Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Pokervrouw 1 t/4  plus deel 7  Renaud/ Vernal/ Dufaux deel 7

Een hiaat in mijn stripbeleving ( in die tijd met veel andere dingen bezig )

Typische 80 jaren strip,je verwacht ieder moment het A-team busje aan komen rijden.

De verhaaltjes van Vernal mag je in een oude hoed gooien, de tekeningen van Renaud zijn het

aankijken meer dan waard.

Plots in deel 7 met  Dufaux in zijn piektijd,blijkt er zowaar evolutie te zijn in verhaal en die eigenaardig pakkende

tekenstijl van Renaud die mij ontzettend bevalt.( de eerste Jessica Blandy's )

Tekentechnisch zullen de meeste "repers " hier wel weer van gruwen, toch gaan deze bij de nog steeds gebleven

verzameling Jessica Blandy.

Hiep hoi voor Renaud 

 

 

Link naar reactie

- Aslak 5 (met artprint)
- Smurfen 36
- 3 sterren cupcakes (voor mijn dochter)
- Nieuwe avonturen van Jimmy Van Doren 2
- Urbanus 142 (de allerlaatste die mijn zoon nog zocht... nu is zijn Urbanusverzameling 100 % compleet !!!)
- Tweedehands : Chlorophyl : paniek in het bos
 

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
11 uren geleden, Bertus zei:

Nog nooit heb ik een album uit de reeks XIII gelezen (echt waar :e002:). Bij een bezoekje aan Gent dit weekend in een stripwinkel nummer 1 (Zwart Vrijdag) gekocht. 

De reeks XIII is een beetje als Thriller van Michael Jackson: toonaangevend in de tijd waarin het uitkwam, en ook na zoveel jaar blijft het erg degelijk vakwerk. Je kan je overigens beperken tot de eerste 12 delen. Daarna is de rek er wat uit.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
1 uur terug, Waldorf zei:

De reeks XIII is een beetje als Thriller van Michael Jackson: toonaangevend in de tijd waarin het uitkwam, en ook na zoveel jaar blijft het erg degelijk vakwerk. Je kan je overigens beperken tot de eerste 12 delen. Daarna is de rek er wat uit.

 

neem er dan ineens deel 13, het dossier, nog bij. Dat knoopt vele (eingelijk alle) eindjes aan elkaar.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Bertus zei:

Dank voor bovenstaande reacties. Ben benieuwd. Mijn interesse werd onlangs gewekt omdat ik in de verkoopcijfers van België en Frankrijk vaak XIII Mystery hoog zie staan. Overigens ben ik pas onlangs te weten gekomen dat XIII Mystery een reeks is naast de reguliere XIII-reeks.

 

Ai, weer iets dat me eraan doet herinneren dat ik oud word...Wie weet nog dat XIII qua alfabet eigenlijk bij de "S" moet staan, omdat op de eerste bestellijsten de serie er stond als 'serie XIII'.

(als je dat toegeeft ben je nog ouder! :P)

Link naar reactie
On 12/08/2017 at 11:27 PM, Tricken76 said:

Ik kocht Locke & Key ook op aanraden van Koen (en 2 van mijn collega's). Prachtige reeks van slechts 6 delen met mooie bijhorende box voor de HC's. Behoort ook tot mijn favorieten!

Die 6 delen vormen 1 geheel. Maar zijn ondetussen wel meer verhalen hoor :

Locke & Key : Heaven and Earth  :

https://www.amazon.co.uk/Locke-Key-Heaven-Joe-Hill/dp/1684051819

Locke & Key : Small World :

https://www.amazon.co.uk/Locke-Key-Small-World-Deluxe/dp/1631408461/ref=sr_1_sc_1?s=books&ie=UTF8&qid=1502689957&sr=1-1-spell&keywords=Small+World+loche+%26+kety

Link naar reactie
19 uren geleden, Timhardt zei:

Ja, ik wil ook wel weten wat je over vinland saga denkt. Over die reeks ben ik al een hele tijd aan het twijfelen...

Je zou eens op het Manga gedeelte op deze site moeten kijken. Schijnt een Vinland Saga propper te zitten...  

 

(terecht om deze serie te propppen trouwens)

Link naar reactie
33 minuten geleden, Koen zei:

 

De reacties op deze bundelingen zijn niet echt enthousiast : weinig pagina's strip voor veel geld, en dan nog niet echt verhalen van hetzelfde niveau als de hoofdreeks.   Dan laat ik het liever bij de perfectie die de reeks belichaamt in die 6 volumes.
Heaven and Earth arriveert deze week bij je verdeler van comics.

 

Bedankt voor de info. Ik laat het misschien ook best bij de eerste 6.

Link naar reactie
1 uur geleden, marioboon zei:

De eerste 4 delen van Orbital.

Het pakt me nog niet echt. Ietsje teveel gegoochel met aliennamen en -termen om vlot te volgen voor mij.

Nagel op de kop. Is ook de reden waarom ik ze jaren geleden heb verkocht. Ik heb het nochtans voor SF-verhalen maar toch was de 'déclic' er niet.

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie
1 uur terug, linthout zei:

Ik heb het ook geprobeerd en raakte niet eens door het eerste deel.

Ik vond dat totaal niet vergelijkbaar met Ravian. De tekeningen zijn wel leuk.

Anderzijds is er wel heel veel positief geschreven over de reeks... Ik snap het niet goed.

 

Orbital verhoudt zich tot Ravian als de Star Wars prequels tot de originele trilogie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...