esteban² Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 S T R I P G E R E L A T E E R D ESTATUES & FIGURINES Mede dankzij FACTS, ik ben een bezoeker van het eerste uur, was ik jarenlang thuis in de wereld van film gerelateerde beeldjes en speelgoedfiguren. Uiteindelijk is die hobby buiten mijn wil om volledig tot stilstand gekomen, maar dat neemt niet weg dat ik kan genieten van nieuwe aankondigingen of het bekijken van andermans collectie. Dromen mag ook. Moet zelfs. Laatst zag ik een BOES-beeldje voorbij komen dat meteen op mijn (onbereikbare) verlanglijstje werd geplaatst. Eigenlijk was ik haast vergeten dat er ook "stripbeeldjes" bestonden. Tot nu. Dus ...Nieuwe aankondigingen of aanwinsten? Stoefen met je verzameling? Je verlanglijstje delen? Doe het hier! * Eerder deze week wou ik deze thread al aanmaken, wat ik uiteindelijk weer vergat. De post van Paul_NL deed mij er opnieuw aan denken. Dit is overigens de Boes die ik wel graag in de spotlight zou zetten bij mij thuis. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 Ah, van welke strip is dat, Krimson? Vergeef me mijn onwetendheid. @Paul_NL schreef: Vandaag deze twee toegevoegd aan de collectie. Daar zie ik graag wat real-life foto's van! Hoe groot zijn deze? Leuke aanwinst. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Ambreville Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 De Obelix heb ik vorige week nog zien staan. toch 20 cm of zo denk ik. Quote
Simon Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 56 minuten geleden, Paul_NL zei: Overigens : het blijkt nog een uitdaging alles in een vitrinekast ''netjes'' neer te zetten dus het is een work in progress Herkenbaar! Van mn vriendin mogen er geen beeldjes meer binnen komen, omdat er nog amper plaats voor is. Er zijn er twee die in onze living staan, de rest staat in in de stripkast boven. Daar zal ik een andere keer een foto van nemen. Quote
Frodo Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 4 uren geleden, esteban² zei: Ah, van welke strip is dat, Krimson? Vergeef me mijn onwetendheid. Okko (door Hub) Quote
Peter Motte Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 5 hours ago, esteban² said: Ah, van welke strip is dat, Krimson? Vergeef me mijn onwetendheid. Dat zie je toch zo? Dat zijn Lambik en Jerom. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 Fijne collectie heb je daar, @Paul_NL. 'n Beetje van alles, blijkbaar. 3D Poster, Grand Jester, Traditions, Funko, ... Die Guust-en zijn bijzonder leuk. Alhoewel ik daar zelf eigenlijk geen fan van ben, vond ik deze ook onweerstaanbaar: Heb je even 1000+ € ter beschikking? Wat die Boes betreft, dat ligt buiten mijn bereik. (staat wel goedkoper hier en daar) Maar het is toch wel een ongelooflijk leuk ding. Benieuwd naar de rest, @Simon. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 5 hours ago, Krimson said: Deze zal hier ooit nog staan ( hoop ik ) Prachtig beeldje van Yakari! Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 3 hours ago, Paul_NL said: Bij deze wat foto's uit mijn verzameling. Obelix komt morgen binnen, die heb ik gisteren besteld. Ook 1 Guust Flater beeldje is nog onderweg. Die Guust zal wel in de verkeerde bus arriveren... Het is Guust. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 Bij Fariboles vallen mijn ogen zowat uit hun kas momenteel ... Wat hebben ze toch prachtige dingen in huis. Waar ik wel steeds een beetje achterover van val, zijn de prijzen van de gemiddelde stripbeelden. Die swingen echt de pan uit. Als ik dat vergelijk met (iet of wat) gelijkaardige dingen uit de filmwereld met ook niet al te grote oplages, zijn die lanceringsprijzen toch pak-ken hoger. Dit terwijl ze doorgaans heel wat 'simplistischer' zijn. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 20 minutes ago, esteban² said: Fijne collectie heb je daar, @Paul_NL. 'n Beetje van alles, blijkbaar. 3D Poster, Grand Jester, Traditions, Funko, ... Die Guust-en zijn bijzonder leuk. Alhoewel ik daar zelf eigenlijk geen fan van ben, vond ik deze ook onweerstaanbaar: Heb je even 1000+ € ter beschikking? Zal wel een flater zijn. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 @Paul : Uiteraard, ieder moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. En die "mindere kwaliteit", daar heb je geen last van en valt niemand op als daar geen Fariboles vlak naast staat te pronken. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 1 minuut geleden, Peter Motte zei: Zal wel een flater zijn. Helaas. Fariboles is (net als enkele andere merken) behoorlijk prijzig. Overdreven prijzig zelfs, imho. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Simon Posted March 5, 2018 Posted March 5, 2018 1 uur geleden, Paul_NL zei: Die auto is van die Franquin Garage serie toch? heel mooi (en duur) beeld, gaaf! Jep, die auto is van de Franquin Garage serie. Ik heb zeer lang zitten twijfelen om deze aan te schaffen vanwege de hoge prijs, maar toen mn ouders en vriendin zeiden dat ze wilden bijleggen als kerstkado, ben ik geplooid. Quote
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 En met steun van de Kerstman dus. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
esteban² Posted March 5, 2018 Author Posted March 5, 2018 Dat is al een stevige verzameling. Een rijtje Detolfs zowaar. Vanwaar de keuze om sommige beeldjes (licht verschil) meerdere keren te hebben? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Simon Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Die grote beelden van Robbedoes en kwabbernoot zijn ook mooi. Van welke fabrikant zijn deze? Quote
