquel heb ik wel zien zitten. En Iris Compiet had ook veel bekijks. Leuke sprookjesachtige tekeningetjes maakt ze.

Link naar reactie

Breda is eigenlijk elk jaar krak hetzelfde en da's waarschijnlijk de reden waarom we er met z'n allen telkens opnieuw rondhangen :)

 

minder aanbod aan tekenaars en idd lange wachtrijen maar toch een geslaagd festival

 

de dedi-buit is niet indrukwekkend groot maar dat komt omdat ik me vooral gefocust heb op Terry Dodson en regelmatig in diens buurt rond hing. De commission-list was een lachtertje, daar heeft hij niks van gedaan maar uiteindelijk toch een heel mooie sketch gekregen voor een kleine prijs

 

en het is eigenlijk een heel sympathieke kerel en Rachel ook, fijne babbel gehad en daar draait het uiteindelijk toch om, toch?

Niet enkel voor een tekening te bemachtigen maar de ontmoeting met de auteur is even interessant

 

de afbeeldingen staan in de dedi-rubriek bij 'strips algemeen'

Link naar reactie

tenzij je dit van horen zeggen hebt, heb je met ons dus even staan kletsen :)

 

:) Namens mijn dochter nog bedankt voor de mooie tekening van Alexander. Ik kwam later dat 'zeer assertieve meisje' bij een andere tekenaar nog tegen. Daar stond ze net zo te ratelen als bij jullie. Heel apart.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

waar zat je ergens?

Raquel heb ik wel zien zitten. En Iris Compiet had ook veel bekijks. Leuke sprookjesachtige tekeningetjes maakt ze.

Nou... achter Raquel :)

 

Maar wellicht dat ik net even naar het toilet was (al moet ik bekennen dat ik ook even bij PEP wat comics heb gehaald, bij RW en DDB even hi ben gaan zeggen alsook bij Arboris wat oude Jim Silke boeken (niet laten signeren) heb gekocht :)  )

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik zag ineens die filmsterren achter een tafeltje zitten en kreeg spontaan medelijden. Toen wij er langs liepen zaten ze wat triest voor zich uit te staren want veel interesse voor hen was er niet. Maar ja, 15 euro neertellen voor een handtekening is misschien een beetje te veel van het goede.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Nou... achter Raquel :)

 

Maar wellicht dat ik net even naar het toilet was (al moet ik bekennen dat ik ook even bij PEP wat comics heb gehaald, bij RW en DDB even hi ben gaan zeggen alsook bij Arboris wat oude Jim Silke boeken (niet laten signeren) heb gekocht :)  )

 

shit ja, nu je het zegt. Heb effe heel kort met Raquel zitten kletsen (de avond daarvoor leren kennen op het terras van de dyslexische pizzeria Da allitia samen met een assertieve manager die niet gezegd wou hebben dat hij een manager was :) best sympatieke kerel hoor) Maar je was er inderdaad niet. Ik hoorde wel een soort gesnurk vanachter het doek komen, dus misschien ...

Link naar reactie

:) Namens mijn dochter nog bedankt voor de mooie tekening van Alexander. Ik kwam later dat 'zeer assertieve meisje' bij een andere tekenaar nog tegen. Daar stond ze net zo te ratelen als bij jullie. Heel apart.

 

ja die was grappig. Ach kijk, een (iets te) assertieve tiener met interesse voor strips. Het hoeft geen nadeel te zijn :)

Link naar reactie

Ik zag ineens die filmsterren achter een tafeltje zitten en kreeg spontaan medelijden. Toen wij er langs liepen zaten ze wat triest voor zich uit te staren want veel interesse voor hen was er niet. Maar ja, 15 euro neertellen voor een handtekening is misschien een beetje te veel van het goede.

 

Oh ja, die waren er ook. Ik ben er twee dagen lang geweest en ik heb ze niet eens gezien..... Maar ook niet echt naar gezocht. Ik weet ik niet of je het filmSTERREN kunt noemen. Het zijn acteurs met hele kleine rolletjes in vrij onbelangrijke series.

Link naar reactie

Op het moment dat ze er was bij Alexander, stond ik daar ook te wachten. Wie was jij dan?

