Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Bij Standaard Boekhandel ligt het altijd vol, ook bij Colruyt trouwens. Zo moeilijk zijn ze niet te vinden. Deel 1 is in mijn regio nog altijd vlot verkrijgbaar.

 

Jouw regio is wel achter het bord "Einde der beschaving."

 

Nu zovelen die albums kopen is het wellicht interessant om de gebundelde uitgave af te wachten. Omdat zovelen de aparte albums al zullen hebben, zal er waarschijnlijk wel een extra katern bij zitten.

De enige reden waarom ik nieuwsgierig ben is omdat het de scenarist van de nieuwe Rode Ridder albums is die ook voor deze albums het verhaal schreef. Dus kan ik wachten, in tegenstelling tot de meeste Suske & Wiske fans.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Jawadde wat een strip, wat een strip! Dit is zwaar stuf, gelukkig nog hapklaar ( lees: commercieel gemaakt) door Cambré . Als Legendre er in slaagt om alle lijntjes die nu op tafel liggen netjes te verweven dan hebben we hier een dijk van een volwassenstrip én het zeldzame bewijs dat een reeks zijn eigen geschiedenis kan herschrijven.

 

PS Als er hier nog een iemand zegt dat dit een flutstrip is voor kindjes, dan laat ik Jerom hem op zijn bakkes slaan.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Tsja een strip die op 100,000 exemplaren uitgegeven is gaat moeilijk een collectors item worden.

 

Maar het heeft wel de interesse in strips doen toenemen.

 

De strip zelf is leuk, maar ik vind het spijtig vinden dat ze Krimson als de slechterik gekozen hebben. Dat is altijd een schertsfiguur geweest en dat maakt het een beetje ongeloofwaardig.

Link naar reactie

Alle West-Vlamingen danken je hartelijk voor je alweer waardevolle bijdrage aan dit forum. 

 

Acor, troost je.... of de West-Vlamingen of die van "de verre" Limburg.... wat je ook doet of wat je ook zegt......

We willen nergens anders wonen. "och, wat is het mooi bij jullie" "het is toch niet zo ver als we dachten" en zo ken ik er nog wel een paar.

 

Sta je dan met je 67 km. kustlijn, De Westhoek, Het Brugse Ommeland, De (mooie) Leie, Dranouter, Ieper ;)

'n Limburger die West-Vlaanderen heel mooi vind. :)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Jawadde wat een strip, wat een strip! Dit is zwaar stuf, gelukkig nog hapklaar ( lees: commercieel gemaakt) door Cambré . Als Legendre er in slaagt om alle lijntjes die nu op tafel liggen netjes te verweven dan hebben we hier een dijk van een volwassenstrip én het zeldzame bewijs dat een reeks zijn eigen geschiedenis kan herschrijven.

 

PS Als er hier nog een iemand zegt dat dit een flutstrip is voor kindjes, dan laat ik Jerom hem op zijn bakkes slaan.

 

Wow! Ik hoopte hier al een beetje op. Fijn te horen dat de auteurs niet teleurstellen. Morgen toch eens naar de dichtsbijzijnde SSZ. Kijken of ze er nog één hebben liggen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

En die dan niet Steve Stevaert of Willy Claes als avatar neemt. ;)

 

Heb nog even overwogen om Hilde Claes als avatar te nemen, die is oooo zo goed met klokkenluiders (die wist zelfs op een moment nog niet meer wanneer ze burgemeester was geworden.....) ;)

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Heb gezien dat er zelfs blote borsten in voor kwamen. Suske en Wiske worden eindelijk volwassener.

 

Voorlopig heb ik de strip nog steeds niet opgepikt (ben ik de enige hier?) maar na het doorbladeren ziet het er toch een goed gemaakt marketing product uit, dat aanzet tot kopen. Heel slimme zet van de uitgever om met z'n tijd mee te gaan. Ook voor de tekenaar moet het wel een verademing zijn om een keer geen brave strip te tekenen.

 

 
 

Link naar reactie

Heb gezien dat er zelfs blote borsten in voor kwamen. Suske en Wiske worden eindelijk volwassener.

 

 

 

 

 

Blote borsten, volledig bloot, gevrijd,... etc maar ook moord in koelen bloede.  Kortom, dit is een hardboiled Misschien-Nooit-Ooitscenario vermomd met enkele idiomen uit een kinderstrip.

 

Er zit één fantastische dialoog in waarin Suske +/- zegt dat zijn voorspelbaarheid zo voorspelbaar is.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Heb nog even overwogen om Hilde Claes als avatar te nemen, die is oooo zo goed met klokkenluiders (die wist zelfs op een moment nog niet meer wanneer ze burgemeester was geworden.....) ;)

Wij zouden het apprecieren om niet meer verder deel te nemen aan forumvervuiling alsook mentale beschadiging door het gebruik van afbeeldingen van politici als avatar.

 

Het EinsatzMauserkommando dankt u alvast.

Link naar reactie

Deel 2 net gelezen: uitstekend vervolg op het eerste deel. De typische karaktertrekken van de personages blijven ook hier bewaard. Het bronmateriaal wordt m.a.w. nog steeds gerespecteerd. Leuke verwijzingen naar de reguliere reeks (Antverpia, mortelmaaien, ...). Spijtig dat het verhaal hier en daar voorspelbaar is, maar gelukkig wordt op het einde de deur naar een nieuw mysterie opengezet. Zo blijf je natuurlijk wel benieuwd naar het volgende deel. Zeker een aanrader.

Link naar reactie

Lichtelijk teleurgesteld in album 2.

Ze vliegen er heel goed in en dan valt alles zo'n 20 bladzijdes stil, teveel dialogen waar er geen nodig zijn (of regelrechte fillertekst zoals: "Al Dente... Precies goed"), iets klein dat te breed wordt uitgesmeerd (2 pagina's lang probeert Barabas Lambik te bereiken... voor de eerste keer) de vertelling is naar mijn gevoel wat te rechtlijnig met hier en daar een reactieshot teveel waardoor het geheel te voorspelbaar wordt. Ook een vreemde vertelritme.

Vanaf pagina 35 komt er terug wat leven in, maar in een strip van 54 bladzijdes, is dat naar mijn persoonlijke smaak toch wat laat. 

 

Amoras I kreeg van mij nog een strakke 8/10, Amoras II zal het op de moment met een 6 moeten doen. 

Link naar reactie

Leuke verwijzingen naar de reguliere reeks (Antverpia, mortelmaaien, ...).

 

Betekent dat dat deze strip zich afspeelt in het universum van de reguliere reeks? Moeten we het zien als een vervolg op de rode reeks (m.a.w.: hebben de personages uit Amoras de avonturen uit de Rode Reeks meegemaakt), of is het toch meer een andere universum?

Link naar reactie

Betekent dat dat deze strip zich afspeelt in het universum van de reguliere reeks? Moeten we het zien als een vervolg op de rode reeks (m.a.w.: hebben de personages uit Amoras de avonturen uit de Rode Reeks meegemaakt), of is het toch meer een andere universum?

 

Het is een totaal andere tijd. De werled is ten prooi gevallen aan crisis. Je ziet een cameo van cambré voorbijsloffen ( denk ik toch ), veel bedelaars, veel graffiti, echt een stad in verval.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Betekent dat dat deze strip zich afspeelt in het universum van de reguliere reeks? Moeten we het zien als een vervolg op de rode reeks (m.a.w.: hebben de personages uit Amoras de avonturen uit de Rode Reeks meegemaakt), of is het toch meer een andere universum?

Ik denk ook in een ander universum, hoewel je in beide delen verwijzingen krijgt naar vorige verhalen. Zie het eerder als een alternatieve tijdlijn, zoiets als de 2 recente films van Star Trek. Die zijn ook in een alternatieve tijdlijn gesitueerd.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Met nog eens 60 jaar SPa had het er nog veel erger uitgezien.

Een laatste opmerking en dan zwijg ik: de SPa is dan ook een neoliberaal amalgaam dat zich voordoet als een leuk-links-laat-ons-iets-voor-de-mensen-doen salonfaherig vriendenclubje. Terwijl de Petrick zonder stropdas zijn volkse band aanhaalt en het gepeupel een kruimel toewerpt zit hij lekker even lucratieve deals te sluiten met de vastgoedsector.

 

De N-VA doet net hetzelfde.

Link naar reactie

Een laatste opmerking en dan zwijg ik: de SPa is dan ook een neoliberaal amalgaam dat zich voordoet als een leuk-links-laat-ons-iets-voor-de-mensen-doen salonfaherig vriendenclubje. Terwijl de Petrick zonder stropdas zijn volkse band aanhaalt en het gepeupel een kruimel toewerpt zit hij lekker even lucratieve deals te sluiten met de vastgoedsector.

 

De N-VA doet net hetzelfde.

 

 

Je kan inderdaad maar beter zwijgen. Het is totaal niet terzake voor deze ladder.

Link naar reactie

Inzake de morbide spoiler, dat is mijn voornaamste punt van kritiek.
 

Dat ze nog leeft, tuurlijk waarom niet? Maar waarom dat nu al vertellen? Laat het nog wat in het midden en stel die reveal uit tot een dramatisch hoogtepunt. Bijvoorbeeld: neem ons 2 albums extra mee op Suske zijn wraaktocht en zijn evolutie naar wraakengel en net op het punt dat hij Krimson gaat neersteken met zijn sabel/wandelstok, opent de deur en staat Wiske daar waarna Suske beseft dat hij (en de lezer) 2 albums lang de verkeerde conclusie heeft getrokken.
Nu is het:
1) "ze is dood",
2) enkele pagina's later: "ze leeft nog",
3) reactie van de lezer: "meh"
 
Wie kan er nu nog iets geven om Suske zijn verdriet terwijl je weet dat Wiske nog leeft? Terwijl als we het niet wisten, de emotionele brug tussen de lezer en Sus veel stabieler was geweest.

 

Link naar reactie

Ben ik de enigste die de bespreking van Amoras 2 op de Stripspeciaalzaak volgepropt vind met overdreven ingewikkelde metaforen?

Krampachtig om edgy te zijn. Vermoeiend.

 

KISS !

Allé komaan...

Het moet toch niet altijd voor 12-jarigen geschreven zijn?

Voor mij mag dhr. De Troyer wekelijks enkele recensies schrijven.

Het lezen daarvan alleen al bezorgt me plezier, en dan heb ik het album nog niet eens gelezen...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...