Yncke Posted December 9, 2018 Posted December 9, 2018 Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Mijn tweede nominatie komt uit de Hilda reeks. (Black Hound) esteban² B Djinn ( eerste cyclus ) Kool Thing yncke.be
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Djinn gekozen, geeft perfect de sfeer weer, tekst overbodig. Maar de kleurverzadiging van dat Catawikibeeld is niet reeël. Dit wel:
Bart 01 Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 De Hilda reeks heeft prachtige covers, maar deze backcover is toch heel jammer. De reeks zelf is een toonbeeld van verbeelding, sfeer en charme. En dan die lettering op de achterkant. Brrrrr. Bij de NL versie is het al iets beter, maar toch onbegrijpelijk voor een voor de rest zo mooi voorgegeven reeks. Let ook op het foutje in de tweede paragraaf met de vierkante haakjes hieronder
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 29 minuten geleden, Bart 01 zei: Let ook op het foutje in de tweede paragraaf met de vierkante haakjes hieronder Ik geef het op. Vertel. Edit: 20 keer gelezen inmiddels en ik zie geen fout
Bart 01 Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Er is geen taalfout ook. Maar waarom staan die vierkante haakjes rond 'Hilda's wereld is' daar?
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 2 minuten geleden, Bart 01 zei: Er is geen taalfout ook. Maar waarom staan die vierkante haakjes rond 'Hilda's wereld is' daar? Ah, dat was het... Dit is de gebruikelijke (integere) manier om citaten uit recensies vloeiend leesbaar te maken. De tekst tussen de vierkante haakjes staat niet in de oorspronkelijke recensie.
Bart 01 Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Aha. Er staat wel meer in dan dat in feite tussen die haakjes zou moeten staan. Het leek me een heel klein typo'tje. Maar bon, genoeg over mijn knipoogje. Het blijft verdorie jammer dat die lettering niet creatiever gebeurd is bij de Hilda cover. Want voorts is die cover echt wel sterk.
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 2 minuten geleden, Bart 01 zei: Het blijft verdorie jammer dat die lettering niet creatiever gebeurd is bij de Hilda cover. Want voorts is die cover echt wel sterk. De Fransozen kozen voor minder tekst en meer rook, dat werkt al beter denk ik:
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 1 uur terug, Bart 01 zei: een voor de rest zo mooi voorgegeven reeks. Zoiets?
esteban² Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 De donkere versie (geen realistische weergave) van Djinn spreekt mij veel meer aan dan de werkelijke versie. die is mij te bleek. De achtercover van Hilda heb ik net gekozen omdat deze de sfeer en charme weergeeft van de reeks, want Hilda staat inhoudelijk ook garant voor talloze dergelijke tafereeltjes, eerder dan de andere backcover die gepost werd. Zeker in die periode van de reeks. De rook als typische tekst-omvanger is zoveel beter dan de talloze witte kaders of vage vlakken die we al voorbij zagen komen in het toernooi. Hilda maakt mij benieuwd. Djinn is ook mooi (enfin, de te donkere versie toch), maar is anderzijds ook 'maar' een Arabisch clichébeeld dat we wel vaker zien. Mooi uitgevoerd, maar het triggert mij niet. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tuizentfloot Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 37 minuten geleden, esteban² zei: De donkere versie (geen realistische weergave) van Djinn spreekt mij veel meer aan dan de werkelijke versie. die is mij te bleek. De achtercover van Hilda heb ik net gekozen omdat deze de sfeer en charme weergeeft van de reeks, want Hilda staat inhoudelijk ook garant voor talloze dergelijke tafereeltjes, eerder dan de andere backcover die gepost werd. Zeker in die periode van de reeks. De rook als typische tekst-omvanger is zoveel beter dan de talloze witte kaders of vage vlakken die we al voorbij zagen komen in het toernooi. Hilda maakt mij benieuwd. Djinn is ook mooi (enfin, de te donkere versie toch), maar is anderzijds ook 'maar' een Arabisch clichébeeld dat we wel vaker zien. Mooi uitgevoerd, maar het triggert mij niet. 2
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Ik aarzel nu toch over mijn stem. Eigenlijk moet de donkere versie gediskwalificeerd worden. Hij bestaat niet.
