Ga naar inhoud

[Derde Ronde (2)] winkel 25 vs. winkel 39


Yncke

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?  

63 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 07-02-22 at 08:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze winkels vind jij de mooiste, gezelligste, intrigerendste,... ?

Kortom, welke van deze twee winkels verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag diens winkel zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Ekho.png.c00fc2ec0986342d718a7fad612f142

En deze mag ook genomineerd: een scene uit het meer dan fantasierijke brein van Arleston en getekend door Barbucci uit Ekhö 6.

 

Daan

 

 

B

 

Robbedoes.png.ee76c5cd114402e6cfc8778e19

 

 

cinco

Link naar reactie
  • Bonte pinned this topic

De Superquick. Ook al is het tegenwoordig een Brico geworden. 

image.thumb.png.02c40c3f16551294fd8ce1fd51a27bef.png

 

Prachtige throwback naar een tijd waar een bezoek aan een garage nog een hoogtepunt van de week was. En ook een unieke inzending die je kan gaan bekijken in de Vanderkinderenstraat 467 te Ukkel. 

 

Natuurlijk is een garage leuk, maar bedenk eens wat een episch gevecht je zou kunnen hebben in de volgende ronde, mocht Kostunrix zijn match winnen. Dat kan je simpel realiseren door op de foto hieronder te klikken en je stem te schenken aan Kostunrix.

image.thumb.png.b9a6a3b6c072aac3b0ca9e9c25a35d2d.png

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

De garage in de jaren 1950! Wat een tijd moet dat geweest zijn. De aanschaf van een wagen was het bewijs dat je het gemaakt had in het leven. Die dingen moesten om de 5000 kilometer binnen voor onderhoud, ze roestten nog waar je bij stond en er waren nog niet-gesynchroniseerde versnellingsbakken (dubbel ontkoppelen!). Je werd nog bediend aan de pomp, en misschien werd je voorruit wel gekuist. Franquin rijdt in die tekening overigens zelf langs in zijn lichtblauwe DKW, een walmende tweetakt. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • Yncke unpinned this topic

Ik heb me altijd geërgerd aan B, één van de slechtste tekeningen van Franquin die ik ken. De autootjes zijn veel te klein en/of de weg is veel te breed of de figuurtjes zijn allemaal te klein. Ik weet niet wat het precies is, maar ik kan er moeilijk naar kijken zonder me te ergeren en dan te bedenken dat ik een heuse Franquin-fan ben! Er zitten heus veel betere Franquins in dit toernooi!!!

Link naar reactie

Na wikken en wegen - De inzending van @cinco kan mij het meest bekoren.  

 

Op de één of andere manier doet mij dit vooral denken aan de taferelen die ik als kind voor m'n ogen zag tijdens het spelen met auto's.  Of het nu om Matchbox of Playmobil gaat, ik speelde wel vaker "garageke".  En hoewel het op een echte plaats gebaseerd is, spreekt de getekende versie erg tot de verbeelding.

 

De inzending van Daan is ook tof.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Zal het echt uitdraaien op een voorspelbare Uderzo tegen Franquin?

 

De mensen mogen altijd die andere garage naar de volgende ronde stemmen als ze willen. Dat is een recentere strip van een hedendaagse tekenaar. (wel nog minder dan 24 uur te gaan, dus die zal het niet meer redden)

 

 

afbeelding.thumb.png.cb619fa68f50135f68de0239d95895b1.png

Link naar reactie
16 uren geleden, esteban² zei:

Na wikken en wegen - De inzending van @cinco kan mij het meest bekoren.  

 

Op de één of andere manier doet mij dit vooral denken aan de taferelen die ik als kind voor m'n ogen zag tijdens het spelen met auto's.  Of het nu om Matchbox of Playmobil gaat, ik speelde wel vaker "garageke".  En hoewel het op een echte plaats gebaseerd is, spreekt de getekende versie erg tot de verbeelding.

 

De inzending van Daan is ook tof.

Ik heb hier hetzelfde gevoel bij. Anders grote van van Ekhö, maar een dergelijke garage behoorde altijd tot mijn favoriete kinderspeelgoed.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...