 

wij hadden die ingehuurd als randanimatie :D

 

Maar ze is twee keer langs gekomen. Een eerste keer om het boekje te droppen onder het roepen van "rare jongens die romeinen" en kan je er ook een Romein in zetten? Waar we alle twee even naar elkaar keken en zeiden dat we grieken waren :)

En een tweede keer om het boekje weer op te halen. Onder het roepen van "rare jongens die grieken" :D

 

Ze heeft wel geen album gekocht :)

Link naar reactie

:) Namens mijn dochter nog bedankt voor de mooie tekening van Alexander. Ik kwam later dat 'zeer assertieve meisje' bij een andere tekenaar nog tegen. Daar stond ze net zo te ratelen als bij jullie. Heel apart.

 

Heel erg graag gedaan. Signeren voor volwassenen is "plezant", maar signeren voor kinderen is geweldig. Die concentratie op hun gezichtjes om een tekening uit het potlood van Bart Proost te zien komen, vind ik altijd heel erg wonderlijk om te zien. Soms zetten we zelfs die kinderen naast ons op de kruk zodat ze over de schouder kunnen mee kijken. We doen het uiteraard voor de jacht in saint-tropez, een vette rekening op de kaaimaneilanden en de hordes schaars geklede groepies. Maar de verwondering in kinderogen en de blijheid waarmee ze hun tekening krijgen is toch minstens even veel waard.

Link naar reactie

Ik zag ineens die filmsterren achter een tafeltje zitten en kreeg spontaan medelijden. Toen wij er langs liepen zaten ze wat triest voor zich uit te staren want veel interesse voor hen was er niet. Maar ja, 15 euro neertellen voor een handtekening is misschien een beetje te veel van het goede.

 

2

Link naar reactie

Oh ja, die waren er ook. Ik ben er twee dagen lang geweest en ik heb ze niet eens gezien..... Maar ook niet echt naar gezocht. Ik weet ik niet of je het filmSTERREN kunt noemen. Het zijn acteurs met hele kleine rolletjes in vrij onbelangrijke series.

 

'Kleine rolletjes' en een dwerg-acteur gaan niet samen :) Maar het is dat ik er toevallig langsliep en een tafel waar geen mensen voor staan valt toch op he. En nee, sterren kun je ze niet noemen.

 

wij hadden die ingehuurd als randanimatie :D

 

Maar ze is twee keer langs gekomen. Een eerste keer om het boekje te droppen onder het roepen van "rare jongens die romeinen" en kan je er ook een Romein in zetten? Waar we alle twee even naar elkaar keken en zeiden dat we grieken waren :)

En een tweede keer om het boekje weer op te halen. Onder het roepen van "rare jongens die grieken" :D

 

Ze heeft wel geen album gekocht :)

 

Haar suggestie voor een spin-off met Karel de Grote vond ik ook wel grappig. Wat kan zo'n stripbeurs toch leuk zijn he. :)

 

Heel erg graag gedaan. Signeren voor volwassenen is "plezant", maar signeren voor kinderen is geweldig. Die concentratie op hun gezichtjes om een tekening uit het potlood van Bart Proost te zien komen, vind ik altijd heel erg wonderlijk om te zien. Soms zetten we zelfs die kinderen naast ons op de kruk zodat ze over de schouder kunnen mee kijken. We doen het uiteraard voor de jacht in saint-tropez, een vette rekening op de kaaimaneilanden en de hordes schaars geklede groepies. Maar de verwondering in kinderogen en de blijheid waarmee ze hun tekening krijgen is toch minstens even veel waard.

 

Voorheen had van Bavel nog wel eens een 'happy hour' voor kinderen. Die hebben dan voorrang bij de tekenaars, dit keer heb ik daar niets over gehoord.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie
Retera's formule en bij Strip2000 kwam het neer op lopende band werk, maar ondertussen kan je wel verder gaan terwijl je je gesigneerde albums achteraf kan komen ophalen. Die Mars Gremmen kan toch niet kletsen en signeren tegelijk!

 

In zekere zin is dat toch ook wel makkelijk, ik heb intussen die hele stand met strips voor 1 euro/stuk kunnen doorploegen.

Link naar reactie

 ik heb intussen die hele stand met strips voor 1 euro/stuk kunnen doorploegen.

 

Dat soort stands was er nog redelijk veel.Volgens mij waren er een stuk of vier stands met strips voor een en twee Euro. Maar over het geheel genomen was het aanbod aan strips vrij beperkt. In bv. Valkenswaard was het aanbod veel ruimer en ook in Breda zelf was vorig jaar meer te koop.

