Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (7)] achtercover 29 vs. achtercover 13


Yncke

Welke achtercover vind jij de 'beste'?  

58 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke achtercover vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 14-12-18 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

193614241_1-de-rode-ridder-de-maagdenbur

 

Maar aangezien De Rode Ridder de eerste strip die ik écht heb beginnen verzamelen, en waar ik nog steeds hele goeie herinneringen aan heb, mag deze ook niet ontbreken. Simpel en duidelijk.

 

Aerogi

 

 

B

 

13.jpg.448ba1166344bbbb4865b92ffb143b25.

 

Soda: Hoe kan je door deze combinatie van tekst en prent géén zin krijgen om de reeks te lezen?

 

Jason Fly

Link naar reactie
4 minuten geleden, Waldorf zei:

Ik was nooit liefhebber van de Rode Ridder. Hij staat daar ook een beetje raar, met zijn arm te ver naar achter.

Waarom zou een zwaardvechter zijn torso en hele voorkant ook onverdedigd laten? Verbazingwekkend dat Johan zo veel boeken overleefd heeft. Na het scenario van de laatste gelezen te hebben vind ik dat zelfs jammer ;)

Voluit voor B dus. Goede Serie, simpele tekening en een duidelijke uitleg over de McGuffin van de serie.

 

 

 

Link naar reactie

A heeft natuurlijk de verdienste om 102 titels -waarvan de helft klaarblijkelijk met 'De' begint- op één achterkant weer te geven. En is daarmee alles wat ik niet associeer met een goede cover.

 

Door het wegvliegend hoedje krijgt B een verrassende speelsheid. Nodigt echt uit om het boek te lezen. Leuk! 

Link naar reactie

A en B waren beter geweest in een vroege uitvoering.

 

Met de helft van de titels was er begin jaren zeventig nog plek voor een lekker kneuterig tekstje bij De Rode Ridder:

 

ridder.thumb.png.375655cef3771103d5f31217a471e9be.png

 

Onvermoeibaar trekt hij ten strijde.... 🤪

 

Wel jammer dat de punt van zijn zwaard achter dat blok zit.

 

Bij Soda zat in de vroege uitgave de tekst onderin:

 

soda.thumb.png.1ebfb83d00ca98e94e4a300e94cba7f1.png

 

Geen idee waarom het naar boven is verplaatst, maar deze versie vind ik veel mooier.

 

 

Link naar reactie
17 minuten geleden, Vittorio zei:

Met de helft van de titels was er begin jaren zeventig nog plek voor een lekker kneuterig tekstje bij De Rode Ridder

Hé dit is wel een leuk weetje. Jammer dat dit tekstje gesneuveld is later!

Nu weet je als koper niet meer vooraf dat Johan met glans de strijd gaat winnen. 🙂

Link naar reactie
47 minuten geleden, Bart 01 zei:

Hé dit is wel een leuk weetje. Jammer dat dit tekstje gesneuveld is later!

Nu weet je als koper niet meer vooraf dat Johan met glans de strijd gaat winnen. 🙂

En in de oorspronkelijke taal, dus geen misgrepen...

 

Bij Soda slaan ze de plank weer mis met een veel te popi jopi vertaling ('ma mère' vertalen met 'mama' zet de verkeerde toon) maar goed, die kritiek is een grijsgedraaide langspeelplaat.

 

De hoed waait denk ik weer mooier weg bij de Henegouwer Verlinden, zoek de verschillen.........................

 

sod.thumb.png.eca34d945c36a5f70816d9e86f535faa.png

Link naar reactie

Twee ietwat gelijkaardige achtercovers qua opzet. Beiden ook niet vreselijk bijzonder.

Van alle RR achtercovers vond ik dit altijd de minste. De latere zilveren versie met Johan, Merlijn, Galaxa en Bahaal was mooier.

Van de drie Soda versies vind de Soda van Warnant de mooiste. Maar het is helaas niet voor die versie dat we stemmen.

 

Ik ga voor B kiezen.

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, Tom B zei:

 

Van alle RR achtercovers vond ik dit altijd de minste. De latere zilveren versie met Johan, Merlijn, Galaxa en Bahaal was mooier.

 

 

Eens, en zeker ook omdat het witte titelvlak naar de achtergrond wordt gedrongen door het bovenliggend beeld. Een erg robuuste achterkant 😎

 

916cce72-5f40-11e3-9d0d-1fbbada5cb58.jpg

Link naar reactie
  • Yncke locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...