Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Krazy Kat: ogenschijnlijk eenvoudig maar het effect is magistraal. Dr. Benway B De tweede pagina die ik heb gekozen is eigenlijk een tekening op twee pagina's (ook wel 'spread' of 'two-page-spread' genoemd) uit de strip/comic van Groo, getekend door Sergio Aragonés en geschreven door Mark Evanier. Gewoonlijk beginnen de comics van Groo the wanderer (een hele domme strijder) altijd met zo'n 'spread' met heel veel karakters, waarop Groo bv. een dorp of een heksenbijeenkomst binnenwandelt of in dit geval een veldslag waar Groo al druk doende is slachtoffers te maken, nog voor de veldslag is begonnen. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom ik dit mooi vind maar Aragonés is gewoon een meester in het tekenen van mensenmassa's. Hij hoeft niet onder te doen voor de puzzels van Jan van Haasteren! cartoonesk yncke.be Link to comment
sanderg Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 A vind ik een prachtige pagina. B is erg knap getekend maar doet toch minder met me. Ik merk steeds meer in dit toernooi dat ik me laat sturen op gevoel in plaats van op het technische aspect. Mooi tekenen is een ding maar sfeer scheppen is blijkbaar toch belangrijker voor mij.. https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Dr. Benway Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Voor mij A Een mooie pagina van George Herriman. Herriman tekende Krazy Kat van 1913 tot 1944 en experimenteerde met allerlei tekenformaten, kleuren, kadreringen en woordspelingen. Het speelt zich allemaal af in Coconino-country, een fictief landschap dat Herriman baseerde op Monument Valley in Arizona. Wat ik op deze plaat (en vele andere Krazy Kat strips want ik had net zo goed een andere aflevering kunnen kiezen) zo mooi vind is het vrije gebruik van kaders en de manier waarop die in elkaar over lopen. Misschien nu niet meer zo vernieuwend maar destijds zeer vooruitstrevend. En nog steeds erg mooi. Ik hou ook van de losse manier van tekenen en arceren van Herrimann. De grappen zijn vaak niet echt geweldig maar daar gaat het bij Krazy Kat ook niet echt om. Dit is visuele poëzie. marcelherms.nl Link to comment
nobody Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Voila: A. Visuele poëzie. I like that. Link to comment
Waldorf Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Ik kies ook voor A. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kristof Berte Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Doen mij alletwee weinig... Ik ga eens een dagje overslaan 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Beiden doen we niks. Het is eerder het grafische experiment dan een leesbaar stripverhaal. B gekozen Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
De Hollander Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 4 uren geleden, Kool Thing zei: Beiden doen we niks. Het is eerder het grafische experiment dan een leesbaar stripverhaal. B gekozen Idem Link to comment
esteban² Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Keuze B is best leuk, zonder meer. Maar A is bovenal interessant en maakt benieuwd naar meer. Of dat nu echt een pointe was op het eind van de pagina, weet ik niet. Maar visueel is het toch iets waar ik blijf naar kijken. Optie A dus. Link to comment
Tweetie Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Verbazingwekkend dat A een pagina is van tegen de 100 jaar oud. Dat zie je er niet aan af. Link to comment
cartoonesk Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Een gat in je cultuur als je Krazy Kat niet leuk vindt. Een gat in je cultuur als je Groo niet leuk vindt. Kortom, een moeilijke keuze maar ik kies toch maar voor de pagina die ik zelf indiende : B. Voor de twijfelaars : klik op de afbeelding van de Groo-pagina om de afbeelding te vergroten en zoek Groo en zijn hond Rufferto te midden van het strijdgewoel. Als U dan niet slap ligt van het lachen kan ik U ook niet helpen. Link to comment
Dr. Benway Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Op 13-12-2017 om 14:12, esteban² zei: Maar A is bovenal interessant en maakt benieuwd naar meer. Dan is dit boek misschien een aanrader. Of als je alles van Krazy Kat wil hebben (zoals ik) kun je bij Fantagraphics terecht: http://www.fantagraphics.com/series/krazy-and-ignatz/ marcelherms.nl Link to comment
esteban² Posted December 14, 2017 Share Posted December 14, 2017 Dank voor de tip. Wie weet, ooit. Cartoonesk, sorry, je kan me niet helpen. Link to comment
Chimi Posted December 16, 2017 Share Posted December 16, 2017 Op 13-12-2017 om 07:27, kuzuri zei: Voila: A. Visuele poëzie. I like that. 2 Heerlijke, dat naïeve tekenstijltje ook. http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
Yncke Posted December 16, 2017 Author Share Posted December 16, 2017 B, het is een heerlijke tekening. A doet me helemaal niets. yncke.be Link to comment
cartoonesk Posted December 18, 2017 Share Posted December 18, 2017 Op 14-12-2017 om 16:27, esteban² zei: Cartoonesk, sorry, je kan me niet helpen. Niet erg. Trouwens, Groo kennende, vind hij een strijd waarbij je je zwaard niet mag gebruiken toch maar onzinnig. Niet dat ik me al gewonnen geef (nog een paar dagen!) maar als mijn pagina verliest dan liefst van Krazy Kat, dat is niet zo erg. Al vind Rufferto het misschien wel vervelend om van een kat te verliezen. Link to comment
Recommended Posts