Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

9 uren geleden, JJL zei:

De 'verjaardagseditie' op groot formaat van Alinoë, waarschijnlijk het enige album waarbij de rillingen over m'n rug liepen toen ik het voor de eerste keer las (was denk ik pas een jaar of twaalf, maar toch...):

Mooie editie.  Exact dezelfde ervaring hier. :)  En nog steeds één van mijn favoriete albums allertijden.  Zie ook "Vijf strips die je leven veranderden" topic.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Niet 'vandaag gekocht', maar 'vandaag gevonden':

Bij het overlijden van mijn grootmoeder, zo'n 10 jaar geleden, aan vaders kant, zijn er een hoop strip-bundelingen bij mij terecht gekomen.  Vandaag opende ik een verhuisdoos (op zoek naar iets anders) en kwam ik een integrale deze fijne vondst tegen :

 

8FW6E0y.jpg


:) Wat een ontdekking.  Uit 1986 en in perfecte staat, niet de minste verkleuring of dergelijke.  Wat een nostalgie!  Ook ik had deze ooit op mijn kamer hangen, samen met de sticker-poster van Jacky.  Chocomoussekes dat ik toen gegeten heb! ;) Enfin, my day was made.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

O, die herinner ik me ook nog. In het ouderlijke huis staat een houten bak waar ik zo'n tien jaar lang krantenknipsels, advertenties met stripfiguren, Humo-covers door tekenaars, flyers, noem maar op bewaarde. Ergens moet die poster daar ook tussen zitten.

Link naar reactie

Ellenlange teksten, stijf tekenwerk (zelfs Renaud die nu een ondermaatse zwanenzang beleeft), naar verluidt vervelend vertelde verhalen... Ik ga ze niet in huis halen, maar blijkbaar blijven ze wel redelijk verkopen.

Link naar reactie

Gekocht tweedehands en eigenlijk een gruwel in de ogen van een verzamelaar zoals ik,strips waarin ooit nietjes hebben gezeten.

Maar voor deze keer een uitzondering gemaakt,zes stuks van Sarah Spits, de wat recentere nummers en lastig te vinden voor een leuke prijs.

Wasterlain, een uitzonderlijk eigenzinnige tekenaar die ik zeer bewonder.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Krimson zei:

Was Harmony geen drieluik ?

ja... kinda
maar met een open einde noem ik het geen drieluik eigenlijk.
Bi jmij is een drieluik een mogelijkheid om de strip eventueel te stoppen met lezen, maar dit is duidelijk pas een eerste story-arc.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Harmony is een eerste cyclus van drie delen.

Het was aangekondigd als trilogie, maar opties om verder te gaan of integendeel alsnog de reeks te beëindigen worden bij het eerste en/of tweede deel altijd open gelaten. Die beslissing hangt natuurlijk af van het publiek.

Ook de nieuwe jeugdserie FRNK werd in sommige bladen die ik las aangekondigd als een trilogie of hoogstens een vierdelige reeks, maar omdat het alvast in het Frans de snelst groeiende reeks was van de laatste tien jaar voor uitgeverij Dupuis (volgens de uitgeefdirecteur), kan je er zeker van zijn dat die reeks zal doorgaan.

Link naar reactie

Net toen ik het geschreven had, belde een bezorger aan. Hij had weliswaar een ander pakje bij. Hij noemt me al bij mijn voornaam en vroeg me (niet voor het eerst) of hij van het wc gebruik mocht maken. Hij kent inmiddels de weg. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...