Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

1 uur geleden, Theoak zei:

De stripzaak die ik bezoek heeft dit albumpje (Guust) voor de vaste klanten gewoon te koop voor de normale prijs. Maar speculanten kunnen het niet voor die prijs kopen. En dat vind ik volkomen begrijpelijk. 

Lijkt me lastig te bepalen of een koper een speculant is (tenzij die meerdere boekjes tegelijkertijd wil kopen), of beschouwt deze SSZ alle niet-vaste klanten per definitie als speculanten?

Link naar reactie
1 uur terug, JJL zei:

Lijkt me lastig te bepalen of een koper een speculant is (tenzij die meerdere boekjes tegelijkertijd wil kopen), of beschouwt deze SSZ alle niet-vaste klanten per definitie als speculanten?

Van de stripwinkel waar ik vaste klant ben verwacht ik eigenlijk enkel dat ik de strips die ik voorbesteld heb ook krijg.

 

Wat ze met Luxe, limited, precious en andere lulkoek die niet voorbesteld is doen is hun zaak.

Link naar reactie
6 uren geleden, Theoak zei:

Dat is ook niet te bepalen voor vaste klanten.  Maar iemand die nooit wat besteld heeft en opeens dat boekje wil hebben...

Kortom: houd je SSZ in leven en word ergens vaste klant!

Ik ben zelf vaste klant bij een SSZ. Moet eerlijk bekennen dat het zuur voelt dat ik het boekje van Guust nog niet heb, omdat ik zo'n beetje alles wat met Guust te maken heeft koop. Als deze facsimile was aangekondigd, had ik 'm dan ook al lang bij de SSZ besteld. Naar nu blijkt heeft ie het boekje nooit binnen gekregen. 

 

Maar goed, you win some... Nu eens kijken of ik er een voor de normale prijs te pakken kan krijgen (tips welkom!).

Link naar reactie

Besteld:

- Love Nest van Charles Burns

- Le Bus 1 + 2 van Paul Kirchner, goedkoper dan de Amerikaanse edities

- Awaiting the Collapse, de aanleiding voor mijn aankoop hierboven, eveneens van Paul Kirchner. Even googelen op zijn naam met prentjes erbij liet me overstag gaan. In zijn 'dope' jaren stond hij danig onder invloed van Druillet en Moebius.

 

 

61KWw+GOgFL.jpg

Link naar reactie

Deze albums zijn al in Nederland uit, maar nog niet in Vlaanderen. Hopelijk komt het snel in orde.

 

Samoerai Legenden 3  SC  Het rode ochtendgloren

Wunderwaffen 8  HC  De bliksem van Thor

Elfen 13 HC Gelukzalig de dode krijger

Dwergen 4 HC Oosram van de zwervers

Alice Mathison 4    SC Wie is Morgan Skinner?

Link naar reactie

Dat is doodnormaal. We zitten in de belangrijkste periode van het jaar waarin er meer klanten zijn dan anders op het jaar.

Wacht maar tot woensdag, Ballon Media brengt dan een paar tiental nieuwe strips uit. 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Kontiki zei:

Dat is doodnormaal. We zitten in de belangrijkste periode van het jaar waarin er meer klanten zijn dan anders op het jaar. Wacht maar tot woensdag, Ballon Media brengt dan een paar tiental nieuwe strips uit. 

Het is wellicht normaal, maar is het ook verstandig? Vorig jaar december waren er 111 nieuwe strips in december. Dat kan toch niemand bijhouden? Als het over het jaar wordt gespreid, is dat toch beter voor de verkoop? Er liggen wel heel veel HCs in de winkel deze maand. 

Link naar reactie

Je bekijkt het wederom vanuit je eigen beleving als een koper die een jaar lang regelmatig naar een stripwinkel gaat om de eigen verzameling aan te vullen. December is van oudsher cadeautjesmaand. Dat is de maand van de cd- en dvd-boxen, de vele releases, de best-offs, de vele strips, met al een aanloop in november, de extra klanten in winkels op zoek naar mooie strips om cadeau te geven of zij die hun achterstand inhalen dankzij cadeaubons en (eindejaars)premies. Als de winkelstraten dezer dagen vollopen, dan profiteren stripwinkels en winkelketens waarin strips worden verkocht daar ook van mee, en dus ook uitgevers.