Link naar reactie

Voorheen had van Bavel nog wel eens een 'happy hour' voor kinderen. Die hebben dan voorrang bij de tekenaars, dit keer heb ik daar niets over gehoord.

 

ja, we hadden daar op voorhand nog over gesproken, maar bescheiden als we zijn, hadden we eigenlijk verwacht om slechts 5 albums op een heel weekend te signeren. De toeloop hadden we niet echt verwacht. Dus de noodzaak hadden we niet echt ingeschat :)

 

ik ga eens met de uitgever babbelen over een kinderrij en een volwassenenrij waarbij we drie kinderen voor 1 volwassene signeren bvb. En dan ondertussen de volwassenen in de rij gratis ouzo, retsina, olijven, feta, baklava en druiven aanbieden. (aangeboden door mevrouw aap in haar mooie godinnenjurkje)

 

Maar goed, even de schoenen terug aan, het was echt geweldig in Breda, maar we hebben voorlopig nog geen idee wat de andere beurzen gaan geven. Misschien was dit wel een one time fluke. :) Op strip Turnhout komt deel 2 uit, dan kunnen we kijken of de formule nog steeds werkt :)

Link naar reactie

De proost/aap stand had een geweldige locatie, je moest er wel langslopen. Ook was, naast de kostuums, voorzien in een piepschuimen bord waar men de kop door kon steken voor een grappig fotomoment en natuurlijk de nubische koningin. Zo een doortastend commercieel inzicht had ik bij de aap niet verwacht, ik had nog getwijfeld om te vragen of ik ook met LETS of Torekes mocht betalen......

Link naar reactie

De proost/aap stand had een geweldige locatie, je moest er wel langslopen. Ook was, naast de kostuums, voorzien in een piepschuimen bord waar men de kop door kon steken voor een grappig fotomoment en natuurlijk de nubische koningin. Zo een doortastend commercieel inzicht had ik bij de aap niet verwacht, ik had nog getwijfeld om te vragen of ik ook met LETS of Torekes mocht betalen......

 

kijk, ik ben aan het verbouwen, je had voor het album ook 15 minuten het plafond mogen komen schilderen :)

Link naar reactie

De proost/aap stand had een geweldige locatie, je moest er wel langslopen. Ook was, naast de kostuums, voorzien in een piepschuimen bord waar men de kop door kon steken voor een grappig fotomoment en natuurlijk de nubische koningin. Zo een doortastend commercieel inzicht had ik bij de aap niet verwacht, ik had nog getwijfeld om te vragen of ik ook met LETS of Torekes mocht betalen......

 

Zij hadden inderdaad de beste lokatie en waren in mijn ogen de meest originele stand. 

Een aparte rij voor kinderen is inderdaad een leuk idee.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Zo de stofwolken na Breda zijn weer neergedaald. Als standhouder ben ik helemaal tevreden, organisatie was prima en de bezoekersaantallen leken mij minimaal het dubbele van vorig jaar. Da's niet gek. In Breda zag je ook overal abri's met reclame hangen...goeie PR en dat deel van de hoge kraamkosten goed besteed. En ja het was warm.

 

Weinig tijd gehad om rond te lopen, maar ik heb in ieder geval gezien: Boomvavavoom, Lecram (had nog een betere stoppelbaard dan ikzelf), Tuinman, Daan en Krimson. Volgens mij wandelde Kontiki ook nog voorbij. Voor de rest blijven de Repers wat anoniem voor me, tenzij ik in de wachtrijen ga zoeken. Toch maar eens een leuk polo-shirt ontwerpen Bonte??

 

Aantal tekenaars vond ik ook zeer goed, waar je ook liep overal zaten ze te signeren. Door de drukte was het lastig om een uitgebreide dedi te bemachtigen, dat was in Valkenswaard op de zondag veel eenvoudiger (anders zaten ze toch maar uit hun neus te eten). Maar goed als standhouder wil je veel drukte en dat was beide dagen het geval.

 

En te weinig internationale tekenaars? Jammer dan, het festival is er echt niet alleen voor een handjevol dedi-jagers (oei, dit is vloeken in de kerk) dus voor meer buitenlanders zou ik adviseren: ga naar Angouleme in januari.

 

Dikke complimenten voor Sytse en zijn team van vrijwilligers!!! 

 

Nu effe in beurswinterslaap tot ergens in maart.

