Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Suske

Stripmagazine Spirou - Robbedoes

Recommended Posts

7 hours ago, Kontiki said:

Vandaag buitenshuis aan het freelancen op een pc en nu zie ik wat anderen hier zien. Op een pc-scherm is het inderdaad nog verschrikkelijker omdat er een foute omzetting is van CMYK naar RGB. Problem solved. Jullie hadden het onderstaande moeten zien. Gele tinten slaan wel nog wat groen uit, maar ik ga hier niet beginnen bijwerken.

image.thumb.jpg.2e23b99b8967400d77dc22074a628352.jpg

Veel beter ... Prachtig.

Je hebt gelijk. De omzetting CYMYK -> RGB veroorzaakt de problemen. Kan niet anders: van een systeem met 4 grootheden naar een systeem met 3 grootheden moet wel problemen opleveren.

Een gelijkaardig probleem is omzetten van VHS naar DVD. Ik liet dat eens doen, en een deel van het beeld was gewoon wég. En die winkelier maar niet toegeven dat het aan de omzetting lag. Volgens hem was het mijn computer. De gek.

Ik heb geen problemen met die interpretaties van R&K, maar het begint wel wat veel te worden. Zolang er avontuur en humor in zit, heb ik er weinig problemen mee.

De Zwendel-spinoff vond ik ook een goeie vondst.

Maar hoe lang gaan ze dat allemaal volhouden? De markt is maar ZO groot, en nu komen er plots veel reeksen bij van bekende figuren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Campesino zei:

Balen

of toch nog kopen?

Robbedoes en Kwabbernoot vieren hun 80ste verjaardag!

11 luxe strips met harde kaft 

bevat alle ‘Robbedoes en Kwabbernoot’-verhalen van Franquin

Belgische erfgoed

Bestel meteen hieronder of druk uw bon af en ga ermee naar een Standaard Boekhandel in uw buurt.

Behoorlijke korting nu van € 247,50 voor nu € 149,00

Bron: DM shop  (de morgen) 

Hier ook twijfel!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ze staan hier gewoon aan de Wij-zijn-van-de-scouts-en-wij-verkopen-koekjes-winkelstraat, moest iemand een sticker willen. Aan de kruispunten staan ze niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
42 minuten geleden, Kameraad Mauser zei:

Maf zeg. Blonde mokkels met laarzen, nazi's, ruimtezeppelins... Lijkt me wel iets om in huis te halen.

Een 3e cyclus van die serie zou dan na WO-II zijn, maar dan gaat het dezelfde weg als serie Wunderwaffen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Binnenkort moet ik beslissen of ik mijn abonnement op Spirou verleng. Ik zal dat uit trouw voor het blad en de redactie wel doen maar de twijfel zit 'm in het feit dat er steeds meer verhalen zijn die ik oversla en dat is toch een beetje zonde voor een (vanuit Nederland) best duur abonnement. Wat ik niet lees is bv. Harmony, Bushido, Télémaque en Ralph Azham en misschien meer vervolgverhalen. Gelukkig zijn er nog wel vervolgverhalen die ik met plezier lees, zoals Les Campbell en Frnck. En ik lees alle gagstrips en al zijn er minder supplementen nu, ik vind de mini-récits nog steeds leuk.

Wisten jullie trouwens dat er een (zogenaamde) 'oorlog' woedt tussen Spirou en Fluide Glacial?

Het begon met een recensie van Spirou's special voor de tachtigste verjaardag in Fluide Glacial die nogal negatief was. Spirou reageerde daarop met een serieus verwijtend redactioneel, wat niet bij elke lezer goed werd ontvangen (niet passend bij de ésprit van Spirou). Gelukkig werd de 'oorlog' daarna op een iets plezantere manier uitgevochten.

zie bv. deze link (Superdupont in Spirou?) :

https://www.spirou.com/blog/639-spirou-hacke-par-fluide.html

Ik neem deze strijd waarin soms in een strip aan word gerefereerd niet zo serieus maar sommige lezers blijkbaar wel, zoals ik soms lees op spirou-forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb een abonnement maar ik moet bekennen dat ik er zeer weinig in lees...

