Ga naar inhoud

Welke stripfiguren ken je in 't echt?


esteban²

Recommended Posts

Ken je mensen die als twee druppels water op een bepaalde stripfiguur lijken?  (familie, vrienden, kennissen, collega's,  ... )

 

In de middelbare school hadden wij een klastitularis / leerkracht informatica die ongelooflijk hard op Balthazar (De Kiekeboes) leek.  De gelijkenis was treffend op alle mogelijke vlakken.  Niet alleen het gestalte, de lichaamsbouw en de manier waarop hij overkwam, maar daadwerkelijk de vorm van zijn hoofd en neus, het kale topje en het kapsel inclusief haarkleur.  Onwaarschijnlijk.  Wat het helemaal af maakte, was het -jaja- grijze kostuumjasje met streepjes dat hij altijd droeg, boven zijn -jawel- witte hemd.  't Was lachen destijds.  Enkel de plastron ontbrak.

Eerst waren mijn klasgenoten niet helemaal mee, tot 'm even op het computerscherm tevoorschijn toverde.  Balthazar is zijn bijnaam geworden. :)  Ik moet er nog elke keer aan denken als ik hem in een album spot.  Als ik Balthazar zijn tekst lees, maakt mijn hoofd daar nu nog steeds de stem van die informaticus van.

image.png.6beda124473e321529f8f31d28603b65.png image.png.112a90468eddc5c4ec747d6600a7b7dc.png

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Op 4/8/2021 om 14:09, Hamirubi zei:

 

 

Staf!

 

Inmiddels gepensioneerd, maar nog steeds even gepassioneerd.

 

Zeker en vast! Nog eens gezien op een rondleiding in Brugge, en hij heeft daar enkele mooie aanvullingen gegeven.

 

Aanvullend: ik bedacht me dat een andere prof door sommigen onder ons ook wel eens Kwabbernoot werd genoemd.

 

 

Idesbald-Goddeeris.jpg

Link naar reactie

Ik heb een collega die enorm veel weg heeft van Leon Van der Neffe. Vooral waar het diens tirades betreft, maar ook qua looks (in slecht licht dan wel, en Leon is magerder).

Aan het magneetbord hing dan regelmatig onderstaande tekening, waarbij de tekst werd veranderd door 's mans laatste quote.

Enkele voorbeelden: " 't is allemaal de schuld van dat klote shiftsysteem", "waar moet ik mijne choco dan smeren denkt ge?", "een half miljoen heeft dat kolommeke al gekost, goe bezig!" en meer van die zaken.

afbeelding.png

Link naar reactie

Hem kennende, ja en hij is er fier op.

Hij vertelt ook altijd fier over zijn exploten bij fietsmakers (mag hij niet meer binnen), bakkers (de chocoquote komt hieruit: een klacht over een gat in het brood, mag hij niet meer binnen...), zijn buurman (krijgt elk jaar een lijstje met zijn shiftkalender, zodat hij weet wanneer het gras niet gemaaid mag worden)... de lijst is schijnbaar eindeloos.

Wanneer iemand in hun ploeg moet doorstaan worden de oude verhalen ook wel eens opgerakeld. Ik pis telkens haast in mijn broek van 't lachen bij de nieuwe verhalen.

Los daarvan is hij een heel bekwame collega en best aangenaam. Je moet alleen niet tegen zijn kar rijden, en 't is een grote kar met allemaal rare uitsteeksels...

Link naar reactie

De looks en vibes van mijn petekind komen helemaal overeen met Lucy uit De Zusjes Duizendblad, ik herken haar echt in die figuur.  De zus die rondloopt met het katten-pak of de katten-oren is dat.  Dat ze enkel jaren terug ook regelmatig zo'n katten-onesie had, helpt natuurlijk.  Al is ze wel iets (veel) mondiger. :) Het grappige is dat ze 't zelf ook al opgemerkt had.  Ze vind het ook 'n geweldig goede strip.  De tweede krijgt ze volgende week voor haar verjaardag.

 

image.thumb.png.4638d1125cee8e8572192966134e17b4.png

 

image.thumb.png.a951d726ecd0b134914c0a5513819a74.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...