Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

2 minuten geleden, marioboon zei:

 

In hoe verre Dupuis zelf niet de eigenaar is van die kortverhalen... 

De twee bekendste mini-verhaaltjes zijn die van Bollie en Billie en De Smurfen, en ik ben bijna zeker dat Dupuis daar niet de eigenaar van is. Dat zal voor de rest wel niet anders zijn.

(een aantal mini-verhaaltjes van Ryssack worden overigens opgenomen in de dit jaar te verschijnen Uit de archieven van Ryssack).

Link naar reactie

Ooit zou er een miniboekje van "Wham special" ( het stripblad ) door het wasmiddel Ariel  in samenwerking met Wham worden uitgegeven met  Brammetje Bram van Eddy Ryssack.

Deze oplage werd echter geheel vernietigd bij het vernemen van de opheffing van het stripweekblad.

Volgens toenmalig eindredactrice Margreet van Meulwijk was Ryssack op dat moment een van de best

betaalde tekenaars ( met een moordende produktie, waardoor hij problemen kreeg met zijn gezondheid )

 

Link naar reactie

Nu de integrale volop in de lift zit en iedereen er lijkt op te springen, zullen er ongetwijfeld wel akkoorden en compromissen allerhande gesloten worden.

Eerder deze week las ik elders dat door de populariteit van "de integrale" veel reeksen opgerakeld worden die eigenlijk dergelijke uitgaves niet zouden verdienen.  Zo klonk het althans, ongeveer.  Pin mij er niet op vast.  Wel, one man's toxic waste is another man's potpourri, denk ik dan.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
On 9/9/2016 at 10:20 AM, Kontiki said:

Er is ondertussen een lange waslijst van potentiële reeksen die in het Frans een integrale zouden krijgen. Van Franse lezers is die vraag ook al gekomen, maar een aankondiging, laat staan bevestiging is er nog niet. Op de vraag naar een integrale van Jess Long (om maar een van die andere reeksen te noemen) is ondertussen door Dupuis bevestigend op geantwoord.

 

Persoonlijk vind ik Timoer geen goed idee om in een integrale te gooien. Daar zouden er maar bitter weinig van verkocht geraken.

Kontiki

 

Is er nog nieuws over een eventuele integrale van Jess Long?

Link naar reactie

Het wenslijstje voor Franse integrales is lang en de beschikbare tijd om die allemaal van achtergronddossiers te voorzien, is een meerjarenproject. Jess Long wordt nog steeds genoemd, zonder concrete datums.

Link naar reactie
18 uren geleden, darthfrysk zei:

Jess Long is een jeugdsentiment waarvan ik enkel de covers van herinneren.  

Dus het oude met nieuw materiaal  mengen; Jess Long is redeljk goedkoop online te krijgen

Welke uitgegeven integrale reeks is niet gemakkelijk in losse albums te vinden...

Ik denk dat Jess Long dan nog relatief moeilijk is (zeker laatste album).

Link naar reactie

Ik zat op mijn normale stripwinkel te browsen en er zijn series di voor een of andere niet zijn afgerond:

bv Witte Nacht van Yann en Neuray;  alleen 4 van de 5 is in het Nederlands vertaald.

De  integrale hiervan,  in het Frans en Spaans, dateert reeds van 2009. 

 

Een misschien wat minder bekende is Eloy van Palacios (Mac Coy) alleen 3 van de 4 is in het Nederlands vertaald.

Zelfs de Fransen hebben deel 4 niet vertaald.

 

Ik denk dat er wel meer voorbeelden zijn   :e012:

Link naar reactie

Dit gezegd zijnde is dat ontbrekende Witte Nacht-album een van de slechtste albums die ik al heb gelezen. Ook de tekenstijl week af van de vorige albums, en niet ten goede. Het was apart te lezen van de vorige delen en je mist er niets aan.

Ik heb online nog een lijst bijgehouden met voortijdig stopgezette reeksen. Het bijhouden van die lijst was te vervelend om dat te blijven doen.

Link naar reactie

Er was tussendoor nog sprake van een gloednieuwe versie van die integrales in het Frans waarbij ook buitenlandse rechten zouden geregeld worden, maar aangezien die nieuwe versies er nog steeds niet zijn, is er dus geen nieuws, hoewel ik dacht dat er toch al een Duitse versie was.

Link naar reactie
26 minuten geleden, Kontiki zei:

Er was tussendoor nog sprake van een gloednieuwe versie van die integrales in het Frans waarbij ook buitenlandse rechten zouden geregeld worden, maar aangezien die nieuwe versies er nog steeds niet zijn, is er dus geen nieuws, hoewel ik dacht dat er toch al een Duitse versie was.

Dank, o gij wandelende encyclopedie :-).

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Misschien is dit ooit al gevraagd, is er nooit overwogen om Ouwe Niek en Zwartbaard te 'integralen'? Of zit daar ergens een rechtenkwestie tussen?

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
19 minuten geleden, Jason Fly zei:

Misschien is dit ooit al gevraagd, is er nooit overwogen om Ouwe Niek en Zwartbaard te 'integralen'? Of zit daar ergens een rechtenkwestie tussen?

En als de erfgenamen het er wel mee eens waren, dan is het nog maar de vraag of de uitgever het in het Nederlands uit zou brengen. Zo'n populaire serie is het nooit geweest. Deeel 12 tm 26 zijn niet eens herdrukt en dat was in de hoogtijdagen van de strip, toen de schappen nog niet vol lagen. 

Link naar reactie
19 minuten geleden, Tweetie zei:

En als de erfgenamen het er wel mee eens waren, dan is het nog maar de vraag of de uitgever het in het Nederlands uit zou brengen. Zo'n populaire serie is het nooit geweest. Deeel 12 tm 26 zijn niet eens herdrukt en dat was in de hoogtijdagen van de strip, toen de schappen nog niet vol lagen. 

Dan ben ik blij dat ik alle albums los heb, want ik vond het wel een leuke strip.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

18 uren geleden, Tom B zei:

https://www.demorgen.be/boeken/ontdek-de-5-opvallendste-strips-van-de-week-bb6755d1/5V0OF/

 

Linkje naar de wekelijkse besprekingen op Demorgen.be met o.a. een bespreking van de Flikkerzicht integrales.

Zijn deze nu pas te krijgen via de SSZ, Tom?  'k Zie ze nu hier en daar onder 'nieuw' opduiken.  Akim bijvoorbeeld.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Geen idee of iemand daar echt zicht op heeft, maar het neemt niet weg dat ik het mij soms wel eens afvraag. Zijn er eigenlijk vertaalde integrales uit de laatste -pakweg- 5 jaar die het bij ons niet goed gedaan hebben? Uitgevers zijn steeds heel voorzichtig, soms is het ook allemaal iets gecompliceerder omtrent de rechten bijvoorbeeld. Dat begrijpen we allemaal wel. Maar zijn er ook effectief vertaalde integrales waar broeken aan gescheurd werden?

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...