Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Op 1/18/2017 om 14:24, esquire52 zei:

 

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat de platen facsimile zouden zijn afgedrukt, net als in de VO reeks van Franquin.

 

Later dit jaar start Editions Black & White met een serie Spirou par Tome et Janry volledig facsimile, zou ergens in september moeten uitkomen.

Beschikbaar: http://www.editions-blackandwhite.com/produit/les-aventures-de-spirou-fantasio-de-tome-janry-volume-1-la-frousse-aux-trousses/ en inderdaad alle pagina's facsimile. Meteen maar gekocht. :e008:

Link naar reactie
31 minuten geleden, Simon zei:

Puur uit interesse: spreek je Frans? Of heb je de albums gekocht vanwege de mooie uitgave?

Mijn Frans is erg roestig. Ik koop deze uitgaves niet om het verhaal te lezen, want die heb ik in het Nederlands, maar meer om te genieten van het kijken naar 'originelen': dat doet iets bij mij :e010:. Door het grote(re) formaat, papierkeuze (incl. geur), vormgeving, met veel liefde en aandacht gemaakt en sublieme druk komt dit erg in de buurt van originelen.

Link naar reactie
11 uren geleden, Iron giant zei:

 

Ook gekocht, samen met die nooit eerder gepubliceerde Marsupilami-stroken en die Lucky Luke (Naijver in Painful Gulch).

In november verschijnt een volgende luxe van een Robbedoes door Fournier. Alle Fourniers en die van Tome & Janry zullen in die vorm verschijnen. Ik vind ze zelfs mooier met veel meer extra's (voor mij zijn die achtergronddossiers zeer waardevol) dan de Franquin-Robbedoezen - en Guusten die Marsu Productions op groot formaat uitgaf.

De uitgaven van Black & White, maar ook de service, zijn onberispelijk. 

Link naar reactie
33 minuten geleden, Kontiki zei:

 

Ook gekocht, samen met die nooit eerder gepubliceerde Marsupilami-stroken en die Lucky Luke (Naijver in Painful Gulch).

In november verschijnt een volgende luxe van een Robbedoes door Fournier. Alle Fourniers en die van Tome & Janry zullen in die vorm verschijnen. Ik vind ze zelfs mooier met veel meer extra's (voor mij zijn die achtergronddossiers zeer waardevol) dan de Franquin-Robbedoezen - en Guusten die Marsu Productions op groot formaat uitgaf.

De uitgaven van Black & White, maar ook de service, zijn onberispelijk. 

Blijkbaar kan je de Marsu met wat extra's kopen op hun stand dit weekend in Bxl... 

Link naar reactie
3 uren geleden, Iron giant zei:

Mijn Frans is erg roestig. Ik koop deze uitgaves niet om het verhaal te lezen, want die heb ik in het Nederlands, maar meer om te genieten van het kijken naar 'originelen': dat doet iets bij mij :e010:. Door het grote(re) formaat, papierkeuze (incl. geur), vormgeving, met veel liefde en aandacht gemaakt en sublieme druk komt dit erg in de buurt van originelen.

Hmm, nu ben ik ook aan het twijfelen! Mn Frans is ook ietwat roestig, maar die platen en uitgave is echt prachtig. Een goeie gelegenheid om mn Frans te ontroesten. :) Mss dat ik hem zondag aanschaf.

Link naar reactie

In het kader van "ik wil de grote (uitverkochte) poster van Hugault aan mijn muur".

Heb ik de extra grote versie van Angel Wings 2 ih Frans gekocht. 

Google translate faalde mij en geen poster in de album 😪.

Dus dan maar deel 1 en 3 erbij gekocht. 

It sucks sometimes als completist.

Maar, ik nu wel Hugault werk op groot formaat en de artwork blijft fantastisch 🤓.IMG_4654.thumb.JPG.cf99958d9403c704c1cb3c3a23b08679.JPGIMG_4652.thumb.JPG.6e5e6db00169304b683540f786c41d7f.JPGIMG_4653.thumb.JPG.8285086d4d50cafd4b339bf8e7e1ecc0.JPG

Link naar reactie

Gisteren gearriveerd.  Little Nemo.  Reproductie van een aantal originelen op 90% nav expo in Cherbourg. Duurste boek dat ik ooit gekocht heb... nu nog een aparte tafel om dit gigantisch boek deftig te kunnen savoureren.

