Ga naar inhoud

Integrales


Gast Kontiki

Recommended Posts

56 minuten geleden, Ronald A zei:

Ik verneem net via mijn stripzaak dat de classics 5 tot en met 6 geleverd zijn van Suske en Wiske maar de integraal 2 daarvan is uitgesteld.

Reden zou zijn dat Stribbel al te veel luxe edities uitbrengt in september.

Het begin van het einde of ben ik te negatief?

De S&W Classics zouden toch per 4 uitgebracht worden? Dus zou ik verwachten dat je SSZ 5 tm 8 in een keer krijgt. 

Link naar reactie
Op ‎8‎/‎09‎/‎2017 om 16:35, esteban² zei:

Je zou nochtans denken dat ze tegenwoordig toch wat vertrouwen zouden hebben in zo'n integrale.  Poesie is misschien geen merk als Johan en Pirrewiet of Steven Sterk, maar Peyo is dat wél.  En aangezien deze integrales het momenteel blijkbaar zo goed doen bij de verzamelaars, is het misschien het uitgelezen moment om op die kar te springen.  Enfin, zo zou ik het dan bekijken.  Pietje en de Lamp, ook welkom dan.

Om daar nog even op terug te komen,  het antwoord van Ballon Media zélf :

Op dit moment zijn er geen plannen om Poesie integraal uit te geven. We zijn ons bewust van het succes van deze uitgaves, maar voor het Nederlands is het niet evident om dit rendabel te maken.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
22 minuten geleden, Werner zei:

Pietje En De Lamp zou in Steven Sterk 3 komen!

Jup, dat staat vermeld op de laatste pagina van de integrales van Steven Sterk. In deel 3 ook andere extra's die nog nooit werden vertaald of in album uitgegeven. Ik somde het eventjes op in mijn bespreking van deel 2, zie http://www.stripspeciaalzaak.be/2017-Besprekingen/Steven-Sterk-INT2.htm

 

14 minuten geleden, Marinelli zei:

Van volgende reeksen kijk ik uit naar integrale edities. Kunnen die ook in het NL verwacht worden?

- Clifton

- Jojo

- Michel Vaillant

Alleen van Clifton zou er concrete belangstelling bestaan, maar die concrete belangstelling is nog niet omgezet in een concrete aankondiging.

Jojo verkocht al niet zo goed toen het als losse albumreeks verscheen. Het scheelt niet veel of die reeks was in vertaling voortijdig stopgezet.

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Alleen van Clifton zou er concrete belangstelling bestaan, maar die concrete belangstelling is nog niet omgezet in een concrete aankondiging.

Jojo verkocht al niet zo goed toen het als losse albumreeks verscheen. Het scheelt niet veel of die reeks was in vertaling voortijdig stopgezet.

Dan zal ik me wenden tot de Franstalige versie van Jojo (of de oude albums in de tweedehandsverkoop) ... 

 

Merci voor de info!

Link naar reactie

Onze volgende versie van de website zal de nieuwe rubriek "Integrales" huisvesten met gedetailleerde overzichten, nieuws en vooruitblikken van al wat in het Frans en Nederlands verschijnt of valt te verwachten of waarom niet.

Plannen voor integrales in 2018 beginnen al door te sijpelen en het vat lijkt vooralsnog niet geledigd. Voor sommige reeksen is zelfs geen Frans voorbeeld nodig om tot eigen producties over te gaan. Ik ben zelf betrokken bij zo'n paar gevallen.

Link naar reactie

Precies. Die Franse integrale van Clifton bijvoorbeeld is niet compleet. Dan heb ik het niet over een ontbrekend advertentietje ;-) maar over redelijk wat kortverhalen die niet zijn opgenomen. En hoe graag ik Macherots Chlorophyl ook lees en hoe prachtig de integrales van Scratch Books ook zijn, na hem verschenen er nog een pak andere albums waarvan er enkele nooit in een regulier album zijn verschenen. Dat soort info dus.

Link naar reactie

Welllll... Er was een geïnteresseerde partij, maar hij kreeg de rechten niet. Dat betekent dat er bij de oorspronkelijke uitgeverij nog eventuele plannen zijn. Geen concreet nieuws dus, maar je mag het in je achterhoofd houden.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Dit najaar. Preciezer durf ik het niet zeggen.

En behalve Daedalus is ook Ballon Media bezig met een gloednieuwe site. Maar die zijn dit jaar nog niet te verwachten.

Daedalus hun site was dan ook wel heel erg aan een oppoetsbeurt toe. Zo mooi als die albums zijn zo matig was de website.

Link naar reactie

Die Trent integrale is trouwens dik in orde.

Ik hou wel van de verhalen van Rodolphe, tai dor ook al, of Kenya.

Verder valt het vooral op hoe weinig er vertaald is van de man.

Deze is zijn lopende reeks, TER, ziet er zeer leuk uit:

 

T_53546.JPG

 

G_16571_01.JPG

 

 

Verder is Dargaud de laatste 3 jaar mijn favoriete NL uitgeverij geworden. Leo, Ravian, Blueberry, mooie zomers, .... allemaal zeer goede strips in een mooie uitgave.

Link naar reactie
5 hours ago, Timhardt said:

Die Trent integrale is trouwens dik in orde.

Ik hou wel van de verhalen van Rodolphe, tai dor ook al, of Kenya.

Verder valt het vooral op hoe weinig er vertaald is van de man.

Deze is zijn lopende reeks, TER, ziet er zeer leuk uit:

 

 

 

Verder is Dargaud de laatste 3 jaar mijn favoriete NL uitgeverij geworden. Leo, Ravian, Blueberry, mooie zomers, .... allemaal zeer goede strips in een mooie uitgave.

De integrale uitgave van OP zoek naar de Tijdvogel is ook zeer mooi gedaan: hardcover die wat zachter aanvoelt en prachtige cover.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...