Guest Kameraad Mauser Posted December 19, 2019 Share Posted December 19, 2019 Een doorstart... Frieten en al het aanhorige wat men gewoonlijk in een poel kokend vet kapt... wenst u dat met palmolie of met ossewit te frituren? Quote Link to comment
Waldorf Posted December 19, 2019 Share Posted December 19, 2019 Ossewit Om met de grootmoeder te gaan eten: mosselen of paling? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 19, 2019 Share Posted December 19, 2019 Mosselen. Met brood. En om de Bourgondische traditie geen oneer aan te doen, ook een flinke portie frieten. Wat mij betreft mag er zelfs ook nog een scheut Britishness erbij: with vinegar and salt. Steun voor de, door de kaasstolpbureaucraten moegetergde en uitgeperste boer in oostelijk Dietsland of de Virginia Militias, die door de democratische Gouverneur/libdem van Virginia bedreigd worden in hun vrijheid van wapenbezit/prsoonlijke vrijheid? Quote Link to comment
Zwendel Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 De boeren. Kerstmis of Nieuwjaar? En watskeburt? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 13 minutes ago, Zwendel said: En watskeburt? Enkele draden die verdwenen zijn? Quote Link to comment
Zwendel Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 2 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: Enkele draden die verdwenen zijn? Games draad ook blijkbaar. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 Inderdaad. Dat komt doordat Koen met zijn opstappen, ineens ook alle commentaren van zijn hand en draden die hij had opgestart, verwijderd heeft. Of Bonte uitdrukkelijk gevraagd heeft om alles wat gelinkt was aan zijn profiel, te verwijderen. Quote Link to comment
Zwendel Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 8 minuten geleden, Kameraad Mauser zei: Inderdaad. Dat komt doordat Koen met zijn opstappen, ineens ook alle commentaren van zijn hand en draden die hij had opgestart, verwijderd heeft. Of Bonte uitdrukkelijk gevraagd heeft om alles wat gelinkt was aan zijn profiel, te verwijderen. Oei, ik zal de Gamer tread dan ook maar rebooten. Quote Link to comment
Bonte Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 Jah, we gaan verschillende threads opnieuw moeten openen, ik had me beter moeten voorbereiden maar wist niet dat alle threads die opgestart werden ook gingen gewist worden. Om te voldoen aan GDPR is er een optie om alle berichten van een lid compleet te wissen als die dat wenst, blijkbaar ook de complete threads die dat lid heeft opgestart. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 Niet dat ik wil moeilijk doen, maar had het niet beter geweest om die draad met de S.O.S Geluk bespreking af te splitsen en te verplaatsen uit het hoofdforum? Feitelijk was de reactie die in de bespreking van Koen vervat zat terecht - die verschuiving van macht in de maatschappij ( hetgeen ook het thema is van S.O.S. Geluk ) - alleen spreekt hij soms net namens en als voorstander van die huidige tendens hier in het Westen, terwijl hij toch een hoop ongenoegen en kritiek heeft. Mijn reactie daarop was enkel het duiden op zijn naar een spagaat neigende houding en warrig gebruik van diverse ideologieën. Quote Link to comment
Yncke Posted December 20, 2019 Share Posted December 20, 2019 2 hours ago, Kameraad Mauser said: Niet dat ik wil moeilijk doen, maar had het niet beter geweest om die draad met de S.O.S Geluk bespreking af te splitsen en te verplaatsen uit het hoofdforum? Ik heb 'm afgesplitst om er een eigen topic van te maken. En dat had ik blijkbaar niet mogen doen. ¯\_(ツ)_/¯ Quote yncke.be Link to comment
IvoVWS Posted December 24, 2019 Share Posted December 24, 2019 On 12/20/2019 at 10:54 AM, Zwendel said: Kerstmis of Nieuwjaar? Kerst! Beter eten en cadeaus krijgen (dit jaar een fles Caol Ila). Nieuwjaar is eigenlijk gewoon uit verveling drinken tot middernacht en dan iedereen die er nog iet of wat appetijtelijk uitziet drie kussen te geven. 6 kroketten of 12 kroketten? Quote Link to comment
