Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Jij gaat lekker, is toch al je zesde bijdrage.....Je weet dat hoofdletters "schreeuwen" is en dat schreeuwen niet zo op prijs wordt gesteld.......

Charel is mans genoeg om desgewenst van weerwoord te dienen, hij zit echt niet om een woord verlegen, hij is member hier!

 

Snap je helemaal niet.....je zegt zelf "Ieder zijn gedacht" Bravo!! Reageer dan niet zo agressief a.u.b. Laat ieder in zijn/haar waarde. Als je de sfeer hier niet bevalt ga elders.....

Koen en KT zijn gewaarde forumembers (spreek dan maar voor mezelf!) We slaan verbaal weleens, maar nooit onder de gordel!

Groot gelijk Swagman, mijn excuses naar U toe.

 

Passeert Charel de kassa ? Nope.

 

@Koen, Sorry als U begrijpt dat ik Kool... negatieve commentaren heb zien of horen maken tgo Amoras 2047. Ik heb dit zelf nergens gelezen. Neen, ik heb het over het fenomeen "opgeblazen, geforceerde... idolatrie" van een van die vele valsspelers in die bijna eindeloze lijst gesubsidieerden. Voor U alweer iets leest dat er niet staat: ga kijken in die lijst en filter er alle namen uit die de laatste 5 jaren 1 of meerdere keren een uitkering gekregen hebben. Moet en vooral kan dit, want we hebben het hier over Uw zuurverdiende centen waarop U eindeloos veel belastingen, onder vwelke vorm of benaming ook, betaalt. Over de rest van de leden en de noodzaak van zo veel geld spreek ik mij niet uit. Subsidie van kunst is nodig, maar kan in vele gevallen contra-productief en zelfs marktverstorend (naar de zogezegde andere concurrenten die eerlijk spelen) werken.

 

Beter zo? Een slag onder de gordel ? Neen, boenk knots erop.

Link naar reactie

Groot gelijk Swagman, mijn excuses naar U toe.

 

Passeert Charel de kassa ? Nope.

 

@Koen, Sorry als U begrijpt dat ik Kool... negatieve commentaren heb zien of horen maken tgo Amoras 2047. Ik heb dit zelf nergens gelezen. Neen, ik heb het over het fenomeen "opgeblazen, geforceerde... idolatrie" van een van die vele valsspelers in die bijna eindeloze lijst gesubsidieerden. Voor U alweer iets leest dat er niet staat: ga kijken in die lijst en filter er alle namen uit die de laatste 5 jaren 1 of meerdere keren een uitkering gekregen hebben. Moet en vooral kan dit, want we hebben het hier over Uw zuurverdiende centen waarop U eindeloos veel belastingen, onder vwelke vorm of benaming ook, betaalt. Over de rest van de leden en de noodzaak van zo veel geld spreek ik mij niet uit. Subsidie van kunst is nodig, maar kan in vele gevallen contra-productief en zelfs marktverstorend (naar de zogezegde andere concurrenten die eerlijk spelen) werken.

 

Beter zo? Een slag onder de gordel ? Neen, boenk knots erop.

 

Beste Ma Link,

 

Oh ik vind Judith Vanistendael de max!! Voor mij maakte ze beste strip van vorig jaar, maar ik raad je toch eens aan om mijn recensies over Jump en Amoras te lezen. Ik heb een brede smaak zonder vooroordelen...

 

Jump

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1691

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1892

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2275

 

Amoras - waar vind je mijn eerste negatieve commentaar over Amoras, behalve dat ik Jerom nu wat zwakjes uitgewerkt vind, en dat de keuze om Jerusalem doof te maken, aanleiding kan geven tot blunders???

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2655

 

En omdat het niet gemakkelijk te leven is met oogkleppen, raad ik je nog deze aan

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=118

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=1372

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2204

 

PS Judith is niet mijn lief. Mijn vrouw zou het niet leuk vinden.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Oei, subsidies. Gevoelig onderwerp. Andere topic?
Toch even reageren;

- subsidies zijn een pot die verdeeld moet worden

- ik neem aan dat je een aanvraag in moet dienen

- klassiek worden subsidies gegeven aan personen die iets "nieuws" willen proberen of om een niche-groep te bereiken, wat per definitie daarom zeker niet als een commercieel succes uitdraait. Het dient net om zulke zaken mogelijk te maken. Anders zouden die mensen er mogelijks nooit aan beginnen, wegens financieel niet haalbaar.

- na toekennen van subsidies zal er altijd discussie zijn (waarom die wel en die niet? En waarom die zo veel en die zo weinig).

 

Voor alle duidelijkheid: ik heb JVI haar boeken al meermaals vastgehad en doorbladerd, en het is niet mijn ding. En Amoras ga ik ook niet kopen. En ja, CC is een toffe pee  :e002: , maar ik heb maar 1 stripje van hem. Hij heeft een publiek waar ik niet toe behoor.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Ik ben geen Vlaming dus wie is die figuur? (en dan bedoel ik niet de toekomstige koning)Overigens zit er wel een grove fout in die strip. De voorkaft tekening zou rechts van de rug moeten zitten als je het album opendoet. Niet links. Anders staat de voorkaft tekening op de achterkaft.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik ben geen Vlaming dus wie is die figuur? (en dan bedoel ik niet de toekomstige koning)Overigens zit er wel een grove fout in die strip. De voorkaft tekening zou rechts van de rug moeten zitten als je het album opendoet. Niet links. Anders staat de voorkaft tekening op de achterkaft.

De ietwat meer extraverte broer van Flippo, nl.: Laurant. Nog onbekwamer dan Flippo, maar juist goed genoeg om de kinderen van Flippo te verwekken. Alhoewel het ook Alberto kan geweest zijn.

Link naar reactie

Ik ben geen Vlaming dus wie is die figuur? (en dan bedoel ik niet de toekomstige koning)Overigens zit er wel een grove fout in die strip. De voorkaft tekening zou rechts van de rug moeten zitten als je het album opendoet. Niet links. Anders staat de voorkaft tekening op de achterkaft.

 

Albert en Co is een heel leuke strip waarvan ik alle deeltjes (voorzien van een dedie) bezit. Kameraad Mauser zou stellen: de stripjes geven een goed beeld van de perfide en gestoorde duitse gelukszoekers die de monarchie vormen in het Belgenland. Ik vind het gewoon een grappige strip die onontbeerlijk is voor de sterk in België geinteresseerd ollander die ik ben.

 

IMG_7410.jpg

Link naar reactie

Zelfspot door een toffe peer ;)

 

Koen, ik heb enorm gelachen met deze strip. 'k zal Charel eens vriendelijk moeten bekijken...

 

Ik ben geen Vlaming dus wie is die figuur? (en dan bedoel ik niet de toekomstige koning)Overigens zit er wel een grove fout in die strip. De voorkaft tekening zou rechts van de rug moeten zitten als je het album opendoet. Niet links. Anders staat de voorkaft tekening op de achterkaft.

Diogenes, Luc S. voor de vrienden, ge zit er weer volledig naast met de voorkaft. De intellectuele capaciteiten van onze toekomstige koning worden dikwijls serieus in vraag gesteld. Hij kan m.a.w. het boek/de strip omgekeerd lezen, zonder het te beseffen. Ik dacht ooit een reportage gezien te hebben over ene G. Bush junior, dé president van... die ook een boek achterstevoren of omgekeerd aan het bestuderen was. Zeg, uwe avatar is blijkbaar een computergame ? En wie is de producent ? Kunnen we gelijk de Steeno tegen hen in het harnas jagen, wegens ongeeorloofd gebruik van zijn gezicht voor hun producten.  

 

De ietwat meer extraverte broer van Flippo, nl.: Laurant. Nog onbekwamer dan Flippo, maar juist goed genoeg om de kinderen van Flippo te verwekken. Alhoewel het ook Alberto kan geweest zijn.

Is dit hier soms de vroegere Lord K. ? Jajja Flips kinderen zijn eigenlijk de kinderen verwekt door zijn sympathieke broer - de vrolijke frans die ooit in een mini kwam aangetuft en als een ware kerstman uit dit autotje klauterde tot grote hilariteit van de omstaanders En de pers - of godbetert, zijn eigen pappie. Gieren, lachen, brullen...

 

 

Albert en Co is een heel leuke strip waarvan ik alle deeltjes (voorzien van een dedie) bezit. Kameraad Mauser zou stellen: de stripjes geven een goed beeld van de perfide en gestoorde duitse gelukszoekers die de monarchie vormen in het Belgenland. Ik vind het gewoon een grappige strip die onontbeerlijk is voor de sterk in België geinteresseerd ollander die ik ben.

 

IMG_7410.jpg

de rechtse is de immer goedgezinde Charel en de linkse (er stond oorspronkelijk rechtse) speelt na zijn kantooruren voor Koning Albert II en... hij doet dat wree goe
Link naar reactie

 De intellectuele capaciteiten van onze toekomstige koning worden dikwijls serieus in vraag gesteld. Hij kan m.a.w. het boek/de strip omgekeerd lezen, zonder het te beseffen.

In dat geval heeft de drukker een fout gemaakt en staat de cover ondersteboven.

In prentje 8 is alles overigens wel correct.

Link naar reactie

ha de mannen

ik moet zeggen ,het is weer al een tijdje geleden dat ik nog eens kwam kijken ,jaja, ik ben een kurieusneus! Ik moet zeggen dat het eigenlijk geweldig is met hoeveel passie er hier gediscussieerd wordt.En dan bedoel ik zowel de goeie als slechte kritiek. Nu kwam ik eens kijken na een goe matchke championsleague finale, maar ik moet zeggen, dit is veel amusanter.

Bon ,ik kruip in mijn nest want ik moet morgen weer ergens een kassa passeren, doe de groetjes aan Judith V.I als je ze ziet.(moehahaha)Toffe madam hoor, ik ken ze een klein beetje.

Over Amoras wil ik toch één ding kwijt, het was vooral geweldig plezant om dat album te tekenen, niet te schrijven ,ik kon nu dus enkel tekenen ,toch wel iets totaal anders dan wat ik gewoon ben met bvb JUMP en ik heb gezien dat ik af en toe "teveel" aan't tekenen was, en "te weinig" met het verhaal bezig was. Dat zal in album 2 niet meer gebeuren, en geloof me , dat wordt straf, heel straf! al zeggen ik en Judith  Van Istendael het zelf.Over dat testament zou ik me niet teveel zorgen maken . Ik heb de Willy niet gekend en ik denk jullie ook niet, maar ik denk dat hij content zou zijn wanneer we ons amuseren met zijn klein mannen, die nu groot worden, niet?

 

cheers

Charel

ps, kom 16 juni eens langs bij den Alex, want veel signeren zal er voor de rest niet inzitten,te veel werk ,te weinig tijd.En ons madam moet ook content blijven.En blijven gaan mannen, jullie doen dat goed!

Link naar reactie

ha de mannen

ik moet zeggen ,het is weer al een tijdje geleden dat ik nog eens kwam kijken ,jaja, ik ben een kurieusneus! Ik moet zeggen dat het eigenlijk geweldig is met hoeveel passie er hier gediscussieerd wordt.En dan bedoel ik zowel de goeie als slechte kritiek. Nu kwam ik eens kijken na een goe matchke championsleague finale, maar ik moet zeggen, dit is veel amusanter.

Bon ,ik kruip in mijn nest want ik moet morgen weer ergens een kassa passeren, doe de groetjes aan Judith V.I als je ze ziet.(moehahaha)Toffe madam hoor, ik ken ze een klein beetje.

Over Amoras wil ik toch één ding kwijt, het was vooral geweldig plezant om dat album te tekenen, niet te schrijven ,ik kon nu dus enkel tekenen ,toch wel iets totaal anders dan wat ik gewoon ben met bvb JUMP en ik heb gezien dat ik af en toe "teveel" aan't tekenen was, en "te weinig" met het verhaal bezig was. Dat zal in album 2 niet meer gebeuren, en geloof me , dat wordt straf, heel straf! al zeggen ik en Judith  Van Istendael het zelf.Over dat testament zou ik me niet teveel zorgen maken . Ik heb de Willy niet gekend en ik denk jullie ook niet, maar ik denk dat hij content zou zijn wanneer we ons amuseren met zijn klein mannen, die nu groot worden, niet?

 

cheers

Charel

ps, kom 16 juni eens langs bij den Alex, want veel signeren zal er voor de rest niet inzitten,te veel werk ,te weinig tijd.En ons madam moet ook content blijven.En blijven gaan mannen, jullie doen dat goed!

 

Hela Charel, beste man,

Meneer heeft dus tijd om naar de voetbal te kijken? :e005:  :e010:  

Tekenen verdorie... vroeg gaan slapen en vooral gezonde voeding en gene sex, kwestie van goed uitgerust te zijn voor al die signeersessies, interviews en mogelijke langverhoopte eretekens, in de adelstand verheffingen ...   Charel Ridder Cambré de Herthout.  Ik doe alvast een propere broek aan en oefen vanaf nu de nodige reverences voor bij een volgende ontmoeting.

 

Hoe zit het trouwens met U wapenschild, want dat gaat ge natuurlijk ook nodig hebben :e012:

 

In de laatste Knack Focus geeft Gert MEesters de nieuwe S&W slechts één sterretje uit 5. Meer is het ook volgens mij inderdaad niet waard (zie mijn recensie #323).

 

Gert Meesters godbetert... die kan alleen maar goeds vertellen over de oplage kanonnen van Blloan (we steken een hete patat in ons bakkes en spreken uit Blownnn (zoals een Jan Becaus) met hun Graphic Novels (alweer een tong- en kaakbreker van jewelste). 

Het zou me ten zeerste verwonderen als ook hij geen stevige boon zou hebben voor Judith Van Istendael, hé Kool Thing.  Maar volgens mij moet dan de exhtgenoot meer op zijn tellen letten :e012:   Een plat bord kan wonderen verrichten :e008:

Link naar reactie

Ik stel voor dat de verdedigers van de Vlaamse kinderstrip eens een moddergevecht hebben met de liefhebbers van de beeldroman.  Ondertussen kunnen de allesvreters al ergerend of amuserend toekijken.

 

Ik zet mijn geld op team Ma Link, daar kunnen die GN softies nooit tegen op....

Link naar reactie

Ik stel voor dat de verdedigers van de Vlaamse kinderstrip eens een moddergevecht hebben met de liefhebbers van de beeldroman.  Ondertussen kunnen de allesvreters al ergerend of amuserend toekijken.

 

Ik vind het allemaal hoogst amusant. (Vooral dat van die hete patat eigenlijk :e005:)

 

Af en toe zegt MA LINK zelfs iets interessants. Niet hier, maar in een ander topic. Jammer dat hij het niet op een normale manier kan brengen, dat zou zijn boodschap meer kracht bijzetten.

 

Voor de duidelijkheid: Judith Vanistendael maakt prachtige strips. Vind ik. Maar af en toe heb ik nood aan een Kiekeboe of iets soortgelijks. :e002: (Familiestrips dus, geen kinderstrips. :e012:)

Link naar reactie

Vind ik. Maar af en toe heb ik nood aan een Kiekeboe of iets soortgelijks. :e002: (Familiestrips dus, geen kinderstrips. :e012:)

Dat is al de zoveelste keer dat ik dat lees, die eufemismen. Kiekeboe, Sus en Wis, Robbedoes en consoorten zijn kinderstrips.

 

Dat er volwassenen met kinderlijke inslag of overdosis nostalgie zijn wijzigt daar verder niks aan ;)

Link naar reactie

Je draait de zaken om, Zwendel. Maar ik had niks anders verwacht van iemand met zo'n gebruikersnaam. :e012:

 

Robbedoes (of die anderen) een familiestrip noemen is geen eufemisme. Robbedoes een kinderstrip noemen zou de lading niet (geheel) dekken.

 

Jommeke: dat is een (pure) kinderstrip.

 

Zo zie ik het althans. Maakt verder ook niets uit, is gewoon kwestie van interpretatie. :e012:

Link naar reactie

Ik vind het allemaal hoogst amusant. (Vooral dat van die hete patat eigenlijk :e005:)

 

Af en toe zegt MA LINK zelfs iets interessants. Niet hier, maar in een ander topic. Jammer dat hij het niet op een normale manier kan brengen, dat zou zijn boodschap meer kracht bijzetten.

 

Voor de duidelijkheid: Judith Vanistendael maakt prachtige strips. Vind ik. Maar af en toe heb ik nood aan een Kiekeboe of iets soortgelijks. :e002: (Familiestrips dus, geen kinderstrips. :e012:)

 

 

Beste Roque Nee,

 

Dank dat ik af en toe iets interessants zeg... dit is heus niet de bedoeling.  Apostolaat laat ik met veel plezier aan anderen over (bvb. Koen en Kool Thing met JVI of GN of... ).

Het zal hun zeker niet lukken met die ouwe stijfkoppen die nog liever naar VTM-Kzoom kijken dan zoiets elitairs te gaan lezen.  Familiestrips en/of "kinderstrips" zijn dan veel leuker... en dan hebben we het nog niet over de rest van de "europulp" gehad.

 

Ah, U dacht dat ik normaal ben.  Toch wel, maar rond 18:00 moet ik 's avonds terug in de instelling zijn voor de patatjes (Lutosa... schatjes van patatjes) of de boterhammekes... en vooral die superlieve verpleegsterkes. Voor de rest van de dag mag - ja zelfs moet, dit zal ook wel een reden hebben :e012:  - ik vrij rondlopen, want tot op heden heb ik niemand echt lastiggevallen, tenzij repers :e007: . 

 

Een "boodschap" :e010: ... en "kracht bijzetten" :e008: ... waar hebt u het over.

 

Mijn dochter leest ook graag JVI, enfin ze knipt figuurtjes uit en kleurt hier en daar die "zwarte neger" en die "witte maagd" in respectievelijk groen en blauw.  Het geeft dit boek als het ware meer cachet: zoals " VTM... kleurt je dag..." of toch zoiets in die aard.

 

Na Uw bericht gelezen te hebben ben ik onmiddellijk begonnen aan de elfendertigste herlezing van mijn eerste Urbanussen.

 

En nu ga ik terug wandelen, want anders geraak ik nooit aan mijn dagelijkse km.  

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Van mij wel hoor. Doe gerust verder. Ik lees het allemaal graag. Zo weten we dan ook wat er zoal misloopt in uitgeverswereld en of het feitelijk wel misloopt...

Link naar reactie

Na Uw bericht gelezen te hebben ben ik onmiddellijk begonnen aan de elfendertigste herlezing van mijn eerste Urbanussen.

 

Zou je dat nu wel doen? Er wordt daarin nogal de draak gestoken met Eddy the Voice of Europe, schande! En hou ze maar uit de buurt van je dochter, straks knipt ze het negerke eruit om hem oranje te kleuren.

Link naar reactie

Zou je dat nu wel doen? Er wordt daarin nogal de draak gestoken met Eddy the Voice of Europe, schande! En hou ze maar uit de buurt van je dochter, straks knipt ze het negerke eruit om hem oranje te kleuren.

 

 

Och Roque... Werchter (?),

 

Dat er de draak gestoken wordt met Eddy Wally vond ik best leuk... trouwens Ma snapt de mogelijke "Link" niet :D .

Ons dochtertje, het nakomertje van nog 3 andere kinkels - het zijn evenwel jongens, en dat maakt al veel goed -  heeft artistieke neigingen.  Ze verknipt de zaken die hare pa niet te pruimen vindt :e008:  en :P , maar ze krijgt van mij desnoods de kleurversie van Urbanus.  Dus niks te oranje (bent u een Ollander, of zoekt U terug een annexatie met die "gusten" ?), maar goe gevonden Mijnheer, of is het Dame of Juffrouw ;) ?

't Was trouwens ne goeie zet van Standaard om uiteindelijk een versie of 4 van de eerste Urbanussen te maken (1e blauw en bruin, 2e zelfde kleuren maar met een andere cover, 3e kleurversie maar met cover van 1e, 4e kleurversie maar met cover 2e)... en dan zijn er van een aantal nog reclame-uitgaven.  Heb ik aan moeder de vrouw moeten zagen om mijn zakgeld wat te verhogen... in het kader van het is crisis voor iedereen.

 

Oranje negers, roze olifanten... jaja de tijd van het gras smoren is alweer aangebroken.  Blowing in the wind...

Link naar reactie

Ik lees de gedachtenroerselen van MA met plezier, soms begrijp ik een brok tekst en daar moet ik dan weer om grijnzen......

 

Maar wat zijn nu weer gusten ?

 

Wel retep,

 

Kijk eens onder gust op google.

Gust was namelijk een bekend dier in de Antwerpse Zoo (Berg- of Laaglandgorilla ?) afkomstig uit Congo die op zeer jonge leeftijd naar 't Stad verhuisde.  Hij overleed in 1988 - het is voor mij precies alsof het gisteren gebeurd is - op de leeftijd van 35-36 jaar.  Hij was voorwaar het boegbeeld van de Zoo en ik zou ze de kost niet willen geven die in tranen zijn uitgebarsten toen ze het overlijden van die sympathieke knul berichtten.  Een staatsbegrafenis had op zijn minst aangewezen geweest.

 

Een gust kan je ook zien als een rare kerel/kwast...

 

Vraag gerust, beste Ollander... dezen Pelg doet dat met plezier.

Link naar reactie

Wel retep,

 

Kijk eens onder gust op google.

Gust was namelijk een bekend dier in de Antwerpse Zoo (Berg- of Laaglandgorilla ?) afkomstig uit Congo die op zeer jonge leeftijd naar 't Stad verhuisde.  Hij overleed in 1988 - het is voor mij precies alsof het gisteren gebeurd is - op de leeftijd van 35-36 jaar.  Hij was voorwaar het boegbeeld van de Zoo en ik zou ze de kost niet willen geven die in tranen zijn uitgebarsten toen ze het overlijden van die sympathieke knul berichtten.  Een staatsbegrafenis had op zijn minst aangewezen geweest.

 

Een gust kan je ook zien als een rare kerel/kwast...

 

Vraag gerust, beste Ollander... dezen Pelg doet dat met plezier.

Ah ik dacht dat het afgeleid was van "Gust" uit Het plezante circus.  :e005: 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...