Ga naar inhoud

Originelen


TomP

Recommended Posts

23 hours ago, SPeeDy said:

Pagina uit Asem (Rouffa, scenario Legendre). Quasi tekstloze strip, maar één van de beste die ik ooit las. 
A4 met aquarelinkleuring.

9E1AF854-C9C7-4FE4-B4E9-3161A6644E2A.jpeg

Daarvan heb ik een gesigneerd exemplaar te koop.

Ik bedoel van de strip, niet van het origineel.

Link naar reactie
Op 6/8/2020 om 15:07, boomvavavoom zei:

o maakt niets...

Ik heb veel in schetsboeken zitten, maar heel veel originelen heb ik nog steeds bij de tientallen in grote kartonnen enveloppen. Dus niet netjes eigenlijk....

Ik vind de prijzen bij Dickblick wel meevallen maar verzending is heftig
Bij Gerstaecker bestel je dus mappen en inlegvellen apart... duf en duur

Lucascreativ laat volgens mij enkel lege mappen zien, maar geen beschrijvingen bij de mappen. Niet echt handig
Modulor.de is dan weer een stuk duurder als Dickblick... vreemd hoor.
Amazon.nl heeft mappen voor 60-90 ? Dan klinkt amazon.de toch beter.  Of https://www.amazon.co.uk
Bol.com heeft gewoon niets beschikbaars lijkt het.

 Ik ben even verder met onderzoeken en juist te horen gekregen dat de

"ARTSAFE PRESENTER"  bij www.vanbeekart.nl op aanraden van @gerben

 

image.png.854a64dfff604cfafca18e9a3c199923.png

 

en ze vertelden met dat

 

Quote

Hi Richard, Dankjewel voor je bericht.

Ik heb het even opgezocht en de hoezen zijn gemaakt van polypropelene wat PH-neutraal is (zuurvrij dus ) en zeer geschikt voor archiveren en het beschermen van werken. Het is één van de meest gebruikte en aangeraden materialen voor het archiveren/bewaren van werken en biedt dus goede bescherming.

Ik hoop je vraag zo beantwoord te hebben! Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,
Renske van Van Beek Art supplies

 

Dus die ga ik nu bestellen.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Pellé is de max! Heb je toevallig ook iets van ruimteschepen van hem? Bij start van Orbital dédi gehad waar hij met potlood een ruimteschip tekende: puntjes, streepjes, wirwar tot en met en fantastisch resultaat. Dat was heel bijzonder om te zien hoe hij dat uit zijn hoofd zo op papier kon zetten.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dit is echt heel erg merkwaardig... Zoals eerder gemeld staat er een verkoopexpo op stapel van het werk van Rosinski bij Daniel Maghen.


Bijgaande pagina trok mijn aandacht (vraagprijs 22k :-) omdat het laatste plaatje niet lijkt te kloppen. Ik heb het plaatje eens even vergeleken met het plaatje in mijn album van 'De schaduwen voorbij' (eerste druk) en inderdaad! De gezichten zijn anders getekend op het door Maghen aangeboden origineel ((veel) minder goed getekend naar mijn idee dan de versie in mijn album, de gezichten lijken 'uitgetrokken'). Het meest in het oog springend zijn de wenkbrauwen van Shaniah- die zijn echt heel anders in mijn versie van het album..

Het ziet er nochtans niet uit dat de originele plaat die nu te koop staat als laatste plaatje een plaatje heeft dat over de originele tekening heen is geplakt (welke dan afgedrukt zou zijn in mijn versie van het album).  Andersom lijkt ook niet logisch want dan zou die versie ook op dit origineel zijn afgebeeld..

Iemand enig idee? 

 

 

dbb01bb6-da8c-4d9d-924e-06b6b6f35d15.jpg

thumbnail_20200922_162118.jpg

Link naar reactie
4 minuten geleden, sanderg zei:

Dit is echt heel erg merkwaardig... Zoals eerder gemeld staat er een verkoopexpo op stapel van het werk van Rosinski bij Daniel Maghen.


Bijgaande pagina trok mijn aandacht (vraagprijs 22k 🙂 omdat het laatste plaatje niet lijkt te kloppen. Ik heb het plaatje eens even vergeleken met het plaatje in mijn album van 'De schaduwen voorbij' (eerste druk) en inderdaad! Het lijkt een volkomen ander plaatje te zijn (veel minder goed getekend naar mijn idee dan de versie in mijn album). 

Het ziet er nochtans niet uit dat de originele plaat die nu te koop staat als laatste plaatje heeft dat 'over het plaatje heen is geplakt' dat is afgedrukt in mijn versie van het album. 

Iemand enig idee?

 

 

dbb01bb6-da8c-4d9d-924e-06b6b6f35d15.jpg

thumbnail_20200922_162118.jpg

Lijkt mij toch wel dezelfde pagina te zijn. Alleen de inkleuring heeft veel veranderd aan plaat. 

Er is ook een zwart wit uitgave van dit boek verschenen. Wellicht dat je hier duidelijker kunt zien of de platen daadwerkelijk verschillen. 

Link naar reactie
1 minute ago, velden8 said:

Lijkt mij toch wel dezelfde pagina te zijn. Alleen de inkleuring heeft veel veranderd aan plaat. 

Er is ook een zwart wit uitgave van dit boek verschenen. Wellicht dat je hier duidelijker kunt zien of de platen daadwerkelijk verschillen. 

Dat dacht ik ook eerst maar de wenkbrauwen van het meisje zijn echt anders.. dat kan niet aan de inkleuring liggen.. Daarnaast zouden de ogen van Thorgal ook volgens mij echt geinkt moeten zijn om ze zo te laten drukken als in mijn versie van het album... Lijkt mij niet dat dit door inkleuring zo kan verschillen.. Zeker de oudere inkleuring was behoorlijk vaal.. een zodanige kleur zwart strookt niet met de wijze hoe het album voor de rest is ingekleurd

Link naar reactie
Op 22/9/2020 om 16:50, sanderg zei:

Dat dacht ik ook eerst maar de wenkbrauwen van het meisje zijn echt anders.. dat kan niet aan de inkleuring liggen.. Daarnaast zouden de ogen van Thorgal ook volgens mij echt geinkt moeten zijn om ze zo te laten drukken als in mijn versie van het album... Lijkt mij niet dat dit door inkleuring zo kan verschillen.. Zeker de oudere inkleuring was behoorlijk vaal.. een zodanige kleur zwart strookt niet met de wijze hoe het album voor de rest is ingekleurd

Ben erg benieuwd naar een verklaring. Al meer geweten hierover?

Link naar reactie
1 uur geleden, sanderg zei:

Ik heb nog steeds geen flauw idee - iemand een versie van het album met een versie van de plaat zoals die nu verkocht gaat worden? 

Voor 22k zou ik persoonlijk het risico absoluut niet nemen dat dit laatste plaatje niet lijkt te kloppen..

 

Interessant.  

 

ps Ik had begrepen dat er 2 pdf's rondgaan van de Rosinski verkoop.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...