Ga naar inhoud

Amoras 2047


Recommended Posts

Ik heb ook genoten van Meneer De Troyers bespreking, zelfs al hou ik niet van de Amoras-strips. (ik ben wel fan van Cambrés dynamische tekenwerk).

 

Nou weten we ook weer waar Koen staat. Ik vond de bespreking trouwens een beetje over the top. Maar om nu te stellen: "krampachtig om edgy te zijn", das ook weer wat overdreven. Ik lees trouwens de Porteman recensies het liefst, maar dat komt omdat deze vaak strips beschrijft die mijn interesse hebben.

Link naar reactie

Als ik al een recensie lees, dan verwacht ik in de eerste plaats een bespreking waarbij het besprokene centraal staat, en niet de recensent die probeert te tonen hoe goed en gevat hij wel kan schrijven. Ik heb het nu niet specifiek enkel over de recensent van Amoras. Het is een kwaal waar de meeste recensenten aan lijden vind ik. Daarom dat ik dat ook niet lees.

Link naar reactie

Als ik al een recensie lees, dan verwacht ik in de eerste plaats een bespreking waarbij het besprokene centraal staat, en niet de recensent die probeert te tonen hoe goed en gevat hij wel kan schrijven. Ik heb het nu niet specifiek enkel over de recensent van Amoras. Het is een kwaal waar de meeste recensenten aan lijden vind ik. Daarom dat ik dat ook niet lees.

 

Ja, dat bedoelde ik. 

Link naar reactie

Nou weten we ook weer waar Koen staat. Ik vond de bespreking trouwens een beetje over the top. Maar om nu te stellen: "krampachtig om edgy te zijn", das ook weer wat overdreven. Ik lees trouwens de Porteman recensies het liefst, maar dat komt omdat deze vaak strips beschrijft die mijn interesse hebben.

 

Het wordt tijd dat hij eens de nieuwe van Mars Gremmen bespreekt :e007:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

eventjes spoileren (ook al is dat misschien niet nodig?)
 


 

 

Als ik het goed begrijp is de dood van Wiske eigenlijk hetzelfde als de overlijdens van de hoofdfiguren in de reguliere reeks waarbij na een paar prentjes blijkt dat ze gewoon flauwgevallen zijn of dat ze gewoon last hebben van een schampschot? Maar nu is de periode waarin gedacht wordt dat ze Wiske dood is een half album ipv een paar prentjes.

Tenzij Wiske na een paar albums toch nog zou bezwijken aan haar verwondingen natuurlijk. Of aan iets anders. Dat zou een boeiende twist zijn.

 

Eigenlijk zijn Lambik en Suske de enige die al eens écht gestorven zijn, respectievelijk in Robotkop en  in het kortverhaal De Treiterende Trien. Ook al kwamen ze vrij vlug terug uit het rijk der doden.

 

 

Link naar reactie

Ik heb 'm nog niet gelezen, dus dank om 't toch mooi weg te steken. :)

 

Na aankoop van de eerste Amoras was ik niet in de wolken. Ergens in deze ladder is daar een recensie over. Ik was niet onmiddellijk zinnens om de tweede aan te schaffen. Ik ben er dus ook niet voor naar de winkel gelopen. Gisteren was ik in een CLUB winkel en daar lag hij dan. In heb hem even aandachtig doorbladerd, het tekenwerk was wel inspirerend, maar de humor lag me niet. Ik heb hem dan maar terug gelegd. Einde Amoras voor mij.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heb gezien dat er zelfs blote borsten in voor kwamen. Suske en Wiske worden eindelijk volwassener.

 

Voorlopig heb ik de strip nog steeds niet opgepikt (ben ik de enige hier?) maar na het doorbladeren ziet het er toch een goed gemaakt marketing product uit, dat aanzet tot kopen. Heel slimme zet van de uitgever om met z'n tijd mee te gaan. Ook voor de tekenaar moet het wel een verademing zijn om een keer geen brave strip te tekenen.

 

 

Ben gisteren overstag gegaan. Zag beide delen gisteren in dump liggen en voor die paar Euro's kon ik het niet laten liggen.

Ondertussen gelezen en vond deel 1 een aangename aanzet maar zeker geen must.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Charel Cambre was vandaag het franstalig album aan het signeren in Angoulême.

 

Wat ik bijzonder vind is dat Paquet het nu oppakt omdat WPG schijnbaar geen franse uitgave aandurft.

 

Ik kan dat zeker wel begrijpen, de Franse markt binnenvallen met een Franstalige uitgeverij (al dan niet met hoofdzetel in Zwitserland) met een hoop Waalse en Franse tekenaars in hun stal, is interessanter dan een voet binnen de deur proberen te krijgen onder eigen naam.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Natte aap

de populairste?

worden er niet meer jommekes verkocht en wordt er niet meer over jommeke gesproken :e011:

 

ik ben geen fan van deze cover. Ik kan het niet goed uitleggen, maar persoonlijk voelt dit niet goed aan als een goede cover.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het logo is er weer opgekletst zonder rekening te houden met de rest van het beeld. De lichtinval is niet goed uitgewerkt. Dat glasraam stoort de lichtwerking. Nochthans mocht dit op een goede manier uitgewerkt zijn is dit wel een goede cover.

Link naar reactie

Hier is ie dan, de cover van het derde deel van de populairste Vlaamse strip :

 

Awesome! Zie hier nu al weer naar uit!

 

Het valt niet te ontkennen dat er op die covers van amoras duchtig met religieuze symbolen gesmeten wordt. Speelt dat ook mee in het verhaal zelf?

 

Ja maar op een goeie manier. Er wordt steeds naar gerefereerd maar het wordt je niet door strot gedouwd. Ik verwacht wel dat het meer naar de voorgrond gaat komen de volgende paar delen maar ik vertrouw op Legendre dat hij het niet overdrijft.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het logo is er weer opgekletst zonder rekening te houden met de rest van het beeld. De lichtinval is niet goed uitgewerkt. Dat glasraam stoort de lichtwerking. Nochthans mocht dit op een goede manier uitgewerkt zijn is dit wel een goede cover.

 

Over het licht gesproken, hoe kan zowel links als rechts door de zijramen een slagschaduw gevormd worden, andere planeet met meerdere zonnen of staan er buiten schijnwerpers opgesteld?

Link naar reactie
Gast Natte aap

een spiegel aan de andere kant? Een vertrekkend straalvliegtuig met dezelfde intensiteit als de zon? een schijnwerper op een helicopter? Het ego van natte aap?

 

Je ziet, opties genoeg.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...