Ga naar inhoud

Welke SSZs in België en Nederland heb je allemaal ooit bezocht?


cinco

Recommended Posts

Als Brusseleir, of beter gezegd Elsenaar, ben ik ook teleurgesteld dat de stripstad bij uitstek geen Nederlandstalige stripwinkel meer heeft !

Maar! Wat ik hier gek genoeg niet zie vermeld worden, is gewoon de beste stripwinkel van België!

En er zijn er 4 van!

In de kapitalistische volksmond zou je het zelfs een keten kunnen noemen!

De Pêle-Mêle godverdoemme !
Blijkbaar voor velen nog een geheime bron aan schatten, en dat in alle talen.

Het is de plek waar het meeste van mijn stripcollectie vandaan komt.

Zelfs mijn idolen Yves Chaland en Serge Clerc wisten ervan :

IMG_6978.thumb.jpg.c26104f17cb173c5eca5f440bce74666.jpg

IMG_69772.thumb.jpg.702745571ec0acf00fa9b01e5825d280.jpg
 

En kwamen met stapels boeken terug.
Als u ooit eens de pelgrimstocht onderneemt, laat zeker iets weten, dan bespreken we de aankopen bij een gezellige gueuze.

Link naar reactie
9 hours ago, BobFish said:

Als Brusseleir, of beter gezegd Elsenaar, ben ik ook teleurgesteld dat de stripstad bij uitstek geen Nederlandstalige stripwinkel meer heeft !

Maar! Wat ik hier gek genoeg niet zie vermeld worden, is gewoon de beste stripwinkel van België!

En er zijn er 4 van!

In de kapitalistische volksmond zou je het zelfs een keten kunnen noemen!

De Pêle-Mêle godverdoemme !
Blijkbaar voor velen nog een geheime bron aan schatten, en dat in alle talen.

Het is de plek waar het meeste van mijn stripcollectie vandaan komt.

Zelfs mijn idolen Yves Chaland en Serge Clerc wisten ervan :

IMG_6978.thumb.jpg.c26104f17cb173c5eca5f440bce74666.jpg

IMG_69772.thumb.jpg.702745571ec0acf00fa9b01e5825d280.jpg
 

En kwamen met stapels boeken terug.
Als u ooit eens de pelgrimstocht onderneemt, laat zeker iets weten, dan bespreken we de aankopen bij een gezellige gueuze.

Ik heb daar toch nog niet veel strips gevonden. Le Dépot vind ik al meer op een schattenbron lijken.

Link naar reactie
On 8/23/2023 at 6:09 PM, cinco said:

Ik weet niet of je die al gecheckt hebt.

merci voor de tip. Die ken ik idd en ga er graag langs als ik in de buurt ben.
Een Jonah Hex Vol 1 TPB voor 5 euro, was mijn laatste aankoop daar.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Eind jaren 70 vond ik het heerlijk om bij Lambiek (Amsterdam) rond te snuffelen. Wat was daar veel te vinden. Daar trof ik strips aan, waarvan ik het bestaan alleen kende uit de Hans Matla Stripcatalogus.

 

Tegenwoordig ga ik altijd bij een bezoek aan een stad op zoek naar de plaatselijke stripboekwinkel.  Het zijn altijd mooie en bijzondere winkels, in het bijzonder Señor Hernandez in Nijmegen, waar ik ook altijd iets koop. Ik ben blij dat deze zaken bestaan en zal ze blijven steunen. Ook in België en Frankrijk zijn geweldige stripspeciaalzaken. Vooral Beo heeft in vergelijking met Nederland zoveel!

 

De laatste jaren vind ik de speciale strips op het internet. BdWeb/StripWeb, BDfugue of Lastdodo zijn plekken waar ik heerlijk kan rondkijken. Bij de stripspeciaalzaak koop ik de strips die nieuw uitkomen. Via internet koop ik strips die oud(er) zijn of moeilijker te vinden zijn.

Link naar reactie

Jouw bewering klopt niet, de uitbater heeft zijn stock verkocht om uit de schulden te raken. Hetgeen hij nu nog verkoopt was hetgeen niet is meegenomen door de opkoper en beschouwd werd als niet verkoopbaar. 
Heb je de gemiddelde prijzen in zijn shop al eens nagekeken, goedkoopste paar eurocenten en duurste was een paar tientjes. 
En dit allemaal door nalatigheid van zijn boekhouder, maar verder ga ik me niet wagen. Want de waarheid ligt wel altijd ergens in het midden …

Link naar reactie
8 uren geleden, $tripofiel zei:

Heb je de gemiddelde prijzen in zijn shop al eens nagekeken, goedkoopste paar eurocenten en duurste was een paar tientjes. 

Dat klopt. Zeer goedkoop. Ik heb ook al een en ander bij hem gekocht, maar sinds enkele maanden is zijn shop op lastdodo "tijdelijk gesloten". 

Link naar reactie
  • 2 months later...

Las dat Dick Bos in Rotterdam er na 32 jaar ermee gaat stoppen.

Zal nooit vergeten dat ik een keer boeken bestelde en toen ik de doos openmaakte zat er een rolletje drop in.

Er was er wel 1 uit.

Ik mailde dat ik hem bedankte voor de goeie verzending en het rolletje drop, maar ook de vraag hoe het kwam dat er eentje uit was.

Zijn kleindochter had geholpen met inpakken, dus...

geweldig toch.

Ontzettend jammer dat er weer een winkel minder is.

Als echte hollander moet ik echter nog wel zeggen dat er wel 30% korting in de maand Januari op het bestaande assortiment gegeven wordt en dat assortiment is behoorlijk groot.

Dus mede repers, sla uw slag.

 

Link naar reactie

Beste mensen uit Overschie

Lieve klanten van Stripwinkel Dick Bos

Na 32 jaar hebben wij besloten om per 27 april 2024 te stoppen met onze winkel.
Het was een zware en moeilijke beslissing maar uiteindelijk speelt leeftijd een belangrijke rol in deze beslissing. 

Per heden zijn wij begonnen met de uitverkoop van de voorraad.

Weet u iemand  of wellicht heeft u er zelf wel eens over nagedacht om een winkel te beginnen, hier is uw kans.

Het werk aan uw horloges blijft gewoon doorgaan tot 27 april a.s.

Wij bedanken u voor de afgelopen jaren voor de klandizie en het vertrouwen in ons.

Heeft u nog vragen of informatie nodig zijn wij te bereiken op www.strips@stripwinkeldickbos.nl of telefoon 010-4613147

We zien u vast nog wel eens in Overschie, tenslotte wonen wij ook hier, hartelijke groet, Henk en Wil.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...