Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

12 uren geleden, lukoste zei:

Beide reeksen leren kennen via de integrales. Twee absolute toppers. 

Charlier is de allergrootste.

 

Ik ken beide reeksen al iets langer en heb ook alle softcoveruitgaven. Ik vind ze echter zo goed dat ik ook de integrale uitgaven wil hebben.

En inderdaad Charlier is een absolute topper:e005:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
3 uren geleden, Kontiki zei:

Ik zou nog graag de nieuwste integrale reeks van Buck Danny in het Nederlands zien verschijnen. Daar zijn nu toch ook alweer 12 delen van uitgekomen, gebundeld tot deel 42, and counting.

https://www.dupuis.com/seriebd/buck_danny_-_l_integrale/3662

Die oude integrales zíjn natuurlijk nog gemakkelijk te vinden. Maar een nieuwe uitgave met een uitgebreid dossier op vintage papier gedrukt is welkom. Dan doe ik mijn oude weg. Ik zou wel graag zijn ander werk zoals Mermoz, Stanley... in een integrale zien verschijnen. En zeker wat nooit in het Nederlands verschenen is zoals zijn verhalen voor Oom Wim of zijn vrouwelijke piratenstrip Meeuwtje.

Link naar reactie
2 uren geleden, Lefranc zei:

Die oude integrales zíjn natuurlijk nog gemakkelijk te vinden. Maar een nieuwe uitgave met een uitgebreid dossier op vintage papier gedrukt is welkom. Dan doe ik mijn oude weg. Ik zou wel graag zijn ander werk zoals Mermoz, Stanley... in een integrale zien verschijnen. En zeker wat nooit in het Nederlands verschenen is zoals zijn verhalen voor Oom Wim of zijn vrouwelijke piratenstrip Meeuwtje.

Oom Wim zou ik ook graag zien, maar ik vraag me af of dat wel bekend genoeg is.

Link naar reactie
29 minuten geleden, Tweetie zei:

Standaard schema van PostNL. Efficiency. 

 

Post NL.JPG

 

Een berichtje uit 2013:

 

Geen post meer op maandag

22-04-2013, 08:32

Aangepast 23-04-2013, 12:32

Economie

PostNL hoeft vanaf volgend jaar op maandag geen post meer te bezorgen. Het aantal bezorgdagen gaat met ingang van 1 januari 2014 van zes naar vijf. Dat staat in een wetsvoorstel dat minister Kamp van Economische Zaken naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. In het voorstel wordt een uitzondering gemaakt voor rouwkaarten en medische post. Die komen nog wel op maandag.

Het besluit is genomen om PostNL tegemoet te komen. Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Het plan om de maandag te schrappen, werd al in 2011 gelanceerd door toenmalig staatssecretaris Bleker. Volgens het ministerie blijkt uit onderzoek dat 83 procent van de mensen er geen moeite mee heeft.

 

 

Echter: sinds 2014 is jaarlijks de prijs van een postzegel omhoog gegaan, volgens mij was er zelfs een jaar met twee prijsverhogingen. Per afgelopen 1 januari steeg de prijs voor een envelop met 500 - 2.000 gram (een stripboek) van € 3,90 naar € 4,15 ; dik 6%. Ik vermoed dat die besparing van de maandag vrijwel volledig in de zakken van het hogere management verdwenen is.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Dat bericht van PostNL uit 2013 verrast mij toch.  Is het dan zo anders in Nederland dan in België?  Ik ben zélf verscheidene zomers postbode geweest als vakantiejob.  En 's maandags was het steeds opnieuw alle hens aan dek, behoorlijk drukke dag.  Voornamelijk omdat er op vrijdag op het allerlaatste moment nog tal van dingen (voor 't einde van de week) op de post gedaan worden.  Buiten de schoolvakanties was dat nog veel erger.  En er zit dan ook nog een zaterdag tussen, waarop nog tal van zendingen binnen komen.  Maar op zaterdag is er geen gewone briefbedeling, dus dat stapelt ook nog eens op voor 't begin van de week.  Vandaar mijn verwondering.

Wat prijzen betreft, ik koop meestal tal van zegels net voor het eind van het jaar, omdat ze op 1 januari traditiegetrouw steeds iets duurder worden.

Maar goed, ik ben aan 't afdwalen zeker? ;) 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
56 minuten geleden, esteban² zei:

Dat bericht van PostNL uit 2013 verrast mij toch.  Is het dan zo anders in Nederland dan in België?  Ik ben zélf verscheidene zomers postbode geweest als vakantiejob.  En 's maandags was het steeds opnieuw alle hens aan dek, behoorlijk drukke dag.  Voornamelijk omdat er op vrijdag op het allerlaatste moment nog tal van dingen (voor 't einde van de week) op de post gedaan worden.  Buiten de schoolvakanties was dat nog veel erger.  En er zit dan ook nog een zaterdag tussen, waarop nog tal van zendingen binnen komen.  Maar op zaterdag is er geen gewone briefbedeling, dus dat stapelt ook nog eens op voor 't begin van de week.  Vandaar mijn verwondering.

Wat prijzen betreft, ik koop meestal tal van zegels net voor het eind van het jaar, omdat ze op 1 januari traditiegetrouw steeds iets duurder worden.

Maar goed, ik ben aan 't afdwalen zeker? ;) 

Ah, maar zaterdag wordt er in NL wel gewoon bezorgd hoor. Dus als ik vrijdag een album post (zeg voor 4 uur 's middags) dan wordt dat zaterdag bezorgd, altijd.

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
7 uren geleden, Frédéric zei:

Is Fanny K de moeite waard? Had het eerste deel overgeslagen, zit nu te twijfelen.

Ik vond er nu eens echt geen ruk aan. Deel 2 koop ik nog wel eens, omdat het op mijn zenuwen zou werken dat ik enkel het eerste deel van een trilogie heb gekocht, maar een eventuele voortzetting is daarna niet meer aan mij besteed. Deel 1 hals over kop gekocht na het naar mijn mening steengoeie Amoras. Voor het geld moet je het niet laten natuurlijk...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
11 uren geleden, Chorasan zei:

Ik vond er nu eens echt geen ruk aan. Deel 2 koop ik nog wel eens, omdat het op mijn zenuwen zou werken dat ik enkel het eerste deel van een trilogie heb gekocht, maar een eventuele voortzetting is daarna niet meer aan mij besteed. Deel 1 hals over kop gekocht na het naar mijn mening steengoeie Amoras. Voor het geld moet je het niet laten natuurlijk...

Dan ga ik deze reeks overslaan, lijkt me dat ik niet echt iets mis. Dank voor alle feedback.

Link naar reactie
56 minuten geleden, esteban² zei:

Zijn die Peanuts (Engelstalig) eigenlijk nog vlot te krijgen?  Of swingen die prijzen ondertussen reeds de pan uit?  Ik was zodanig gecharmeerd door het eerste jaar-album (Nederlandstalig) dat ik er alles zou van willen.  Ooit.

Tot nu toe heb ik ze alllemaal tegen normale prijs (14 Euro of zo) kunnen kopen. Ze zijn al meerdere keren herdrukt ook.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...