Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Kontiki

Het gaat om dagboekstripjes waarin Ragebol met een educatieve insteek over de natuur en dieren schrijft voor het weekblad Robbedoes waarin die rubriek verschenen. Frank heeft die ook eens bijgewerkt en hertekend voor een Franse albumbundeling. Behalve die stripjes zijn er ook een paar kortverhalen nooit gebundeld geraakt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Van stripspeciaalzaak.be

 

In april wilde Sherpa de Comanche-delen 3, 4 en 5 bundelen, meerbepaald De Wolven van Wyoming, De Hemel Is Rood boven Laramie (inclusief ontbrekende pagina's) en Nacht over de Woestijn. De verhalen zijn opnieuw vertaald en geletterd, uitgegeven op groot formaat (zoals hun Blueberry-uitgaven), en in kleur bovendien. Deze bundel heeft de titel Het Brandmerk van Dobbs. De respons na deze aankondiging was dermate groot dat Sherpa onlangs besliste om àlleComanche-verhalen van Hermann en Greg in een nieuwe integrale reeks uit te geven. Er wordt hoe dan ook begonnen met het al aangekondigde Het Brandmerk van Dobbs, de overige verhalen volgen later. Eind 2016, begin 2017 staat een bundel gepland met daarin de eerste twee Comanche-verhalen. Deze reeks zal vier integrales tellen.

Op basis van de info die Sherpa ons verstrekte geven we hieronder een compleet overzicht van de inhoud die je per integrale mag verwachten.


Comanche integraal bij Sherpa
 

INTEGRALE 1
• losse delen 1, 2 
• kortverhalen 
De Gevangene enHerinner je, Kentucky (= Red Dust Helpt een Handje)
• omvangrijk dossier
 

Comanche-1.jpgComanche-2.jpg Verschijnt eind 2016 
of begin 2017.

INTEGRALE 2
• losse delen 3, 4, 5
• omvangrijk dossier

Verschijnt in april, ook als gelimiteerde luxe-editie. 
 

Comanche-3.jpgComanche-4.jpgComanche-5.jpg

INTEGRALE 3
• losse delen 6, 7, 8

Comanche-6.jpgComanche-7.jpgComanche-8.jpg

INTEGRALE 4
• losse delen 9, 10
• kortverhaalPalomino
• 
omvangrijk dossier

Comanche-9.jpgComanche-10.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Een paar vraagjes mbt integrales:

 

Buck danny: Is er iets geweten omtrent een integrale deel 17 die dan de delen 52, 53 en 54 zou omvatten?

Piraten van barataria: Komen er nog integrales?

Thorgal: Hoe waarschijnlijk is het dat hier op korte termijn een integrale van verschijnt?

Tanguy en Laverdure: Zullen ook de recent verschenen delen worden opgenomen in de integrale reeks?

Link naar reactie

@lukoste. Tav Buck Danny: Dupuis is in 2008 definitief gestopt met de Buck Danny omnibussen en is vervolgens de uitgebreidere Buck Danny l'Integrale gestart, inmiddels 11 delen.

(Bron: Caro - Dupuis). Deze Integralen zijn echter niet in de NL-taal verschenen.

Deze 11 Integralen omvatten de 40 albums van J.-M. Carlier en Vic Hubinon. Onduidelijk is nog of ook deze Integralen voortgezet worden, komende maand komt Dupuis eerst nog

met Tarawa Integraal: wordt ook niet in de NL-taal uitgeven door Dupuis, maar gelukkig doet Arboris dat dit keer, ook volgende maand.

 

Dupuis heeft daarnaast ook deze one-shot met de Buck Danny delen 41 t/m 43 (trilogie) uitgegeven. Op groter formaat, opnieuw ingekleurd plus kort verhaal "La lache/De Lafaard".

Deze one-shot uit 2015 is ook nog steeds niet in de NL-taal uitgegeven.

Duitsland (Salleck), Italië (Nona Arte) en Spanje (Ponent Mon) zijn gelijktijdig met Dupuis met die 11 Buck Danny Integralen gestart, alleen Italië en Spanje hebben na een paar delen

al afgehaakt.Vermoedelijk hebben de hoge prijzen aldaar kopers afgeschrikt (Spanje: € 50, Italië: € 45, t.o.v. Duitsland: € 29 en Dupuis: € 24 per Integraal). 