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik zag ineens die filmsterren achter een tafeltje zitten ...

 

o verhip. NIet eens gezien! Waar zaten die?

 

 Maar je was er inderdaad niet. Ik hoorde wel een soort gesnurk vanachter het doek komen, dus misschien ...

LOL

eeeeeeeen bedankt :P

 

 

Voorheen had van Bavel nog wel eens een 'happy hour' voor kinderen. Die hebben dan voorrang bij de tekenaars, dit keer heb ik daar niets over gehoord.

die miste ik wel en toen Romano even bij me bleef hangen (tijdens zijn rondloopminuutje) hebben we het daarover gehad en ook dat mijn kids het ERG jammer vonden dat ze niet bij hem aan konden gaan!! Voor mijn kids zijn Iris Compiet, cosplayer Puck en Romano de heilige drie-eenheid :)

 

Maar Romano moest gaan, was al laat, draait zich om en struikelde prompt over mijn jongste zoon.

Mijn reactie "tsja, dat kan je op maar 1 manier goedmaken voor hem..."

Dus ik vermoed dat mijn Stijn als enige kind nu een Romano sketch (zombie met sik en BAD shirt) rondloopt :)

 

het was een hilarisch moment :) dat is zeker!!

Romano is een 'great sport'!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Voor mijn gevoel was het heel erg druk beide dagen, vooral de zondag was druk met veel verschillend publiek, zelfs nog toen ik vertrok om 16.15 uur was het nog vol. 

Ik kan niet voor de handel spreken, maar er waren bezoekers zat, volgens mij moet dat echt wel een succes geweest zijn. Prima locatie.

 

Als dedie-jager (maar wij zijn maar een klein deel van het publiek) kijk ik weer iets anders naar de beurs, maar vooral op het gebied van Nederlandse en vlaamse tekenaars was het uitstekend. Een grote pluim voor de Eppo stand, waar er weer vele aanwezig waren, als ook bij strip 2000. Ook door stripschap waren een paar mooie namen toegevoegd, onder andere Teng, de Jager, v.d.Kroft.

 

Internationaal was het wat minder, al heb ik toch twee mooie tekeningen gekregen van twee Spanjaarden (Unzueta en Ibanez) aan de stand bij Fons.

Op de bovenste verdieping zaten wat "grote" comicnamen, maar daar kon ik helaas geen wijs uit hoe of wat die signeerden. Een klein kopje Dodson heb ik gekregen en.......dat was wel verrassend....ook deed Yeates nog een leuke convention sketch van Conan in Conan 4 voor mij toen ik om een handtekening (in de hoop op meer natuurlijk :D ) vroeg. Dat was weer een toevalstreffer :cheerf2: . Hij moest weer even zijn gedachten ophalen bij het zien van deze strip ;)

Buiten deze 4 "comic" gerelateerde namen hebben we nog verkregen: Fred de Heij (2x), de 5 amorfati-makers: Barreveld, Leisink, van der Meulen, Peters en Gerritsen (zowel in boek als op vel), Polman, Retera, Jorg/Romano (2x), Heuvel, Delbrassine, van Oudenaarden, Teng, Bosschaert (3x), Jamar en Callixte.

Henaff had ik in Gent al verkregen, maar dat is natuurlijk ook een mooie naam.

 

Prima beurs, veel bezoekers, hopelijk volgende keer wat meer internationale tekenaars (DDB, Daedalus, Arboris etc.).

Link naar reactie

Tja Lecram, ook ik vond het een aardige beurs maar als handjevol dedijagerts worden we toch echt naar Angouleme verwezen(heb je de winterbanden al op de Volvo laten plaatsen ?). Weet je nog vroegah toen de tekenaars (gerenommeerd en soms nog wel eens uit het buitenland afkomstig) gewoon en vreedzaam naast de bananendoos stands stonden ? Mooie tijden waren dat ! 

Link naar reactie

Tja Lecram, ook ik vond het een aardige beurs maar als handjevol dedijagerts worden we toch echt naar Angouleme verwezen(heb je de winterbanden al op de Volvo laten plaatsen ?). Weet je nog vroegah toen de tekenaars (gerenommeerd en soms nog wel eens uit het buitenland afkomstig) gewoon en vreedzaam naast de bananendoos stands stonden ? Mooie tijden waren dat ! 

 

Ja, maar vroeger was alles beter in de stripwereld....

