Vittorio Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Beetje verborgen, maar volgens mij hét nieuws van de dag en de week en misschien wel het jaar: De S&W-toren is vandaag definitief uit het toernooi geknikkerd. In de eerste ronde. Ik geef toe dat zij niet de enige waren die dit niet verwachtten: Quote
Madam Kito Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Tja, Vandersteen had de pech meteen tegenover Franquin te staan. Indien beide in de eerste ronde tegenover mindere goden zouden uitgekomen zijn, zou die toren het langer volgehouden hebben. Het tournooisysteem geeft wat dat betreft een beetje een vertekend beeld. Indien er bijvoorbeeld met een puntensysteem zou gewerkt worden, zou het eindresultaat helemaal anders zijn. Quote
Tweetie Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Tja, Guust is een heel populaire reeks op de reep. Quote
156 Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 De toren zelf mag dan wel iconisch en mooi zijn. De cover in zijn geheel daarentegen vind ik lelijk. Die lelijke letters in 'suske en wiske'. De rood/geel combinatie die vloekt en schreeuwerig is en dan nog dat grote witte vlak. Quote
cartoonesk Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Ik zag het vanochtend! Het scheelde toch niet zo heel veel... Quote
linthout Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Straf! Ze zijn ook op zoek naar de beste achtercover natuurlijk... In die zin kan het een totaal onbekende cover zijn die wint! Quote
Vittorio Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 29 minuten geleden, Tom B zei: Tja, Vandersteen had de pech meteen tegenover Franquin te staan. De grap is natuurlijk dat hij tegenover een gemankeerde Franquin stond, het genomineerde omslag was niet compleet, notabene de verduidelijkende tekst (hieronder wel aanwezig) ontbrak: Is toch een beetje verliezen van een elftal met een rode kaart Quote
linthout Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Ha, die cover van Guust hoort er dus zo uit te zien? Daar was aan geprutst? Dan telt de uitslag niet! Met die tekst bij is die cover VEEL slechter!!!! Quote
cartoonesk Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 De ingezonden versie is wel degelijk een achterkant die gebruikt is (voor de eerste chronologische reeks), Meneer Linthout! Er is niet gephotoshopt! Het was de enige versie die ik ter beschikking had. Quote
Vittorio Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 Ze hadden de tekst kunnen behouden door deel 11 te veranderen in deel 15... Quote
Vittorio Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 Toch had ik deze liever zien winnen, dit is de echte achterkant van Guust: Quote
cartoonesk Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Dat was oorspronkelijk een laatste pagina in een album van de oorspronkelijke reeks dus niet een achterkant! Die van mij was dus oorspronkelijkerder! Quote
Rik Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 De afgelopen battles bekeken te hebben valt het mij op dat het merendeel van de stemmers een voorkeur heeft voor humoristische covers. De realistische covers delven over het algemeen het onderspit. Daarom vond ik het wel goed dat Guust en Sus en Wis elkaar zijn tegengekomen met wat mij betreft de Guustcover als winnaar. Quote Omnia mutantur nihil interit
Tweetie Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Hm, de besten zouden elkaar pas later in het toernooi tegen moeten komen. Quote
Rik Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 4 minuten geleden, Tweetie zei: Hm, de besten zouden elkaar pas later in het toernooi tegen moeten komen. Dat zou betekenen dat je vooraf al een onderscheid zou maken en dit is in mijn opinie niet de bedoeling van dit toernooi. Iedereen heeft immers gelijke kansen. Bovendien is het predicaat " de beste" zeer subjectief en zeker niet eenduidig. Quote Omnia mutantur nihil interit
linthout Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 2 uren geleden, Vittorio zei: Toch had ik deze liever zien winnen, dit is de echte achterkant van Guust: Waarom staat hij in de hoek te wenen? Zo is zijn karakter helemaal niet. Ik snap dit niet. Quote
Vittorio Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 1 uur terug, linthout zei: Waarom staat hij in de hoek te wenen? Zo is zijn karakter helemaal niet. Ik snap dit niet. Daarom is het ook zo'n verrassende achterkant, De achterkant laat altijd een heel andere kant zien dan de voorkant, in dit geval een onbekende kant. Quote