 

Zomer 2015: Francis Bergèse (74) met one-shot "Alerte Nucléaire" (deel 41 t/m 43); eigenlijk een luxe heruitgave van omnibus nr. 13:

 

TBD13_SE_Bergese.jpg

 

Bergèse werkt i.v.m. 70 jaar Buck Danny viering in 2017 momenteel aan de voltooiing van "De Zwarte Vogels" - deel 1 (tweeluik), zie ook Buck Danny omnibus nr. 14 (bron).

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Een paar vraagjes mbt integrales:

 

Buck danny: Is er iets geweten omtrent een integrale deel 17 die dan de delen 52, 53 en 54 zou omvatten?

Piraten van barataria: Komen er nog integrales?

Thorgal: Hoe waarschijnlijk is het dat hier op korte termijn een integrale van verschijnt?

Tanguy en Laverdure: Zullen ook de recent verschenen delen worden opgenomen in de integrale reeks?

 

Voorlopig alleen duidelijkheid over Buck Danny.

Nog een aanvulling:

 

Urbanus: enige kans dat het tempo van die omnibussen wordt opgedreven?

Link naar reactie

Voorlopig alleen duidelijkheid over Buck Danny.

Nog een aanvulling:

 

Urbanus: enige kans dat het tempo van die omnibussen wordt opgedreven?

 

Van mij mogen er ook meer per jaar verschijnen. Anders duurt het nog een jaar of dertig tot de reeks compleet is in omnibusvorm. En dan nog onder de voorwaarde dat Willy er nu meteen mee ophoudt.

Link naar reactie

Ik blijf maar hopen op integrales van:

 

- Rik Ringers

- Natasja

- Yoko Tsuno

- Julie Wood  (verkrijgbaar in Frankrijk)

- Dan Cooper

- Alain Chevallier

- Brokkenmakers  (vooral deze hoop ik ooit in een Nederlandse versie te kunnen kopen)

 

Noteer mij maar mee voor Yoko Tsuno en Brokkenmakers! Een wat ik ook ongeloofelijk zou vinden is een NL-talige integale reeks van alles van Bob Morane (zoals de drie delen die bestaan in het Frans van Le Lombard al ben ik meer geinteresseerd in de 70s-80s-90s albums door Coria getekend.

Link naar reactie

Noteer mij maar mee voor Yoko Tsuno en Brokkenmakers! Een wat ik ook ongeloofelijk zou vinden is een NL-talige integale reeks van alles van Bob Morane (zoals de drie delen die bestaan in het Frans van Le Lombard al ben ik meer geinteresseerd in de 70s-80s-90s albums door Coria getekend.

 

Als ik me niet vergis werd Bob Morane in de jaren 70 (tot 1979) nog steeds door William Vance getekend.

Link naar reactie

Een paar vraagjes mbt integrales:

 

Buck danny: Is er iets geweten omtrent een integrale deel 17 die dan de delen 52, 53 en 54 zou omvatten?

Piraten van barataria: Komen er nog integrales?

Thorgal: Hoe waarschijnlijk is het dat hier op korte termijn een integrale van verschijnt?

Tanguy en Laverdure: Zullen ook de recent verschenen delen worden opgenomen in de integrale reeks?

 

Blijkbaar is die tweede cyclus van PvB al even geleden verschenen in het Frans: https://www.amazon.fr/Pirates-Barataria-Coffret-Deuxieme-Cycle/dp/2344011110. Dus waarschijnlijk toch ook in NL?

 

Weet iemand meer over Tanguy en Laverdure?

En wat omnibussen Urbanus betreft: erg jammer dat frequentie zo laag ligt! Handig formaat en staan proper in de kast :)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Ook op de site van Dupuis nog geen info over Tarawa Integraal.

 

Dat zou goed kunnen. Soms worden zelfs Franse integrales uitgesteld. Die van 421 bijvoorbeeld worden al een paar jaar aangekondigd en ze lijken er nu toch echt te komen. Het probleem (maar ook ons voordeel) is dat Dupuis de meeste dossierteksten nu overlaat aan het koppel Pissavy-Yvernaut en zij hebben ook maar de tijd die ze beschikbaar hebben.

Link naar reactie

Er is ondertussen een lange waslijst van potentiële reeksen die in het Frans een integrale zouden krijgen. Van Franse lezers is die vraag ook al gekomen, maar een aankondiging, laat staan bevestiging is er nog niet. Op de vraag naar een integrale van Jess Long (om maar een van die andere reeksen te noemen) is ondertussen door Dupuis bevestigend op geantwoord.

 

Persoonlijk vind ik Timoer geen goed idee om in een integrale te gooien. Daar zouden er maar bitter weinig van verkocht geraken.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...