Ga naar inhoud

Hoe was uw stripjaar 2023?


Rik

Recommended Posts

Ik heb er eventjes de topic van vorig jaar bij genomen ter vergelijking. 

 

Ook in 2023 opnieuw voor zo´n 500 euro gekocht. 

 

Totaal: 73 strips

 

- Lopende reeksen aangevuld (onder andere Blauwbloezen, Thorgal, de grote zeeslagen, de complete Brammetje Bram, Jommeke, Klaagzang van de verloren gewesten, Roodbaard, ....)

- 2 nieuwe reeksen tweedehands gekocht: Annie en Peter (volledig) en Kramikske (op 1 album na volledig)

- Ook dit jaar blijf ik hopen op een integrale van Ouwe Niek en Zwartbaard!

 

 

Link naar reactie

Ik durf zelfs niet te antwoorden hier. Veel meer gekocht dan ik gelezen heb. Wel beduidend minder vertalingen. Veel TT's van BD Empher en Black & White.

Persoonlijke hoogtepunten waren wel Mourier bezoeken in Marseille (wat een fecking mancave), fuifje met Tarquin in Brussel en met Loisel lunchen op Mallorca.

 

 

 

Link naar reactie

Ik heb afgelopen jaar nogal wat intergrale's gekocht.

Als ik in mijn kast kijk, zo'n 20-25 stuks.

Verder meer nieuwe serie's/oneshots gekocht en van een aanal serie's het nieuwste deel niet meer gekocht.

Zoals zo vaak al beschreven en gelezen in dit forum, het werden gewoonte aankopen.

En verder ook nog wat nieuwe beeldjes gekocht van o.a. Guust, Asterix, Marsupilami en Natasja.

Link naar reactie
11 hours ago, De Hollander said:

In 2023 40 strips voor circa € 400,00 gekocht. 
Aanzienlijk minder dan eerdere jaren. 
maar dat heb ik al in een ander topic toegelicht.

 

Hoogtepunt was toch wel het verschijnen van de laatste delen van de Walking Dead. 
Daar hebben wij weer veel te lang op moeten wachten.

Ja. En hoe zou het nog zitten met de beloofde bijhorende boxen 🙂

Link naar reactie

Afgelopen jaar 136 strips gekocht. Vorig jaar waren dat er 116. In aantallen dus een 'goed' jaar maar echte onvergetelijke toppers kon ik toch op één hand tellen. Veelal was het een jaar van 'gewoonte-aankopen'. Ik probeer wel steeds minder 'nieuwe' reeksen op te starten. Mijn focus ligt steeds meer op oneshots.

Zeldzame hoogtepunten van afgelopen jaar voor mij waren:

- Galapagos
- Hoka Hey
- De droefheid van de olifant
- De Kuil

Bij 'gewoonte-aankopen' waren 'Blacksad 7' en 'Undertaker 7' wel heel erg goed.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Mijn jaar in gelogde strips op goodreads was 👍💯 :

https://www.goodreads.com/user/year_in_books/2023/5289982

 

Een aantal hoogtepunten:

  • Goed begonnen (half gewonnen dus) met Tezuka's Astro Boy, die vent heeft gewoon alles uitgevonden! Osamu is volgens mij niet alleen de godfather, maar ook de vader, moeder en nonkel van manga.
  • EC kan natuurlijk niet ontbreken, zolang Fanta ze uitbrengt, koop en lees ik ze!
  • Buck Rogers, wat een ontdekking, ray gun sci fi klassieker voor een reden!
  • In de zomer veel uitstekende Bronze Age gelezen, terwijl ik lag te "bronzeren" op ons dak 😎
  • Silver Age, Copper Age en Chrome Age projectjes gestart, gaten die ik dit jaar verder dicht 👷‍♂️
  • Geëindigd met Joe Sacco's nu extra relevante reisverslag doorheen Palestine in de jaren '90.
  • Beste boek van het jaar is Zondag, en Olivier heeft hem zelfs gesigneerd voor mijn neus! 🥰

Oo ja, ik heb videos gemaakt over dierbare strips, wat ik natuurlijk ga blijven doen, heb namelijk genoeg favorietjes!

Al ben ik nog op zoek naar de juiste formule 🤓

Link naar reactie

Ik heb in 2023 vooral geld uitgegeven aan originele stripwerken (enkele pagina's uit Reckless en Akira) en commissions laten maken.

 

Een trip gemaakt naar de Lake Como Comic Art Fair (https://www.lccaf.com), wat ik iedereen kan aanraden ook al is het zeker niet goedkoop. Het is volgens mij de enige plek in de wereld waarbij s'werelds grootste comic artists in zulke getallen aanwezig zijn en met zo'n beperkt publiek. 100 artiesten tegen een 500-tal bezoekers. je kan er dus met zowat elke artiest een praatje maken en zaken laten signeren of commissies bestellen.

 

Verder vooral gezocht naar uitverkochte edities van Brubaker & Phillips om mijn collectie te vullen.

 

.. een goed jaar, maar veel te duur. dit jaar houd ik het goedkoop.

Link naar reactie
  • 1 month later...
21 minuten geleden, Peter Motte zei:

Opvallend: in de top-100 van de ssz staan erg veel bekende namen onderaan in de lijst.

Dan zullen aan de top waarschijnlijk nog bekendere namen staan.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...