Ga naar inhoud

Dit of dat?


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Ai, ne lastige maar ik ga voor Lucky Luke. Er is heel weinig dat kan tippen aan de originele reeks van Asterix door Goscinny en Uderzo maar voor de nieuwe loop ik niet echt warm. LL vind ik dan weer wat "consistenter". Plus, er zijn nog een hoop Luke's die ik nog moet lezen.

 

Frisse douche of toch voor de ventilator hangen?

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Pussy Galore. Beide namen klinken te fout voor woorden maar ik heb "Goldfinger" altijd een een leukere film gevonden dan "Dr No". En de bikiniscène is al tig keer gekopieerd.

 

Tina "Goldeneye" Turner of "Skyfall" Adèle of Shirley "Daimonds Are Forever" of Billie "No time to mompel" Eilish?

Link naar reactie

Met grote voorsprong : een mooie stijlvolle oldtimer. :)

De intussen bijna perfecte sportwagens (toegegeven, 't is leuk om eens een ritje te kunnen doen met zo'n modern scheurijzer) winnen het voor mij toch echt niet van een prachtige oude klassebak. De charme, het lijnenspel, de geschiedenis, het metier en de schoonheid van zowel de carrosserie als de techniek (of de genialiteit van de eenvoud ervan), de uitgesproken karaktertrekken van een welbepaald merk, de zorg die gepaard ging bij het vervaardigen, 't gevoel van appreciatie dat je krijgt wanneer zo'n schoonheid voorbijrijdt, .. je zou er bijna lyrisch van worden 😊. Misschien een glaasje erbij om er nog wat meer van te kunnen genieten (en dat staat ook extra sjiek ;) ).

 

Een Pineau de Charentes of een Cointreau ?

Link naar reactie

Ik heb beide steden vaak bezocht en vind dit lastig maar ik geef toch de voorkeur aan Londen. Ik spreek de taal beter en ik vind de Londennaar vriendelijker voor toeristen.

 

Daarop aanhakend;

 

De cultuur van een wereldstad of de gastvrijheid van een wereldstad.

 

 

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

De cultuur maar het is ne nipte. Cultuur is wat me naar een wereldstad lokt en ik reis om te leren. Gastvrijheid is echter wat het verschil maakt tussen een goeie vakantie en een heel goeie vakantie. Er kan van alles te zien zijn maar als de mensen je 's avonds naar je hotelkamer jagen, dan wordt het erg snel saai.

Je kan natuurlijk ook zeggen dat gastvrijheid een deel van de cultuur is en dat daarom Athene veel leuker is dan Helsinki.

 

Zullen we er verder op inhaken?

Een oude wereldstad zoals Parijs en Istanboel of toch liever een nieuwe wereldstad zoals Shanghai?

Link naar reactie
  • 8 months later...
Op 13/10/2021 om 10:03, IvoVWS zei:

Zullen we er verder op inhaken?

Een oude wereldstad zoals Parijs en Istanboel of toch liever een nieuwe wereldstad zoals Shanghai?

 

Liefst Parijs omdat ik Frans ken. Dus geen Istanboel of Shanghai omdat ik daar de taal niet ken.

Overigens zou ik ook niet naar Parijs gaan. Geef mij maar een beboste bergstreek.

Link naar reactie
1 uur terug, Waldorf zei:

Oude wereldstad

 

Toegeven aan chantage van een schurkenstaat of een onschuldige landgenoot laten rotten in een Iraanse cel?

Toegeven aan chantage zet alleen maar de deur verder open voor nog meer onschuldigen in een cel. 

Ik kies dus, met pijn in het hart, voor de optie van de onschuldige landgenoot.

 

Daarop aanhakend:

 

Kiezen voor anti-Rusland maatregelen die ook ons pijn gaan doen of Oekraine en Rusland zelf hun conflict laten uitvechten.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
5 minuten geleden, Rik zei:

Oekraine en Rusland zelf hun conflict laten uitvechten.

 

In dat geval wint Rusland.

De reden dat het Westen O steunt, is dat niemand nog gelooft dat Rusland het bij de O zal laten.

Je moet ook bedenken: Rus = 145 M inwonders, O = 44 M inwoners, maw R+O = 189 M inwoners.

Dus ik zie Poetin en C° na de verovering van O behoorlijk overmoedig worden.

Link naar reactie
  • 6 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...