Ga naar inhoud

Gaat de tweede nieuwe Guust er komen?


Recommended Posts

Op algemene aanvraag van één persoon open ik hierover een nieuwe topic om de titel van de vorige topic niet te moeten veranderen.

Wegens het succes van de nieuwe Guust Flater, is de vraag of er een nieuwe nieuwe Guust Flater zal komen accuut geworden.

@mister o gaf hierover op

uitdrukking aan zijn passie om hierover een extra draad te zien.

Link naar reactie

De geruchten dat Delaf liever Donjon zou tekenen, komen uit de krochten van hersenen van medewerkers van een wat obscure site:

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/delaf-tekent-een-donjon

Aan Mooie Navels zal hij niet meer werken, want 't is uit met z'n vriendin.

Het bericht dat hij een Donjon zou tekenen, mogen we klasseren bij "het blad moet vol"-kopij.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
11 minuten geleden, Ton Konincks 1948 zei:

Een echte Robbedoes, bij zijn volle verstand, gaat niet op die plek staan.

 

Zeer onwaarschijnlijk allemaal.

 

En staat niet zo schaapachtig te lachen. 

't Is inderdaad even verwarrend. De eerste seconden dacht ik ook dat hij een smile had van hier tot ginder. Die hengsel had beter achter zijn hoofd geweest.

En inderdaad is het niet zo verstandig van de anders zo verstandige rode knaap om juist op die plek te staan. Een ongeluk gebeurt immers in een klein hoekje. En was het niet de emmer verf, dan zijn het wel groene spetten. Probeer dat maar uit dat rood te krijgen, je zal nogal mogen schrobben! En wie zal het weer gedaan hebben? Juist: Guust natuurlijk!

 

Ik stel voor te ijveren bij Delaf om ditmaal Robbedoes op zijn minst gedeelde schuld te geven. Een Rode Guust in reserve voor de toekomst? 🥹

Link naar reactie
4 minuten geleden, TDPB zei:

Oh, Guust zal wel een goeie eigengemaakte verfverwijderaar hebben.

# to do list.

gereedschap classificatie.

(een Sjors en Sjimmie plaatje schiet mij te binnen. Iets met spuitbussen. De eerste detective die mij snapt krijgt een dedi!. Geen grap!) 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
43 minuten geleden, sporoi zei:

 

En inderdaad is het niet zo verstandig van de anders zo verstandige rode knaap om juist op die plek te staan. Een ongeluk gebeurt immers in een klein hoekje. 

 Ik weet het zo net nog niet, Robbedoes is zeker geen ezel, maar Kwabbernoot is toch ook een chaoot, terwijl hij

zich ooit manifesteerde als chef van Guust.

 

 

image.png.d6695352e907a567e05ec87c06a348a4.png

 

Link naar reactie
2 minuten geleden, bouncer zei:

 Ik weet het zo net nog niet, Robbedoes is zeker geen ezel, maar Kwabbernoot is toch ook een chaoot, terwijl hij

zich ooit manifesteerde als chef van Guust.

 

 

image.png.d6695352e907a567e05ec87c06a348a4.png

 

 

Kwabbernoot was zeker een chaoot in zijn jonge jaren, maar in de grapjes met Guust vanaf het begin (de halve-pagina grapjes waren dat) had hij zijn wilde haren wel quasi volledig kwijtgeraakt. Hij werkte heel hard en ernstig op het kantoor, nam verantwoordelijkheden, onderhandelde soms met Dupuis en vleide Demesmaeker bij de eerste pogingen om de contracten te tekenen. Bezitter van een luxe Tarbot! Hij was ook meer een vaderfiguur geworden, die probeerde Guust een werkattitude bij te brengen en zichzelf als voorbeeld nam (onder meer spieren, rechte rug, energiek  zijn...)....   Nou moe!!.

Eigenlijk was er een generatiewissel gebeurd. Van het begin tot zijn vervanging door Pruimpit was dit zo.

 

In de verhalen van Robbedoes en Kwabbernoot die  parallel liepen bleef Kwabbernoot  een wat meer komische maar eveneens volwassen figuur. Geen stoethaspel, maar soms wat pech. En zeker niet vergelijkbaar met zijn beginperiode.

Link naar reactie
18 hours ago, TDPB said:

Hij lacht helemaal niet.

Lekker duidelijk allemaal.

Wat een tweederangs broddelaar is die Delaf.

En die ingehuurde nep Robbedoes blijft met die lege verfpot op zijn hoofd staan.

In plaats van dat hij die nep Guustemans op zijn bek slaat.

Scene doet me denken aan Laurel en Hardy.

Die ook uitdrukkingsloos met een slagroomtaart in hun gezicht bleven staan

Link naar reactie
4 minutes ago, Ambreville said:

Waarschijnlijk één van de top 3 van levende humoristische striptekenaars. Verbluffend talent die zonder blozen van Franquin heeft kunnen overnemen. Voor mij meer aub. Maar nog liever een einde voor de Mooie Navels.

 

4 minutes ago, Ambreville said:

Waarschijnlijk één van de top 3 van levende humoristische striptekenaars. Verbluffend talent die zonder blozen van Franquin heeft kunnen overnemen. Voor mij meer aub. Maar nog liever een einde voor de Mooie Navels.

Zalig zijn de mensen met een wansmaak, want die hebben keus genoeg !

 

Het verschil tussen Kunst en Kitch.

Link naar reactie
  • 2 months later...
Op 6/12/2023 om 10:55, Peter Motte zei:

De geruchten dat Delaf liever Donjon zou tekenen, komen uit de krochten van hersenen van medewerkers van een wat obscure site:

https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/delaf-tekent-een-donjon

Aan Mooie Navels zal hij niet meer werken, want 't is uit met z'n vriendin.

Het bericht dat hij een Donjon zou tekenen, mogen we klasseren bij "het blad moet vol"-kopij.

Delaf bevestigt het in dit interview in een recente Spirou.

 

delaf.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...