esteban² Posted December 25, 2019 Share Posted December 25, 2019 12 kroketten. Eén eindje er af snijden, het vulsel er uit halen en vullen met de saus (of eender wat) van op je bord alvorens ze in je mond te steken. chocomousse of ijskreem? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Hamirubi Posted December 25, 2019 Share Posted December 25, 2019 Opnieuw, Child of the Sun Esteban², want dit is geen dilemma. Chocolademousse, natuurlijk! Het mag zelfs chocomousse zijn. Aan de bereiding van de mousse herken je een goeie kok. Het enige dessert dat ik op restaurant van de kaart kies (hebben ze er geen, dan is het een calvados met koffie). Ik gruwel trouwens van alles wat te maken heeft met ijs, ijskreem, ijstaart, sorbet, hoorntjes, frisco, enz. Veldrijden (aka strontlopen) of kerstvoetbal? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 27, 2019 Share Posted December 27, 2019 On 12/25/2019 at 2:35 PM, Hamirubi said: Opnieuw, Child of the Sun Esteban², want dit is geen dilemma. Chocolademousse, natuurlijk! Het mag zelfs chocomousse zijn. Aan de bereiding van de mousse herken je een goeie kok. Het enige dessert dat ik op restaurant van de kaart kies (hebben ze er geen, dan is het een calvados met koffie). Ik gruwel trouwens van alles wat te maken heeft met ijs, ijskreem, ijstaart, sorbet, hoorntjes, frisco, enz. Veldrijden (aka strontlopen) of kerstvoetbal? Echt? Een bordje roomijs, of een hoorntje tijdens de warmere periodes van het jaar, daar zeg ik niet neen tegen. En terzelfdertijd die koffie met een calvados. Of een Cognac. En daarna een sigaar. Met een 2e koffie inclusief dreupel naar keuze. Met een heleboel sportdisciplines heb ik niks. Veldrijden dan maar. De Franse revolutie, of de Amerikaanse, of de Russische? Quote Link to comment
IvoVWS Posted January 4, 2020 Share Posted January 4, 2020 De Franse. Toegegeven, zonder de Amerikaanse revolutie was de Franse nooit gebeurd maar de Franse revolutie was een uniek punt in de geschiedenis. Eén dat de wereld in lichterlaaie gezet heeft en het lot van Den Gewoone Mensch verbeterd heeft. Met de Russische revolutie werd de ene heersende kaste ingeruild voor de andere. Het volk leed evengoed honger en de executies gebeurden nu op bevel van Trotski, Lenin en Koba ipv die van de Tsaar. Wat komt er het eerste: WW III of een Belgische regering? Quote Link to comment
Waldorf Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Omdat ik een fundamentele optimist ben: een regering. Drone-show of vuurwerk? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 On 1/4/2020 at 9:47 PM, IvoVWS said: De Franse. Toegegeven, zonder de Amerikaanse revolutie was de Franse nooit gebeurd maar de Franse revolutie was een uniek punt in de geschiedenis. Eén dat de wereld in lichterlaaie gezet heeft en het lot van Den Gewoone Mensch verbeterd heeft. Heeft de Amerikaanse dan helemaal niet gezorgd voor de lotsverbetering van Den Gewoone Mensch? On 1/4/2020 at 9:47 PM, IvoVWS said: Met de Russische revolutie werd de ene heersende kaste ingeruild voor de andere. Het volk leed evengoed honger en de executies gebeurden nu op bevel van Trotski, Lenin en Koba ipv die van de Tsaar. Volledig akkoord. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 22 minutes ago, Waldorf said: Drone-show of vuurwerk? Vuurwerk. 22 minutes ago, Waldorf said: Omdat ik een fundamentele optimist ben: een regering. De pessimistische Joden eindigden in een zwembad ergens in Californië. De optimistische Joden eindigden in Auschwitz. Vleesch... wenst u dat als een schoenzool gepresenteerd zien op uw porseleinen vierkant? Of mag dat ook bleu chaud zijn? Quote Link to comment
esteban² Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Weg met vuurwerk, nondedju! Bleu chaud dan. Bien cuit, van die taaie lappen zo droog als karton, neen merci. Al heb ik het liefst saignant. Ik weet het wel, het zogenaamd afgelopen decennium is in principe nog gaande, maar toch. Welke 10 jaar genoot jouw voorkeur? 2000-2010 OF 2010-2020 ? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 42 minutes ago, esteban² said: Weg met vuurwerk, nondedju! Maar waarom dan? 42 minutes ago, esteban² said: Ik weet het wel, het zogenaamd afgelopen decennium is in principe nog gaande, maar toch. Welke 10 jaar genoot jouw voorkeur? 2000-2010 OF 2010-2020 ? Alhoewel het beiden mindere decennia waren, 2000-2010 dan maar. 2020-2030 zijn de nieuwe roaring twenties... lotsa lambo (rghini) money coming in. Prèt-à-porter kledij of toch een en ander op maat laten maken? Quote Link to comment
