Ga naar inhoud

Schemerwoude


Recommended Posts

8 uren geleden, Renegade zei:

Zie regelmatig advertenties van deze strip. Met name de Glenat delen zijn achterlijk duur en dan gaat het om de laatste 5 delen.

Iemand een idee waarom dat is?

Spreken we over de SC versies?. Geen idee.

Hopelijk gaan ze dan met de nieuwe Schemerwoude deze nummers herdrukken. Blijft een reeks die in roulatie mag blijven.

Link naar reactie
23 uren geleden, shakeitupguy zei:

Spreken we over de SC versies?. Geen idee.

Hopelijk gaan ze dan met de nieuwe Schemerwoude deze nummers herdrukken. Blijft een reeks die in roulatie mag blijven.

Of in integrale. De bestaande integrale uitgave is in zwart-wit. Superbe-uitgave, maar geen vervanging om een reeks te laten blijven leven.

 

 

 

Link naar reactie
Op 25/5/2021 om 23:39, Ambreville zei:

Of in integrale. De bestaande integrale uitgave is in zwart-wit. Superbe-uitgave, maar geen vervanging om een reeks te laten blijven leven.

Ik denk dat van de eerste 10 delen er nig wel over Glénat uitgaven liggen. Het zijn voornamelijk 3 tal titels van de latere nummers die moeilijk te vinden zijn.

 

Maar een integrale in kleur met 5 albums per deel aangevuld met een dossier moet wel wel kunnen aanslaan.

 

 

Link naar reactie
4 uren geleden, Renegade zei:

Het ging om de Glenat softcovers. 15 delen voor 80 euro in zeer goede tot nieuwstaat. Ik heb het gekocht. Vindt dat een mooie serie en die integrale jammer genoeg in zwart- wit anders had ik die gekocht.

Jammer genoeg?

Dat was wel Hermann in zijn absolute piek-periode. Zwart-wit is zeker zo goed als kleur.

 

image.thumb.png.2780455ea968bc4be81373fbf3d5e3b2.png

 

image.png.8ae657675f3dad7a0cebbde9018ada64.png

 

 

 

Link naar reactie
Op 28/5/2021 om 16:05, shakeitupguy zei:

Ik denk dat van de eerste 10 delen er nig wel over Glénat uitgaven liggen. Het zijn voornamelijk 3 tal titels van de latere nummers die moeilijk te vinden zijn.

 

Maar een integrale in kleur met 5 albums per deel aangevuld met een dossier moet wel wel kunnen aanslaan.

 

 

Ik heb de scheiding van glenat en de integrales van de eerste 10 delen. Een integrale in kleur koop ik ook. (Maar dan doe ik mijn scriptie wel van de hand) De enige reeks die ik dubbel dip. Mocht er een integrale van de as van de katharen komen, die koop ik ook.

Link naar reactie
Op 29/5/2021 om 17:08, Ambreville zei:

Jammer genoeg?

Dat was wel Hermann in zijn absolute piek-periode. Zwart-wit is zeker zo goed als kleur.

 

image.thumb.png.2780455ea968bc4be81373fbf3d5e3b2.png

 

image.png.8ae657675f3dad7a0cebbde9018ada64.png

Ja nogal. Hermann heeft in zijn strips altijd het element van een vijandige natuur. Dat komt het best tot zijn recht in kleur. Bij zwart-wit vervaagd dat. Beetje goedkoop ook. Onder de vlag van kijk-ons-eens-artistiek-doen bespaart men op inkleuren. Beetje droevig.

Link naar reactie
  • 5 months later...

(Omdat we hier blijkbaar geen eigen Hermann-topic hebben, doe ik het maar hier) Ik was gisteren in Brussel, waar ik de Hermann-muurschildering nog eens passeerde, en het is toch wel wat raar dat ze daarvoor voor zijn minst bekende, minst originele reeks hebben gekozen.

Of misschien hoopten ze dat dit de buurt wat zou opfleuren, wat met de rest van zijn reeksen misschien minder het geval zou zijn.

afbeelding.png.3e66d46d001399335251174e8700de3c.png

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

(Omdat we hier blijkbaar geen eigen Hermann-topic hebben, doe ik het maar hier) Ik was gisteren in Brussel, waar ik de Hermann-muurschildering nog eens passeerde, en het is toch wel wat raar dat ze daarvoor voor zijn minst bekende, minst originele reeks hebben gekozen.

Of misschien hoopten ze dat dit de buurt wat zou opfleuren, wat met de rest van zijn reeksen misschien minder het geval zou zijn.

afbeelding.png.3e66d46d001399335251174e8700de3c.png

Ik denk inderdaad dat laatste..

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik ben onlangs begonnen deze reeks te lezen. Nu pas?? ja nu pas. Van de eerste 5 delen was ik onder de indruk, maar gisteren las ik deel 6 Sigurd en daar begreep ik niets van. Tegenvaller na die 5 goede verhalen. Ik wil wel verder gaan met de volgende delen. Deel 7 mis ik nog weliswaar...

Wat is jullie mening over deel 6 Sigurd?

Link naar reactie
43 minutes ago, Willem II said:

Ik ben onlangs begonnen deze reeks te lezen. Nu pas?? ja nu pas.

 

Ik heb dat ook nog nooit gelezen, maar zie regelmatig prenten passeren die me toch wel benieuwd maken. Ik zou dus ook graag wat 'reisadvies' willen: waar te beginnen, welke albums...

 

Is er een rode draad zoals bij 'Blueberry' waardoor je ineens een dozijn albums moet aanschaffen, of zijn het losse avonturen? In het laatste geval: van Hermann apprecieer ik de dekors meer dan z'n personages, en zijn vroeger tekeningen / inkleuringen meer dan zijn recente werk. Verhalen met landschappen, straatbeelden etc interesseren me meer dan dialogen en drama. 

 

Aymar-1ok.jpg

 

TDBM-alda-1.jpg

 

Babette-p8.jpg

Link naar reactie

De eerste 10 vormen een doorlopend verhaal, alhoewel elk deel wel een min of meer afgerond einde heeft, en volgt de reis van Aymar van Schemerwoude die zijn land terug wil. Daarna zijn het one shots met zijn nageslacht in verschillende tijdperiodes.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
6 uren geleden, Willem II zei:

Ik ben onlangs begonnen deze reeks te lezen. Nu pas?? ja nu pas. Van de eerste 5 delen was ik onder de indruk, maar gisteren las ik deel 6 Sigurd en daar begreep ik niets van. Tegenvaller na die 5 goede verhalen. Ik wil wel verder gaan met de volgende delen. Deel 7 mis ik nog weliswaar...

Wat is jullie mening over deel 6 Sigurd?

Is inderdaad een vreemde eend in de bijt... Ik persoonlijk vind het geen slecht album maar het is wel de minste qua verhaal van de eerste 10 delen. Ik zou zeker nog even doorzetten- de navolgende delen zijn weer erg goed vind ik 

Link naar reactie

Zoals Sanderg zei, het is een beetje een apart album qua toon v verhaal. Sommige vd one shots neigen daar ook naar, maar deel 7-10 is meer in lijn van de eerste 5 delen. 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...