Ga naar inhoud

Modelbouw


Tanuki

Recommended Posts

  • 2 months later...
Op 7/1/2021 om 17:20, Tanuki zei:

De laatste loodjes. Nog te doen: decals op de romp, hier en daar wat verf bijwerken en de vlaggen bijknippen en dan is 'm in theorie af.

Liggen nog te wachten: een bobine met antennedraad en een setje met 144 figuurtjes op schaal. Ook bij de Yukikaze moet dat nog gebeuren.

20210103_115938.jpg

20210106_113840.jpg

20210106_150342.jpg

20210107_160314.jpg

20210107_163015.jpg

20210107_170835.jpg

en....... inmiddels helemaal klaar?

 

Link naar reactie
15 uren geleden, Willem zei:

en....... inmiddels helemaal klaar?

 

 

De laatste loodjes wegen heel zwaar. Het schip is af, de bemanning steekt nog in de doos. 😳
Het probleem is deels te wijten aan mijn vrouw die een andere mening heeft over waar die kamer voor dient. Zij beziet het als een tijdelijke stockageplaats voor "dingen die nog naar de zolder moeten waar ik nu de tijd niet ga insteken"
Je kan de vloer niet meer zien van de kerstspullen,...

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 20/5/2023 om 10:51, Tanuki zei:

 

De laatste loodjes wegen heel zwaar. Het schip is af, de bemanning steekt nog in de doos. 😳
Het probleem is deels te wijten aan mijn vrouw die een andere mening heeft over waar die kamer voor dient. Zij beziet het als een tijdelijke stockageplaats voor "dingen die nog naar de zolder moeten waar ik nu de tijd niet ga insteken"
Je kan de vloer niet meer zien van de kerstspullen,...

Begrijp dus dat ondanks dat de zomer nog moet beginnen het toch weer tijd wordt voor kerst :)

 

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Al heel lang op mijn verlanglijstje: The General Lee, de legendarische oranje Dodge Charger '69 uit de serie 'The Dukes of Hazzard'. Door de Black Lives Matter-beweging is deze amper nog te krijgen aan normale prijzen. Reden? De rebellenvlag van de Amerikaanse geconfedereerde staten op het dak. Die is wat men tegenwoordig noemt gecancelled en daar is deze wagen dus ook bij. Nieuwe schaalmodellen worden niet meer gemaakt en de bestaande gaan voor astronomische bedragen rond op veilingsites. Na wat speurwerk online ontdekt dat de Dodge Charger '69 Coca-Cola-set identiek is aan de vroegere General Lee-set. Alle Dukes-onderdelen zijn 'opties' 😄 Na nog wat verder speuren ook een stickerset kunnen opsporen. En zo raken we toch aan een betaalbare General Lee 😀

20230813_203603.jpg

20230810_235803.jpg

Link naar reactie
Op 13/8/2023 om 22:04, Rataplan zei:

Straks kan je geen enkel schaalmodel meer kopen van militaire items uit de 2e WO...

 

Stel dat Revell of een andere miniatuurfabrikant het in zijn hoofd krijgt om een beetje woke te gaan doen...

 

Revell schaalmodellen van WO-2 toestellen hebben nooit swastika's op de staart. Terwijl die kisten in het echt wel zo'n ding hadden. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
3 uren geleden, Waldorf zei:

 

Revell schaalmodellen van WO-2 toestellen hebben nooit swastika's op de staart. Terwijl die kisten in het echt wel zo'n ding hadden. 

Airfix en Heller schaalmodellen hebben ook geen swastika's, enkel een Germaans kruis. Logisch, want swastikasymbolen (althans deze van de nazi´s) zijn toch in de meeste Europese landen verboden. Of ben ik mis?

Link naar reactie
14 uren geleden, WILCO zei:

Airfix en Heller schaalmodellen hebben ook geen swastika's, enkel een Germaans kruis. Logisch, want swastikasymbolen (althans deze van de nazi´s) zijn toch in de meeste Europese landen verboden. Of ben ik mis?

 

Een nazi-hakenkruis is geen swastika, al wordt het wel vaak swastika genoemd. Het hakenkruis is een gespiegelde swastika. Het een swastika noemen is waarschijnlijk zoiets dat is begonnen bij mensen die er wel iets vanaf wisten, maar niet alles.

Link naar reactie
1 uur terug, Peter Motte zei:

 

Een nazi-hakenkruis is geen swastika, al wordt het wel vaak swastika genoemd. Het hakenkruis is een gespiegelde swastika. Het een swastika noemen is waarschijnlijk zoiets dat is begonnen bij mensen die er wel iets vanaf wisten, maar niet alles.

Wikipedia spreekt je alvast tegen.

Is het omdat iets gespiegeld is dat het niet meer is wat het is?

Link naar reactie
2 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Een nazi-hakenkruis is geen swastika, al wordt het wel vaak swastika genoemd. Het hakenkruis is een gespiegelde swastika. Het een swastika noemen is waarschijnlijk zoiets dat is begonnen bij mensen die er wel iets vanaf wisten, maar niet alles.

 

Niet mee eens. De swastika werd in allerhande vormen gebruikt in diverse religies en gebruiken. Zowel de links- als rechtsdraaiende vorm werden en worden gebruikt. Het gaat zelfs terug tot het paleolithicum!

Wat de NSDAP wel deed was deze 45° draaien, iets wat (veel) minder vaak voorkomt.

In het moderne Europa gebruikte bv de Finse luchtmacht het symbool al sinds 1918.

Link naar reactie
1 uur terug, Tanuki zei:

Wat de NSDAP wel deed was deze 45° draaien, iets wat (veel) minder vaak voorkomt.

 

Dat dacht ik eerst ook (waardoor het nazi-kruis dus toch geen swastika zou zijn), maar blijkbaar deden ze dat ook niet altijd, zodat het alleen maar een beetje een stilistische aanpassing is, zo van: "Allez, Speer, kundegij da teken op mijnen bulding niet wat schoner maken?" "Awel, Dolf, als ik da nu es scheef zet?" "Ja, da hee meer schwung."

Link naar reactie
Op 17/8/2023 om 16:23, Peter Motte zei:

Japan geeft een eigen traditie op om het Westen niet te choqueren?????

Dat had te maken met de Olympische spelen. Men vreesde inderdaad verwarring, die er trouwens dikwijls al was van toeristen. 

Je wordt dat moe om het altijd te moeten uitleggen denk ik.

Uiteraard was er ook veel protest tegen deze maatregel. Niet onterecht volgens mijn persoonlijke mening. 

Of het nu daadwerkelijk is uitgevoerd weet ik niet. 

Google Maps hanteert nog steeds de manji. 

image.png

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...