 

Cover

fullsizeoutput_1e5b.thumb.jpeg.2b20e81e05622d5d9744a6865c38801f.jpeg

 

Voorste schutbladen:

fullsizeoutput_1e5e.thumb.jpeg.ed70029055869231ccdaf5e48630c54f.jpeg

 

fullsizeoutput_1e5d.thumb.jpeg.1f80a2ec661918d3b5a282839730bc09.jpeg

 

fullsizeoutput_1e67.thumb.jpeg.7c87b5003cd29cd4c14732269679dfa4.jpeg

 

 

IMG_0603.thumb.JPG.95d29604f9424644552a69efada7f582.JPGIMG_0602.thumb.JPG.9c9c8dca5c9c80db550b93aab2527b7f.JPG

IMG_0604.thumb.JPG.a979f24ff8e08eb7b33f868eb31104fd.JPG

 

fullsizeoutput_1e65.thumb.jpeg.8fbcb81e2af1b88fbe5e28e4782edbed.jpeg

 

Achterste schutbladen:

fullsizeoutput_1e5f.thumb.jpeg.f58acfec8fc15b1a3246c93b92da86f6.jpeg

 

Backcover:

fullsizeoutput_1e60.thumb.jpeg.adac8a6772d31b1271592b2450e3b6f7.jpeg

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Via Galerie 9art in Parijs.

 

WINSOR MCCAY, LITTLE NEMO

 

A l’occasion de l’exposition sur Winsor McCay durant la 8e Biennale du 9e Art de Cherbourg-en-Cotentin, la Galerie 9e Art s’associe à Benoît Peeters et François Schuiten pour la réalisation d’un livre d’exception tiré à 180 exemplaires numérotés. L’ouvrage à l’échelle hors norme (90 % de la taille réelle des originaux) contient les reproductions de 26 planches originales accompagnées de leur sunday pages couleurs. L’ensemble est commenté par les artistes et théoriciens de la bande dessinée, Benoît Peeters et François Schuiten.

Le prix de la souscription des 60 premiers exemplaires est à 480 €, puis 580 € pour les 120 suivants.

Pour plus d’informations, merci de nous contacter à l’adresse suivante : clementine@galerie9art.fr

Link naar reactie

Vandaag op de stripbeurs in Veldhoven geweest en een flink aantal aankopen kunnen doen, circa 44 strips (nieuw of nieuwstaat) voor nog geen 200 euro. Ik kan niet anders zeggen dat het een mooie dag was.

Opvallend, veel uitgaven van Uitgeverij Gorilla voor een prikkie, 3 voor 10 euro. Daar ik nog niets had van deze uitgeverij, kon ik dus een mooie slag slaan. Jammer dat trieste omstandigheden hiertoe de aanleiding zijn.

Verder nog de Amoras bundeling (sc) gescoord voor 10 euro'tjes, op het forum was iedereen zo teleurgesteld in het einde dat ik mijn nieuwsgierigheid niet kon bedwingen voor die prijs.

Verder kijk ik uit naar de lezing van De Glazen Degens 1 t/m 4. 

Ik kan weer even vooruit. Morgen maar eens een beginnetje aan maken. 

Link naar reactie
On 9/1/2017 at 8:11 AM, Iron giant said:

Mijn Frans is erg roestig. Ik koop deze uitgaves niet om het verhaal te lezen, want die heb ik in het Nederlands, maar meer om te genieten van het kijken naar 'originelen': dat doet iets bij mij :e010:. Door het grote(re) formaat, papierkeuze (incl. geur), vormgeving, met veel liefde en aandacht gemaakt en sublieme druk komt dit erg in de buurt van originelen.

Geldt voor mij precies zo!

Link naar reactie
Op 1-9-2017 om 10:17, Kontiki zei:

Ik vind ze zelfs mooier met veel meer extra's (voor mij zijn die achtergronddossiers zeer waardevol) dan de Franquin-Robbedoezen - en Guusten die Marsu Productions op groot formaat uitgaf.

Dat mag ook wel, want deze uitgaven zijn met EUR 185 meer dan anderhalf keer zo duur als genoemde 'versions originales' van Franquin (retailprijs EUR 119).

Link naar reactie
Op 1-9-2017 om 09:17, Kontiki zei:

 

Ook gekocht, samen met die nooit eerder gepubliceerde Marsupilami-stroken en die Lucky Luke (Naijver in Painful Gulch).

In november verschijnt een volgende luxe van een Robbedoes door Fournier. Alle Fourniers en die van Tome & Janry zullen in die vorm verschijnen. Ik vind ze zelfs mooier met veel meer extra's (voor mij zijn die achtergronddossiers zeer waardevol) dan de Franquin-Robbedoezen - en Guusten die Marsu Productions op groot formaat uitgaf.

De uitgaven van Black & White, maar ook de service, zijn onberispelijk. 

Die luxes van Fournier zijn die nog beschikbaar? Of hopeloos uitverkocht?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...