Waldorf Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Tweede ronde. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ? Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Mijn eerste kennismaking met het rollenspel D&D was in de film ET maar toen wist ik niet juist wat ze aan het spelen waren. Enkele jaren later kreeg ik een duidelijker beeld door de strip Draken en Kerkers in het weekblad Kuifje (door Bosse en Darasse), waar een groepje avonturiers in een rustig Ardens dorp regelmatig samenkomt om "heroïsche avonturen en gruwelijke drama's" te beleven. De Dungeon Master is eigenaar van een typische kruidenierswinkel die we enkel nog in strips en films te zien krijgen. Pas 35 jaar later ben ikzelf effectief D&D beginnen spelen en telkens moet ik terugdenken aan Jos, sorry, Astrobald De Sluwe die het in zijn winkel aan de stok krijgt met Hemoglobine. Bonte B mister o Edit: Yncke: Ik ben 't aan 't verknoeien... Quote Waldorf: Die rommelmarkt is fantastisch. Er zitten zo onwaarschijnlijk veel verwijzingen in. Dupoil, bij voorbeeld, is de taxidermist uit De gorilla heeft het gedaan. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 Ik kan niet stemmen. De organisatie zal ergens een knopje vergeten activeren zijn. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Bonte Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Minuutje, het kan zijn dat we een nieuwe poll moeten maken hiervoor Link to comment
Ambreville Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Genoeg rommelmarkten gezien. Tijd voor de Dungeons & Dragons nostalgie. Waar denken jullie anders dat mijn 'tag' vandaan komt. Het dorpswinkeltje met de dame die er niets van begrijpt komt me vrij bekend voor. Klik op de image voor familiale geheimen. Link to comment
Bonte Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 @Waldorf wegens ons gesukkel sta jij nu als topic oprichter, geniet ervan Link to comment
Waldorf Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 20 minuten geleden, Bonte zei: @Waldorf wegens ons gesukkel sta jij nu als topic oprichter, geniet ervan Mijn dag kan niet meer stuk. Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Lük Bey Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Leve Waldorf voor deze geweldige topic! Beide zijn leuk om naar te kijken, en in het echte leven zou ik liever naar dat marktje gaan dat naar dat kruideniertje. Maar de tekenstijl in A spreekt me toch veel meer aan. En ja, Oog Des Meesters, dat speelde ik ook toen dar stripje verscheen. https://www.facebook.com/lukbey Link to comment
cinco Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 B vind ik de beste inzending van het toernooi. Een visueel genot. Link to comment
esteban² Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 B is smullen! STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF Link to comment
fluiten Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 Lambik, Sidonie en Jerom Je ne suis pas de ceux qui disent : " Ce n'est rien, C'est une femme qui se noie. " Link to comment
Bonte Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Ik heb ondertussen contact met de auteur, er wordt dus gewerkt aan een integrale van Draken Kerkers. Link to comment
Ambreville Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 57 minutes ago, Bonte said: Ik heb ondertussen contact met de auteur, er wordt dus gewerkt aan een integrale van Draken Kerkers. Dan verdient die wel wat meer stemmen. Verdwaalde stemmers, je kan je stem bovenaan simpel aanpassen. De rest, gewoon optie A nemen. Link to comment
Bonte Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Zojuist, Ambreville zei: Dan verdient die wel wat meer stemmen. Verdwaalde stemmers, je kan je stem bovenaan simpel aanpassen. De rest, gewoon optie A nemen. Dat is nu ook niet waar ik op aanstuurde, ik ben wel blij dat het een uitgave in gang heeft gezet Link to comment
TDPB Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Awel, dat zie ik me wel kopen. Link to comment
Ambreville Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 3 minutes ago, TDPB said: Awel, dat zie ik me wel kopen. Idem. Er zit zo nog heel wat onontgonnen goud in de oude weekbladen. Binnenkort staat @Bonte nog op Facts met strips en D&D-tafels Perfecte 20 gegooid imho. Link to comment
Yncke Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 1 hour ago, Bonte said: Ik heb ondertussen contact met de auteur, er wordt dus gewerkt aan een integrale van Draken Kerkers. Da's tof! yncke.be Link to comment
Bonte Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 11 minuten geleden, Ambreville zei: Idem. Er zit zo nog heel wat onontgonnen goud in de oude weekbladen. Binnenkort staat @Bonte nog op Facts met strips en D&D-tafels Perfecte 20 gegooid imho. Een natural 20 Link to comment
Ambreville Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 16 minutes ago, Bonte said: Een natural 20 Bosse zat vroeger ook veel, of werkte voor, de Neoludic. Lang geleden een rollenspelwinkel aan het Brussels Noordstation. Nu worden daar andere zaken getoond. Link to comment
Yncke Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Is dat dezelfde Bosse als van Kogaratsu? yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 2 minutes ago, Yncke said: Is dat dezelfde Bosse als van Kogaratsu? ja, als scenarist. Link to comment
Yncke Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 25 minutes ago, Ambreville said: ja, als scenarist. Moh, weer iets bijgeleerd. Bedankt. yncke.be Link to comment
Ambreville Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 8 hours ago, Yncke said: Moh, weer iets bijgeleerd. Bedankt. Michetz speelde overigens ook geregeld daar aan de noord. Die mannen deden ook aan live-roleplay, oa in Theux, voor dat de Vlamingen er mee begonnen. Link to comment
Recommended Posts