Gilles

Manga Van De Dag

585 berichten in dit topic

Vanmiddag delen 2 & 3 van Last Hero Inuyashiki gekocht. Ik ben benieuwd ...  :e002: 

wij ook, de serie staat nog steeds op mijn to check out lijstje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel vijfentwintig, met dit deel komt het einde van Sun-Ken Rock.

Het gaat hier niet over een gezonken rots maar over Kitano Ken. Sun voor zijn zonnige ingesteldheid. Rock voor zijn harde karakter.

De ouders van Ken worden tijdens de Kansai bendeoorlogen vermoord door de Hakuryu-kai. Dat zijn figuren uit het wereldje van de Japanse mafia. Ken raakt verliefd op het meisje Yumin. Die blijkt de dochter te zijn van de grote baas van die Hakuryu-kai. Wat volgt is een soort wraakverhaal. Maar het gaat ook over kameraadschap en andere menselijkheden. Er komt een hoop geweld en sex bij te pas. Ook veel humor. Het loopt helemaal anders af dan ik had gedacht. Het eindigt met vergeving. Niet met gif zoals je bij een wraakverhaal zou denken. Wel het soort vergeven waar geen gif bij te pas komt. Hoe grof het verraad ook was... Maar saai is het niet hoor. Er vallen genoeg doden om het voor de lezer interessant te houden. Ook veel good guys gaan het hoekje om...

Boichi had acht jaar geleden bijna direct mijn aandacht vast toen ik aan deze manga begon. En dat is zo gebleven tot het eind. Goed getekend en goed verteld. Zijn verhalen zijn goed gedocumenteerd en staan met beide voeten in de werkelijkheid. Hoe zot het bij momenten ook wordt. Een van de interessantste manga die ik ooit las. Niet dat ik er zoveel las...

Er is ook een tie-in reeks van drie delen. Die heet WALLMAN. Daarin wordt het personage Nami voorgesteld dat komt opduiken in dit laatste deel van Sun-Ken Rock.

Ik las deze manga in het Frans. Uit bij Doki Doki.

post-503-0-29491400-1479851757_thumb.jpeg

post-503-0-35423100-1479852042_thumb.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht

De laatste twee maand heb ik Bakuman herlezen. Het was fun, vlotte dialogen, wat te cheesy bij momenten (die hele romantische verhaallijn interesseert mij eigenlijk geen bal), maar zelden heb ik iets gelezen (of gekeken) dat zodanig de artistieke groei weet weer te geven. Vaak passeerden er gedachten die ik zelf ook al heb gedacht. Geniaal is dit verre van, toch beschouw ik dit als een belangrijke reeks.

Wel heel shonen (maar met mangaka in de plaats van helden) dus ik denk niet echt dat het bij de meesten hier in de smaak zou vallen.

post-783-0-96437000-1487493689_thumb.png

post-783-0-01543100-1487493709_thumb.png

post-783-0-98102200-1487493728_thumb.png

post-783-0-03487000-1487493746_thumb.png

post-783-0-89671600-1487493755_thumb.png

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nog wat manga gelezen

HOTEL HARBOUR VIEW

Mijn eerste Taniguchi, die niet eens door hem geschreven blijkt te zijn. Het boek bevat twee halfweg-gelinkte verhalen, het eerste beter dan zijn opvolger, gecentreerd rond een vrouwelijke huurmoordenares. Filosofisch, doch to the point. Ik weet niet goed waarom maar het deed me denken aan de reeks Jerome K. Jerome Bloks, en hoe on-Westers die serie eigenlijk is.

NIJIGAHARA HOLOGRAPH

Uitleggen waar dit verhaal over gaat, is moeilijk, om niet te zeggen onmogelijk. Het gaat over daden en consequenties. Al is dat te vaag. Het gaat over liefde, leven en de dood. Het gaat over de mens. Het menselijke bestaan. Het einde daarvan...

De enige zekerheid die ik je met dit one-shot kan geven is dat je er niet vrolijk van wordt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Erased 1.

Wat een ontdekking!

Een jonge Japanse dertiger heeft een afwijking/gave: telkens er iets slechts in zijn omgeving gebeurt, een ongeval ofzo, gebeurt er een kleine tijdsprong van een paar minuten, waardoor hij de kans krijgt om het verleden aan te passen. Als op een dag een seriemoordenaar in zijn leven opduikt krijgt hij die kans ook. Alleen is de tijdsprong deze keer veel groter. Maar kan hij het ook deze keer aanpassen? Wil hij het wel? En is dit wel een verbetering?

Zoals veel manga worden alle kanten van de psyche uitvoerig belicht. Op een verdacht lichtvoetige manier ook soms. Zonder het te merken kruipt dit heel diep onder je huid.

Beresterk begin!

erased.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, Timhardt zei:

Erased 1.

Wat een ontdekking!

Een jonge Japanse dertiger heeft een afwijking/gave: telkens er iets slechts in zijn omgeving gebeurt, een ongeval ofzo, gebeurt er een kleine tijdsprong van een paar minuten, waardoor hij de kans krijgt om het verleden aan te passen. Als op een dag een seriemoordenaar in zijn leven opduikt krijgt hij die kans ook. Alleen is de tijdsprong deze keer veel groter. Maar kan hij het ook deze keer aanpassen? Wil hij het wel? En is dit wel een verbetering?

Zoals veel manga worden alle kanten van de psyche uitvoerig belicht. Op een verdacht lichtvoetige manier ook soms. Zonder het te merken kruipt dit heel diep onder je huid.

Beresterk begin!

erased.jpg

Heeft mijn aandacht zoek nog wel een interieurtje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Merci, zal zeker eens bekijken. Laatste tijd niet echt veel goede manga aankopen gedaan. Corpse Delivery Service en Planetes was de laatste maar van van PunPun en Last Hero (alhoewel ik beide tot deel 3) heb gelezen ben ik echt geen fan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen