Ga naar inhoud

Vesper van Jérémy


Ambreville

Recommended Posts

  • 1 year later...
1 uur terug, Neat Stuff zei:

En nu maar gaan hopen dat de serie met deel 2 wél gat lopen, want ik heb begrepen dat deel één massaal is genegeerd door de striplezers...

 

Ik vond het eerste album zeer leuk en kijk uit naar de andere alleszins. Hopelijk wordt deze dan niet stopgezet ofzo.

Jérémy tekent zo prachtig en zou zonde zijn.

Link naar reactie
  • 1 year later...

Had het gisteren ook gezien.

Zeer jammer vind ik. Het is echt een specifiek genre met beperkt publiek en ik heb het 3de album sowieso al besteld. Lees zoiets graag en ben fan van deze tekenaar.

Ontzettend talentvol. Hopelijk geeft dit project hem geen mentale tik en kan hij de energie snel stoppen in een nieuw project met grotere doelgroep.

Erg dat dit gebeurd. Als je tegenwoordig met iets nieuws komt dat geen 'hommage, Jonge Jaren, andere spinoff of verderzetting van een bestaande reeks' is, is het direct een pak moeilijker om te verkopen.

Link naar reactie
18 minutes ago, Leesplezier said:

Had het gisteren ook gezien.

Zeer jammer vind ik. Het is echt een specifiek genre met beperkt publiek en ik heb het 3de album sowieso al besteld. Lees zoiets graag en ben fan van deze tekenaar.

Ontzettend talentvol. Hopelijk geeft dit project hem geen mentale tik en kan hij de energie snel stoppen in een nieuw project met grotere doelgroep.

Erg dat dit gebeurd. Als je tegenwoordig met iets nieuws komt dat geen 'hommage, Jonge Jaren, andere spinoff of verderzetting van een bestaande reeks' is, is het direct een pak moeilijker om te verkopen.

Hij was er zeker niet blij mee, maar tegelijkertijd toch wel opgelucht dat hij op tijd de boodschap kreeg en dat Dargaud er niet zonder meer de stekker uit trok. Dat was tegen het einde van deel 2, hij heeft toen nog een aantal pagina's kunnen bijsteken bij deel 2.

De basis van Vesper is eigenlijk een mislukt Final Fantasy-project dat Dargaud verkeerd heeft willen verkopen in Japan. Vesper is een soort van Japans-geinspireerde high-fantasy, dat inderdaad minder goed in de markt ligt hier dan de Tolkien-Mainstream. Enfin, op Facts maar een gesigneerd exemplaartje gaan afhalen (en meer ;) ).

Btw @Richard Boom-vavavoom het kost niet meer dan 3 Big-Boob comics. 2 als je de Franse versie neemt.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Ambreville said:

Btw @Richard Boom-vavavoom het kost niet meer dan 3 Big-Boob comics. 2 als je de Franse versie neemt.

Frans doe ik niet aan :)
En ik heb Gunblast Girls meegenomen (leuk) en de laatste Rode Ridder (meh)

En Batman (killing joke, 3 jokers) en 100 Bullets Brother Lono en Wanted (millarworld)

dus wordt tijd dat je dat stigma laat vallen :)

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Just now, Richard Boom-vavavoom said:

Frans doe ik niet aan :)
En ik heb Gunblast Girls meegenomen (leuk) en de laatste Rode Ridder (meh)

En Batman (killing joke, 3 jokers) en 100 Bullets Brother Lono en Wanted (millarworld)

dus wordt tijd dat je dat stigma laat vallen :)

 

Inderdaad, sorry. En ook meh voor die laatste Rode Ridder. Die hoop daar is ook al weer versplinterd.

 

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Ambreville zei:

De basis van Vesper is eigenlijk een mislukt Final Fantasy-project dat Dargaud verkeerd heeft willen verkopen in Japan. Vesper is een soort van Japans-geinspireerde high-fantasy, dat inderdaad minder goed in de markt ligt hier dan de Tolkien-Mainstream.

 

Tolkien is toch ook high fantasy?

Link naar reactie
6 uren geleden, Leesplezier zei:

Als je tegenwoordig met iets nieuws komt dat geen 'hommage, Jonge Jaren, andere spinoff of verderzetting van een bestaande reeks' is, is het direct een pak moeilijker om te verkopen.

Dit doen wij toch een beetje zelf. Verzamelaars willen alles hebben en lijden echt aan completisme. Stel je voor dat je collectie niet compleet is? Ook al vindt je het niets meer aan, toch koop je het nieuwe deel van Jeremiah, Blauwbloezen, XIII, Storm etc. 
De verhalen en vaak tekenwerk zijn niet meer door heen te komen, maar het nieuwe deeltje moet en zal je bij de collectie hebben.

Daarnaast zijn er uitgevers die de markt overspoelen met uitgaves. Dark Dragon brengt per kwartaal ongeveer 130 titels uit of zo. Ook Daedalus en Silvester hebben er ook een handje van... 
De oplages zijn te weinig om van te leven waarschijnlijk. Maar dit is de omgekeerde wereld.
Zo is het gewoon lastig om een keuze te maken in het overvolle aanbod van alle rotzooi wat wel de moeite waard is...
Met als conclusie dat je als consument gewoon teruggrijpt naar iets wat je bekend voorkomt.
Het spreekwoord is niets voor niets "Minder Is Meer". 

Link naar reactie
20 uren geleden, cinco zei:

Geen goed nieuws voor de fans van Vesper.

 

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/vesper-stopt-na-4-delen

 

afbeelding.png.d2448af4411d321e9a71777e0e69ffa3.png

Onderstaande staat op de ssz als beschrijving van de inhoud.

Het lijkt mij best lastig om dit te volgen? Wat een verwikkelingen?

 

Op 6 september verschijnt deel 3. De inhoud daarvan klinkt als volgt: "Met de hulp van de Ridders van Nyx is Vesper erin geslaagd om Crimson, die levend werd gevild, terug te vinden en uit Valestiel te evacueren. Tot wanhoop gedreven doet ze een beroep op de kracht van haar innerlijke chimaera. Ze creëert een breuk tussen de dimensies en roept de Archimerist op - de meester en schepper van de Nocivus - met wie ze een pact sluit. In ruil voor zijn genezing is Vesper bereid te worden verminkt zoals Crimson. Op dat moment stelt de Archimerist vast dat de ziel van Crimson getooid is met de Kroon van Ether, wat aantoont dat de bastaardprins de nazaat is van de eerste koning van Sylvaestris. De Archimerist verbreekt het pact met Vesper en wil de ziel van Crimson voor hij zich terugtrekt in de breuk waaruit hij is gekomen. Kort daarna ontdekt Vesper ook nog eens het bestaan van haar halfzus Vanea. In een race tegen de klok moet Vesper Vanea vinden om het ware doel van de Archimerist te ontdekken en zo Crimsons ziel te redden. Een klopjacht die leidt naar de voorouderlijke tempel van de Aurora Crux, waar het gevaar wacht..."

Link naar reactie
15 uren geleden, Kobus zei:

Dit doen wij toch een beetje zelf. Verzamelaars willen alles hebben en lijden echt aan completisme. Stel je voor dat je collectie niet compleet is? Ook al vindt je het niets meer aan, toch koop je het nieuwe deel van Jeremiah, Blauwbloezen, XIII, Storm etc. 
De verhalen en vaak tekenwerk zijn niet meer door heen te komen, maar het nieuwe deeltje moet en zal je bij de collectie hebben.

Daarnaast zijn er uitgevers die de markt overspoelen met uitgaves. Dark Dragon brengt per kwartaal ongeveer 130 titels uit of zo. Ook Daedalus en Silvester hebben er ook een handje van... 
De oplages zijn te weinig om van te leven waarschijnlijk. Maar dit is de omgekeerde wereld.
Zo is het gewoon lastig om een keuze te maken in het overvolle aanbod van alle rotzooi wat wel de moeite waard is...
Met als conclusie dat je als consument gewoon teruggrijpt naar iets wat je bekend voorkomt.
Het spreekwoord is niets voor niets "Minder Is Meer". 