Link naar reactie
56 minuten geleden, Kontiki zei:

Je bekijkt het wederom vanuit je eigen beleving als een koper die een jaar lang regelmatig naar een stripwinkel gaat om de eigen verzameling aan te vullen. December is van oudsher cadeautjesmaand. Dat is de maand van de cd- en dvd-boxen, de vele releases, de best-offs, de vele strips, met al een aanloop in november, de extra klanten in winkels op zoek naar mooie strips om cadeau te geven of zij die hun achterstand inhalen dankzij cadeaubons en (eindejaars)premies. Als de winkelstraten dezer dagen vollopen, dan profiteren stripwinkels en winkelketens waarin strips worden verkocht daar ook van mee, en dus ook uitgevers.

 

Ik vind het nooit zo erg, het kan maar verschenen zijn, je hoeft het niet direct te kopen.

Zelf maak ik graag een lijstje, wat op het lijstje blijft staan, komt dan vaak in de weken erna wel. 

Volgende week wordt inderdaad een topper, mijn lijstje telt op tot 150 euro en dat ga ik echt niet in 1 keer uitgeven. Mijn stripwinkel had afgelopen vrijdag ook nog niet Artica 9, Golden City 12 en Carthago 5. Bij andere winkels waren die er blijkbaar wel. 

Link naar reactie

Het is zelfs zeer onverstandig, die daedalus titels kunnen ten onder gaan in het geweld van de verkoopkanonnen van dupuis dargaud lombard etc.

men gaat niet ineens 15 boeken meenemen, dus zal minder genegen zijn nieuwe andere boeken te ontdekken of boeken overslaan....

Dit vertelt mijn SSZ.....😅......

Link naar reactie
1 uur terug, Lecram zei:

Het is zelfs zeer onverstandig, die daedalus titels kunnen ten onder gaan in het geweld van de verkoopkanonnen van dupuis dargaud lombard etc.

men gaat niet ineens 15 boeken meenemen, dus zal minder genegen zijn nieuwe andere boeken te ontdekken of boeken overslaan....

Dit vertelt mijn SSZ.....😅......

Dat zal best, maar ondertussen is Daedalus toch ook geen onbelangrijke speler meer. Sterker nog zij brengen meer op de markt dan de anderen. Het is misschien enkel niet handig om een nieuwe serie te lanceren? 

Link naar reactie
6 uren geleden, Project_Z zei:

Een vergissing van Daedalus: in Vlaanderen en Nederland zijn verschillende strips uitgeleverd...

in Vlaanderen vindt je oa. Zang van de Vampiers en Carthago, maar niet in NL

Niet dat ik me er druk in maak, maar zoiets kun je toch niet verzinnen? :e010:

 

 

 

 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
10 uren geleden, De Hollander zei:

Dat zal best, maar ondertussen is Daedalus toch ook geen onbelangrijke speler meer. Sterker nog zij brengen meer op de markt dan de anderen. Het is misschien enkel niet handig om een nieuwe serie te lanceren? 

Het gaat inderdaad niet om welke uitgever, maar er wordt bedoeld, als er heel veel uitkomt, pak je het eerst de zekerheidjes mee zoals thorgal, XIII, Blauwbloezen, Jerome K Jerome, IRS, Buck Danny etc. en als je dan al flink wat boeken in je handen hebt, laat je waarschijnlijk in die overvloed van uitgaves de nieuwere, onbekendere, duurdere boeken misschien liggen. Dus in tijden dat er niet veel uitkomt, is het misschien interessanter om juist wel wat van die titels uit te geven.

Voor series als Golden city of zang der vampiers maakt het natuurlijk niet veel uit, mensen hebben die reeksen al en zullen gewoon bijkopen (dus is er ook geen voordeel voor december) en niemand zal beginnen met deel 12 of 17. Nieuwe reeksen lanceren in de drukste periode of losstaande albums) is misschien moeilijker.

Dat december een kado maand is zal best, maar liefhebbers kopen zelf hun strips, dus gaat het om eenmalige leuke aankopen in algemene zin voor niet liefhebbers en dan kom je toch gewoon bij de grote titels uit als blauwbloezen etc.

Maar goed, uitgeverijen zullen ook niet (allemaal) achterlijk zijn, dus misschien klopt de redenatie niet....hahaha

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...