Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

10 minuten geleden, Lecram zei:

 

Maar goed, uitgeverijen zullen ook niet (allemaal) achterlijk zijn, dus misschien klopt de redenatie niet....hahaha

 

Omdat december de maand bij uitstek is waar veel geld aan kado's wordt uitgegeven, ook door stripliefhebbers of hun partners, wil geen enkele uitgever deze geldboot missen. Tegen beter weten in worden veel nieuwe uitgaves gelanceerd met de hoop dat die van henzelf beter worden verkocht dan die van de concurrent.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Vroeger wilde Saga liever niet te veel uitbrengen in deze maanden. Tegenwoordig speelt het ook aardig mee en kan het de competitie aan. Volgende week brengen ze vier integrales uit. Het gloednieuwe Microbe vermeed expliciet deze periode en brengt niets uit. Zij moeten nog groeien. De uitgever herlanceerde bewust Orbital in de periode voor de eindejaarsrush die wel degelijk een bepalende factor is voor veel uitgeverijen. Je moet trouwens eens vragen aan stripwinkels welke hun beste maand is,

Link naar reactie
3 uren geleden, Lecram zei:

Het gaat inderdaad niet om welke uitgever, maar er wordt bedoeld, als er heel veel uitkomt, pak je het eerst de zekerheidjes mee zoals thorgal, XIII, Blauwbloezen, Jerome K Jerome, IRS, Buck Danny etc. en als je dan al flink wat boeken in je handen hebt, laat je waarschijnlijk in die overvloed van uitgaves de nieuwere, onbekendere, duurdere boeken misschien liggen. Dus in tijden dat er niet veel uitkomt, is het misschien interessanter om juist wel wat van die titels uit te geven.

Voor series als Golden city of zang der vampiers maakt het natuurlijk niet veel uit, mensen hebben die reeksen al en zullen gewoon bijkopen (dus is er ook geen voordeel voor december) en niemand zal beginnen met deel 12 of 17. Nieuwe reeksen lanceren in de drukste periode of losstaande albums) is misschien moeilijker.

Dat december een kado maand is zal best, maar liefhebbers kopen zelf hun strips, dus gaat het om eenmalige leuke aankopen in algemene zin voor niet liefhebbers en dan kom je toch gewoon bij de grote titels uit als blauwbloezen etc.

Maar goed, uitgeverijen zullen ook niet (allemaal) achterlijk zijn, dus misschien klopt de redenatie niet....hahaha

 

Je redenering kan ik heel goed volgen, want dat is ook de manier waarop ik beslis wat ik uit de winkel meeneem.
En ik denk dat ook het grote publieke eerst de dingen koopt die ze al kennen. Iets onbekends maakt in de december  overvloed minder kans dan in een maand waarin weinig uitgegeven wordt.
 

Wel nog een aanvullende opmerking aangezien december ook een cadeautjes maand is: daar zijn integrales bij uitstek geschikt voor. Dat zijn meestal dingen die veel mensen nog van vroeger kennen en het zijn ook gewoon mooie boeken.

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

Vroeger wilde Saga liever niet te veel uitbrengen in deze maanden. Tegenwoordig speelt het ook aardig mee en kan het de competitie aan. Volgende week brengen ze vier integrales uit. Het gloednieuwe Microbe vermeed expliciet deze periode en brengt niets uit. Zij moeten nog groeien. De uitgever herlanceerde bewust Orbital in de periode voor de eindejaarsrush die wel degelijk een bepalende factor is voor veel uitgeverijen. Je moet trouwens eens vragen aan stripwinkels welke hun beste maand is,

Gezien het soort strips, kan ik dit goed volgen.

Integrales zijn heel geschikt voor een cadeautjesmaand.
Voor het lanceren van nieuwe series moet je juist niet in december zijn.

2 uren geleden, Kontiki zei:

Je moet trouwens eens vragen aan stripwinkels welke hun beste maand is,

Wat wil je daarmee zeggen? Dat zal wel december zijn, aangezien dat de maand is met de meeste uitgaven.
Maar is het daarom verstandig wat de uitgevers doen?
Om een heel absurd voorbeeld te geven: als er alleen in januari nieuwe strips zouden worden uitgegeven, wat zou dan de maand met de beste verkopen zijn?

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

Omdat december de maand bij uitstek is waar veel geld aan kado's wordt uitgegeven, ook door stripliefhebbers of hun partners, wil geen enkele uitgever deze geldboot missen. Tegen beter weten in worden veel nieuwe uitgaves gelanceerd met de hoop dat die van henzelf beter worden verkocht dan die van de concurrent.

Jammer genoeg lijken ze geen rekening te houden met het publiek. Integrales en mooie kijkboeken lijken me heel geschikt als cadeau en passen wel in december. Maar deel X van een HC serie is toch alleen voor een specifiek publiek en kan net zo goed uitgebracht worden als het niet zo druk is.  

Link naar reactie

Mijn gelukwensen naar M****1 die voor het luttele bedrag van 3,60 euro, 421-operatie zelfmoord

op de Bobbedoes veiling gister kocht.

Ik was zowaar te laat ingeschakeld en had al helemaal niet gedacht dat dit boekje die zo'n 40 euro

doet op Catawiki-shops voor zo'n bedrag verkocht zou worden.

Ben bang de aanbieder Beves ook niet.