Madam Kito Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Djinn is een mooi idee, maar te vlekkerig in zijn uitvoering. A is gewoontjes, maar prima uitgewerkt.
esteban² Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Dat is inderdaad mijn "probleem" met de nochtans mooie achtercover van Djinn … "vlekkerig", dat vat het wel samen. De donkere (maar onbestaande?) versie is daarom véél beter, imo. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Vittorio Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 44 minuten geleden, esteban² zei: De donkere (maar onbestaande?) versie is daarom véél beter, imo. Daar is zoveel contrast aan toegevoegd, zo is ie niet bedoeld. Wel zo:
Tanuki Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 Mooie achtercover, die van Djinn, nu ik het verband met de cover zie. Maar ik kies toch voor Hilda. Al gruw ik van de Nederlandse versie ervan, omwille van het woordje "padvinderij". Ik denk dat dat mijn N-woord is.
Bonte Posted December 20, 2018 Posted December 20, 2018 De Djinn achterkaft is erg goed want je kijkt als het ware naar de stad vanachter de sluier die ze draagt en die van de tent, daarom mag het ook niet de te donkere versie zijn. Hilda is echter compleet mijn stijl en sfeer, ondanks de betere voor-covers en matige tekstplaatsing. Dus A.
esteban² Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 blij dat Hilda toch wat dichterbij gekomen is. De Netflix serie is overigens de moeite. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tuizentfloot Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 De backcover van Djinn, komt - net zoals eerder in dit toernooi die van De gezellen van de schemering en die van Bakamé - enkel tot zijn recht wanneer de volledige plaat van voor- en achterkant in beeld wordt gebracht. Geïsoleerd van de cover, doet deze plaat me niets.
Kristof Berte Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 3 uren geleden, Tuizentfloot zei: De backcover van Djinn, komt - net zoals eerder in dit toernooi die van De gezellen van de schemering en die van Bakamé - enkel tot zijn recht wanneer de volledige plaat van voor- en achterkant in beeld wordt gebracht. Geïsoleerd van de cover, doet deze plaat me niets. 2 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
esteban² Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 Op 20/12/2018 om 08:48, Bart 01 zei: En dan die lettering op de achterkant. Brrrrr. Wel, daar ben ik het nu eens helemaal niet mee eens. In de vorige rondes is mij opgevallen hoe vaak achtercover-tekst als een tang op een varken staat. Te druk, niet goed leesbaar, niet goed passend, te veel franjes, ... Net dat kan ik waarderen bij Hilda. De tekst is duidelijk leesbaar en trekt -bovenal- de aandacht niet weg van de rest. Mijn ogen gaan meteen naar de tekeningen. Dat het klassieke kader hier ook plaats maakt voor een tekstvlak op mooie wijze in de tekening verwerkt zit, zie ik ook als een pluspunt. De laatste dagen genoeg voorbeelden gezien waar dat niet werkt. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Madam Kito Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 Het zou nog leuker geweest zijn indien ze de tekst niet links afgelijnd zouden hebben, maar centraal, zodat het tekstblok zowel links en rechts geen rechte lijn zou vormen. Een beetje zoals de vorm van die rook. Als je begrijpt wat ik bedoel.
esteban² Posted December 21, 2018 Posted December 21, 2018 Dat is waar. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 Op het eerste gezicht twee gelijkwaardige tegenstanders. Wat een beetje uitzonderlijk is in dit toernooi: er zijn een paar achtercovers tegenover elkaar gezet, die eigenlijk niet goed samenhoorden. Wat het verlies van de Andreas-cover verklaat. A heeft mijn stem gekregen, maar misschien had het evengoed B kunnen zijn. Het probleem met B is dat er weinig aan te zien is. Ik snap het idee wel, maar A heeft door het personage toch wat meer houvast. Een sympathie-stem voor A, zou ik zeggen. Onanks de teskt. Die stoort hier helemaal niet. Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts