Ga naar inhoud

Vandaag Gekocht


Skinny

Recommended Posts

Fournier koop ik niet. De albums van Tome & Janry zijn de albums waarmee ik in mijn jeugd de reeks beginnen lezen ben, daar heb ik een band mee. Maar die Fourniers hebben me nooit zo goed gelegen. Ik heb het niet voor Aurorea of die Japanse geleerde.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
20 minuten geleden, Simon zei:

Ik zou deze graag ook kopen, enkel heb ik het eerste album niet gekocht. Dus weet ik niet zo goed of ik nog kans maak om deze te kopen. :( 

 

Die is nog steeds te koop, Simon: http://www.editions-blackandwhite.com/produit/les-aventures-de-spirou-fantasio-le-faiseur-dor/

 

Over een paar maanden verschijnt er ook een integrale van Marc Hardy's Arkel bij deze uitgeverij met talloze extra's. Ik kijk daar al naar uit. 

Link naar reactie
1 uur terug, Koen zei:

 

Dit was 11 jaar geleden mijn mening hierover :

 

289177081.jpg

 

THE OTHER SIDE

(Aaron/Stewart)


Jason Aaron’s eerste grote wapenfeit was deze graphic novel over de oorlog in Vietnam gezien vanuit het standpunt van twee 19-jarige boerenzonen : Billy, die verplicht wordt om bij het Amerikaanse leger te gaan, en Vo Dai, een Viet Cong-vrijwilliger. 

Het is een zeer hard en rauw verslag geworden van de gruwel die oorlog is. Het unieke aan dit stripverhaal is dat er geen plaats is voor sentiment en heroïsme, er zijn geen winnaars, enkel verliezers. Het boek slaagt er echt in je te verplaatsen in de geesten van de hoofdpersonages wat je soms confronteert met enorm gruwelijke toestanden. De gevechten spelen zich meestal niet af op een slagveld maar in de hoofden van Billy en Vo Dai die hun deelname in de oorlog trachten te rechtvaardigen. Het feit dat ze maar pionnen zijn in het spel maakt dit relaas enkel realistischer. 

Jason Aaron is ernorm beïnvloed door het werk van zijn neef Gustav Hasford (1947-1993), schrijver van het boek “The Short-Timers” dat als basis diende voor “Full Metal Jacket”. Via het onderhouden van de site ter ere van zijn neef ( http://www.gustavhasford.com ) en research over zijn leven voor een biografie is hij in contact gekomen met veel van Gustav’s oorlogskameraden wat uiteindelijk tot dit verhaal heeft geleid. 
 

289177080.jpg
Gustav Hasford


Cameron Stewart tekent niet super-realistisch maar op een zeer effectieve manier beeldt hij de waanzin van het geheel uit zonder dat we hierdoor de neiging krijgen om het boek vol afschuw neer te leggen. 

Na “Scalped” en “The Other Side” gelezen te hebben kan ik enkel concluderen dat Aaron een meester is in het neerzetten van geloofwaardige donkere verhalen. 

"This book isn't trying to be important, it just is. One of the very best comics Vertigo has published since PREACHER." -- Brian K. Vaughan 

"Not since Eric Remarque's ‘All Quiet on the Western Front’ has a novel--graphic or otherwise--been as powerful, stirring, unsettling, and thought-provoking... THE OTHER SIDE is nothing short of a true classic." -- Library Journal 


Hier een artikel waarin Jason Aaron enkele voorbeelden van het gebruik van het Vietnam-conflict in comics bespreekt : 
http://goodcomics.comicbookresources.com/2006/10/04/comic-blogs-should-be-good-jason-aaron/
 

289177082.jpg

Bedankt Koen!

Daar kan ik wat mee.

 

groet

RJ

Link naar reactie

Afgelopen weekend gekocht, gekregen of mezelf toegeëigend:

 

IMG_3907.thumb.JPG.0006e999c4425fad79498d2d709b53cb.JPG

 

Ieder jaar krijgen standhouders een bijzonder album van de organisatie. Het is een titel uit het fonds van DLC (nu L) met een speciale kaft. Storm is een fijne keuze, want die zijn prima door te verkopen en de opbrengst is zo in feite een welkome korting op de kraamhuur.

 

IMG_3911.thumb.JPG.2a40853e134f5871c84d4a5c6c161f90.JPG

 

Pulpman gisteravond al gelezen... geweldig nummer weer!!! Vooral dat verhaal over Groenhaar met haar vriendje Orkaan.

 

IMG_3909.thumb.JPG.f897eb548c6dd53938f08708cd31e6c3.JPG

 

Zondagmiddag half vijf was er pas tijd voor bovenstaande...

 

IMG_3910.thumb.JPG.b0f978c14ec044d031bc31c300a5ad7d.JPG

 

Nogmaals dank Marcel B.!

 

IMG_3908.thumb.JPG.527262e79540ebbf88cfe529b368a907.JPG

 

Je werd doodgegooid met speciale beursuitgaven, maar ik heb me tot deze beperkt :e007:.

 

IMG_3906.thumb.JPG.9de4ba55c4fe776611709d31a3e64195.JPG

 

IMG_3912.thumb.JPG.adfe750c262c6ef0fb09e6069ca40cad.JPG

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Strange worlds of science fiction - Wally Wood

Spawn of Mars- Wallace wood

Nog nooit is tijdreizen zo eenvoudig geworden,door het aanschaffen van deze strips uit de jaren vijftig.

 

Die ongelooflijke evolutie van wallace wood qua tekenen in een paar jaar tijd!

 

Zijn tekeningen voor Strange Worlds, afgezien de fantastische covers lijken iets meer haastwerk dan EC comics , wie het weet mag het zeggen.

Dat de verhalen van EC comics beter geschreven zijn mag duidelijk zijn

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...