 

 

Link naar reactie

Het is toch om het even wanneer iets uitkomt? De cadeautjeskopers kopen strips in november en december en hebben dan een enorme keuze. Die gaan 1 of 2 strips kopen, ongeacht hoeveel er zijn. De stripliefhebbers die het Xde deel van een strip willen gaan die zowiezo kopen. Is het niet in december dan is dat later. Ikzelf houd wat ik wil bij via stripinfo. En eerlijk gezegd van de 44 strips die er in week 48  verschenen zijn, heb  ik er 5 gekocht en staan er nog 2 op mijn verlanglijst omdat ik ze niet direct vond. Al de rest zou ik hoe dan ook niet gekocht hebben omdat ze mij niet interesseren of omdat ik niet tot het doelpubliek behoor. Over die twee van Tom Bouden moet ik nog nadenken omdat ik het meeste wel heb

 

Tot in de jaren 80 kon ik zowat alles kopen omdat er enkel strips van de franco-belgische school en de Standaard verschenen. Ik merk dat ik nu op jaarbasis nog altijd evenveel koop in aantal maar veel minder in % ten opzichte van het aantal uitgaves.

 

 

Link naar reactie

Red Rider 3

Murena 10 sc

Blueberry integraal 5

Chick Bill integraal 1

Minimensjes integraal 3

Lady S 13

Undertaker 4

Trent integraal 3

Piraten van Barataria integraal 3

Grote dode 7

Op zoek naar de tijdvogel 9

Suske en Wiske integraal 3

 

Een aardige rib uit mijn lijf dat eindejaarsoffensief van uitgevers :e012:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
Op ‎3‎/‎12‎/‎2017 om 15:06, Lefranc zei:

Het is toch om het even wanneer iets uitkomt? De cadeautjeskopers kopen strips in november en december en hebben dan een enorme keuze. Die gaan 1 of 2 strips kopen, ongeacht hoeveel er zijn. De stripliefhebbers die het Xde deel van een strip willen gaan die zowiezo kopen. Is het niet in december dan is dat later. Ikzelf houd wat ik wil bij via stripinfo. En eerlijk gezegd van de 44 strips die er in week 48  verschenen zijn, heb  ik er 5 gekocht en staan er nog 2 op mijn verlanglijst omdat ik ze niet direct vond. Al de rest zou ik hoe dan ook niet gekocht hebben omdat ze mij niet interesseren of omdat ik niet tot het doelpubliek behoor. Over die twee van Tom Bouden moet ik nog nadenken omdat ik het meeste wel heb

 

Tot in de jaren 80 kon ik zowat alles kopen omdat er enkel strips van de franco-belgische school en de Standaard verschenen. Ik merk dat ik nu op jaarbasis nog altijd evenveel koop in aantal maar veel minder in % ten opzichte van het aantal uitgaves.

 

 

Van de 47 die er deze week al verschenen staan er dan weer 21 op mijn verlanglijstje. Gelukkig komt de eindejaarspremie er aan.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Lefranc zei:

Gelukkig komt de eindejaarspremie er aan.

Is dat een typisch Belgisch iets?
In Nederland krijgen werknemers meestal een kerspakket. En ALS er bonussen worden uitgekeerd is dat meestal in de maanden Maart tm Mei, omdat de baas eerst moet uitrekenen hoeveel hij in het jaar ervoor heeft verdiend. 

Link naar reactie
30 minuten geleden, Kontiki zei:

Veel Belgische werknemers krijgen hun zogezegde dertiende maand, een eindejaarsbonus die gelijkstaat aan (een behoorlijk procent) van hun maandloon. 

https://www.jobat.be/nl/tag/eindejaarspremie/

En in sommige bedrijven krijg je nog een veertiende maand. In België kan je dus 12 maal je maandloon krijgen + zeker nog een maand vakantiegeld plus meestal een eindejaarspremie en in veel gevallen nog eens een veertiende maand.

Link naar reactie
Op 6-12-2017 om 18:51, Kontiki zei:

Veel Belgische werknemers krijgen hun zogezegde dertiende maand, een eindejaarsbonus die gelijkstaat aan (een behoorlijk procent) van hun maandloon. 

https://www.jobat.be/nl/tag/eindejaarspremie/

Ik ken er die er een dubbele maand aan overhouden, en ergens in juni ook nog eens een driedubbele. Hangt er van af of je arbeider of bediende bent, en in geval van diegenen met een arbeidersstatuut hoeveel overuren ze presteerden.

 

Ik wist niet dat dat in Nederland niet bestond...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Shi 1, vorige keer vergeten.

Undertaker 4

Robbedoes Special 2

De Grote Dode 7

Tijdvogel: Voor de Zoektocht 5

Golden City 12

Op de Barricades 3

Arctica 9

Angor 3 en 4

Blauwbloezen 5

Buck Danny buiten reeks 2

Ster van de Woestijn 4

Murena 10

Airborne 44 7

Kid Lucky 4

Wollödrin 8

Suske en Wiske door 1

De Expeditie 3

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Die eerste druk was in een mum van tijd uitverkocht nadat het in de Nederlandse talkshow De Wereld Draait Door aan bod kwam. Het was toen bij de uitgever alle hens aan dek om zo snel mogelijk weer albums in de winkels te krijgen.

Deze week was Joost Swarte nog te gast waar zijn New York-boek aandacht kreeg.

Link naar reactie
Op 12/6/2017 om 12:42, lukoste zei:

Murena 10 hc

Murena 10 sc

Batman hc (helaas besteld en uit resepect voor ssz meegenomen)

Buck Danny Blackbirds 2 hc

Blueberry 5

Krasse knarren 4

Red Rider 3

Rode Ridder

Lady s 13

Undertaker 4

Blauwbloezen 61

Het verslag van brodeck 2

 

Vandaag nog Roodbaard integraal, S&W integraal, en Tanguy en Laverdure integraal. Een van de leukste weken ooit voor stripfans.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...