Link naar reactie

Had jij drie van die dure boeken gekocht? 

 

Ook 3 keer een tekening gehaald.

Het dossier had ik al lang (en toen ook al van 2 dedi's laten voorzien).

 

Op de zaterdag geen boek van Jan Bosschaert bij mij maar voor deze keer wilde hij het ook in een Dedi-boek doen.

Op de zondag had ik een Icarus en een Jaguar om te laten signeren.

Ter compensatie een paar ontbrekend Arcadia boeken aan mijn verzameling toegevoegd.

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Hoeveel repers hebben er hier ook de Strip2000 beursedities gekocht? Veel waar voor je geld:

* album in beperkte oplage 

* met een mooie prent erbij

* en ook nog een dedi

* waar je nog niet op eens op hoefde te wachten - tenzij je dat natuurlijk zelf wilde 

en dat voor maar een tientje. 

 

Ik heb ze zelf alle drie maar gekocht.

Link naar reactie

Alleen die van Gremmen gekocht.......

 

Gremmen zat weer eens niet op z'n plek toen ik langs liep, ook niet meer gezien, dus geen Trix gekocht. Gelukkig zat Gleever er wel en heeft een leuke tekening in de schetsboek van mijn dochtertje gezet.

 

De 'filmsterren' zaten  in de foyer vlakbij de ingang van de Jupiler zaal als ik het mij goed herinner, Boomvavavoom, beetje tegen de muur aan.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Dat waren twee mooie dagen in Breda! De sfeer deed me denken aan de good old Stripdagen in het Bredase Turfschip. Complimenten voor de organisatie en haar symphatieke medewerkers!

 

Ik heb een paar mooie dedi's gekregen (o.a. Gerrit de Jager, Victor Ibanez en Jan Bosschaert) en origineel artwork gekocht van Iris Compiet en Daan Jippes.

 

Qua repers heb ik Lecram (nogmaals bedankt!), Daan en Boomvavavoom (was je zoontje blij met de Star Wars-merchandise?) gesproken.

 

Het 'zeer assertieve meisje' stond voor mij in de rij bij Gerrit de Jager. Ze kletste hem de oren van het hoofd. Ze had veel kennis over het werk van Gerrit. En haar moeder maar wachten tot ze was uitgerateld.  :e007:

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

 

 

De 'filmsterren' zaten  in de foyer vlakbij de ingang van de Jupiler zaal als ik het mij goed herinner, Boomvavavoom, beetje tegen de muur aan.

o ja. Dat was idd waar ze zaten!!!

 

 en Boomvavavoom (was je zoontje blij met de Star Wars-merchandise?) .

enorm!!! Erg leuk!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik vond het in ieder geval heel geslaagd!
Wat comics gescored bij PEP ( The Legend Of Oz: Wicked West , Vol.1 , The Chronicles Of Conan Volume 22 'Reavers In The Borderland", The Chronicles Of Conan Volume 20 'Night Of The Wolf", Witchblade/Darkness/Aliens/Predator "Mindhunter") en bij RW nog een 100Bullets gehaald. Bij Eppo natuurlijk de Storm. Bij Arboris nog Collectie Candy Girls 1-4

Sketches kunnen scoren: Iris Compiet (Eyeris), Eelco Koper (Koper Comics), Dimitri Jansma (Dropcomics), Ranjit Domisse (Dropcomics), Steve van Bael (Iris uit de Menzo en Clint), Ed van der Linden (Maybelle), Eric Bongers (De Verborgen Ramp).



Verder had de BOOM ART DEPARTMENT stand een goede aanloop met de zondag als drukste dag, omdat toen ook een aantal luitjes aankwamen om hun portfolio te laten zien.

Ik had tevens mijn kids meegenomen op beide dagen en die hebben zich heerlijk vermaakt!

Met Marlon en Raquel als tekenaars aan de stand was het ook gewoon ronduit gaaf om er te zijn!

En dan alle mensen zien en spreken die ik normaal niet zo snel spreek: Olav Beemer, Peter de Bruin en nogal wat andere mensen van de Streep en Weeklydose en zelfs een oude bekende van Da Comic Lounge! Dan al de industrie toppers zoals de Dropcomics, Windmill, Koper maar zeker ook Iris Compiet. En Gerben met zijn dame... teveel om op te noemen!!

Het was een enorm gaaf weekend!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...