Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Ik heb lang getwijfeld aan 'een zus', maar iedereen is er zo lovend over en ik had nog budget op overschot :e002:

Geen last van keuzestress hier in december, ben nog eens extra door de lijst van nieuwe strips gegaan zelf omdat ik al vond dat ik niet veel in de winkel kar had. 

En bedankt aan Kontiki voor de tip over 'Betty boop'. Ziet er prachtig uit. Blij dat ik toch voor deze uitgave gegaan ben en niet voor de Engelse binnenkort.

Link naar reactie

CROMIMI zien liggen bij de Shell en kon hem niet laten liggen.
Toch al jaren de S&W achter me gelaten, maar deze was erg leuk.
Curieus naar andere initiatieven zoals deze of van andere series wellicht. Ik hoorde ook dat er een Ravian was door een ander team maar of die al vertaald is weet ik nog niet. Mijn oude reeks Ravian heb ik verkocht, maar de film was erg gaaf en zou wel willen zien hoe een nieuw team dit fenomeen aanpakt.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
38 minuten geleden, boomvavavoom zei:

 Ik hoorde ook dat er een Ravian was door een ander team maar of die al vertaald is weet ik nog niet. Mijn oude reeks Ravian heb ik verkocht, maar de film was erg gaaf en zou wel willen zien hoe een nieuw team dit fenomeen aanpakt.

Die nieuwe Ravian ligt zelfs al in de winkel - maar vast niet bij de Shell. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, boomvavavoom zei:

denk het ook niet :)
Merci voor de info. Eens zien of er online even iets in te kijken is, want ik vermoed dat ik 70 km moet rijden voordat ik het fysiek kan inkijken :)

je hoeft niet te rijden, veel is via het internet te kopen. 
En als je het even wilt doorbladeren: op de SSZ site staat een preview. Er staan tegenwoordig trouwens steeds meer van die previews op de SSZ site. 

Link naar reactie
Op 16-12-2017 om 11:11, boomvavavoom zei:

 Ik hoorde ook dat er een Ravian was door een ander team maar of die al vertaald is weet ik nog niet. Mijn oude reeks Ravian heb ik verkocht, maar de film was erg gaaf en zou wel willen zien hoe een nieuw team dit fenomeen aanpakt.

Die Ravian is erg, erg goed! Ongelofelijk dat ze zo'n strip gewoon laten meegaan in de uitgeefdiaree van december. Lanceer dat in januari en iedereen praat erover. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
Op 16 december 2017 om 10:43, Bart 01 zei:

En bedankt aan Kontiki voor de tip over 'Betty boop'. Ziet er prachtig uit. Blij dat ik toch voor deze uitgave gegaan ben en niet voor de Engelse binnenkort.

 

Graag gedaan!

Link naar reactie
18 uren geleden, Kool Thing zei:

Die Ravian is erg, erg goed! Ongelofelijk dat ze zo'n strip gewoon laten meegaan in de uitgeefdiaree van december. Lanceer dat in januari en iedereen praat erover. 

Ik zie dat jij er anders over denkt dan ik. Ik vond het geen echt bijzondere strip. Te kolderiek voor mijn smaak, met een verhaal zonder echte substantie. 

Link naar reactie
1 uur terug, Tweetie zei:

Ik zie dat jij er anders over denkt dan ik. Ik vond het geen echt bijzondere strip. Te kolderiek voor mijn smaak, met een verhaal zonder echte substantie. 

Ik ben er net heel lovend over. Het koldorieke past precies bij de old-school Ravian. Bovendien is het net zoals "Jolly Jumper antwoordt niet meer" een uitvergroting van bepaalde idiomen uit de moederreeks. Maar ook de vertrouwde thema's zitten erin ( eco, tijd/ruimte, machtsgeilheid, flowerpower gecombineerd met jaren '80 cynisme ). Ik vond het met voorsprong een van de beste Ravianscenario's ooit. Over de tekeningen ben ik wel minder gelukkig. Lauffrays stijl went na verloop maar ik blijf zitten met de idee dat hij hier slecht gecast is.    

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Guust Chronologisch 1, 2 & 3.  Ik schrok van de dikte, omdat ik (verkeerdelijk) dacht dat het steeds om een aantal gebundelde gag-albums ging.  Vandaar veel dunner dan verwacht, dat ligt aan mijn eigen onwetendheid natuurlijk.  Ze zitten nog mooi in de folie ... En nu lijkt het écht zo'n ongelooflijke zonde die daar uit te halen.  Nog mensen met zo'n onredelijk kantje hebben? :D 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Aankopen van de laatste periode

 

Alfa 1-11

Sarah Spits 1-17

Buddy Longway 13-20

Blauwbloezen 61

Apache Junction 3

De Janitor 5

Wonderball 4

De verdwaalde kapitein 1-2

Undertaker 4

Kriss van Valnor 7

Blueberry int. 5

De piraten van Barataria int. 3

Roodbaard int. 10

De brokkenmakers int. 2

Trent int. 3

De jonge jaren van  Blueberry:

missie der verdoemden

de laatste trein naar Washington 

Johnny Red, the Hurricane

 

groet

RJ

Link naar reactie
2 minuten geleden, Hamirubi zei:

 

De meeste van mijn strips gaan met folie en al de kast in!

:e007:

Een stripalbum moet je lezen, de geur van de pagina's opsnuiven, genieten van het verhaal en de tekeningen. Waarom laat je een album ingepakt in de folie staan?...:e010:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Ik lag weer aan 280 euro deze week. En dan ligt er nog meer in De Striep aan de kant dan ik kon dragen. Een derde van wat ik bij heb, is weliswaar voor een nonkel voor wie ik jaarlijks zijn reeksen aanvul. Het gaat om Alex, Buck Danny, Asterix, De Blauwbloezen, Michel Vaillant, De Kiekeboes, allen reeksen waarmee hij opgroeide en dankzij wie ik de meeste van die reeksen ook leerde kennen. Op kerstdag is er dan altijd een schimmige transactie op een parking. 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Rik zei:

Een stripalbum moet je lezen, de geur van de pagina's opsnuiven, genieten van het verhaal en de tekeningen. Waarom laat je een album ingepakt in de folie staan?...:e010:

Ik ben een verzamelaar, geen lezer. Ik geniet van het aanvullen van reeksjes of het zoeken naar moeilijk te vinden exemplaren.

't Is inderdaad wel zonde van die heerlijke geur van het papier.

Link naar reactie

@Fritz Alwill Nee, ik ben niet de beste vertegenwoordiger van de stripliefhebbers, vrees ik. Ik lees geen strips, ik verzamel enkel.

Het is wel geweldig om strips te doorbladeren, maar dat doorbladeren doe ik liever in een inkijkexemplaar in de winkel of ergens online.

De laatste jaren stopte ik ook met aankopen (enkel sporadisch nog een hebbeding, of het vervolledigen van reeksen): dit forum is zowat het enige stripgerelateerde wat me nog bezig houdt. Dus beschouw me zeker niet als een modale stripfanaat.

 

Ik zie me binnen een jaar of twintig, of dertig wel alles openmaken en lezen, dat wel.

Link naar reactie
3 uren geleden, Rik zei:

Een stripalbum moet je lezen, de geur van de pagina's opsnuiven, genieten van het verhaal en de tekeningen. Waarom laat je een album ingepakt in de folie staan?...:e010:

Je hebt helemaal gelijk hoor. Guust is (voorlopig) ook de énige die na aankoop niet metéén uit de folie gegaan is.  Maar er is bij mij een gebrek aan dringendheid, wegens gezondheidsredenen. De dagen dat ik een strip probleemloos kan lezen, zijn zeldzaam.  Het maakt zodoende weinig uit.  Ik wou ze gewoon al hebben, vooral uit angst dat ik ze later niet meer zou vinden, zoals ik bv. met SAM voor heb.  En ik ben er serieus boven mijn kleine budget voor gegaan, zo ook met die integrales van Tom Bouden.  Ik kijk wel al eens naar de tekeningentjes enzo, meermaals zelfs, maar voorlopig heb ik die nog niet kunnen lezen.

Maar goed, ik ben blij dat ik blijkbaar niet de énige ben die toch zo'n gevoel ervaart, ze niet uit de folie te willen halen. :) Ik had dat vroeger wel eens met speciale uitgaves van films en dergelijke.  Ze gewoon in de verpakking laten staan ...