Er staan hoe langer hoe meer lelijke strips in eht blad vind ik

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gedeeltelijk mee eens. Het lijkt of ze steeds meer strips speciaal voor de jonge lezers kiezen, gezien de strips die duidelijk beïnvloed zijn door manga en comics. Niets mis mee maar ik vind het niet zo passen bij Spirou. Frnck is een uitzondering voor mij. Beïnvloed door manga-tekenstijl maar toch vermakelijk ;) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, cartoonesk zei:

Gedeeltelijk mee eens. Het lijkt of ze steeds meer strips speciaal voor de jonge lezers kiezen, gezien de strips die duidelijk beïnvloed zijn door manga en comics. Niets mis mee maar ik vind het niet zo passen bij Spirou. 

Tja, maar de huidige tekenaars zijn ook meer beïnvloed door manga en comics als door de "echte" school van Marcinelle. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja. Misschien wilden die zelf niet meer of zijn ze buiten gevlogen.

Een Liturgie zie je ook niet meer veel publiceren en Conrad is nu een Uderzo-kloon geworden.

Hun tekenstijl (zwaar aangezette penseellijn) is niet meer in trek zou ik dan denken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet het niet. Het is altijd raden naar de beweegredenen van een redactie.

Conrad's Marsu Kids vond ik wel heel leuk!

Couv_177721.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, cartoonesk zei:

Ik weet het niet. Het is altijd raden naar de beweegredenen van een redactie.

Conrad's Marsu Kids vond ik wel heel leuk!

Wel, de reden waarom Trondheim zoveel uit mag brengen bij Dupuis was omdat de vorige hoofdredacteur een hele grote fan is van die soort Franse strip 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/6/2018 at 11:19 AM, cartoonesk said:

Wat ik niet lees is bv. Harmony, Bushido, Télémaque en Ralph Azham en misschien meer vervolgverhalen. Gelukkig zijn er nog wel vervolgverhalen die ik met plezier lees, zoals Les Campbell en Frnck. En ik lees alle gagstrips en al zijn er minder supplementen nu, ik vind de mini-récits nog steeds leuk.

Bushido en Télémaque zijn heel goed getekend. Voor José heb ik het niet erg. Het ziet er slordig uit. Ralph Azham gaat in dezelfde richting, maar het zijn alletwee strips die er gemakkeliljk uitzien om te tekenen dan ze zijn. Les Campbells is een van mijn favorieten. Voor Frnck en Harmony had ik het in het begin niet erg, maar nu ze al een paar albums ver zijn, begint het verhaal te boeien.

Er zit wel wt veel van hetzelfde in Spirou: Magic 7 en Harmony zijn zo'n beetje hetzelfde van verhaal. En de aanpak van Magic 7, Frnck en Louca lijkt ook wat op elkaar. Maar het is toch telkens anders.

En 100 euro voor 52 stripalbums, dat laat ik niet liggen.

Er zit nu ook een nieuwe gagreeks in, Roger, over een robot. Vind ik ook wel aardig. En Rob ook. Gaat ook over een robot.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Smaken versschillen inderdaad maar ik heb soms wel het idee dat er strips worden uitgekozen om het jonge publiek te behagen. Zoals bv. de genoemde strip Roger et ses humains geschreven door een bekende you-tuber. Zoals in Nederland zijn you-tubers of vloggers de nieuwe helden van de jeugd. Ik heb al veel kritiek over Roger gelezen van de meer traditionele Spirou-lezers.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, cartoonesk zei:

Zo kan je het ook zeggen. ;) 

Met 2 dochters die constant naar youtube-filmpjes zitten te kijken van die vloggers, is het verval nog sneller geweest 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen