Ga naar inhoud

Blake en Mortimer


sanderg

Recommended Posts

Op 23/11/2023 om 13:44, Peter Motte zei:

Hier de beloofde foto: ze hebben de doos met exemplaren van de nieuwe aflevering van de "De Adelaars van Rome" gewoon pardoes boven op de doos met B&M's gezet:

 

 

BM2.jpg

 

@Peter Motte Eh, het is steeds mogelijk dat een verongelijkte klant (met smaak) een subtiele protestactie uitvoerde. De moeder van het zoontje die de hele nacht bleerde, de vrouw van de stripliefhebber of de stripliefhebber zelf, de inspectrice, de winkeldetective, een ander slachtoffer...

 

Lezers alle landen, verenigt U!! 😋

Link naar reactie
Op 23/11/2023 om 13:44, Peter Motte zei:

Hier de beloofde foto: ze hebben de doos met exemplaren van de nieuwe aflevering van de "De Adelaars van Rome" gewoon pardoes boven op de doos met B&M's gezet:

 

 

BM2.jpg

Hahahahahahaaa  Wel een mooi statement!

De nieuwe Adelaars heb ik trouwens wel gekocht en die was erg (weer) erg vermakelijk! Wat ziet die Morphea er alleen nog goed uit voor een oma...  Aan de ene kant leuk, aan de andere kant stoorde het me wel ietwat (realistisch was het immers niet...)

 

Maar goed.. ik zie de (jonge) vrouwen zoals Marini ze tekent altijd graag..

Het bevestigt wel weer het rolmodel dat strips (alleen) voor mannen zijn.. (mijn vrouw zou dit soort strips (boeit haar echt 0,0) vast en zeker erg sexistich vinden..

Ook de scene waarin een vrouw aan haar haren wordt getrokken voorafgaand aan een gezellige 'stoeipartij' zijn (volgens) mij niet echt wat de gemiddelde vrouw graag ziet (het is ieg niet bepaald woke :-P)

Maar goed.. ik dwaal af.. terug naar B&M waarin geen (afgebeelde) stoeipartijen voorkomen... 

Link naar reactie
  • 1 month later...
4 minuten geleden, Peter Motte zei:

Goed idee, zou ik zeggen. Maar tegenwoordig moet het op TikTok. Terwijl je een emmer over iemand leeggiet. Met een muziekje erbij. En een dansje.

Of iets voor “alleen fans” die willen betalen voor extraatjes.

maar voor dat geld, kun je beter wat stevige bakken kopen om uw strips in te bewaren. 😉

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Op 18/11/2023 om 16:08, cinco zei:

 

86hje3.thumb.jpg.b2dcf47862d3091b6afbbb9907ede3ee.jpg

 

Ik heb het boek gelezen.

De tekeningen blijf ik ondermaats vinden, net als de inkleuring.

Het verhaal? Nou ja, aan de ene kant vind ik het best wel aardig hoe Olrik ons dynamische duo bij de speurneus neemt (woordspeling op niveau van boek), maar ondanks alles is het inderdaad wat dunnetjes. Het is mogelijk dat dat wordt veroorzaakt doordat het over meer dan 120 p's is uitgesmeerd.

En verder mogen ze eens ophouden met voortdurend oude dingen nodig te hebben, zoals de Rode Vleugel, verwijzingen naar de gele keizer, Bij Horus, sta!

Dat doet me eraan denken: er zitten nogal wat vertaalfouten in. Dat verbaast me, want die vertaler kan volgens  mij beter.

Tja, jongens... voor 17 euro vind je betere strips, dat kun je niet ontkennen.

Link naar reactie
44 minuten geleden, sporoi zei:

Toch nieuwsgierig en verleid geworden door de schuld van @Peter Motte 😉.

 

blm.thumb.png.811fef2bc0944e0df6f8c88f9e7104b4.png

 

 

Ik heb mijn flessen vitriool "puur" en suikerwater al klaar staan ten behoeve van een recensietje (maar ik geef het album zijn kans).🙂

Voor binnen een paar weken (midden februari waarschijnlijk) op  ... And now something sporoiadic different ... .

 

“I know it well, sir; you have an exchequer of words, and, I think, no other treasure to give your followers; for it appears by their bare liveries that they live by your bare words.”

Link naar reactie
  • 2 months later...

zag vandaag een stukje over o.a een nieuw album van Mortimer en Blake

Vond alleen dat er een aparte tekening bij zat

zou gaan om een soort boor maar begrijp uit de tekening niet echt hoe de gang dan zo hoog komt.

Boven en onder de boor zit nog redelijk wat ruimte die ook weg is.

 

image.thumb.png.2a439e26d29919c4eadf0cfc7f66f83c.png

Link naar reactie
49 minuten geleden, Willem zei:

zag vandaag een stukje over o.a een nieuw album van Mortimer en Blake

Vond alleen dat er een aparte tekening bij zat

zou gaan om een soort boor maar begrijp uit de tekening niet echt hoe de gang dan zo hoog komt.

Boven en onder de boor zit nog redelijk wat ruimte die ook weg is.

 

image.thumb.png.2a439e26d29919c4eadf0cfc7f66f83c.png

Omdat Olrik anders niet door het raampje kan kijken natuurlijk :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Willem zei:

zag vandaag een stukje over o.a een nieuw album van Mortimer en Blake

Vond alleen dat er een aparte tekening bij zat

zou gaan om een soort boor maar begrijp uit de tekening niet echt hoe de gang dan zo hoog komt.

