Yncke Posted January 19, 2021 Share Posted January 19, 2021 Tweede kwartfinale Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...? Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Ik dacht meteen aan dit kader uit Johan en Pirrewiet (De hekserij van Bozerik / Le sortilège de Maltrochu). Ik zag dit voor het eerst in Duc's Strips tekenen en schrijven deel 2 en later in Walthéry's Une vie en dessins. Het is getekend door Peyo met assistentie van Walthéry, geholpen door Franquin voor het design. cartoonesk B Aristophania azuur sjaakie yncke.be Link to comment
Vittorio Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Tom Poes, Johan en Pirrewiet... met al die kasteeltjes krijgen we een Efteling-finale. Repers zijn blijkbaar volkse aanhangers van het geïdealiseerd nostalgisch verleden van Anton Pieck Ik mis nu al de ruimtelijke vergezichten in Ravian. Link to comment
Ambreville Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Peyo - Toonder, de aangekondigde finale. Nochtans vraagt de tekening van Parnotte zoveel meer vaardigheid en planning. Het zal aan dat geitje liggen. Link to comment
cartoonesk Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 In de aanval, François! Link to comment
Yncke Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 44 minutes ago, Ambreville said: Peyo - Toonder, de aangekondigde finale. Hoogstens halve finale. Ze zitten allebei in de eerste helft van 't toernooi. yncke.be Link to comment
Daan Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Ik ben inmiddels een beetje uitgekeken op die Peyo, toch wat te simplistisch voor mij dus, blijkbaar. Naar die Aristophania-tekening van Parnotte kan ik voorlopig nog wel even kijken. B voor mij dus! Link to comment
Vittorio Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 1 uur terug, Ambreville zei: Peyo - Toonder, de aangekondigde finale. Dat dacht ik ook maar nee dus, zie commentaar Yncke. Dit zijn nog de kandidaten voor de twee komende kwartfinales, stemming loopt nog maar hun voorsprong in de achtste finales is niet meer in te halen. Allemaal erg populair dus ik durf me nu toch niet meer te wagen aan een voorspelling voor de finale Link to comment
Yncke Posted January 20, 2021 Author Share Posted January 20, 2021 Het is duidelijk een stuk regenachtiger geweest in de tweede helft van 't toernooi.... O:-) yncke.be Link to comment
Daan Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Ha, pestweer doet het erg goed op de Reep! Veel depressieve mensen hier? Link to comment
Vittorio Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 3 minuten geleden, Daan zei: Veel depressieve mensen hier? Plaatje van een gemiddelde striplezer die inkopen heeft gedaan bij zijn SSZ: Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Beide tekeningen spreken mij aan. Maar als ik ze naast elkaar leg, dan geeft de plaat van Aristophania toch een sterkere indruk. Link to comment
esteban² Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 B wringt. Die poort. Iets met de belichting, denk ik. En verder vind ik de onderste helft zeker OK, maar dat flauwe landschap in de bovenste help laat geen indruk na. Geef mij dan maar het perspectief en de eenvoud van A. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
cartoonesk Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Ik ga niet overdreven mijn inzending verdedigen. Ik laat het lot beslissen. Link to comment
sjaakie Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 De kinderen van Clement snappen niet wat hierboven gebeurd. Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Van de 8 platen die nog in de running zijn, zijn dit mijn 2 favorieten. Link to comment
Vittorio Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 56 minuten geleden, cinco zei: Van de 8 platen die nog in de running zijn, zijn dit mijn 2 favorieten. Munuera gaat het ver schoppen... Trouwens had @Daanook kunnen kiezen voor het landschap op pagina 2 in het eerste Campbells album: Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 1 minuut geleden, Vittorio zei: Je kan er ook twee aubergines in zien. Link to comment
Vittorio Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 8 minuten geleden, cinco zei: Je kan er ook twee aubergines in zien. Ook?? Wat zie jij er anders in dan? Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Een variëteit aan groenten en fruit, en ja ook de aubergines. Maar je weet, de natuur kan grillig zijn, of de mens die de natuur bewerkt creatief. Link to comment
kbellon Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 1 uur geleden, cinco zei: Van de 8 platen die nog in de running zijn, zijn dit mijn 2 favorieten. Same en die van Pé. Hoop dat één van die 3 het haalt. Link to comment
SPeeDy Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Ik hoop echt dat 1 van die 8 het haalt. Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 10 minuten geleden, SPeeDy zei: Ik hoop echt dat 1 van die 8 het haalt. Verrassende wending: deze plaat komt na hertelling omwille van een technische fout terug in het toernooi. Link to comment
