Ga naar inhoud

Welke Pol vind je het leukst (Poll)


TDPB

Welke Pol vind je het leukst? (Poll)  

32 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Pol vind je het leukst?

    • Pol van de kampioenen
    • Pol van Pel en Pingo
    • Pol de pijpegeest
    • Pol Aroïd door Cosey
    • Jean-Pol van Kramikske


Recommended Posts

25 minuten geleden, Vittorio zei:

Je ziet de interessantste Pol over het hoofd:

 

Ik mis in je vorige poll ook de optie 'Om mee te maken hoe auteurs zich ontwikkelen'. Daarom lees ik onder andere strips. Van de Pol is met dit album een mooi voorbeeld.

Ik heb hem wel overwogen, eerlijk gezegd. Maar om de en of andere reden toch niet toegevoegd. Wat raar is, want hij zou meteen mijn favoriet geweest zijn.

 

Vorige poll? Dit is mijn eerste poging.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Chia zei:

dus jij koopt een strip om te volgen hoe iemand zich zal ontwikkelen? dat is freaky.

Freaky, echt waar? Ik zal toch vast niet de enige zijn die bij het lezen van een album nieuwsgierig wordt naar hoe de auteur zich verder gaat ontwikkelen.

 

Of steeds verder weg zakt, dan kan ook natuurlijk. Uit de nieuwe Duke:

 

sdfHerm2454.thumb.jpg.7873eec2adeded492ab1ffcfe3318a96.jpg

Link naar reactie

Pol 2, 3 en 4 ken ik niet. Pol van Merlina had mijn eerste keus geweest maar staat niet in de poll. Pol van de Kampioenen... ik moet hier al bijna dagelijks naar de Kampioenen op tv kijken aangezien de oudste dat graag ziet en nog maar 8 keer alle reeksen heeft doorlopen (lang leve Netflix op de tablet!), dan schiet er nog Jean-Poll over, sorry, Jean-Pol. Ik hou wel van zijn tekenstijl, en Sammy las ik destijds kapot. Van Hec lees ik liever Bakelandt.

Link naar reactie
13 uren geleden, Tanuki zei:

, dan schiet er nog Jean-Poll over, sorry, Jean-Pol. Ik hou wel van zijn tekenstijl, en Sammy las ik destijds kapot.

Zeg me wat je 'destijds' hebt gelezen van Jean-Pol en ik zeg je wat je leeftijd is. Bij mij was dat Annie en Peter. Maar voor latere generaties was dat respectievelijk Karmikske (de lange verhalen) of Samson of Sammy.

Link naar reactie
2 uren geleden, cartoonesk zei:

De Robbedoes-auteurs-poll en de "Waarom houd je van strips"-poll. ja. Met al die kritiek erop zal ik geen nieuwe meer maken.

Ja maar mijn ' kritiek'  was slechts een plaagstootje, ook nog eens misplaatst naar blijkt. Dus nogmaals, laat je er niets aangelegen liggen en laat je sowieso nooit iets ergens aan gelegen liggen. 

Link naar reactie
6 uren geleden, linthout zei:

HAHAHA! Ik denk niet dat er veel zijn die hem kennen!

1 uur geleden, Werner zei:

Lees Het Fritkotmysterie!

 

Ik herinner me dat hij in Het Mislukte Mirakel of De Pretparkprutsers achter het raampje zit van een gekkenhuis.

Altijd gedacht dat 'ie vroeg of laat nog zou terugkeren aangezien hij toch Jef Patat's originele partner in crime was.

Link naar reactie
12 uren geleden, TDPB zei:

Zeg me wat je 'destijds' hebt gelezen van Jean-Pol en ik zeg je wat je leeftijd is. Bij mij was dat Annie en Peter. Maar voor latere generaties was dat respectievelijk Karmikske (de lange verhalen) of Samson of Sammy.

Er zijn in de jaren zeventig toch ook enkele lange verhalen van Kramikske verschenen? 

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie
16 uren geleden, cinco zei:

 

Ik herinner me dat hij in Het Mislukte Mirakel of De Pretparkprutsers achter het raampje zit van een gekkenhuis.

Altijd gedacht dat 'ie vroeg of laat nog zou terugkeren aangezien hij toch Jef Patat's originele partner in crime was.

Dat is nog een idee... Wie weet. De mens bestaat ook echt hoor. Paul Illegems.

Indertijd had hij , samen met Jef Meert, een rondreizend museum over fritkoten.

Link naar reactie
11 uren geleden, Suske zei:

Er zijn in de jaren zeventig toch ook enkele lange verhalen van Kramikske verschenen? 

Ja, ik had die liggen en die waren qua toon helemaal anders dan de gags. Veel volwassener qua onderwerp en veel minder humor. Zeker dat Grieks verhaal. Annie en Peter waren voor de jeugdige lezer die ik toen was veel leuker om te lezen.

Link naar reactie
3 uren geleden, TDPB zei:

Wat moet ik mij daarbij voorstellen? Een groot frietkot op wielen met daarin een hele rits kleine frietkoten?

Nee, tekeningen van (meestal) stripauteurs. Teksten van schrijvers...Kleine werken van kunstenaars... Dat hing dan in een café of restaurant... We spreken van 40 jaar geleden...Was schitterend. Ik vraag me af waar die werken naartoe zijn...Meerdere covers van mezelf bij.

Link naar reactie
9 uren geleden, linthout zei:

Dat is nog een idee... Wie weet. De mens bestaat ook echt hoor. Paul Illegems.

Indertijd had hij , samen met Jef Meert, een rondreizend museum over fritkoten.

 

Dus Polle Fritverket was echt, net zoals Jef Patat die uitgeverij Loempia had en Zieziepeke was een real-life vriendin van Urbanus in de jaren '70.

Bestond Vera Bloemkool ook?

 

 

afbeelding.png

Link naar reactie
Op 13/2/2020 om 12:41, TDPB zei:

Zeg me wat je 'destijds' hebt gelezen van Jean-Pol en ik zeg je wat je leeftijd is. Bij mij was dat Annie en Peter. Maar voor latere generaties was dat respectievelijk Karmikske (de lange verhalen) of Samson of Sammy.

Dat was een Kramikske dat te maken had met Griekse kolonels, Sirtaki en van die griekse paternosters. Ik zou eigenlijk wel willen weten welke dat dat was, dan kan ik die integrale eens gaan zoeken.

 

 

 

Link naar reactie
51 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat was een Kramikske dat te maken had met Griekse kolonels, Sirtaki en van die griekse paternosters. Ik zou eigenlijk wel willen weten welke dat dat was, dan kan ik die integrale eens gaan zoeken.

De Kolonelssirtaki. Maar was het de oude versie of de jaren later herwerkte versie?

 

6a3a9a7a-05a7-11e3-9df2-7113a63e31ef.jpg

 

b65d4270-1a0d-012b-985d-f5c6b2a918e0.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...