Boven en onder de boor zit nog redelijk wat ruimte die ook weg is.

 

image.thumb.png.2a439e26d29919c4eadf0cfc7f66f83c.png

Ja hier word ik wel heel erg blij van hoor! Een nieuw b&m album getekend door Juillard!! Ik kijk er enorm naar uit!

 

Het uitstekende raam waarachter Olrik gecrushed zou worden en waardoor onze helden dus voor altijd van hun eeuwige vijand zouden zijn verlost omdat hij zo stom is geweest om een niet naar behoren ontworpen apparaat in te stappen neem ik voor lief 🙂

 

Link naar reactie
47 minuten geleden, Peter Motte zei:

Om te beginnen is een ondergronder een stom idee, maar het wordt nog stommer als je ziet dat hij wordt aangedreven door... raketmotoren!

Raketten hebben geen zuurstof van buitenaf nodig dus dat is geen probleem. Het grootste probleem krijgt Olrik want de aandrijfsnelheid van het voertuig is veel hoger dan de afvoersnelheid van het zand.

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Waarom hebben ze trouwens ramen? Onder de grond is niets te zien.

De ondergronder uit S&W blauwe reeks zit slimmer in elkaar.

Rekening houdende met de moeite die het soms kost om tunnels te boren, is een ondergronder trouwens in het algemeen een slecht idee. Ik vind het niet op het niveau van B&M.

Link naar reactie
12 minuten geleden, Lamme Goedzak zei:

Fantasie moet toch niet altijd 100% wetenschappelijk correct zijn?

 

Nee, maar het is altijd goed, zeker in meer realistische reeksen, dat je de indruk krijgt dat er wat over is nagedacht. Dat is gewoon leuker voor attente lezers. Hier heb ik ook de indruk dat het denken er wat teveel aan was.

 

Niet goed voor reeks met eerbiedwaardige roots. Maar ja, B en M... 

 

' Het is maar een kindervertelseltje voor volwassen kinderen.' 😐

Link naar reactie

Ik moet nog altijd beginnen met die reeks grondiger te leren kennen, maar het feit dat het altijd dezelfde slechterik is steekt me wat tegen. En waarom lijkt die Olrik op een evil versie van Blake?

 

Al wil ik wel ooit eens alle overeenkomsten zoeken tussen de Zaak Francis Blake, de Zwarte Rotsen en the 39 Steps.

 

afbeelding.png.3d9fdcba79b933f835e4cd0ff130ae9a.png afbeelding.png.533dfc776aadaa7548c62ec85b383c8a.png

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, cinco zei:

Ik moet nog altijd beginnen met die reeks grondiger te leren kennen, maar het feit dat het altijd dezelfde slechterik is steekt me wat tegen. En waarom lijkt die Olrik op een evil versie van Blake?

 

Al wil ik wel ooit eens alle overeenkomsten zoeken tussen de Zaak Francis Blake, de Zwarte Rotsen en the 39 Steps.

 

afbeelding.png.3d9fdcba79b933f835e4cd0ff130ae9a.png afbeelding.png.533dfc776aadaa7548c62ec85b383c8a.png

 

 

 

 

 

Olrik is geportretteerd naar Jacobs zelf. Blake naar een vriend van Jacobs.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op 30/3/2024 om 18:56, Willem zei:

zag vandaag een stukje over o.a een nieuw album van Mortimer en Blake

Vond alleen dat er een aparte tekening bij zat

zou gaan om een soort boor maar begrijp uit de tekening niet echt hoe de gang dan zo hoog komt.

Boven en onder de boor zit nog redelijk wat ruimte die ook weg is.

 

image.thumb.png.2a439e26d29919c4eadf0cfc7f66f83c.png

 

En waar hebben ze al die grond gelaten?

Link naar reactie
1 uur terug, Lamme Goedzak zei:

Er zit een omgekeerde materie replicator ingebouwd die de grond omzet in zijn samengestelde atomen. Boven en onder de graver is er ook een krachtveld die de eerste decimeters grond desintegreert.

 

Dus als je lang genoeg reist met duizenden van die apparaten dan wordt de aardbol een soort gatenkaas die op de duur door zijn  eigen gewicht ineenstuikt, met frequente tektonische plaatverschuivingen en massaal veel vulkaanactiviteiten? 

 

Dat is Olrik waardig! 😁🌋

Link naar reactie
2 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Er zit een omgekeerde materie replicator ingebouwd die de grond omzet in zijn samengestelde atomen. Boven en onder de graver is er ook een krachtveld die de eerste decimeters grond desintegreert.

 

Dan hebben ze waarschijnlijk hulp ingeroepen van een andere geleerde.

 

delzenne-jommeke-professor-gobelijn-2srr

Link naar reactie
7 uren geleden, WILCO zei:

Benieuwd of het nu wel van de grond gaat komen..deze plannen waren er al lang geleden en toen zou Jim Caviezel Olrik spelen meen ik mij te herinneren...

 

Ik wacht trouwens ook nog steeds op de Thorgal tv- reeks... Geen idee of die er ooit nog gaat komen.. jaren geleden al aangekondigd 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...