Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

4 uren geleden, Kontiki zei:

De Blauwbloezen zit er ook bij, maar dit zijn enkel de verhalen die Louis Salvérius heeft getekend en die verschenen in het Frans in twee mooie integrales. Lambil verzet zich tegen integrales van zijn verhalen zolang de reeks  nog loopt.

Zitten er in deze integrales verhaaltjes die niet in de albums verschenen zijn?

Z !

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

Zes integrales in april en mei bij Ballon media. De Blauwbloezen zit er ook bij, maar dit zijn enkel de verhalen die Louis Salvérius heeft getekend en die verschenen in het Frans in twee mooie integrales. Lambil verzet zich tegen integrales van zijn verhalen zolang de reeks  nog loopt.

Er zijn bij Dupuis 6 albums verschenen van de hand van Salverius. Dit is 10% van alle Blauwbloes uitgaven. Ik hoop dat Lambil zich alsnog bedenkt..

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

In mei verschijnt Namibia (Léo) als integrale.

Diezelfde maand start de integrale editie van Dan Cooper. Aangezien Tanguy en Laverdure een succes blijkt als integrale reeks en luchtvaartstrips bij zowat alle uitgeverijen goed scoren, is dat geen verrassende keuze.

Geweldig die nieuwe integrale van Leo. Zal mooi staan bij de rest. 

Zal ook zeker Dan Cooper kopen, net als 3de deel van de brokkenmakers.

Nu nog snel integrales van bijvoorbeeld Buddy Longway en McCoy. 

Ik vraag me alleen af wat men gaat doen met integrales van nog lopende reeksen, zoals bijvoorbeeld T&L. Voor mij zijn de hc's vanaf deel 26 ok, maar niet ideaal.

Vandaar dat integrales van lopende reeksen zoals Buck Danny voor mij niet hoeven. Of men moet de nieuwe delen ook deftig uitgeven.

Link naar reactie
1 uur terug, Rik zei:

Er zijn bij Dupuis 6 albums verschenen van de hand van Salverius. Dit is 10% van alle Blauwbloes uitgaven. Ik hoop dat Lambil zich alsnog bedenkt..

Toen ik hem vorig jaar die vraag voorschotelde, was hij pertinent. "Integrales zijn voor dode auteurs en Ik ben nog niet dood. "

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
1 uur geleden, Kool Thing zei:

Toen ik hem vorig jaar die vraag voorschotelde, was hij pertinent. "Integrales zijn voor dode auteurs en Ik ben nog niet dood. "

Laten we hopen dat Lambil nog lang onder ons mag zijn maar wel jammer voor de integrales.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur terug, Rik zei:

Laten we hopen dat Lambil nog lang onder ons mag zijn maar wel jammer voor de integrales.

Ik heb liever dat er van series nieuwe delen verschijnen en dat ze als albums herdrukt worden.  

 

Zelfs prachtige series als Blueberry worden niet meer herdrukt en zijn alleen als integrales beschikbaar. 

Link naar reactie
4 uren geleden, lukoste zei:

Geweldig die nieuwe integrale van Leo. Zal mooi staan bij de rest. 

Zal ook zeker Dan Cooper kopen, net als 3de deel van de brokkenmakers.

Nu nog snel integrales van bijvoorbeeld Buddy Longway en McCoy. 

Ik vraag me alleen af wat men gaat doen met integrales van nog lopende reeksen, zoals bijvoorbeeld T&L. Voor mij zijn de hc's vanaf deel 26 ok, maar niet ideaal.

Vandaar dat integrales van lopende reeksen zoals Buck Danny voor mij niet hoeven. Of men moet de nieuwe delen ook deftig uitgeven.

MacCoy is al aangekondigd bij Arboris.

Link naar reactie
9 minuten geleden, Tweetie zei:

Ik heb liever dat er van series nieuwe delen verschijnen en dat ze als albums herdrukt worden.  

 

Zelfs prachtige series als Blueberry worden niet meer herdrukt en zijn alleen als integrales beschikbaar. 