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 hours ago, Robertkees said:

Aankopen van de laatste periode

 

Alfa 1-11

Sarah Spits 1-17

Buddy Longway 13-20

Blauwbloezen 61

Apache Junction 3

De Janitor 5

Wonderball 4

De verdwaalde kapitein 1-2

Undertaker 4

Kriss van Valnor 7

Blueberry int. 5

De piraten van Barataria int. 3

Roodbaard int. 10

De brokkenmakers int. 2

Trent int. 3

De jonge jaren van  Blueberry:

missie der verdoemden

de laatste trein naar Washington 

Johnny Red, the Hurricane

 

groet

RJ

 

Dat is zelfs nog meer dan mijn aankopen vandaag!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
4 hours ago, Rik said:

Een stripalbum moet je lezen, de geur van de pagina's opsnuiven, genieten van het verhaal en de tekeningen. Waarom laat je een album ingepakt in de folie staan?...:e010:

 

Helemaal akkoord, Rik.

En dan af en toe de geur van de versgedrukte paginas opsneuiven doorheen het verhaal.

Bliss!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
4 hours ago, Hamirubi said:

Ik ben een verzamelaar, geen lezer. Ik geniet van het aanvullen van reeksjes of het zoeken naar moeilijk te vinden exemplaren.

't Is inderdaad wel zonde van die heerlijke geur van het papier.

 

Meen jij dat nu echt?

Jij koopt strips om te klasseren? En je leest ze niet?

Waar exact is dan jouw plezier?

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
3 hours ago, Hamirubi said:

@Fritz Alwill Nee, ik ben niet de beste vertegenwoordiger van de stripliefhebbers, vrees ik. Ik lees geen strips, ik verzamel enkel.

Het is wel geweldig om strips te doorbladeren, maar dat doorbladeren doe ik liever in een inkijkexemplaar in de winkel of ergens online.

De laatste jaren stopte ik ook met aankopen (enkel sporadisch nog een hebbeding, of het vervolledigen van reeksen): dit forum is zowat het enige stripgerelateerde wat me nog bezig houdt. Dus beschouw me zeker niet als een modale stripfanaat.

 

Ik zie me binnen een jaar of twintig, of dertig wel alles openmaken en lezen, dat wel.

 

De ontmaskering van Hamirubi!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Dat zie je toch vaker?  Mensen die gewoon reeksen willen compleet houden, ook al is -bijvoorbeeld- hun interesse gezakt in het lezen op zich.  En dan de voldoening van het feit dat die reeks daar toch lekker compleet mooi staat te wezen.  Ik heb zelf zo geen dingen staan momenteel, maar kan me dat wel voorstellen.  Ik trek de lijn door met TV-series of filmseries die je compleet wil, maar waarvan je van bepaalde delen geen fan (meer) bent.  Zo uitzonderlijk lijkt me dat niet.

Maar ik begrijp je, Martin.  Niet iedereen kan zich dat voorstellen.  En dat is ook niet uitzonderlijk.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Momenteel zit ik in een fase waarin ik minder strips lees. Maar ik ben er zeker van dat deze fase zal voorbij gaan, daarom blijf ik de reeksen, die ik verzamel of interessant vind, kopen. Ik zou het spijtig vinden als ik door te wachten sommige albums aan het driedubbele van de prijs moet kopen om deze in mn verzameling te hebben. 

Link naar reactie

Zo is het ook bij mij @Simon.  Ik zit met een gigantische leesachterstand, omwille van andere redenen -dat wel-, maar blijf dingen in de mate van het mogelijke volledig houden in de hoop dat ik ze ooit opnieuw kan inhalen / lezen.  I need that. :) En ook uit enige angst dat bepaalde exemplaren uitverkocht gaan zijn ...

Ik ben dit jaar overigens nogal over mijn budget gegaan, wat wil zeggen dat er voor volgend jaar eigenlijk geen budget is.  Drommels.  Van november tot nu:

AYQLsRJ.jpg 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

hmm - ik weet niet of dat echt vooruitgang is. Wolvin en de jonge jaren vind ik nu niet echt speciaal.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...