esteban² Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Quote Prèt-à-porter kledij of toch een en ander op maat laten maken? Ik ben geen snob. Prèt-à-porter will do. Dat ik er het geld niet voor heb, is een goede tweede. Je wil een film kijken en hebt maar twee keuzes: - Een Zweeds gesproken experimentele zwart/wit film over depressie bij ouderen, boordevol lange scènes waar de camera stil staat en niemand een woord zegt? OF - Een Netflix-film door Michael Bay boordevol explosies, gewoon omdat het kan, en macho-dialogen. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Tanuki Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Da's een moeilijke, ik krijg van beide het heen-en-weer. Misschien dan toch voor het eerste gaan. Je weet maar nooit. De allereerste Kurosawa-film die ik zag was ook niet direct mijn meug, maar een heel aantal van zijn andere films dan weer wel. Hakarl (rotte haai, ruikt naar ammoniak, Ijsland), Natto (gefermenteerde sojabonen, geur van ongewassen zweetsokken, Japan), Durian (vrucht met geur van rotte eieren, Molukken) ... wereldwijd zijn er een aantal gerechten die volgens de ene acquired taste vereisen, volgens de andere zouden moeten verboden worden volgens de conventie van Genève, om de geur alleen al. Proeven of wegrennen? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 6, 2020 Share Posted January 6, 2020 Surstromming uit Zweden. Die moet er ook nog bij. Lovely. Hakarl. Hakarl...klinkt geweldig. Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 7, 2020 Share Posted January 7, 2020 Proeven dus. Vuurwerk of carbidschieten? Quote Link to comment
IvoVWS Posted January 26, 2020 Share Posted January 26, 2020 Ik heb carbidschieten moeten googlen. Het is overduidelijk een hobby voor polder-gopniks. Ongeveer het coolste dat ik vandaag al opgezocht heb. Le Coq Sportif, Champion of Adidas? Quote Link to comment
esteban² Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 In mijn tienerjaren was Adidas een ding, met Champion moest je absoluut niet afkomen en Le Coq Sportif is pas later iets geworden. Adidas dus. Uit nostalgie. De Efteling of Disneyland Parijs? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Tanuki Posted January 27, 2020 Share Posted January 27, 2020 Efteling, zonder twijfel. Ik weet niet wat het is met Disneyland, maar het spreekt me niet echt aan en ik vind sommige attracties gewoon slecht afgewerkt. Bij de Efteling zit elk detail gewoon goed. Favoriete heldinnentype: damsel in distress of tomboy? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 Tomboy. Maar dan niet teveel tomboy. Libra, tether of ripple (xrp)? Quote Link to comment
Waldorf Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 Libra (oftewel de weegschaal), want daarvoor hoef je geen kot in de nacht op te blijven om ze aan de sterrenhemel te zien. Staat wel laag aan de hemel. Sterren kijken of wolken kijken? Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Aleksandr Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 wolken! ik lig 's nachts graag in mijn bed. wit of zwart Quote Link to comment
Chia Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 Wit is die kostbaarste. zwart is heel makkelijk te maken of krijgen maar wit niet. milt of lever Quote Link to comment
Aleksandr Posted January 29, 2020 Share Posted January 29, 2020 Lever -> heel hard nodig bij het nuttigen van chocolade & bier & ... Mars of Venus? Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted March 4, 2020 Share Posted March 4, 2020 Mars Marc Van Ranst of Herman Goossens? Quote Link to comment
esteban² Posted May 7, 2020 Share Posted May 7, 2020 Marc Van Ranst Netflix, Disney+ of AppleTV ? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
Rik Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 20 uren geleden, esteban² zei: Marc Van Ranst Netflix, Disney+ of AppleTV ? Netflix Trump of Biden? Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Tanuki Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Da's een moeilijke. Ik wou dat Sanders nog in de race zat. Beiden maken sowieso geen kans tegen Trump, die vent is gemaakt van teflon. Doe maar Trump, nog vier jaar lachen met die gekke Amerikanen. Lays of Pringles? Quote Link to comment
esteban² Posted May 9, 2020 Share Posted May 9, 2020 #TeamSanders Dan toch wel Lays, denk ik. Omwille van de Limited Editions. Al ben ik minder te spreken over het feit dat ze ook weer zo snel verdwijnen, want meestal eet ik die 't liefst. Pringles is bij ons nogal beperkt in varianten en het feit dat ze allemaal zo perfect gesneden zijn, geeft mij het gevoel dat ik iets erg onnatuurlijk aan 't eten ben. I know, ieder z'n kleine kantjes. Als kind zweerde ik trouwens bij Crocky chips, maar ik denk dat de Simpsons flippo's daar voor iets tussen zaten. The X Files -of- Twin Peaks ? Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
IvoVWS Posted May 10, 2020 Share Posted May 10, 2020 X-Files. Telkens als iemand begint over Twin Peaks, zie ik deze scène uit The Simpsons voor mij. De laatste discussie op het stuk Internet waar ik te vaak vertoef; Natalia Poklonskaya, de Elsa uit de Doema of liever het Noord-Koreaans wafelmeisje Kim Yo Jong? Quote Link to comment
Recommended Posts