Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Gast Kontiki

Olav wil precies al de hele zesdelige reeks in het eerste album verklaard zien worden, maar meer uitleg in deel 2 wenst hij niet meer te lezen ("mocht dit er ooit komen", maar daar twijfelt niemand aan). Een beetje ongeduldig?

Link naar reactie

Dus Wiskes tieten zijn te klein, de tekstballonnen zijn kloten, Jerom is obese, de naam van suskes lief is raar maar de tekeningen zijn inspirerend ????? Ik zou voor inspirerende tekeningen best wel wat andere zaken (tekstballonnen bijvoorbeeld) kunnen accepteren maar Wiske tieten ?

 

Ik koopt hem wel op het boekenfestijn voor een eurotje.......

Wel ja, dat is wat ik bedoelde. Méér dan een Euro'tje is het niet waard.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Bij de distributeurs is het album naar verluidt momenteel niet meer te bestellen. Wat er in strip-, krantenwinkels, supermarkten en andere verkoopkanalen ligt, is de resterende voorraad. Maar reken nog op - vooral van supermarkten - retourzendingen. Niettemin is het wel een verkoopsucces. Deel 2 moet duidelijk maken of het ook goed kan verkopen door de kwaliteiten van de strip ipv alleen de marketingmachine.

Link naar reactie

Stel nu dat er 120.000 van de oplage van 200.000 stuks verkocht worden. Als 1 op de 2 het vervolg koopt, dan zit je nog met de beste nieuwe standaard uitgeverij-reeks sinds jaren.

 

Het enige probleem lijkt me de 6 maanden wachttijd, maar dat is op te lossen door een deel van de reststock van deel 1 mee te sealen met deel 2, of deel 1 gratis aan te bieden bij een krant. Ik persoonlijk zou de reeks niet dumpen op Boekenfestijn. Het product is zeker nog niet fin-de-carriere...  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Diegene die het hardst teleur gesteld zijn, hebben zich het hardst laten vangen door de marketingmachine. Dat zij niet kritisch kunnen blijven tijdens het eerste deel (de marketing), vind ik dan ook een reden om hun mening over het tweede deel (het product) achteloos naast me neer te leggen.

 

Maar zij hebben tenminste nog hun mening alsnog gevormd en bijgeschaafd. Je hebt  er waarschijnlijk ook die zich hard hebben laten vangen door de marketing, en daardoor zo gekneed zijn dat ze de strip kost wat kost ook nog goed blijven vinden ook.

Link naar reactie

Wat zijn dat misschien, Suske en Wiske?

 

Twee pubers die F*cken en gvdmmen aan een stuk. De ene heeft een dronkaard als oom, de andere - het meisje - heeft een tante-nonneke die eeuwig verliefd is op een ambitieuze tooghanger en die zelf samenwoont met een hunk die nauwelijks kan praten. Het meisje heeft dan nog een zwaar complex want ze blijft lopen met een kinderpopje, waarschijnlijk een soort psychologische projectie. Allez, de familie Doorzon in het kwadraat...  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Maar zij hebben tenminste nog hun mening alsnog gevormd en bijgeschaafd. Je hebt  er waarschijnlijk ook die zich hard hebben laten vangen door de marketing, en daardoor zo gekneed zijn dat ze de strip kost wat kost ook nog goed blijven vinden ook.

Tenzij ze het écht goed vinden, of is dat niet gepermitteerd?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Kontiki krijgt geld toegestopt van SU om zich zo kritiekloos mogelijk te uiten.   :e012:

 

is dat echt waar? Dat had ik nu eens nooit van Kontiki gedacht. Goh, die is laag gevallen zeg. Ooit was hij de koning van de stripjournalistiek en nu is hij al met riooltactieken bezig om toch maar zijn drankverslaving te kunnen bekostigen.

Link naar reactie

Back to Amoras, wat er ook van weze, het is bij mijn weten de enigste strip die 18 bladzijden forumgeleuter wist te vullen. Hail, hail, hail.

 

 

Toont wel een beetje aan hoe erg het met de nederlandstalige strip wel gesteld is, als je het mij vraagt

Link naar reactie

Ik ben op zoek naar:

 

- De 'Wiske Vermist'-poster

- De doodsbrief van Wiske die verstuurd is als uitnodiging voor de persconferentie

- Het foldertje met de eerste pagina's van de strip die verspreid werd/wordt op Belgische en Nederlandse treinstations

 

Wie kan me daaraan helpen?

Link naar reactie

Ze gooien er nu een keer een marketing budget tegen, ze doen nu een keer een experimentje, de kindertjes zagen weer om een strip to mogen hebben, er wordt weer eens over strips gepraat buiten de vaste stripkanalen, en 't is weer niet wel. Moeilijke mensen.

