Ga naar inhoud

de beste van regis loisel


Timhardt

de beste loisel  

29 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is de beste loisel?

    • een godverdomse klootzak
      2
    • peter pan
      7
    • magasin general
      8
    • de grote dode
      2
    • pyrenee
      0
    • op zoek naar de tijdvogel
      10
    • op zoek naar de tijdvogel (voor de zoektocht)
      0


Recommended Posts

Moeilijk. Loisel is echt een top-scenarist en -tekenaar, ik vond toch de meeste van zijn werken die ik heb gelezen geweldig (Peter Pan, de eerste Tijdvogel-cyclus, Magasin General en de Klootzak), ook zijn Mickey Mouse-one shot is interessant. Alleen de tweede Tijdvogel-cyclus en De grote dode heb ik niet verder gelezen. Heb nu voor Peter Pan gekozen omdat die bij mij de rondste indruk heeft achtergelaten.

Link naar reactie

Ik heb aan het begin van dit jaar de eerste drie albums van Peter Pan herlezen, en ben tot de conclusie gekomen dat Loisel vooral een top-tekenaar is. Een top-scenarist is hij volgens mij niet. Daarvoor vertelt hij teveel n' importe quoi. Zijn beste werk levert hij als hij bijgestaan wordt door een scenarist: Tijdvogel zou ik moeten herlezen, maar herinner ik mij als goed. Magasin General modderde na een tijdje maar wat aan maar was prachtig getekend. Grote dode las ik niet. Voor een godverdomse klootzak hou ik mijn hart vast. Goed begonnen, maar kan Loisel er iets van maken?

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Peter Pan toch wel. Gemaakt in de periode waarin hij zijn grafische hoogtepunten bereikte en ervoor kiest om dit verhaal met een heel eigenzinnige invalshoek te vertellen.

Vooral de manier waarop zijn versie dieper graaft in de duistere zijde en dat vermengt met de gruwel van Londen einde 19de eeuw.

 

Zombokoffie, Magasin General en op Zoek naar de Tijdvogel zijn natuurlijk ook absolute aanraders, elk om zijn eigen reden.

Link naar reactie

Ik heb ze allemaal gelezen ( en zelfs in mijn bezit).Moeilijke keuzes want met name Tijdvogel, Peter Pan en Magasin general laten zich slecht met elkaar vergelijken. De grote dode zit wat meer in de Fantasyhoek van Tijdvogel. De godverdomse klootzak loopt nog steeds en is nog niet afgerond. Daarom neem ik dit verhaal nog niet mee in mijn eindoordeel. Ik heb uiteindelijk voor Peter Pan gekozen. De recensie van Laura Sneddon naar aanleiding van de Britse versie van dit album verteld precies waarom..

 

Ik mis trouwens zijn Mickey Mouse verhaal in dit overzicht.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Tijdvogel, zonder twijfel. Daar brak hij volledig door, ook met steun van een degelijke scenarist. 

Magasin general scoort bij mij ook wel hoog, maar het finale product daar is van Tripp. Een heel bizarre samenwerking waar elke plaat twee keer getekend werd. 

De enige pure Loisels zijn café Zombo (Gottefredson style) en Peter Pan. Die scoren net minder bij mij.

 

 

 

Link naar reactie
8 uren geleden, Waldorf zei:

Ik heb aan het begin van dit jaar de eerste drie albums van Peter Pan herlezen, en ben tot de conclusie gekomen dat Loisel vooral een top-tekenaar is. Een top-scenarist is hij volgens mij niet. Daarvoor vertelt hij teveel n' importe quoi. Zijn beste werk levert hij als hij bijgestaan wordt door een scenarist: Tijdvogel zou ik moeten herlezen, maar herinner ik mij als goed. Magasin General modderde na een tijdje maar wat aan maar was prachtig getekend. Grote dode las ik niet. Voor een godverdomse klootzak hou ik mijn hart vast. Goed begonnen, maar kan Loisel er iets van maken?

Dat van magasin vond ik in bet begin ook. Maar je moet ze allemaal na elkaar lezen. Zalige serie!

Link naar reactie

Dat was wel echt een aardschok. Ook de mix van humor in het verhaal. Zonder tijdvogel had je mijn insziens een heel andere Arleston en Gottferdomse kompanen gezien in Aix. Niet enkel het verhaal, maar ook de stijl en composities van Loisel hebben heel wat volgelingen opgewekt.

Een dikke week geleden was ik nog met Jaime Calderon aan het praten over de workshop die we in mei van Loisel gaan krijgen op Mallorca. Dan merk je dat zo'n toptekenaar nog altijd zwaar onder de indruk is van een Loisel, ook al liggen hun stijlen zo ver uit elkaar.

 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Ambreville zei:

Zonder tijdvogel had je mijn insziens een heel andere Arleston en Gottferdomse kompanen gezien in Aix.

 

Ja, het is dat hè. Ik had al albums van Lanfeust en dergelijke gelezen voor de Tijdvogel.

Als je de evolutie van een medium niet chronologisch meekrijgt, dan mis je in zekere zin ook het effect van de mijlpalen.

Link naar reactie
13 uren geleden, cinco zei:

Om het even te hebben over voor de Zoektocht... ik heb niet alle albums gelezen (t.e.m. dat verhaal waarin de Jager opduikt) en ik zie dat ze nu al aan een 7de deel zitten. Weet je, eigenlijk zou het aan te raden zijn om een prequel niet langer te maken dan de hoofdreeks om de balans te behouden.

Oorspronkelijk was het idee van Loisel ook om de Tijdvogel verhaallijn in meer dan 4 delen te uit te geven. Ik weet niet precies meer waarom hij toen van het oorspronkelijke plan/verhaallijn is afgeweken.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...