Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Wat zit Suske daar dan te doen, Tom?

Bidden voor een kruis?

Een geweer dat hij net aan de voet van dat kruis heeft gevonden bestuderen?

 

Het zal wel degelijk een graf moeten voorstellen, maar waar precies onder die hoop stenen ligt het lichaam dan? Zit Suske er bovenop?

 

't ligt aan mij hoor, ik denk daar een beetje te veel over na, vrees ik...

Link naar reactie

Ik ben door vrienden, kennissen en collega's aangesproken over Amoras die anders nooit of zelden strips lezen en nu ineens wel. Ze zullen niet allemaal deel 2 kopen, maar chapeau voor de uitgeverij dat hun campagne wel degelijk resultaten behaalde.

 

Weer typisch hoe snel enthousiasme kan omslaan in gezanik op dit forum. Ook daar ben ik al over aangesproken geweest, door zowel stripliefhebbers die hier niet meer willen komen als zij die zich ondertussen beperken tot lurken (en meewarig het hoofd schudden).

Link naar reactie

Omdat het de enige main-stream reeks is die puur gericht is op jong-volwassenen in een zee van kinder-, puber- en volwassenen strips ...

 

Nou ja, van kort door de bocht gaan gesproken.

(Overigens zijn pubers jong-volwassenen, dus kan een een strip gericht op jong-volwassenen in een zee van puber-strips moeilijk de enige zijn voor dat publiek.)

Link naar reactie

Nou ja, van kort door de bocht gaan gesproken.

(Overigens zijn pubers jong-volwassenen, dus kan een een strip gericht op jong-volwassenen in een zee van puber-strips moeilijk de enige zijn voor dat publiek.)

 

Laat ik het opbreken in leeftijden:

< 12: suske en wiske, jommeke

12- 14: rode ridder, urbanus (pubers)

14-20: Amoras

>20: Kiekeboe

 

Enige familiestrip die nog bestaat: F.C De kampioenen (+ spin-off).

Link naar reactie

Laat ik het opbreken in leeftijden:

< 12: suske en wiske, jommeke

12- 14: rode ridder, urbanus (pubers)

14-20: Amoras

>20: Kiekeboe

 

Enige familiestrip die nog bestaat: F.C De kampioenen (+ spin-off).

 

Kiekeboe voor 20 jaar en ouder? Daar gaan mijn neefjes en nichtjes niet mee akkoord hoor. En de kampioenen de enige familiestrip? Zouden veel volwassenen dat lezen? Ik vermoed (maar weet daar eigenlijk niets van) dat FCK ongeveer hetzelfde publiek bereikt als S&W.

Maar okee, als je je beperkt tot 6 reeksen klopt je redenering min of meer. Alleen negeer je dan massa's andere strips die verschijnen.

Link naar reactie

ik had het dan ook over main stream, het grote publiek dat hun strips in de supermarkt koopt. Gezien naar de wekelijkse top 10, denk ik niet dat ik er ver naast zit.

 

kiekeboe wordt gekocht door een hoop dertigers die met de reeks zijn opgegroeid en kinderen verkiezen fc de kampioenen voornamelijk.

 

fc de kampioenen is de eerste keuze voor kinderen en tevens een reeks die ouders meer aanspreekt dan jommeke of sus en wis.

Link naar reactie

Waar haal je dit, Tom MDP?  Even mijn thuissituatie met 2 kinderen die geregeld boeken lezen ( jeugdboekenjury) en volop strips lezen. Zoon is 9 en dochter 11 

 

Jommeke : tot 9 jaar

Suske en Wiske : vanaf 10 jaar. Laatste Sus en Wissen vanaf 9 jaar. Oudste Sus en Wissen : nog steeds geen interesse

Rode Ridde : totaal geen interesse

FC De Kampioenen: volop interesse bij beiden en dit vanaf 8 jaar. idem voor Vertongen en co 

Kiekeboe: volop interesse vanaf 10 jaar. Zoon begint nu ook te lezen. Dochter is er wild van. Dit is een strip waarmee ze zich belangrijk voelt. Opvallend, ook oude nummers worden herlezen

Urbanus: jongens vanaf 9 jaar. Volop gelezen door mijn zoon én de jongens van zijn klas. Urbanus is übercool. Gisteren zei mijn zoontje zelf tegen mijn vrouw dat papa een urbanusstrip had met een blote borst in.

