Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (7)] pagina 7 vs. pagina 21


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

1F3749E9-E7FC-4EB8-B79B-0F700A5601C1.jpe

 

 

uit de topreeks De Aasgieren (Marini).

 

JJL

 

 

B

 

Rork-FreakShow.jpg.0dd3c18eb33b1b813d34e

 

 

De vertaling (eigen vertaling met wat hulp van google translate):

Quote

- Een uur gaat voorbij. Het gemaskerde silhouet blijft onbewogen. De donder rolt oostwaarts op de benen van de bliksem. Het blijft druilen. Een deurklink klikt. Een paraplu ontvouwt. Dan nog een. En nog een. Ze verzamelen zich rond de wagen als knikkende paddestoelen. Als hun aantal voldoende is komt de gemaskerde in beweging.

- Vrienden, ik vaag uw geduld.

- Ik bied u, kosteloos, een les in menselijkheid, een scene van dodelijke dwaasheid, een visioen van het verleden en toekomst.

- Maar voordat ik hetgeen achter dit gehavende gordijn openbaar, zal ik u een kort verhaal vertellen...

- ... een verhaal van lijden en spijt, van overwinning en boetedoening, van vernedering en schuld ...

- Het begon twintig jaar geleden in de buitenwijken van een dorp zoals dit ... op een avond gelijk aan degene die voor ons ligt.

Dit is de vierde pagina van Bernie Wrightson's Freak Show en eigenlijk de introductie van het verhaal dat begint als een zwartgeblakerde circuswagen het dorp binnenrijdt. Nadat de nieuwsgierigheid van de dorpelingen is gewekt begint de eigenaar van de wagen met een introductie van de show. Maar voordat de show begint wordt eerst het achterliggende verhaal verteld, en dat is dus de strip. Naast de sfeervolle tekeningen weet deze introductie de nieuwsgierigheid te wekken, hier komt een sterk verhaal. Deze pagina heb ik genomineerd omdat tekst en tekeningen elkaar mooi aanvullen.

 

Rork

Link naar reactie
38 minuten geleden, Rork zei:

Ik blijf me altijd verbazen over de lichaamshouding van die dame in plaatje 2 van pagina A. Is zoiets fysiek mogelijk?

 

Ook zonder dat was ik uiteraard voor B gegaan.

Ik verkies de mooie billen boven de boerka. Ik ga dus voor A..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Hier ook een fan van De Aasgieren en Marini.
Maar toch ga ik B stemmen, want ik hou heel erg van die stijl van tekenen. Heel mooi vind ik dat. Ik vind trouwens niet dat er veel tekst staat, een strip is tekeningen en tekst, en dat is hier goed in verhouding, ik heb al wel eens andere strips gezien... 

 

Wat de lichaamshouding van de dame betreft in A: ze is een vampier, dus die kunnen wat meer dan wij gewone stervelingen. ;) 

But hey, you have my vote. 

Link naar reactie

Ook een verklaring voor het feit dat ze langs 5 kanten een kogelregen op zich krijgt, maar niet geraakt werd?  Ik denk dat het moderne stormtroopers zijn, die schutters. :D Geen punt van kritiek hoor, maar 'k vind dat altijd vermakelijk.  Laten we zeggen dat ik de tekenstijl op zich kan waarderen, alsook de inkleuring, maar wat zich afspeelt doet mij niets.  Dit Matrix-achtige tafereel werkt voor mij niet op papier, ik voel de vloeiende beweging in die actie niet.  Het lijken gewoon drie afzonderlijke beelden die op pauze staan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 hours ago, esteban² said:

Ook een verklaring voor het feit dat ze langs 5 kanten een kogelregen op zich krijgt, maar niet geraakt werd?  Ik denk dat het moderne stormtroopers zijn, die schutters. :D Geen punt van kritiek hoor, maar 'k vind dat altijd vermakelijk.  Laten we zeggen dat ik de tekenstijl op zich kan waarderen, alsook de inkleuring, maar wat zich afspeelt doet mij niets.  Dit Matrix-achtige tafereel werkt voor mij niet op papier, ik voel de vloeiende beweging in die actie niet.  Het lijken gewoon drie afzonderlijke beelden die op pauze staan.

idem- maar ook ik vind t dusdanig knap gemaakt dat ik toch voor a ga..

Link naar reactie
On 12/10/2017 at 10:55 AM, Rork said:

Ik blijf me altijd verbazen over de lichaamshouding van die dame in plaatje 2 van pagina A. Is zoiets fysiek mogelijk?

Ik denk dat een ballerina, een turnster of een acrobate dat wel voor elkaar zou krijgen.

 

Ik heb voor A gestemd. Een zwierige actiescene, met de camera die uitzoomt, de diagonaal over de pagina die doorheen de drie kaders loopt. Vakwerk waar ik een poosje naar kan kijken.

De bombast van B werkte misschien nog in de tijd van Dickens, maar ik ben dat al beu nog voor ik 't einde van de pagina bereik. Gewoon niet mijn ding.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...