Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Hardcover 'duke' (Hermann) Meteen Uitverkocht

Recommended Posts

Gisteren ook nog een vijftal gezien in FNAC Leuven ...

Kijk goed mede-forummers.

Ik werk op enkele honderden meters van de FNAC in Leuven en ben flexibel genoeg om eens een kijkje te gaan nemen hoe snel die Duke's de deur uit zouden gaan. Onderstaande was een kwartiertje geleden aan de kassa. Ik denk dat die man zijn vijf kinderen zal blij maken.

post-653-0-26160100-1488534111_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik werk op enkele honderden meters van de FNAC in Leuven en ben flexibel genoeg om eens een kijkje te gaan nemen hoe snel die Duke's de deur uit zouden gaan. Onderstaande was een kwartiertje geleden aan de kassa. Ik denk dat die man zijn vijf kinderen zal blij maken.

Dat moet een forummer zijn die een slag wil slaan. Gelukkig lees ik geen westernstrips :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Inkoop 5 maal  a 13,95 = 69,75 euro

verkoop 5 maal a 30,00= 150,00 euro

winst  80,25

Het geld ligt op straat.

Hallo ! verantwoordelijke meneer bij Lombard

Deel dit bericht

Link naar bericht

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hij is blijkbaar nu onderweg naar Wijnegem,om daar ook alles op te kopen! ;-)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zijn jullie die man aan't achtervolgen ?  :e010:

Verbaast het dat striplezers zich ontpoppen tot caped crusaders?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Houdt de .....EEEH ?  ( kies uit volgende antwoorden )

A- profiteur

B- grote Hermann fan

C- Verantwoordelijke meneer van Lombard, die hier de rechtmatige voornoteringen alsnog wil uitleveren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Bij Ballon Media wordt er heel veel beslist en uitgevoerd door vrouwen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Neenee  :e005: Maar ik vond het wel markant dat er hier een bericht wordt geplaatst over het aantal resterende Duke's in de FNAC en dat iemand ze dan allemaal gaat oppikken binnen het half uur na opening. En hij had inderdaad een speciale tas bij die al redelijk vol zat. Sebiet eens horen bij Gobelijn of hij daar al was langsgeweest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Houdt de .....EEEH ?  ( kies uit volgende antwoorden )

A- profiteur

B- grote Hermann fan

C- Verantwoordelijke meneer van Lombard, die hier de rechtmatige voornoteringen alsnog wil uitleveren

D- Verantwoordelijke mevrouw van Lombard, die door middel van een  stroman de rechtmatige

voornoteringen alsnog wil uitleveren

Deel dit bericht

Link naar bericht

Duke gelezen, en het is een goede Hermann... maar er is mi niets maar ook niets dat mij een reden geeft om die HC te verkiezen boven pakweg Old Pa Anderson. Het zal ook zijn laatste strip niet zijn want zijn Jeremiah is (bijna) klaar.

Ik lees dolgraag Hermann, en heb 106 (edit) strips van hem in mijn collectie maar die man is er niet in geslaagd om net dat ene iconische meesterwerk te tekenen. ( Dulle griet en Woedende Water benaderen die status voor mij nog het meest maar ze zijn toch teveel onder de radar gebleven ). Duke wordt het zeker niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zou de woekerhandelaar geïnspireerd zijn door De Reep ?

Tsja, dat krijg je dus....

Primair vanwege een bericht dat het album is uitverkocht bij de uitgever, rennen kopers naar de winkel. Of om er een slaatje uit te slaan, of bang om achter het net te vissen (terwijl ze normaalgesproken waarschijnlijk de SC versie hadden gekocht). Niets menselijks is ons vreemd...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Duke gelezen, en het is een goede Hermann... maar er is mi niets maar ook niets dat mij een reden geeft om die HC te verkiezen boven pakweg Old Pa Anderson.

Wat is de HC oplage van Old Pa Anderson? Dat album misschien ook nog maar even hypen....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Dat kan je niet vergelijken. Old Pa Anderson verscheen enkel als hardcover.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat kan je niet vergelijken. Old Pa Anderson verscheen enkel als hardcover.

Bekend in welke oplage?

En bekend wat Lombard heeft doen besluiten dat album alleen in HC uit te geven (argument dat het onderdeel van de collectie Getekend is, kan het niet zijn geweest, want die werden in het verleden ook in SC uitgegeven)?

Of omgekeerd: waarom Duke wel/ook in SC?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hoe kan ik daar nu allemaal op antwoorden? Dat zijn hun zaken. Zij beschikken ook over de cijfers van vorige verkopen die misschien tot die beslissingen noopten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoe kan ik daar nu allemaal op antwoorden? Dat zijn hun zaken. Zij beschikken ook over de cijfers van vorige verkopen die misschien tot die beslissingen noopten.

Jij post hier toch dat Duke in HC al uitverkocht is bij de uitgever, en de nieuwe HC Buck Danny en eerder De Tuin van Daubigny, etc. etc.

Dus daaruit maakte ik de gevolgtrekking dat je die informatie wellicht ook hebt over de oplage van Old Pa Anderson (ook Lombard), maar het ligt blijkbaar gevoelig.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De tuin van Daubigny, dat was ik. :) Dat dacht ik maar wist ik niet zeker.

Kontiki ook hoor, zie zijn post van 14 dec.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Zodra een distributeur aan winkeliers meldt dat een album is uitverkocht, probeer ik dat te melden aan wie in feite de klanten van die winkeliers zijn. Met zo'n waarschuwingen gaan ze misschien sneller hun winkelier raadplegen of bestellen of naar de winkel gaan. Dat wil niet zeggen dat ik zomaar op de hoogte ben van al die oplages. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

De tuin van Daubigny, dat was ik. :) Dat dacht ik maar wist ik niet zeker.

Gisteren zag ik in fnac Wijnegem,er nog een 12tal van staan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Als het overkomt dat het gevoelig ligt, moet je wel beseffen dat ik de jongste maanden zo goed als wekelijks (de laatste tijd zelfs bijna dagelijks) vragen krijg - via mail, via facebookberichten, tijdens gesprekken - over oplages. Dat gebeurt door concurrerende uitgevers, tekenaars, lezers, zelfs van studenten die een eindwerk voorbereiden (er was er een die me doodleuk vroeg of ik de verkoop van alle strips in de laatste tien jaar kon doorgeven). Maar ik kan geen concrete vergelijkingen maken of een openheid creëren en dat hier zomaar rondstrooien zonder alle volledige cijfers te kennen. In sommige gevallen moeten prijsgegeven cijfers zelfs met een korreltje zout genomen worden.

Maar als ik waanideeën kan weerleggen dat er van elke nieuwe strip pakweg 10.000 exemplaren worden gedrukt en het bestand van verzamelaars voldoende zou zijn om een oplage van 2.000 hardcovers te verantwoorden, dan kan ik dat wel tegenspreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...