Peter Motte Posted December 6, 2023 Posted December 6, 2023 Op algemene aanvraag van één persoon open ik hierover een nieuwe topic om de titel van de vorige topic niet te moeten veranderen. Wegens het succes van de nieuwe Guust Flater, is de vraag of er een nieuwe nieuwe Guust Flater zal komen accuut geworden. @mister o gaf hierover op uitdrukking aan zijn passie om hierover een extra draad te zien. cartoonesk 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted December 6, 2023 Author Posted December 6, 2023 De geruchten dat Delaf liever Donjon zou tekenen, komen uit de krochten van hersenen van medewerkers van een wat obscure site: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/delaf-tekent-een-donjon Aan Mooie Navels zal hij niet meer werken, want 't is uit met z'n vriendin. Het bericht dat hij een Donjon zou tekenen, mogen we klasseren bij "het blad moet vol"-kopij. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted December 6, 2023 Posted December 6, 2023 Ik laat het wel weten als er nieuwe gags, niet in het laatste album, in Spirou verschijnen! Peter Motte 1 Quote
Air Posted December 16, 2023 Posted December 16, 2023 De Laf? Eerder De Moedige, ik neem mijn petje daarvoor af. Jahooo! laat maar komen nr2. Peter Motte 1 Quote .
cartoonesk Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Beste wensen vanwege Guust! Peter Motte, djkeos and Air 2 1 Quote
Ton Konincks 1948 Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Een echte Robbedoes, bij zijn volle verstand, gaat niet op die plek staan. Zeer onwaarschijnlijk allemaal. En staat niet zo schaapachtig te lachen. Quote
Madam Kito Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 2 minuten geleden, Ton Konincks 1948 zei: En staat niet zo schaapachtig te lachen. Hij lacht helemaal niet. Peter Motte 1 Quote
Air Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Hij ziet groen (en geel?) Peter Motte 1 Quote .
ovócito Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 11 minuten geleden, Ton Konincks 1948 zei: Een echte Robbedoes, bij zijn volle verstand, gaat niet op die plek staan. Zeer onwaarschijnlijk allemaal. En staat niet zo schaapachtig te lachen. 't Is inderdaad even verwarrend. De eerste seconden dacht ik ook dat hij een smile had van hier tot ginder. Die hengsel had beter achter zijn hoofd geweest. En inderdaad is het niet zo verstandig van de anders zo verstandige rode knaap om juist op die plek te staan. Een ongeluk gebeurt immers in een klein hoekje. En was het niet de emmer verf, dan zijn het wel groene spetten. Probeer dat maar uit dat rood te krijgen, je zal nogal mogen schrobben! En wie zal het weer gedaan hebben? Juist: Guust natuurlijk! Ik stel voor te ijveren bij Delaf om ditmaal Robbedoes op zijn minst gedeelde schuld te geven. Een Rode Guust in reserve voor de toekomst? Quote
Madam Kito Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 Oh, Guust zal wel een goeie eigengemaakte verfverwijderaar hebben. Quote
Air Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 4 minuten geleden, TDPB zei: Oh, Guust zal wel een goeie eigengemaakte verfverwijderaar hebben. # to do list. gereedschap classificatie. (een Sjors en Sjimmie plaatje schiet mij te binnen. Iets met spuitbussen. De eerste detective die mij snapt krijgt een dedi!. Geen grap!) Quote .
bouncer Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 43 minuten geleden, sporoi zei: En inderdaad is het niet zo verstandig van de anders zo verstandige rode knaap om juist op die plek te staan. Een ongeluk gebeurt immers in een klein hoekje. Ik weet het zo net nog niet, Robbedoes is zeker geen ezel, maar Kwabbernoot is toch ook een chaoot, terwijl hij zich ooit manifesteerde als chef van Guust. Quote
bouncer Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 8 minuten geleden, Air zei: # to do list. gereedschap classificatie. (een Sjors en Sjimmie plaatje schiet mij te binnen. Iets met spuitbussen. De eerste detective die mij snapt krijgt een dedi!. Geen grap!) Quote
Air Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 soms vraagt een mens zich af? 3 minuten geleden, bouncer zei: Had ik u niet al in mijn vizier? Quote .