fenip Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Deze is onlangs gearriveerd. Groter dan ik dacht. https://www.staplexjamesjean.com/buy-washizu/ Voor de rest heb ik enkele verdwaalde beeldjes uit het universum van Chris Ware. Quote http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=33998 http://www.2dgalleries.com/browse/profile?id=190
Zwendel Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Ik durf zo'n dingen zelfs niet in huis halen. Eén goedgemikte sprong van de kwieke viervoeter en 1000 Euro aan diggelen Quote
Hamirubi Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Ik durf zo'n viervoeter zelfs niet in huis halen. Eén goedgemikte sprong van de kwieke viervoeter en 1000 Euro aan diggelen emoticon Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Zwendel Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Het is het verhaal van de kip en het ei voorzeker! Quote
Hollywood Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Enkel foto 1 kreeg een plaatsje in de living, net zoals bij zovelen staat de rest in een aparte ruimte Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
Hollywood Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 Nog enkele vergeten Haddock groot staat bij ouders, wegens geen plaats Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
Suske Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 2 uren geleden, Hollywood zei: Mooie verzameling. Dat beeld van Kuifje en Haddock op een bank ziet er mij wel als een vervalsing uit. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Hollywood Posted March 6, 2018 Posted March 6, 2018 7 minuten geleden, Suske zei: Mooie verzameling. Dat beeld van Kuifje en Haddock op een bank ziet er mij wel als een vervalsing uit. Deze is ook een vervalsing, voor een prul van niets op de rommelmarkt gevonden. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
esteban² Posted March 6, 2018 Author Posted March 6, 2018 Dat heeft al meer weg van een museum, @Hollywood. Er zitten zeker leuke dingen tussen. Dik in orde, die Obelix, Paul. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Simon Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 De volgende keer dat mijn vriendin zegt dat ik al genoeg beeldjes heb, zal ik haar de foto's in dit topic eens laten zien. Zoals beloofd de rest van mijn beeldjes, het zijn er niet zoveel als sommige hierboven maar ik vind ze wel een toffe aanvulling op mijn stripverzameling. Op mijn verlanglijstje staan nog Asterix, Obelix en Lucky Luke, maar dat is niet voor direct. Quote
Tanuki Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 D'r zitten niet zelden knappe dingen tussen, maar hoe graag ik het zou willen, ik kan er m'n geld niet aan geven. Quote
Tom MDP Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 Hé, zo'n red rider legoventje heb ik ook. (Weliswaar iets anders, iedereen die heeft meegewerkt, kreeg van immersympathieke Lectrr een van de oertestversies. ) Quote
esteban² Posted March 7, 2018 Author Posted March 7, 2018 Dat die Urbanus nog leeft, @Simon. De mijne is ooit bij een verhuis gesneuveld. Toffe Asterix collectie @Raytheman, goed om te zien dat die bustes bij elkaar passen wat de grootte betreft. Ik ben daar nogal gevoelig aan. Soms zie je personage-bustes die allemaal even groot zijn, maar als dat dan naast elkaar staat, lijkt het nergens op. Omdat de ene normaal twee keer zo groot zou moeten zijn als de andere, bijvoorbeeld. Dat is hier niet het geval. Die Red Rider had ik nog nooit gezien, Tom. Zijn die dan één voor één custom made of effectief geproduceerd door een bedrijf? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Hollywood Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 Je kan deze gewoon nog altijd kopen op de site van Lectrr Quote https://www.2dgalleries.com/profile/Hollywood
Simon Posted March 7, 2018 Posted March 7, 2018 1 uur geleden, esteban² zei: Dat die Urbanus nog leeft, @Simon. De mijne is ooit bij een verhuis gesneuveld. Als deze ooit sneuvelt, dan heb ik nog een reserve-exemplaar liggen. 😎 Quote
Richard Boom-vavavoom Posted March 8, 2018 Posted March 8, 2018 oooo wat een prachtige collecties!! Ik weet nog dat ik een afspraak met mijn vrouw: "ik beloof dat ik enkel wat actionfigures haal van énkel mijn core-liefde: Spawn, Vampirella, Kabuki.." En dat heb ik best vol kunnen houden tot iemand me voor mijn vertrek nog een Spawn kado deed... en er steeds meer beeldjes deze kant op kwamen De BLACK CAT en DAWN die ik kado kreeg van Linsner, de Bone die ik van Silvio kreeg tijdens FACTS, de Spidey bobblehead die ik voor 1 euro vond op een rommelmarkt, tot onlangs de immense Vampirella en Witchblade statues die ik voor een prikkie heb kunnen scoren.... ik heb er nu ongeveer 44 en dan nog wat kleine dingetjes. Ik zal binnenkort eens wat foto's maken! Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor
marioboon Posted March 8, 2018 Posted March 8, 2018 Voor ik kinderen had, was beeldjes kopen wel een hobby maar sindsdien moet ik het met koopjes zien te doen Quote
Olav Posted March 9, 2018 Posted March 9, 2018 Deze Mickey heb ik reeds enige tijd. Ik weet niet meer waar ik hem gekocht heb, noch hoeveel ik ervoor betaald heb. Weet ook niet wat het momenteel waard is. Maakt niet uit, verkopen doe ik toch niet Richard Boom-vavavoom 1 Quote
Recommended Posts