Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Dit jaar verschijnen alle vier in het Frans verschenen integrales (met de oorspronkelijke verhalen die bij Dupuis verschenen) in vertaling. Deel 2 volgt in april. Standaard Uitgeverij heeft gelukkig mooi het Franse voorbeeld gevolgd.

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Ik hoop in ieder geval dat het zo'n succes is, dat -bij wie die beslissing ook ligt- de rest ook uiteindelijk als integrales verschijnt. Voor mij moet daar dan niet eens een dossier aan te pas komen.

 

 

Dan zou in het Frans normaal gezien Le Lombard hier werk van moeten maken. Met Johan en Pirrewiet en net zo goed Natasja zat dat ook bij twee uitgeverijen verspreid.

Link naar reactie
31 minuten geleden, Kontiki zei:

 

Dan zou in het Frans normaal gezien Le Lombard hier werk van moeten maken. Met Johan en Pirrewiet en net zo goed Natasja zat dat ook bij twee uitgeverijen verspreid.

Ballonmedia bevestigde onlangs via mail dat een vertaling van de Franse Natasja integrales niet op de planning staat voor 2018.

We blijven dan maar hopen op 2019, 2020,.....

Link naar reactie

Ballon hoeft dat niet per se te doen. Er zijn nog andere uitgeverijen die Franse integrales vertalen van reeksen die oorspronkelijk bij Dargaud, Dupuis of Le Lombard verschenen. Maar ik heb tot nu toe nog geen ambities in die richting gehoord.

Link naar reactie
23 uren geleden, Kontiki zei:

 

Welke leesvolgorde op ruggen prefereren jullie eigenlijk? Als ze op een tafel liggen, lijkt me die van bijvoorbeeld De Smurfen beter. Maar als ze rechtop in een kast staan, wandel ik eigenlijk van links naar rechts en houd ik mijn hoofd naar links zodat ik bij wijze van spreken niet met mijn hoofd tegen de muur loop en dan is de richting van De Minimensjes meer geschikt.

 

Saga en zijn verantwoordelijke dtp'er houden er om één of andere reden de Franse leeswijze op na. Behoorlijk nekpijnveroorzakend.

Link naar reactie

Vandaag weer 4 strips weten te redden uit de uitverkoopbakken voor de prijs van 1 euro per stuk.

Missouri deel 2 en 3 in HC  Carpentrie - Giroud

Sergei Wladi  1 en 2 in HC  Cromwell/Riff Reb's 

Deze in ongenade gevallen strips zullen in huize Bouncer liefdevol worden opgevangen, waarbij zij weer  kunnen

genieten van wat aandacht en een beetje liefde.

 

 

De oude prijsstickers vermelden een bedrag van 24,95 in guldens ( euro 11,34 ), dit logenstraft het feit dat strips

uit 1991 zo veel goedkoper waren.

 

 

 

 

Link naar reactie
18 uren geleden, Kontiki zei:

Ballon hoeft dat niet per se te doen. Er zijn nog andere uitgeverijen die Franse integrales vertalen van reeksen die oorspronkelijk bij Dargaud, Dupuis of Le Lombard verschenen. Maar ik heb tot nu toe nog geen ambities in die richting gehoord.

Kontiki, wat ik me dikwijls afvraag. Heb jij als guru in het genre voorkennis van nieuwe integrale reeksen die gaan uitkomen die je nog niet bekend mag maken of moet jij ook gewoon de aankondigingen van de uitgeverijen afwachten. 

Link naar reactie
45 minuten geleden, Ronald A zei:

Kontiki, wat ik me dikwijls afvraag. Heb jij als guru in het genre voorkennis van nieuwe integrale reeksen die gaan uitkomen die je nog niet bekend mag maken of moet jij ook gewoon de aankondigingen van de uitgeverijen afwachten. 

 

Hangt van de uitgever af. Van sommigen weet ik wel al iets, van anderen ontdek ik het bij de aankondigingen waarbij ik soms ook nog moet wachten tot er embargo's zijn opgeheven. Het programma van Ballon Media voor april en mei bijvoorbeeld weet ik al een maandje, maar ik mag ze pas vanaf aanstaande woensdag aankondigen met de covers erbij.

Link naar reactie

Als corrector van Ballon Media weet ik ook het een en ander vooraf. Er is me nog nooit een embargo opgelegd, maar ik zit ook wel dicht bij de drukdatum aan. In enkele gevallen laat ik wel eens iets los, als bijv. iemand op het forum zou zeggen dat ze het een of andere album in het Frans zouden kopen, dan zou ik het wel vermelden als ik weet dat de Nederlandse komt. Voor het geval de koper liever een Nederlandse versie heeft en niet wist dat die ging komen. Maar in het algemeen laat ik niet zo gauw iets los. Dat is gewoonte. Als vertaler moet ik vaak NDA's ondertekenen (Non Disclosure Agreement), en discretie is bij mij zelfs zonder NDA standaard praktijk.

Link naar reactie
34 minuten geleden, Paul_NL zei:

Is dat niet stiekem een vraag waar je zelf al het antwoord op weet?

Ik denk dat de Lekturama reeks nog een stuk uitgebreider is, maar 21 hardcovers neemt vele malen meer ruimte in dan deze box, daarnaast ging het mij om de verhalen zelf. Vandaar dus de wissel :) 

De vraag was niet stiekum bedoeld Paul:e012: Ik kon mij alleen moeilijk voorstellen dat deze box kwalitatief beter was en ken deze box persoonlijk niet, vandaar de vraag.

Maar ruimtebesparing is een goede motivatie om te switchen.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

In die nieuwe box van Paul staan alle Kuifje-verhalen. In de Lekturama-reeks staan nog extra dossiers en andere strips. Als Paul die reeks compleet had, waren dat bijvoorbeeld ook zowat alle andere reeksen van Hergé: Jo, Suus en Jokko, Leo en Lea bij de Lapino's, Quick en Flupke... Plus een deel met gebundelde naslagwerken over Hergé. 

Link naar reactie
34 minuten geleden, Kontiki zei:

Die hand lijkt precies uit dat Smurfenalbum te komen.

 

Lijkt me nog een leuk onderwerp om twee albums die niets met elkaar te maken te hebben naast elkaar te leggen en iets frappants te zien.

Een nieuw idee voor een toernooi?:e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
6 uren geleden, Kontiki zei:

Die hand lijkt precies uit dat Smurfenalbum te komen.

 

Lijkt me nog een leuk onderwerp om twee albums die niets met elkaar te maken te hebben naast elkaar te leggen en iets frappants te zien.

Dat is inderdaad leuk.  :)  Ik heb dit zo'n 16 geleden jaar met tal van filmposters gedaan voor een bepaald artikel.  De, al zeg ik het zelf, hilarische combinaties die daar soms uit voortkwamen, ongelooflijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...