 

Zo werkt het nu eenmaal niet meer. Dankzij die integrales komen die reeksen weer onder de aandacht als een 'nieuwe' reeks, wat met een gewone herdruk helemaal niet meer lukt, op enkele succesvolle lopende reeksen na dan. De Blauwbloezen is daar een van. Herdrukken verdwijnen gewoon in de back catalogue van winkels als zij ze zelf niet prominent in de winkel plaatsen om duidelijk te maken dat een uitverkocht album weer beschikbaar is. Nu heb je niet alleen een nieuw publiek, maar ook lezers die de reeks opnieuw kopen en al dan niet hun oude (versleten) albums de deur uitdoen. 

Link naar reactie
4 uren geleden, Project_Z zei:

Zitten er in deze integrales verhaaltjes die niet in de albums verschenen zijn?

 

Ik heb er het Franse deel 2 even op nageslagen (deel 1 vind ik niet terug). Het achtergronddossier is 76 pagina's lang en daar staan toch een gag en een kortverhaal in die niet in de albums staan opgenomen. Het is aangevuld met reproducties van andere gags en microverhalen uit Robbedoes, hommageverhalen (Lucky Luke door Salvérius) en fotostrips.

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

Zo werkt het nu eenmaal niet meer. Dankzij die integrales komen die reeksen weer onder de aandacht als een 'nieuwe' reeks, wat met een gewone herdruk helemaal niet meer lukt, op enkele succesvolle lopende reeksen na dan. De Blauwbloezen is daar een van. 

Kennelijk bij de Blauwbloezen ook alleen maar vanwege Lambil. Als die integrales zou toestaan, is het ook maar de vraag of die reeks nog steeds herdrukt zou worden. 

Link naar reactie

Daar is Lambil nu net bang voor.

Maar als ik er de verkooplijsten op nasla, twijfel ik daar niet aan. Die reeks wordt continu aangevuld met herdrukken. Dat is ook zo met bijvoorbeeld Lefranc, Alex, Buck Danny, Lucky Luke. Herdrukken van losse albums in reeksen waar geen nieuwe albums meer van verschijnen acht een uitgever zinloos. Van Yoko Tsuno lag de verkoop van oude delen ook stil. Integrales brengen nu  soelaas.

Link naar reactie

Het was een goede dag gisteren, aankondiging van een integrale Dan Cooper. Minder blij was ik (alhoewel) met de aankondiging van de 2 integrales van de Blauwbloezen. Het was al jaren geweten dat er geen volledige integrale reeks zou komen. Daarom was ik vorig jaar maar begonnen met het verzamelen van de eerste losse delen, die nu in toch nog in vertaling gaan uitkomen in een integraal. Grrrr.

 

Mijn wanted integralen lijst wordt weeral kleiner, nu nog Michel Vaillant, Julie Wood, Buck Danny, Natasja, de havik en Rick Ringers. Ze zijn allemaal verkrijgbaaar in Frankrijk dus vertalen maar is de boodschap.

 

Verder blijft het dromen van ooit eens een integrale reeks van Alain Chevallier, Thorgal of Storm. Het zal bij dromen blijven vrees ik.

 

Link naar reactie

image.thumb.png.5968faaff4fc16780273637111a24d88.png

 

Ik hoop dat deze nog eens vertaald gaan worden. Twee prachtige uitgave in zwart/wit. Werkelijk schitterend, 53 euro per deel. Dus voor 106 euro heb je alle verhalen van Jacobs in zwart/wit. 

Ik was dit weekend in Brussel en op franstalig gebied verschijnt er toch wel heel wat moois. 

 

Link naar reactie
3 hours ago, Noël said:

image.thumb.png.5968faaff4fc16780273637111a24d88.png

 

Ik hoop dat deze nog eens vertaald gaan worden. Twee prachtige uitgave in zwart/wit. Werkelijk schitterend, 53 euro per deel. Dus voor 106 euro heb je alle verhalen van Jacobs in zwart/wit. 

Ik was dit weekend in Brussel en op franstalig gebied verschijnt er toch wel heel wat moois. 

 

Ik zou liever die van Thorgal vertaald zien :-p

Link naar reactie
16 minuten geleden, esteban² zei:

Awel, nu die BlauwBloezen plots als integrale verschijnen, spreekt het mij ook al aan. :)  Ik heb daar wat oude albums van liggen, slechts 1 van gelezen en dat viel heel goed mee.  Jongens, jongens, dit forum is heel slecht voor mijn wanted-lijstje, zegt mijn bankrekening.

