Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Vandaag ontvangen: 

 

IMG_20180207_174722.thumb.jpg.c74091afc6c975065c2b9963b25ff117.jpg

 

Een prachtige uitgave van één van mijn lievelingsreeksen. Deze eerste twee verhalen zijn misschien nog wat clichématig, zeker het eerste deel, maar daarom niet minder goed, en er zit al een glimp in van de sfeer die in de latere delen zal zitten, waardoor deze reeks zo speciaal wordt. 

De tekeningen zijn in zwart-wit en komen zo nog veel beter tot hun recht, de inkleuring van de ouwe strips was natuurlijk ook niet zo heel erg goed. Blanc-Dumont is nog niet op het toppunt van zijn kunnen, maar toch zijn de tekeningen al prachtig. 

 

Jammer dat er geen volgnummer op de kaft staat, en ook jammer van het foutje in de tekst op de achterkaft. Maar zoals steeds een topuitgave van Sherpa. En in de juiste volgorde ;) 

Link naar reactie
15 uren geleden, kuzuri zei:

Vandaag ontvangen: 

 

IMG_20180207_174722.thumb.jpg.c74091afc6c975065c2b9963b25ff117.jpg

 

Een prachtige uitgave van één van mijn lievelingsreeksen. Deze eerste twee verhalen zijn misschien nog wat clichématig, zeker het eerste deel, maar daarom niet minder goed, en er zit al een glimp in van de sfeer die in de latere delen zal zitten, waardoor deze reeks zo speciaal wordt. 

De tekeningen zijn in zwart-wit en komen zo nog veel beter tot hun recht, de inkleuring van de ouwe strips was natuurlijk ook niet zo heel erg goed. Blanc-Dumont is nog niet op het toppunt van zijn kunnen, maar toch zijn de tekeningen al prachtig. 

 

Jammer dat er geen volgnummer op de kaft staat, en ook jammer van het foutje in de tekst op de achterkaft. Maar zoals steeds een topuitgave van Sherpa. En in de juiste volgorde ;) 

Inderdaad weeral prachtige uitgaven ... Indertijd viel me dat zelfs niet op dat het eerste verhaal als vierde album in de reeks verscheen :e010:

Link naar reactie
30 minuten geleden, Marinelli zei:

Inderdaad weeral prachtige uitgaven ... Indertijd viel me dat zelfs niet op dat het eerste verhaal als vierde album in de reeks verscheen :e010:

 

Ik denk dat Dirk van Pierke me dat lang geleden uitgelegd heeft, toen ik 'm er op  wees dat deel 4 wel heel erg niet pastte ;) 

 

Ik dacht trouwens dat Cartland in deel twee, aan lager wal geraakt, in de bar met rijkelui aan de praat ging, meeging naar hun huis om plannetjes te smeden, en even later op een Mississippi stoomboot zou zitten. Ik verwar dus duidelijk met een andere reeks...
iemand die weet welke? 

Link naar reactie
15 uren geleden, darthfrysk zei:

Vandaag aangekomen:

Undertaker 4

Ravian door...Shingouzlooz Inc

Little England 2 - Koningscobra

Suske en Wiske - Cromimi

Blueberry Integraal 5 (wat een mooie cover!)

Familieziek

Minimensjes Integraal 3

Tanguy & Laverdure Integraal 8

 

IMG_5752.thumb.JPG.cc72d6b59e2171a4a32e1b8b41942b96.JPG

 

 

Hola, Blueberry Integraal vijf al. En ik heb 3 en 4 nog niet.
Gelukkig de eerste twee wel al, want de eerste schijnt al uitverkocht te zijn bij de uitgever. 

Link naar reactie
43 minuten geleden, darthfrysk zei:

Met 2 lovende recensies op de site.

De recensie voor de 3e heb ik op een andere gevonden. Ook lovend.

Op mijn bestellijst.

 

Hmmm, beoordelingen (en een recensie) op bedetheque zijn wat gematigder: tussen 2.0-3.17 (op een schaal tot 5) voor de drie albums.

Ben zelf niet overtuigd van de tekeningen (eerst maar eens inzien in de SSZ).

 

79C81BF0-296B-4251-A703-80FEFADD05B3.jpeg

Link naar reactie
1 hour ago, JJL said:

Hmmm, beoordelingen (en een recensie) op bedetheque zijn wat gematigder: tussen 2.0-3.17 (op een schaal tot 5) voor de drie albums.

Ben zelf niet overtuigd van de tekeningen (eerst maar eens inzien in de SSZ).

 

79C81BF0-296B-4251-A703-80FEFADD05B3.jpeg

 

@JJL 

Zie er wel beter getekend uit dan Quetzalcoatl van Mitton  :e002:. (Ik weet het; Maya's en  Inca's zijn niet hetzelfde).

Maar die serie vond ik best goed.

Btw zou er geen Quetzalcotal Integraal uitkomen in 2017? Of is die weer uitverkocht?

 

 

Link naar reactie
3 uren geleden, darthfrysk zei:

 

@JJL 

Zie er wel beter getekend uit dan Quetzalcoatl van Mitton  :e002:. (Ik weet het; Maya's en  Inca's zijn niet hetzelfde).

Maar die serie vond ik best goed.

Btw zou er geen Quetzalcotal Integraal uitkomen in 2017? Of is die weer uitverkocht?

 

 

 

Die dateert van 2015 en verscheen in een gelimiteerde editie voor de stripbeurs van Valkenswaard.

Link naar reactie

De meeste Nederlandstalige integrale uitgaven van vergelijkbare omvang lijken me gemiddeld toch rond de 30+ € te draaien, veel eerder dan 25.  Voor mij is dan eerder "Boes" schandalig duur voor wat het is.  Slechts twee softcovers gebundeld als HC zonder ook maar iets van extra voor een flink bedrag van 29,95 €.  Damn.

Die Smurfen is een must voor mij, staat heel hoog op het verlanglijstje. :) 




 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 uren geleden, Simon zei:

B2B055B9-6A79-45EA-9F0F-572019F9B3CC.thumb.jpeg.bff91cc8c3f72707ada2bd05d6b6904c.jpeg

 

Welke leesvolgorde op ruggen prefereren jullie eigenlijk? Als ze op een tafel liggen, lijkt me die van bijvoorbeeld De Smurfen beter. Maar als ze rechtop in een kast staan, wandel ik eigenlijk van links naar rechts en houd ik mijn hoofd naar links zodat ik bij wijze van spreken niet met mijn hoofd tegen de muur loop en dan is de richting van De Minimensjes meer geschikt.

Link naar reactie

Dat treft, ik vroeg me nu nét hetzelfde af bij het zien van die foto! :) Omdat ik nogal een lastig iemand ben wanneer het op visuele continuïteit aankomt.  En ik kan me ook vinden in jouw persoonlijke constatatie.  Ja, ik deed zowaar de test. :e007: De Smurfen is de betere keuze als ze neerliggen, voor de hand liggend ook.  En om de één of andere reden leest de richting van De Mini-Mensjes beter bij 't voorbij gaan van de staande exemplaren ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

 

Welke leesvolgorde op ruggen prefereren jullie eigenlijk? Als ze op een tafel liggen, lijkt me die van bijvoorbeeld De Smurfen beter. Maar als ze rechtop in een kast staan, wandel ik eigenlijk van links naar rechts en houd ik mijn hoofd naar links zodat ik bij wijze van spreken niet met mijn hoofd tegen de muur loop en dan is de richting van De Minimensjes meer geschikt.

Toen ik de foto nam, viel het me ook op en ben ik naar mn kast gegaan om de andere mini-mensjes te bekijken. Ik dacht eerst dat bij deze de rug omgekeerd stond. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...