Hier ben ik heb volkomen mee eens.. het is ook de reden geweest dat ik inmiddels toch ben gestopt met alles van Thorgal en bijna alle post Van Hamme delen heb weggedaan.. ik herlas die nooit en vond ze veelal gewoon slecht.. ook met Jeremiah ben ik gestopt. Maar ik geef toe - het heeft wel lang geduurd voordat ik deze beslissingen nam..

Link naar reactie
10 uren geleden, De Hollander zei:

Onderstaande staat op de ssz als beschrijving van de inhoud.

Het lijkt mij best lastig om dit te volgen? Wat een verwikkelingen?

 

Op 6 september verschijnt deel 3. De inhoud daarvan klinkt als volgt: "Met de hulp van de Ridders van Nyx is Vesper erin geslaagd om Crimson, die levend werd gevild, terug te vinden en uit Valestiel te evacueren. Tot wanhoop gedreven doet ze een beroep op de kracht van haar innerlijke chimaera. Ze creëert een breuk tussen de dimensies en roept de Archimerist op - de meester en schepper van de Nocivus - met wie ze een pact sluit. In ruil voor zijn genezing is Vesper bereid te worden verminkt zoals Crimson. Op dat moment stelt de Archimerist vast dat de ziel van Crimson getooid is met de Kroon van Ether, wat aantoont dat de bastaardprins de nazaat is van de eerste koning van Sylvaestris. De Archimerist verbreekt het pact met Vesper en wil de ziel van Crimson voor hij zich terugtrekt in de breuk waaruit hij is gekomen. Kort daarna ontdekt Vesper ook nog eens het bestaan van haar halfzus Vanea. In een race tegen de klok moet Vesper Vanea vinden om het ware doel van de Archimerist te ontdekken en zo Crimsons ziel te redden. Een klopjacht die leidt naar de voorouderlijke tempel van de Aurora Crux, waar het gevaar wacht..."

Dit klinkt naar mijn smaak echt te complex, vrij vermoeiend en erg vergezocht allemaal.. duidelijk niets voor mij..

Link naar reactie

@kurisu74 dat is al een tijdje uit. Er zijn al levels bijgekomen.

Het is te vinden op Steam. Zoek daar gewoon op Vesper.

 

https://store.steampowered.com/app/1488070/Vesper_Ether_Saga__Episode_1/

 

Daarbuiten is er nog de soundtrack geschreven voor het album en de game door Soheil Fourouhi.

 

 

Op youtube is er het kanaal van Jéémy https://www.youtube.com/@SyriaPandora

Daar staan veel making off-filmpjes op over diverse aspecten.

 

Daarnaast is er nog de Discord-community.

 

 

 

 

Link naar reactie
9 minuten geleden, Ambreville zei:

@kurisu74 dat is al een tijdje uit. Er zijn al levels bijgekomen.

Het is te vinden op Steam. Zoek daar gewoon op Vesper.

 

https://store.steampowered.com/app/1488070/Vesper_Ether_Saga__Episode_1/

 

Daarbuiten is er nog de soundtrack geschreven voor het album en de game door Soheil Fourouhi.

 

 

Op youtube is er het kanaal van Jéémy https://www.youtube.com/@SyriaPandora

Daar staan veel making off-filmpjes op over diverse aspecten.

 

Daarnaast is er nog de Discord-community.

 

 

Interessant. Had niet verder gekeken dan een ander spel dat Vesper heet en er niets mee te maken heeft. Het is ook nog maar in Early Access blijkbaar. Ook een pak lower budget dan ik verwacht had.

 

Blijft jammer dat de reeks geen succes is.

Link naar reactie

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/dark-dragon-books-december-2023

Kijk, dit vind ik een uitgeverij die de markt compleet verziekt en onnodig veel boeken op de markt dumpt. Naar mijn idee verstikt je door zo'n uitgavenbeleid het klimaat van de stripwinkels/markt. Onnodig.
Andere uitgevers geven ook veel uit. Dus is het niet raar, dat we door het bomen, het bos niet zien en dus kiezen voor iets dat we kennen. Ik laat die al die boeken van Dark Dragon sowieso liggen. Niet mijn smaak. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...