 

 Yncke, ik denk dat je in je zin het woord strip overal moet vervangen door "Suske en Wiske".

Link naar reactie
Gast Natte aap

Ze gooien er nu een keer een marketing budget tegen, ze doen nu een keer een experimentje, de kindertjes zagen weer om een strip to mogen hebben, er wordt weer eens over strips gepraat buiten de vaste stripkanalen, en 't is weer niet wel. Moeilijke mensen.

 

helemaal mee eens. Of het nu suske en wiske of kiekeboe of superman is, als strips positief in de belangstelling is dat goed voor het product in het algemeen.

Link naar reactie
Gast Kontiki

is dat echt waar? Dat had ik nu eens nooit van Kontiki gedacht. Goh, die is laag gevallen zeg. Ooit was hij de koning van de stripjournalistiek en nu is hij al met riooltactieken bezig om toch maar zijn drankverslaving te kunnen bekostigen.

Alcohol is voor sissies. 't Is voor m'n cocaïnegebruik, en eigenlijk nog meer voor de dames van wiens strakke buik ik het snuif.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Alcohol is voor sissies. 't Is voor m'n cocaïnegebruik, en eigenlijk nog meer voor de dames van wiens strakke buik ik het snuif.

 

ah ok, dan heeft interpol tegen mij gelogen. Daarom dat ze het BBT gebeld hebben. nu wordt alles duidelijk.

Link naar reactie

Ik hoop dat er in de volgende 10 jaar nog eens wat nieuws en kwalitatiefs komt dat succes bij het grote publiek kent, zoals Kiekeboe en Urbanus destijds(ondertussen meer dan 30 jaar geleden). (Excuseer me dat ik FC De Kampioenen negeer) Heeft SU nu voorgoed alles opgegeven wat echt nieuw en/of experimenteel is, wat de eerste jaren "slechts" enkele duizenden exemplaren verkoopt ?

Moeten we nu hoofdzakelijk afkooksels, spin-offs en herlanceringen verwachten bij die uitgever ?

 

Ja. Binnenkort starten ze met "The Pussycat", een expliciet erotische strip over de seksverslaving van een rijke vleesfabrikant van middelbare leeftijd.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Hoeveel mensen onder jullie hebben de laatste albums van Jump ( of Figaro ) gekocht. Dit was nu eens een niet op een TV-programma, boek- of BV-gebaseerde jeugdstrip. Wie o wie?

 

Had iedereen die reeks gekocht, dan was er geen Amoras nodig geweest, en was er direct een nieuwe topstrip.

 

en waarom zou ik die moeten gekocht hebben? Ik ben het doelpubliek niet. Wat overigens los staat van het feit dat ik de makers hiervan veel succes toewens en mocht ik kinderen hebben, ik die strips zeker gekocht zou hebben gehad geweest geworden gedaan.

Link naar reactie

Figaro werd hier anders genadeloos door de meesten de grond ingeboord. Ook allemaal mensen die zich niet tot de doelgroep rekenden, maar zich wel te goed voelden voor een nieuwe commerciële reeks... Zelfs Steve, de tekenaar/scenarist kwam reageren op het afkraken van zijn nieuwe reeks... 't Is hier voor de meesten ook nooit goed.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Figaro werd hier anders genadeloos door de meesten de grond ingeboord. Ook allemaal mensen die zich niet tot de doelgroep rekenden, maar zich wel te goed voelden voor een nieuwe commerciële reeks... Zelfs Steve, de tekenaar/scenarist kwam reageren op het afkraken van zijn nieuwe reeks... 't Is hier voor de meesten ook nooit goed.

 

dat is dan toch ook nergens voor nodig. Het is niet omdat een strip jou niet aanspreekt, hij daarom slecht is. Ik ga figaro zeker niet de grond inboren, voor dat beetje dat ik er van gelezen heb, zit ie op het niveau van kiekeboe (althans, dat vond ik toen ik 'm las) en dat is een kwaliteit op zich, ook al ben ik dan geen doelgroep/liefhebber van die strips. Dus zeker geen kwaad woord over figaro, binnen zijn segment was dat kwalitatief prima. 

Link naar reactie

" Het is niet omdat een strip jou niet aanspreekt, hij daarom slecht is. "I

 

Zeer wijze woorden mijnheer Natte :)

Ik denk dat het inderdaad moeilijk is om objectieve criteria op te stellen om een strip te beoordelen.  Scenario ? Beeldtaal? Techniek ?  t' Is misschien een goeie oefening om zo'n lijstje van criteria op te stellen...

Maar al bij al is elke waardering volgens mij subjectief... ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...