Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (23)] landschap 36 vs. landschap 62


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

60 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 21-12-20 at 08:00

Recommended Posts

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Guyanacapac.jpg.8367817191374bcd49a7b368

 

 

kbellon

 

 

B

 

image-ravian.jpg.3b2f604e410925c98277eda

Ravian, de vogels van de meester. Geweldige mix tussen landschap en storytelling. De exoplaneet is altijd een echt personnage in die reeks. Ook de pose is al vaak genoeg geplagieerd, om Storm maar niet te vermelden.

Editions Caurette editie in zwart-wit.

 

Ambreville

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
1 uur geleden, Yncke zei:

Voor mij ook. Geen idee wat het verhaal is, maar de sfeer van het landschap alleen al vertelt mij dat ik daar niet naartoe wil...

Ik had dit misschien wat kunnen toelichten: het is de opening(dubbel)afbeelding van Long John Silver 4.

En de sfeer is duidelijk goed overgebracht, want het is geen plek waar je voor de ontspanning eens een wandeling gaat maken ;) 

 

Link naar reactie
39 minuten geleden, Vittorio zei:

A is toch een beetje een vreemde eend in dat album, ook niet het openingsbeeld (er gaat nog een pagina aan vooraf). Clean inderdaad, meer iets voor de verpakking (omslag). Twee pagina's verder is er opnieuw een spread. wel een erg fraaie:

 

1560757591_longjohnsilver.thumb.jpg.3cacb708ab1ebbe16369ebcca26f366a.jpg

Inderdaad, maar daar vond ik de 4 kaders links te storend voor een landschapstoernooi. Het tekenwerk in de volledige serie is wel van hoog niveau, in vorige delen staan telkens ook wel indrukwekkende spreads.

Link naar reactie
Op 14/12/2020 om 12:00, Yncke zei:

Gegeven de werktafelfoto op de blog van Lauffray tijdens Long John Silver 4, ben ik geneigd te denken dat het analoog geschilderd is:

LJS4_TRAVAIL_COULEUR.jpg

Normaal gezien zijn de pagina's van LJS nog op de klassieke wijze met de hand gemaakt.

De covers daarentegen werden digitaal gemaakt (en daarna nog eens in het echt herschilderd toen hij zag hoeveel vraag er naar zijn originelen was)

Deze pagina is wel een speciale, ziet er toch wel digitaal gemaakt uit (maar daarom is het nog geen fotoshop hé) 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...