SPeeDy Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 Je weet toch dat als je stemmen niet telt of foutief telt dat dat een crimineel feit is, en dat dat zware gevolgen kan hebben! Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
cinco Posted January 20, 2021 Share Posted January 20, 2021 3 minuten geleden, SPeeDy zei: Je weet toch dat als je stemmen niet telt of foutief telt dat dat een crimineel feit is, en dat dat zware gevolgen kan hebben! Ik heb al gemerkt met één van die meerkeuzevragen die ik maak, dat daar door een error al eens een stem door het systeem is dubbelgeteld, dus het is niet onmogelijk. Link to comment
Vittorio Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 Jammer toch dat Peyo's gefantaseerde maanlandschap niet mee is gegaan in het toernooi... Link to comment
cinco Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 6 minuten geleden, Vittorio zei: Jammer toch dat Peyo's gefantaseerde maanlandschap niet mee is gegaan in het toernooi... Men had het al over fallusachtige vormen bij de maanraket van Kuifje, maar deze raket is nog van een heel ander level. Link to comment
Vittorio Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 9 minuten geleden, cinco zei: Men had het al over fallusachtige vormen bij de maanraket van Kuifje, maar deze raket is nog van een heel ander level. Haha ja, van hout en springveren als ik het goed herinner. Als kind verslond ik dat album, volgens mij een Donald Duck uitgave met spelletjes achterin en voorin een grote tekening van een landkaart met het smurfendorp, die zou ik wel weer eens willen zien, for old times' sake............ Link to comment
cinco Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 4 minuten geleden, Vittorio zei: en voorin een grote tekening van een landkaart met het smurfendorp Is het die wat als opener diende voor De Zwarte Smurfen? Link to comment
Vittorio Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 7 minuten geleden, cinco zei: Is het die wat als opener diende voor De Zwarte Smurfen? Ja, ik had 'm al gevonden bij Bobbedoes, maar dan als schilderijtje. https://www.bobbedoes.nl/item/detail/2f84c952-b3d1-4d7b-ae7f-4ce1429591ad Link to comment
Vittorio Posted January 21, 2021 Share Posted January 21, 2021 En zonder afgesneden bergtoppen... Link to comment
Aleksandr Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 Op 20/1/2021 om 11:22, Vittorio zei: Plaatje van een gemiddelde striplezer die inkopen heeft gedaan bij zijn SSZ: en hoe heet deze fanatiekeling? Link to comment
Ambreville Posted January 23, 2021 Share Posted January 23, 2021 5 uren geleden, Aleksandr zei: en hoe heet deze fanatiekeling? Ik ben niet zeker, maar de tekenaar is in ieder geval John Romita Jr. De punisher? Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 Op 21/1/2021 om 17:00, cinco zei: Is het die wat als opener diende voor De Zwarte Smurfen? Toch vreemd dat Gargamel het dorp nooit terug vindt. Het blijkt helemaal niet midden in het bos te liggen, maar aan de overkant van de rivier in een open vlakte, met bruggetjes en wegen er naartoe... Link to comment
cinco Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 2 uren geleden, dirk (monsieur toupet) zei: Toch vreemd dat Gargamel het dorp nooit terug vindt. Het blijkt helemaal niet midden in het bos te liggen, maar aan de overkant van de rivier in een open vlakte, met bruggetjes en wegen er naartoe... Maar dit was nog de beginperiode. Denk ook aan hoe dat dorp en de omgeving ervan eruitzag ten tijde van Johan en Pirrewiet. Het lag toen ook in wat het Onzalige Land werd genoemd. Klinkt niet als een place to be. Dus we kunnen veronderstellen dat ze op een bepaald moment verhuisd zijn naar hun huidige meer beboste omgeving. Link to comment
Dr. Benway Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 21 uren geleden, Ambreville zei: Ik ben niet zeker, maar de tekenaar is in ieder geval John Romita Jr. De punisher? Wolverine toch? marcelherms.nl Link to comment
Ambreville Posted January 24, 2021 Share Posted January 24, 2021 1 uur geleden, Dr. Benway zei: Wolverine toch? Yep. Wolverine #20 https://www.howtolovecomics.com/2015/07/14/artist-of-the-week-12-john-romita-jr/ Link to comment
cartoonesk Posted January 25, 2021 Share Posted January 25, 2021 Op 21/1/2021 om 16:37, Vittorio zei: Jammer toch dat Peyo's gefantaseerde maanlandschap niet mee is gegaan in het toernooi... Ook met assistentie van Walthéry getekend. Link to comment
cartoonesk Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 Zal Peyo zijn voorsprong behouden tot morgen? Link to comment
Daan Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 31 minuten geleden, cartoonesk zei: Zal Peyo zijn voorsprong behouden tot morgen? Ik vrees het, helaas. Die plaat van Parnotte vind ik veel interessanter! Link to comment
cinco Posted January 26, 2021 Share Posted January 26, 2021 53 minuten geleden, Daan zei: Ik vrees het, helaas. Die plaat van Parnotte vind ik veel interessanter! same here Aristophania verdient meer liefde. Misschien had de keuze moeten vallen op een duisterder landschap dat in de reeks voorkomt. Want donkere schaduwrijke platen slaan aan in dit toernooi. Link to comment
Recommended Posts