esteban² Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Op dit forum is het sowieso erg moeilijk om van een Guust te winnen, zo bleek al vaker. De fans zijn talrijk aanwezig. De cover die deze verslaat, wat onwaarschijnlijk is, zou zowaar dubbele punten mogen verdienen alleen daarom al. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Yncke Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 1 hour ago, Tweetie said: Hm, de besten zouden elkaar pas later in het toernooi tegen moeten komen. Dan had je de seed voor het toernooi maar zorgvuldiger moeten kiezen. Quote yncke.be
linthout Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 1 uur terug, Vittorio zei: Daarom is het ook zo'n verrassende achterkant, De achterkant laat altijd een heel andere kant zien dan de voorkant, in dit geval een onbekende kant. Tja, zo kun je eender wat plaatsen. Ik vind dat een flauwe uitleg. Er moet altijd een link zijn of het moet heel grappig of origineel zijn, zoals die lamp. Is dat van toen Franquin nog leefde? Quote
Vittorio Posted December 17, 2018 Author Posted December 17, 2018 25 minuten geleden, linthout zei: Tja, zo kun je eender wat plaatsen. Ik vind dat een flauwe uitleg. Er moet altijd een link zijn of het moet heel grappig of origineel zijn, zoals die lamp. Is dat van toen Franquin nog leefde? Het is de achterkant van "Flaters bij de vleet". Daarin wordt niet geweend maar er is wel een gag met een zwaarverkouden, snuivende en sniffende Guust.... Quote
Madam Kito Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Ik zie dat als Pruimpit of Kwabbernoot die Guust in de hoek heeft gezet na een zoveelste flater. (het karakter van Guust is in de loop der jaren toch wel wat veranderd heb ik de indruk). En het is nu niet alsof Guust een lamp is, niet? Enig dichterlijke vrijheid moet kunnen. Quote
linthout Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Guust als lamp is gewoon heel leuk. DAT is dichterlijke vrijheid. Guust in de hoek is dat niet. Maar inderdaad: je kunt redeneren dat Pruimpit hem daar gezet heeft...En zo kan het nog enigszins kloppen. Quote
Madam Kito Posted December 17, 2018 Posted December 17, 2018 Eventjes het album erbij gehaald. De oorspronkelijke tekening was bedoeld als reclame voor het tijdschrift Robbedoes. In het Nederlands is de daarbijhorende tekst: en iedere week vind je 'n nieuwe flater in het weekblad Robbedoes. Quote
Tuizentfloot Posted December 18, 2018 Posted December 18, 2018 9 uren geleden, linthout zei: Guust als lamp is gewoon heel leuk. DAT is dichterlijke vrijheid. Guust in de hoek is dat niet. Maar inderdaad: je kunt redeneren dat Pruimpit hem daar gezet heeft...En zo kan het nog enigszins kloppen. Hij is alvast niet de enige Quote
linthout Posted December 18, 2018 Posted December 18, 2018 Met popje! Er zijn geregeld mensen die me vragen of ik die nog heb. Neen dus. Maar bij de optredens van Urbanus is er een verkoopstandje en daar waren er een paar weken geleden nog enkele beschikbaar. Quote
esteban² Posted December 18, 2018 Posted December 18, 2018 Mijn exemplaar is helaas ooit onherstelbaar gebroken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
linthout Posted December 18, 2018 Posted December 18, 2018 Gebroken????????? Hoe krijg je dat kapot???? Quote
Martin Posted December 19, 2018 Posted December 19, 2018 11 hours ago, linthout said: Gebroken????????? Hoe krijg je dat kapot???? Deze topic heet toch BREAKING? Quote Bij Sint-Joris!
Martin Posted December 19, 2018 Posted December 19, 2018 On 12/17/2018 at 11:16 AM, Vittorio said: De S&W-toren is vandaag definitief uit het toernooi geknikkerd. In de eerste ronde. Ik geef toe dat zij niet de enige waren die dit niet verwachtten: Wat een gedoe. Die tekening was decennia geleden trendsettend. Maar is nu ouderwets. Alles heeft zijn tijd. Quote Bij Sint-Joris!
esteban² Posted December 19, 2018 Posted December 19, 2018 11 uren geleden, linthout zei: Gebroken????????? Hoe krijg je dat kapot???? Lompe verhuis-helpers. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
linthout Posted December 19, 2018 Posted December 19, 2018 7 uren geleden, esteban² zei: Lompe verhuis-helpers. Die moeten dan wel heeeel lomp zijn zeg!!!! Met dat popje kun je iemand de kop inslaan! Dat is het meest robuuste popje dat er te vinden is! Quote
Recommended Posts