Vergis je niet, er komen slechts twee integrale delen met enkel de inhoud van de albums 1, 2, 3, 4, 9 en 10, aangevuld met wat onuitgegeven gags en kortverhalen van tekenaar Louis Salvérius.

Link naar reactie
14 uren geleden, Kontiki zei:

Daar is Lambil nu net bang voor.

Maar als ik er de verkooplijsten op nasla, twijfel ik daar niet aan. Die reeks wordt continu aangevuld met herdrukken.

Los daarvan verdient een auteur ook gewoon minder aan die integrales. Die blauwbloezen integrales kosten 24€ op amazon terwijl een gewoon album 10,95 kost. Zo'n gewoon album brengt Lampil dus procentueel gezien meer op.

Link naar reactie

Van een aantal Dupuis-reeksen bestaan overigens wel Franse integrale reeksen (ook van De Blauwbloezen) in hun Rombaldi-collectie. Maar die waren vroeger enkel via postorder te koop en tegenwoordig via hun collector's-site: https://www.collectorbd.com/liste-produits/categorie/50/rombaldi/page-1

Hun Spirou-integrales lopen zelfs voor op de officiële integrale reeks van Dupuis, met andere (kortere) achtergronddossiers. In die reeks zijn de verhalen van Munuera + Morvan en Yoann + Vehlmann ook al gebundeld.

 

Van deze Rombaldi-collectie werden indertijd enkel de albums van Guust, Robbedoes en Kwabbernoot, een bundel van Marsupilami en Zwartkijken van Franquin in het Nederlands uitgegeven met blauwklederen kaften. Ik herinner me nog dat je je daar in de jaren 1980 kon op intekenen via een advertentie die in Humo stond. Enkel in het Frans verschenen daarbovenop ook nog twee banden van Ton en Tineke.

Link naar reactie
2 uren geleden, esteban² zei:

Awel, nu die BlauwBloezen plots als integrale verschijnen, spreekt het mij ook al aan. :)  Ik heb daar wat oude albums van liggen, slechts 1 van gelezen en dat viel heel goed mee.  Jongens, jongens, dit forum is heel slecht voor mijn wanted-lijstje, zegt mijn bankrekening.

Er zitten absolute toppers tussen. Naar mijn mening zijn er echter weinig stripreeksen die zo sterk in herhaling vallen als De Blauwbloezen.

Link naar reactie
1 uur geleden, Elvis zei:

Die zwart-wit verhalen in bundel van Thorgal en Blake en Mortimer zijn veel te dik en onhandig om te lezen.

Liever zag ik Sherpa van de beste verhalen van Thorgal ook een zwart-wit luxe maken net als hun Blueberry of Cartland albums.Deze albums vind ik echt top uitgegeven.

Pegasus heeft 25 jaar geleden de eerste 19 Thorgals in zwart-wit uitgegeven.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
15 uren geleden, marioboon zei:

Ik zou wel een reeks integrales van mini-verhalen uit de Robbedoes zien zitten.

 

1 uur terug, Kontiki zei:

Of integrales van die honderden kortverhalen, al dan niet voor vakantie- en themanummers.

 

Zal dus nooit gebeuren wegens veel te veel rechthebbenden.

Link naar reactie

Het is wel gelukt met het meer dan 700 pagina's dikke boek van 70 jaar Kuifje weekblad (of eigenlijk Tintin). En Dargaud publiceerde de laatste paar jaar een viertal verzamelalbums met kortverhalen uit Pilote.

Link naar reactie
22 minuten geleden, Kontiki zei:

Het is wel gelukt met het meer dan 700 pagina's dikke boek van 70 jaar Kuifje weekblad (of eigenlijk Tintin). En Dargaud publiceerde de laatste paar jaar een viertal verzamelalbums met kortverhalen uit Pilote.

Maar er ontbreken ongetwijfeld ook heel wat verhalen.

Een bundeling moet idd wel te doen zijn, maar een integrale lijkt me onmogelijk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...