Amoras: vanaf 11 jaar. Mijn zoon vond er weinig aan, mijn dochter was er wild van.

  

Voorts

Dochter: Mooie navels, Charly, kriegels, jojo, sleutel van het mysterie, Jerome K Jerome Bloks, Sam, Orphanimo, Sarah&Robin, Titeuf, ... 

Zoon: Jump, Plankgas, Roboboy, Legendariers, Boeboeks, Kriegels, Orphanimo, Donald Duck, ...

 

Opvallend: het lukt me niet om hen Cauvinreeksen te laten lezen...

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Suske en Wiske : vanaf 10 jaar. Laatste Sus en Wissen vanaf 9 jaar. Oudste Sus en Wissen : nog steeds geen interesse

 

Vreemd hoe dat toch kan variëren, he. Toen ik mijn nichtje van 9 of 10 jaar vroeg welke S&W ze het leukst vond antwoordde ze 'Het eiland Amoras'. De oude versie.

Maar zo te zien gaat haar voorkeur wel uit naar Kiekeboe.

Link naar reactie

Waar haal je dit, Tom MDP?  Even mijn thuissituatie met 2 kinderen die geregeld boeken lezen ( jeugdboekenjury) en volop strips lezen. Zoon is 9 en dochter 11 

 

 

Rondvragen aan kinderen aan wie ik stripworkshops geef.

Dat Kiekeboe zich ook meer laat aanspreken aan jonge meisjes is simpelweg omdat de overige mainstream strips gericht zijn op jongens.

Link naar reactie

 

Zijn dat stripliefhebbers ?   Waarom voelen ze zich zo gekwetst of persoonlijk aangevallen door wat negatieve kritiek op een strip ?

 

 

Omdat het pussies zijn? :)

Wie al over zijn nek gaat van de ultrabrave kritieken die hier gegeven worden, zouden nooit een forum van -ik noem maar een grotere entertainmentsector- games  moeten bezoeken.

Link naar reactie

Dat kan allemaal goed zijn, maar "elders is 't nog erger" heb ik altijd een zwak argument gevonden.

 

'k Vind het spijtig om Kontiki's opmerking te lezen (ik ben niet aan 't schieten op de boodschapper, he, ik heb 't over de boodschap). Als ik moet kiezen, lees ik veel liever een superenthousiaste post over waarom deze of gene strip de poster zo beroerd heeft, dan waarom 't eigenlijk niet zou mogen dat een bepaalde strip eens succes heeft.

Link naar reactie

Die superenthousiaste posts zijn in ieder geval in de meerderheid, daar kan mijn portefeuille over meepraten. Maar kritiek moet kunnen, tenslotte is dit een forum en niet één of ander marketinginstrument van Standaard Uitgeverij. Als relatieve nieuwkomer vind ik het hier in ieder geval heel gezellig, en ik heb al heel wat goede strips leren kennen door dit forum.

Link naar reactie

Yep... heb ooit eens een een tijdje vertoefd op een Engelstalig stripforum en daar ging het er ook veel, veel harder aan toe, was er eerlijk gezegd wat van geshockeerd, de zachtaardige Reep gewend zijnde.

 

Je hebt op dat andere forum toch wel een beetje van je afgebeten Koen ? Laat Bruhhe trots op de fiere Koen zijn !

Link naar reactie

Probleem is bij Koen op zich valide denkwijze, dat je te maken hebt met diverse smaken. De een ziet Guus Slim als een strip voor 70 jaar oude knarren, de ander vindt Jimmy Corrigan een ongelofelijke flutstrip. Wanneer Koen een in zijn ogen prachtstrip gaat promoten zal ik het waarschijnlijk een stinkerd vinden.

Link naar reactie

Weer typisch hoe snel enthousiasme kan omslaan in gezanik op dit forum. Ook daar ben ik al over aangesproken geweest, door zowel stripliefhebbers die hier niet meer willen komen als zij die zich ondertussen beperken tot lurken (en meewarig het hoofd schudden).

 

Als ik het goed begrijp hebben dus een aantal personen bij jou staan zeuren dat er hier gezanikt wordt... ?

Link naar reactie

We kunnen erover blijven leuteren hoe slecht het wel niet is, maar dat het financieel zal scoren staat vast.

 

Ik vraag mezelf eigenlijk af wat daar zo slecht aan is?

 

Of is het een betere situatie waarbij er enkel "goed" werk verschijnt, maar dat niet verkocht geraakt?

 

(en om de eeuwige discussie nog wat aan te zwengelen)

Wie bepaalt wat goed is? 

In mijn opinie het publiek... ergo volgens die logica zijn het de producten die financieel scoren die goed zijn. :)

Link naar reactie

jajajajaja, de bigMac wordt wereldwijd zeer goed verkocht maar om nu te stellen dat dat zo goed voor den mens is........

 

 

Hangt er vanaf wie dat zegt natuurlijk :)

Al die miljoenen mensen die dat kopen zien er blijkbaar toch iets goeds in, anders zouden ze het niet kopen... toch?

 

Wanneer iets veel wordt verkocht betekent het niet dat het automatisch slecht is, of goed. Het betekent dat het veel wordt verkocht, niet meer en niet minder.
 
wijze woorden!
Link naar reactie

Da's een goeie... Komaan zeg, Tom.  Beweer je nu echt dat de best verkochte producten ook de kwalitatiefste producten zijn ? 

Het publiek heeft niet altijd gelijk. Correctie : het grote publiek heeft praktisch nooit gelijk.

Ik ben van mening dat de best verkopende strips niet de beste zijn.  Iedereen mag me ongelijk geven.  Mensen mogen me ook zeggen dat ik ongelijk heb en ik zal daar niet boos over zijn.  Ik zal er zelfs niet verbitterd over klagen op stripbeurzen of dit forum de rug toekeren.  Wat ben ik toch fantastisch. 

hèhè !

 

Ben je van mening dat niet echt goed verkopende strips praktisch altijd een hogere kwaliteit hebben dan goed verkopende strips ? Dat lijkt me nogal wat (ik hoop dat Koen bij zinnen komt).

 

Overigens ben je niet fantastisch maar best een aardig kerel, voor een mod dan toch....

Link naar reactie

Da's een goeie... Komaan zeg, Tom.  Beweer je nu echt dat de best verkochte producten ook de kwalitatiefste producten zijn ? 

Het publiek heeft niet altijd gelijk. Correctie : het grote publiek heeft praktisch nooit gelijk.

Ik ben van mening dat de best verkopende strips niet de beste zijn.  Iedereen mag me ongelijk geven.  Mensen mogen me ook zeggen dat ik ongelijk heb en ik zal daar niet boos over zijn.  Ik zal er zelfs niet verbitterd over klagen op stripbeurzen of dit forum de rug toekeren.  Wat ben ik toch fantastisch. 

hèhè !

 

Het grote publiek heeft evenveel gelijk als de eenzame purist

 

En volgens mijn parameters voor kwaliteit scoren de best verkochte producten daar ook het beste op.

Een van mijn parameters is bijvoorbeeld snelheid.

Iedereen kan een meesterwerk afleveren op 10 jaar tijd, maar niet iedereen kan degelijk entertainment leveren op 2 a 3 maanden. Bijgevolg staat de artiest die op korte termijn iets degelijk kan brengen hoger gerangschikt dan de artiest die iets goed kan brengen op extreem lange termijn in mijn kwaliteitstabel.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...