Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (10)] pagina 8 vs. pagina 28


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 20-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

kk.jpg.0c261e73b3de49bcbcf0d72f3be7498b.

 

Krazy Kat: ogenschijnlijk eenvoudig maar het effect is magistraal.

 

Dr. Benway

 

 

B

 

5a129d948f626_paginagroo.jpg.f93b9093cb2

 

De tweede pagina die ik heb gekozen is eigenlijk een tekening op twee pagina's (ook wel 'spread' of 'two-page-spread' genoemd) uit de strip/comic van Groo, getekend door Sergio Aragonés en geschreven door Mark Evanier. Gewoonlijk beginnen de comics van Groo the wanderer (een hele domme strijder) altijd met zo'n 'spread' met heel veel karakters, waarop Groo bv. een dorp of een heksenbijeenkomst binnenwandelt of in dit geval een veldslag waar Groo al druk doende is slachtoffers te maken, nog voor de veldslag is begonnen.

Ik kan niet zo goed uitleggen waarom ik dit mooi vind maar Aragonés is gewoon een meester in het tekenen van mensenmassa's. Hij hoeft niet onder te doen voor de puzzels van Jan van Haasteren! :)

 

cartoonesk

Link naar reactie

Voor mij A :e012:

 

Een mooie pagina van George Herriman. Herriman tekende Krazy Kat van 1913 tot 1944 en experimenteerde met allerlei tekenformaten, kleuren, kadreringen en woordspelingen. Het speelt zich allemaal af in Coconino-country, een fictief landschap dat Herriman baseerde op  Monument Valley in Arizona.

 

Wat ik op deze plaat (en vele andere Krazy Kat strips want ik had net zo goed een andere aflevering kunnen kiezen) zo mooi vind is het vrije gebruik van kaders en de manier waarop die in elkaar over lopen. Misschien nu niet meer zo vernieuwend maar destijds zeer vooruitstrevend. En nog steeds erg mooi. Ik hou ook van de losse manier van tekenen en arceren van Herrimann. De grappen zijn vaak niet echt geweldig maar daar gaat het bij Krazy Kat ook niet echt om. Dit is visuele poëzie.

marcelherms.nl

Link naar reactie

Een gat in je cultuur als je Krazy Kat niet leuk vindt.

Een gat in je cultuur als je Groo niet leuk vindt.

 

Kortom, een moeilijke keuze maar ik kies toch maar voor de pagina die ik zelf indiende : B.

 

Voor de twijfelaars : klik op de afbeelding van de Groo-pagina om de afbeelding te vergroten en zoek Groo en zijn hond Rufferto te midden van het strijdgewoel. Als U dan niet slap ligt van het lachen kan ik U ook niet helpen. ;) 

Link naar reactie
Op 14-12-2017 om 16:27, esteban² zei:

Cartoonesk, sorry, je kan me niet helpen.

Niet erg. :) 

Trouwens, Groo kennende, vind hij een strijd waarbij je je zwaard niet mag gebruiken toch maar onzinnig. :P 

Niet dat ik me al gewonnen geef (nog een paar dagen!) maar als mijn pagina verliest dan liefst van Krazy Kat, dat is niet zo erg.

Al vind Rufferto het misschien wel vervelend om van een kat te verliezen. ;) 

 

t_82263.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...