Ga naar inhoud

Tweede kwartfinale landschap 22 vs. landschap 44


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

65 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 27-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Tweede kwartfinale

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

20201027113437033_0001.jpg.6daf5248327ee

Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design.

 

cartoonesk

 

 

B

 

Aristophania.jpeg.835ae962ca8eb0457d4187

Aristophania azuur

 

sjaakie

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
1 uur terug, Ambreville zei:

Peyo -  Toonder, de aangekondigde finale. 

 

Dat dacht ik ook maar nee dus, zie commentaar Yncke. Dit zijn nog de kandidaten voor de twee komende kwartfinales, stemming loopt nog maar hun voorsprong  in de achtste finales is niet meer in te halen. Allemaal erg populair dus ik durf me nu toch niet meer te wagen aan een voorspelling voor de finale

 

Ramiro.jpg.e1d17b4c0fc0ca7963cd50632e309

Asterix.JPG.cb0cc04546a0c45456a01ff31f5c

Campbells-3-p14.png.b31ba9641b7da5429158

HetBeest.jpg.5d34a62a9b99c4fa26c678d30a9

Link naar reactie
3 minuten geleden, SPeeDy zei:

Je weet toch dat als je stemmen niet telt of foutief telt dat dat een crimineel feit is, en dat dat zware gevolgen kan hebben!

 

Ik heb al gemerkt met één van die meerkeuzevragen die ik maak, dat daar door een error al eens een stem door het systeem is dubbelgeteld, dus het is niet onmogelijk.

Link naar reactie
9 minuten geleden, cinco zei:

 

Men had het al over fallusachtige vormen bij de maanraket van Kuifje, maar deze raket is nog van een heel ander level.

 

Haha ja, van hout en springveren als ik het goed herinner. Als kind verslond ik dat album, volgens mij een Donald Duck uitgave met spelletjes achterin en voorin een grote tekening van een landkaart met het smurfendorp, die zou ik wel weer eens willen zien, for old times' sake............

Link naar reactie
2 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei:

Toch vreemd dat Gargamel het dorp nooit terug vindt. Het blijkt helemaal niet midden in het bos te liggen, maar aan de overkant van de rivier in een open vlakte, met bruggetjes en wegen er naartoe...

 

Maar dit was nog de beginperiode. Denk ook aan hoe dat dorp en de omgeving ervan eruitzag ten tijde van Johan en Pirrewiet. Het lag toen ook in wat het Onzalige Land werd genoemd. Klinkt niet als een place to be.

 

afbeelding.thumb.png.b6760d64575462c6e42240a6ae778779.png

 

Dus we kunnen veronderstellen dat ze op een bepaald moment verhuisd zijn naar hun huidige meer beboste omgeving.

Link naar reactie
53 minuten geleden, Daan zei:

Ik vrees het, helaas. Die plaat van Parnotte vind ik veel interessanter!

 

same here

 

Aristophania verdient meer liefde.

Misschien had de keuze moeten vallen op een duisterder landschap dat in de reeks voorkomt.

Want donkere schaduwrijke platen slaan aan in dit toernooi.

 

afbeelding.thumb.png.bfc44f7363a9c0d9750624660b233007.png

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...