ovócito Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 2 minuten geleden, bouncer zei: Ik weet het zo net nog niet, Robbedoes is zeker geen ezel, maar Kwabbernoot is toch ook een chaoot, terwijl hij zich ooit manifesteerde als chef van Guust. Kwabbernoot was zeker een chaoot in zijn jonge jaren, maar in de grapjes met Guust vanaf het begin (de halve-pagina grapjes waren dat) had hij zijn wilde haren wel quasi volledig kwijtgeraakt. Hij werkte heel hard en ernstig op het kantoor, nam verantwoordelijkheden, onderhandelde soms met Dupuis en vleide Demesmaeker bij de eerste pogingen om de contracten te tekenen. Bezitter van een luxe Tarbot! Hij was ook meer een vaderfiguur geworden, die probeerde Guust een werkattitude bij te brengen en zichzelf als voorbeeld nam (onder meer spieren, rechte rug, energiek zijn...).... Nou moe!!. Eigenlijk was er een generatiewissel gebeurd. Van het begin tot zijn vervanging door Pruimpit was dit zo. In de verhalen van Robbedoes en Kwabbernoot die parallel liepen bleef Kwabbernoot een wat meer komische maar eveneens volwassen figuur. Geen stoethaspel, maar soms wat pech. En zeker niet vergelijkbaar met zijn beginperiode. Air 1 Quote
ovócito Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 26 minuten geleden, TDPB zei: Oh, Guust zal wel een goeie eigengemaakte verfverwijderaar hebben. Hij had toch een spray met lekkere geurtjes uitgevonden die het nette pak van Demesmaeker in rook liet opgaan. Telt dat ook? Quote
Air Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 de spraakmakende Sporoi! Ik smul ervan. Quote .
cinco Posted December 19, 2023 Posted December 19, 2023 5 uren geleden, sporoi zei: En was het niet de emmer verf, dan zijn het wel groene spetten. Probeer dat maar uit dat rood te krijgen, je zal nogal mogen schrobben! Dan draagt hij voortaan gewoon een groen pak. Het zou niet de eerste keer zijn. Quote
Ton Konincks 1948 Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 18 hours ago, TDPB said: Hij lacht helemaal niet. Lekker duidelijk allemaal. Wat een tweederangs broddelaar is die Delaf. En die ingehuurde nep Robbedoes blijft met die lege verfpot op zijn hoofd staan. In plaats van dat hij die nep Guustemans op zijn bek slaat. Scene doet me denken aan Laurel en Hardy. Die ook uitdrukkingsloos met een slagroomtaart in hun gezicht bleven staan Quote
Ambreville Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 6 minutes ago, Ton Konincks 1948 said: Lekker duidelijk allemaal. Wat een tweederangs broddelaar is die Delaf. Waarschijnlijk één van de top 3 van levende humoristische striptekenaars. Verbluffend talent die zonder blozen van Franquin heeft kunnen overnemen. Voor mij meer aub. Maar nog liever een einde voor de Mooie Navels. Quote
Ton Konincks 1948 Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 4 minutes ago, Ambreville said: Waarschijnlijk één van de top 3 van levende humoristische striptekenaars. Verbluffend talent die zonder blozen van Franquin heeft kunnen overnemen. Voor mij meer aub. Maar nog liever een einde voor de Mooie Navels. 4 minutes ago, Ambreville said: Waarschijnlijk één van de top 3 van levende humoristische striptekenaars. Verbluffend talent die zonder blozen van Franquin heeft kunnen overnemen. Voor mij meer aub. Maar nog liever een einde voor de Mooie Navels. Zalig zijn de mensen met een wansmaak, want die hebben keus genoeg ! Het verschil tussen Kunst en Kitch. Quote
Ambreville Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 2 minutes ago, Ton Konincks 1948 said: Zalig zijn de mensen met een wansmaak, want die hebben keus genoeg ! Het verschil tussen Kunst en Kitch. Of tussen in 1953 leven of in 2023 Quote
cartoonesk Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 Op de facebookgroep Fans d'André Franquin is het VERBODEN om een Guust-tekening van Delaf te plaatsen! Quote
Ambreville Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 1 minute ago, cartoonesk said: Op de facebookgroep Fans d'André Franquin is het VERBODEN om een Guust-tekening van Delaf te plaatsen! De naam van de groep is vrij duidelijk. Quote
Ton Konincks 1948 Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 Ambreville, ik houd van echte stripkunst en U geniet van echte Kitsch, wees er gelukkig mee. Nu ga ik mijn nieuwjaarswensen op de post doen, voor U ook een Gelukkig 2024 toegewenst Quote
cartoonesk Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 Zojuist, Ambreville zei: De naam van de groep is vrij duidelijk. Is waar! Quote
Ambreville Posted December 20, 2023 Posted December 20, 2023 Just now, Ton Konincks 1948 said: Ambreville, ik houd van echte stripkunst en U geniet van echte Kitsch, wees er gelukkig mee. Nu ga ik mijn nieuwjaarswensen op de post doen, voor U ook een Gelukkig 2024 toegewenst Ook een gelukkig 2024. Hopelijk met een nieuwe Delaf en sowieso zie ik hem in Mei. Quote
ovócito Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 Op 19/12/2023 om 13:35, cartoonesk zei: Beste wensen vanwege Guust! Voor het kleurenspel, zie Quote
Madam Kito Posted December 21, 2023 Posted December 21, 2023 Op 20/12/2023 om 13:14, Ambreville zei: Of tussen in 1953 leven eerder 1948 Quote
Willem Posted December 22, 2023 Posted December 22, 2023 Wat mij betreft mag er echt wel een 2e komen. Heb veel van Franquin hier staan, maar was zeer verrast met het nieuwe album. En deze tekenaar mag mij wat nogmaals verrassen. Quote
Peter Motte Posted December 22, 2023 Author Posted December 22, 2023 Op 20/12/2023 om 13:12, Ton Konincks 1948 zei: Het verschil tussen Kunst en Kitch. Je doet me aan een leraar van me denken. Misschien zelfs aan twee. Timothy van Damme 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted December 22, 2023 Author Posted December 22, 2023 Op 19/12/2023 om 18:28, sporoi zei: De eerste seconden dacht ik ook dat hij een smile had van hier tot ginder. Een smile van hier tot glunder. Air and Yncke 2 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cartoonesk Posted March 19 Posted March 19 Op 6/12/2023 om 10:55, Peter Motte zei: De geruchten dat Delaf liever Donjon zou tekenen, komen uit de krochten van hersenen van medewerkers van een wat obscure site: https://www.stripspeciaalzaak.be/stripnieuws/delaf-tekent-een-donjon Aan Mooie Navels zal hij niet meer werken, want 't is uit met z'n vriendin. Het bericht dat hij een Donjon zou tekenen, mogen we klasseren bij "het blad moet vol"-kopij. Delaf bevestigt het in dit interview in een recente Spirou. Quote
cartoonesk Posted May 29 Posted May 29 Guust nog een keertje op de cover van Spirou! Nu in de kiosk (nog niet in mijn brievenbus)! Quote
cinco Posted May 29 Posted May 29 1 uur terug, cartoonesk zei: (nog niet in mijn brievenbus) Hoeveel dagen na publicatie ontvang je die meestal? Quote
cartoonesk Posted May 29 Posted May 29 2 minuten geleden, cinco zei: Hoeveel dagen na publicatie ontvang je die meestal? Abonnees in België of Frankrijk ontvangen hun Spirou meestal een week voor het op de woensdag in de kiosk ligt. Ik zit in Nederland en moet er toch meestal een week of langer op wachten. Quote
Ambreville Posted May 29 Posted May 29 Ik heb heel de voorstelling van Delaf op Palmes II gefilmd maar moet die nog ergens opzetten. Dupuis heeft Guust 2 besteld maar Delaf gaat er pas in het najaar aan beginnen. Inhoudelijk en grafisch is het wel de bedoeling dat Guust minder en minder Franquin wordt, en meer naar Delaf zijn hand gezet gaat worden. Uiteindelijk hetzelfde wat Franquin met Jijé gedaan heeft. Quote
Recommended Posts