Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

 

Ik vind het argument "geef die of die een jaar tijd om een strip te tekenen, dan zal het resultaat ook beter zijn" een onmogelijk argument.

 

Het is een argument dat niet te controleren valt. Het soort argument "had mijn tante een snor, was het mijn nonkel". Je kàn dat niet weten.

 

Sommige tekenaars zijn snel, sommige traag.

Wars van hun kwaliteit. Een plaat is af als ie af is.

Franquin had ook geen jaar de tijd om een strip te maken. De beste Kuifje-verhalen zijn die waar Hergé géén tijd had

Link naar reactie

Het is een argument dat niet te controleren valt. Het soort argument "had mijn tante een snor, was het mijn nonkel". Je kàn dat niet weten.

 

Sommige tekenaars zijn snel, sommige traag.

Wars van hun kwaliteit. Een plaat is af als ie af is.

Franquin had ook geen jaar de tijd om een strip te maken. De beste Kuifje-verhalen zijn die waar Hergé géén tijd had

 

Hele wijze woorden.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

♥ die ambiguïteit van Krimson zijn gedachten ♥

 

Is hij blij dat een zijn oudste vijanden dood is? Of toch wat triest dat de eeuwige strijd eindelijk ten einde is gekomen?

 

moh nee gij, dat is een 18+ reeks. Die denkt ongetwijfeld. Hm, zelfs dood is dat nog een strak mieke. Sebiet sé, als mijn mannen wegzijn ...

Link naar reactie

Ik denk niet dat Wis dood is. Dat is het enige manco aan deze (verder overigens zeer goed te pruimen) reeks. Ze durven niet al te ver te gaan. Dat kun je al zien aan het feit dat Sus en Wis nog niemand hebben omgelegd of dat Barabas niet echt is overgelopen. Had het aan mij gelegen dan had Sus allang iemand op brute wijze het hoekje om geholpen, stond Barabas ferm aan de kant van Krimson en zou Wiske morsdood zijn maar ik denk niet dat we dat gaan zien.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik denk niet dat Wis dood is. Dat is het enige manco aan deze (verder overigens zeer goed te pruimen) reeks. Ze durven niet al te ver te gaan. Dat kun je al zien aan het feit dat Sus en Wis nog niemand hebben omgelegd of dat Barabas niet echt is overgelopen. Had het aan mij gelegen dan had Sus allang iemand op brute wijze het hoekje om geholpen, stond Barabas ferm aan de kant van Krimson en zou Wiske morsdood zijn maar ik denk niet dat we dat gaan zien.

 

Wellicht komt dat nog. Dit eerste deel was overduidelijk een opzet voor iets groters en ik zie het nog wel gebeuren dat Suske uiteindelijk ook iemand zal doden. En het lijkt erop dat Wiske inderdaad dood is. Al vrees ik toch een beetje voor een teletijdmachine-anticlimax. 

Link naar reactie

Wellicht komt dat nog. Dit eerste deel was overduidelijk een opzet voor iets groters en ik zie het nog wel gebeuren dat Suske uiteindelijk ook iemand zal doden. En het lijkt erop dat Wiske inderdaad dood is. Al vrees ik toch een beetje voor een teletijdmachine-anticlimax. 

 

Ik denk dat, dat heel goed zou werken. Dat Wiske idd dood is en dat uiteindelijk door de geschiedenis te herschrijven ze Wiske terug kunnen krijgen. Dat zou Suske de motivatie geven voor zijn acties die hij in de reguliere reeks nogal mist. (begrijpelijk want het is een kinderstrip)

 

 

In het laatste seizoen van Fringe deden ze iets vergelijkbaars en dat werkte verbazingwekkend goed en leidde tot zeer sterke, zeer meeslepende tv.

 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Spannend!

Ik heb reeds veel spannende filmtrailers gezien maar in slaap gevallen tijdens de film...

De eerste Amoras vond ik ook zo'n anticlimax na een super campagne.

Vermits er toch bijna geen tekst staat in dit type strip kan ik in 3 minuten de strip even doorlezen in de winkel. Ik wil me geen tweede maal bekocht voelen.

Link naar reactie

Bij De Standaard zit vandaag een extra katern met de eerste zeven pagina's.

 

Heel leuk om te zien hoe de makers van Amoras (en in het bijzonder dan de tekstballonzetter) er niet alleen in slagen iets te maken dat modern en hedendaags is, maar ook durven teruggrijpen naar het verleden van het stripverhaal. Meer bepaald naar de late middeleeuwen, toen het nog de gewoonte was dat tekstballonpijltjes helemaal tot tegen het gezicht of zelfs in de mond van het pratende personage liepen. Persoonlijk vind ik tekstballonpijltjes die plakken aan de nek, onderarm of neus van een personage wel een tikkeltje té postmodern, maar soit.

Link naar reactie

Bij De Standaard zit vandaag een extra katern met de eerste zeven pagina's.

 

Heel leuk om te zien hoe de makers van Amoras (en in het bijzonder dan de tekstballonzetter) er niet alleen in slagen iets te maken dat modern en hedendaags is, maar ook durven teruggrijpen naar het verleden van het stripverhaal. Meer bepaald naar de late middeleeuwen, toen het nog de gewoonte was dat tekstballonpijltjes helemaal tot tegen het gezicht of zelfs in de mond van het pratende personage liepen. Persoonlijk vind ik tekstballonpijltjes die plakken aan de nek, onderarm of neus van een personage wel een tikkeltje té postmodern, maar soit.

 

Heb net het album gelezen en de plaatsing van de tekstballonnen liet inderdaad vaak te wensen over.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...